Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
Όλο το πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και αναπληρωτών με αφορμή το προσεχές άνοιγμα των σχολείων - Τι ισχύει με τις άδειες - υπερωρίες - ωράριο

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «η Αθηνά» θέλοντας να καλοσωρίσει όλους τους νέους εκπαιδευτικούς και αναπληρωτές ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, ετοίμασε ένα χρήσιμο οδηγό με σκοπό να κατατοπίσει τους εκπαιδευτικούς, όσο πιο αναλυτικά γίνεται, για τα εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά τους δικαιώματα.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π. Ε. «η Αθηνά» είναι το πρωτοβάθμιο σωματείο των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία της περιοχής Λαμπρινής- Άνω Πατησίων - Γαλατσίου - Κυψέλης - Πολυγώνου - Γκύζη - Εξαρχείων-Λυκαβηττού.

Μέλη του είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν ή έχουν οργανική θέση στα παραπάνω σχολεία με οποιαδήποτε εργασιακή σχέση. Επομένως, μέλη, με πλήρη δικαιώματα, εκλέγειν και εκλέγεσθαι είναι και οι αναπληρωτές/ τριες.

Ο οδηγός του Συλλόγου ξεκινάει απευθυνόμενος προς τους εκπαιδευτικούς με τα εξής λόγια: «Είναι σημαντικό να γνωρίζεις ότι αυτά τα δικαιώματα κατακτήθηκαν με αγώνες. Επίσης, η υπεράσπισή τους και, κυρίως, η διεύρυνσή τους και η εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων συναδέλφων αποτελεί σημαντικό πεδίο διεκδίκησης και αγώνα για το εκπαιδευτικό κίνημα. Η συμμετοχή σου σε αυτούς τους αγώνες είναι σημαντική».

Αναλυτικά ο ενημερωτικός οδηγός για εκπαιδευτικούς και αναπληρωτές αναφέρει τα εξής:

Γιατί να είμαι μέλος του Συλλόγου;

Κύριος σκοπός του Συλλόγου μας είναι η προάσπιση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και ο αγώνας για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα καλύπτει ολόπλευρα τις ανάγκες των μαθητών μας. Ένα από τα βασικά αιτήματα του Συλλόγου μας είναι οι μόνιμοι μαζικοί διορισμοί, η μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους, αίτημα που αφορά άμεσα κάθε αναπληρωτή και αναπληρώτρια.

Επίσης, ο Σύλλογος αποτελεί τη συλλογική μας έκφραση, το όργανο που υπερασπίζει κάθε συνάδελφο από αυθαιρεσίες της διοίκησης. Για κάθε ζήτημα που σας απασχολεί, μπορείς να επικοινωνείς με τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου ή να θέτεις συγκεκριμένα θέματα στη γ.σ μας.

Τι είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων

Όλοι οι συνάδελφοι συμμετέχουν ισότιμα στο σύλλογο διδασκόντων με οποιαδήποτε εργασιακή σχέση (μόνιμοι, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι, κ.λπ.). Ο Σύλλογος διδασκόντων έχει απαρτία και οι αποφάσεις του είναι έγκυρες όταν τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα.

Για όλα τα εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά ζητήματα που προκύπτουν στο σχολείο ο Σύλλογος Διδασκόντων οφείλει να συνεδριάζει και να τοποθετείται δημόσια γι’ αυτά.  Όλες οι συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων πραγματοποιούνται εκτός διδακτικού και εντός εργασιακού ωραρίου, όπως προβλέπεται από την παρ. 3 του άρθρου 15 του ΠΔ 79/2017.

Διδακτικό και εργασιακό ωράριο

Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από το Ν. 2517/97 (24 ώρες για όσους έχουν ως 10 χρόνια υπηρεσίας, 23 ώρες από 10 -15 χρόνια, 22 ώρες από 15-20 χρόνια και 21 ώρες από 20 και πάνω).

Ο Ν. 1566/85 κάνει σαφή διάκριση μεταξύ εργασιακού και διδακτικού ωραρίου, ορίζοντας με σαφήνεια ότι οποιαδήποτε απασχόληση στην τάξη εντάσσεται σε διδακτικό ωράριο. Κατά συνέπεια σε καμία περίπτωση δεν ευσταθεί ότι μπορεί συνάδελφος να «απασχολήσει» παιδιά στην τάξη στα πλαίσια του εργασιακού του ωραρίου.

Μετά τη λήξη του διδακτικού σου ωραρίου μπορείς να αποχωρείς από το σχολείο εκτός εάν σου έχει ανατεθεί από το σύλλογο διδασκόντων άλλο συγκεκριμένο έργο (εκπαιδευτικού/παιδαγωγικού-πολιτιστικού χαρακτήρα) ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Σε καμία περίπτωση η πρόσφατη διάταξη του άρθρου 245 του ν. 4512/2018, δεν θεσπίζει υποχρέωση παραμονής στο σχολείο των εκπαιδευτικών για τον πέραν του διδακτικού ωραρίου χρόνο, παρά μόνο όταν η παραμονή συνδέεται με συγκεκριμένα καθήκοντα που έχουν ανατεθεί στους εκπαιδευτικούς από τα αρμόδια συλλογικά όργανα και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν των 6 ωρών ημερησίως και των 30 ωρών εβδομαδιαίως.

Εφημερία αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου και εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί μειωμένου ωραρίου προσλαμβάνονται για συγκεκριμένο, μειωμένο, αριθμό ωρών. Ως εκ τούτου η ανάθεση εφημερίας η οποία γίνεται για όλους τους εκπαιδευτικούς πλήρους ωραρίου δεν προκύπτει από κάποια διάταξη και γι’ αυτούς (το ίδιο συνέβαινε και με τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς) και καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην τους αναθέτουν εφημερία.

Σε ό, τι αφορά τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται για την παράλληλη στήριξη μαθητών, τα καθήκοντά τους ορίζονται από την Υ.Α. με ΦΕΚ 449/3-4-2007 όπου αναφέρεται ότι «Υλοποιούν το εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέσα και έξω από την τάξη και είναι συνολικά υπεύθυνοι για όλες τις δραστηριότητες της σχολικής ζωής (διαλείμματα, επισκέψεις, εκδηλώσεις κ.λπ.) στις οποίες συμμετέχει ο μαθητής.» Είναι σαφές ότι δεν προκύπτει η ανάθεση εφημερίας σε αυτούς, κάτι που, αν συμβεί, παρακωλύει την άσκηση των καθηκόντων τους.

Δικαιούμαι άδεια;

Ως αναπληρωτής/τρια εκπαιδευτικός δικαιούσαι τις παρακάτω άδειες:

Άδεια κύησης - λοχείας

Στις προσωρινές αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς χορηγείται άδεια μητρότητας 22 εβδομάδες. Από το διάστημα αυτό, 8 εβδομάδες θα χορηγούνται υποχρεωτικά πριν από την πιθανή ημερομηνία του τοκετού (άδεια τοκετού) και οι υπόλοιποι 3,5 μήνες μετά τον τοκετό (άδεια λοχείας). Υπόψη ότι οι 3,5 μήνες άδεια λοχείας-ανατροφής κερδήθηκε πρόσφατα – μόλις τον Φεβρουάριο του 2019 – μετά τις πολυήμερες κινητοποιήσεις μας.

Σε κάθε περίπτωση αίτημα αιχμής των σωματείων και του εκπαιδευτικού κινήματος παραμένει η πλήρης προστασία της κύησης και της μητρότητας, όπως στην περίπτωση των μονίμων συναδέλφων, με εννεάμηνη άδεια ανατροφής για όλους τους γονείς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς με πλήρεις αποδοχές, καταβολή ενσήμων και αναγνώριση της προϋπηρεσίας. Εναντιωνόμαστε επίσης  στην πρόσφατη κατάπτυστη κυβερνητική εγκύκλιο που στερεί την άδεια ανατροφής σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς.

Αναρρωτικές άδειες

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί σε περίπτωση ασθενείας τους, δικαιούνται τις αποδοχές των εργασίμων ημερών ενός 15 ημέρου αν έχουν υπηρεσία στον ίδιο εργοδότη άνω των 10 ημερών και κάτω του έτους ή τις αποδοχές των εργασίμων ημερών ενός μηνός αν έχουν υπηρεσία στον ίδιο εργοδότη άνω του έτους. (Αρ.657 Α.Κ.).
Αναρρωτική άδεια με γνωμάτευση γιατρού ιδιώτη δεν χορηγείται.

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί εφόσον χρειάζονται αναρρωτική άδεια πρέπει να απευθύνονται στο Ι.Κ.Α. και δεν μπορούν να παραπέμπονται στις κατά τόπους υγειονομικές επιτροπές, οι οποίες έχουν αρμοδιότητα μόνο για τους μόνιμους δημοσίους υπαλλήλους.

Αποδοχές στις αναρρωτικές αναπληρωτών

  • Για τις τρεις πρώτες μέρες της άδειας καταβάλλεται από το δημόσιο το μισό των αποδοχών που δικαιούται. Από το ΙΚΑ δεν δικαιούται τίποτε.
  • Για το διάστημα από την 4η μέχρι την 15η ημέρα παίρνει αποδοχές 12 ημερών αφαιρούμενης της επιδότησης του ΙΚΑ που αναλογεί στο διάστημα αυτό.
  • Για το διάστημα από την 16η ημέρα και μετά, μόνο την επιδότηση του ΙΚΑ.

Κανονική άδεια

Στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς μπορεί να χορηγηθεί κανονική άδεια απουσίας με αποδοχές για επτά (7) το πολύ εργάσιμες ημέρες κατ’ έτος για λόγους εξαιρετικής ανάγκης.

Ειδικές άδειες

• Ειδική άδεια γάμου. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, έχουν δικαίωμα άδειας με αποδοχές πέντε (5) εργάσιμων ημερών σε περίπτωση γάμου. Η άδεια αυτή χορηγείται αμέσως πριν ή αμέσως μετά την τέλεση του γάμου και όχι άλλη χρονική περίοδο.

Αίτηση για ειδική άδεια απουσίας ΕΣΠΑ

• Ειδική άδεια λόγω θανάτου συγγενικού προσώπου Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έχουν δικαίωμα απουσίας με αποδοχές δύο εργάσιμων (2) ημερών σε περίπτωση θανάτου συγγενών α΄βαθμού

• Ειδική άδεια άσκησης εκλογικού δικαιώματος Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δικαιούνται ειδική άδεια με αποδοχές μιας (1) έως τριών (3) ημερών, κατά περίπτωση, για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος, όπως κάθε φορά ορίζεται από το ΥΠ.ΕΣ. πριν από τη διενέργεια των εκλογών.

• Ειδική άδεια δίκης: Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δικαιούνται άδεια για τη συμμετοχή σε δίκη ενώπιον οποιουδήποτε Δικαστηρίου (άρθρα 657 και 658 του Αστικού Κώδικα).

Γονική άδεια

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που έχουν τέκνα στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δικαιούνται να απουσιάζουν από την εργασία τους μέχρι τη συμπλήρωση τεσσάρων (4) εργάσιμων ημερών, για να επισκέπτονται το σχολείο των παιδιών τους, με σκοπό την παρακολούθηση της σχολικής τους επίδοσης (άρθρο 9 του Ν1483/1984 όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 6 του Π.Δ/τος 193/1988).

Η άδεια αυτή είναι με αποδοχές και χορηγείται στον ένα από τους δύο γονείς. Αν και οι δύο γονείς είναι δικαιούχοι, αποφασίζουν με κοινή συμφωνία και υπεύθυνη δήλωση στην υπηρεσία τους, κάθε φορά, ποιος από τους δύο θα κάνει χρήση αυτού του δικαιώματος και για πόσο χρονικό διάστημα, που πάντως η συνολική διάρκειά της δεν μπορεί να υπερβεί σε διάρκεια τις τέσσερις (4) ημέρες και για τους δύο γονείς.

Υποχρεωτικές υπερωρίες

Ο μόνος υπεύθυνος για την ανάθεση υπερωριών (σε εκπαιδευτικούς του ίδιου σχολείου) είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων. Σε άλλη περίπτωση μόνο με σύμφωνη γνώμη του ΠΥΣΠΕ μπορούν να ανατεθούν υπερωρίες εγγράφως και οριζόμενες συγκεκριμένα.

Ο Σύλλογός μας, όπως και το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., είναι αντίθετος με την ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών και καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην αναθέτουν υποχρεωτικές υπερωρίες σε συναδέλφους. Καλούμε, επίσης, και τους αιρετούς των ΠΥΣΠΕ να μη συνηγορούν, σε καμιά περίπτωση, σε ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών. Δεν πρέπει να αποδεχτείς την ανάθεση υπερωρίας όταν χιλιάδες συνάδελφοί σου παραμένουν άνεργοι.

Σε κάθε περίπτωση αυθαίρετης ή παράτυπης εντολής Προϊσταμένου, Δ/ντή Εκπαίδευσης, Συντονιστή Συντονίστριας ή Διευθυντή/Διευθύντριας ΝΑ ΖΗΤΕΙΤΑΙ Η ΕΝΤΟΛΗ ΕΓΓΡΑΦΩΣ  ΑΛΛΙΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ Ο ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΝΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙ.

Πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων

Συνάδελφοι-ισσες, σας κοινοποιούμε  το πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων που προβάλλει και στηρίζει ο σύλλογος Αθηνά υπερασπίζοντας τις εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα των συναδέλφων από κάθε καταστρατήγηση τόσο από τη Διοίκηση όσο και από τους  κάθε φορά κυβερνώντες. Ο Σύλλογος καλεί τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων να υπερασπιστούν το πλαίσιο των εργασιακών μας δικαιωμάτων, να αρνούνται κάθε εντολή που το αντιστρατεύεται και καλύπτει  συνδικαλιστικά και απόλυτα κάθε μέλος μας και κάθε σύλλογο διδασκόντων που το επικαλείται και το υπερασπίζεται:

  • Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρες. Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από το Ν. 2470/97. (24 ώρες για όσους έχουν ως 10 χρόνια υπηρεσίας, 23 ώρες από 10-15 χρόνια, 22 ώρες από 15-20 χρόνια και 21 ώρες από 20 και πάνω)
  • Με τη λήξη του διδακτικού του ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν κάποια φορά (και όχι πάγια) του έχει ανατεθεί από το σύλλογο διδασκόντων άλλο συγκεκριμένο έργο (εκπαιδευτικού/παιδαγωγικού-πολιτιστικού χαρακτήρα) ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Είναι σαφές ότι καμιά οδηγία-εντολή για υποχρεωτική παραμονή μέχρι τις 2μμ δεν είναι σύννομη, ως εκ τούτου αρνούμαστε μια τέτοια «παραμονή» και κάθε τέτοια εντολή από όπου κι αν προέρχεται. Σε καμία περίπτωση, επίσης, η τελευταία ρύθμιση του άρθρου 245 του ν. 4512/2018 δεν θεσπίζει υποχρέωση παραμονής των εκπαιδευτικών στο σχολείο για τον πέραν του διδακτικού ωραρίου χρόνο, παρά μόνο όταν η παραμονή συνδέεται με άλλο συγκεκριμένο έργο που έχει  ανατεθεί στους εκπαιδευτικούς από τα αρμόδια συλλογικά όργανα.
  • Σε ό,τι αφορά τα σχολεία που έχουν οριστεί στο πρόγραμμα των "σχολικών γευμάτων", οι σύλλογοι διδασκόντων με την πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη του συλλόγου Αθηνά και της Ομοσπονδίας να καταγράψουν σε πρακτικά αποφάσεις με τις οποίες δε θα συγκροτήσουν επιτροπές ποιοτικού και υγειονομικού ελέγχου των γευμάτων, μη αναλαμβάνοντας δηλαδή αλλότρια καθήκοντα με πολλαπλές ευθύνες που μετακυλύουν στους εκπαιδευτικούς το κράτος, το υπουργείο  και οι προμηθευτές, αλλά και ούτε να αναλάβουν καθήκοντα τραπεζοκόμου σε διδακτήρια χωρίς τις στοιχειώδεις υποδομές και προσωπικό, έτσι που όσα παιδιά δεν μένουν στο ολοήμερο να παίρνουν το φαγητό στο σπίτι.  Τα αντίστοιχα σχέδια πρακτικών κυκλοφορούν.
  • Η διαμόρφωση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος γίνεται με δημοκρατική συλλογική συζήτηση στο σύλλογο διδασκόντων. Αυτή η συζήτηση και η δημοκρατική συλλογική κουλτούρα πρέπει να πρυτανεύσει σε κάθε σχολική μονάδα, παρά την απαράδεκτη διάταξη που εισήχθη στο ΠΔ 79  αλλά και τις προβλέψεις του νομοθετικού εκτρώματος της κ. Κεραμέως (ν4823/21) για στραγγαλισμό και φίμωση των συλλόγων διδασκόντων. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τους συναδέλφους διευθυντές των σχολείων να συμπράξουν στην υπεράσπιση της δημοκρατίας στο σχολείο και του κυρίαρχου ρόλου του συλλόγου διδασκόντων σε αυτό.
  • Στη διαμόρφωση του προγράμματος πρέπει να υπάρχει μια (κατά το δυνατόν) ισοκατανομή των κενών, με τα λιγότερα δυνατόν κενά για τον καθένα και μια (κατά το δυνατόν) ισοκατανομή στην ώρα αποχώρησης των συναδέλφων με τη λήξη του διδακτικού τους ωραρίου.
  • Κανείς δεν υποχρεούται στα κενά του να «απασχολεί» με οποιοδήποτε τρόπο τμήματα, πέραν του υποχρεωτικού του διδακτικού ωραρίου. Κάθε  "απασχόληση" τμήματος ανάγεται στο διδακτικό ωράριο. Οι συνάδελφοι να μην εφαρμόζουν και να αρνούνται κάθε εντολή για επιπλέον κάλυψη διδακτικών ωρών. Σε ό,τι αφορά τις απουσίες εκπαιδευτικών λόγω αδειών, σε περίπτωση που δεν στέλνονται αναπληρωτές για την κάλυψη των κενών, καλούνται οι σύλλογοι διδασκόντων να αποφασίσουν ένα πάγιο ή κατά περίπτωση τρόπο για την κάλυψη του κενού που σε καμιά περίπτωση δε μπορεί να είναι η καταστρατήγηση του διδακτικού ωραρίου κανενός συναδέλφου.
  • Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού προσωπικού, ιδιαίτερα με την έναρξη της χρονιάς, οι σύλλογοι διδασκόντων να διαμορφώσουν μεταβατικά προγράμματα λειτουργίας του σχολείου που θα εκτείνονται όσο επιτρέπει το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που έχει διατεθεί στη σχολική μονάδα.
  • Ενάντια στα προγράμματα λάστιχο και τα κυλιόμενα ωράρια που ακολουθούν τη λογική των περικοπών και τη στενή λογιστική των ωρών, οι σύλλογοι διδασκόντων να απαιτούν τη διαμόρφωση του προγράμματος και του διδακτικού ωραρίου κατά βάση σε δύο ζώνες: Από 8.15-13.15 και από 11.45- 16.00
  • Καλούμε επίσης τους συλλόγους διδασκόντων να υπολογίζουν αναγόμενη σε διδακτικές ώρες εβδομαδιαία και την πρωινή ζώνη 7-8, όπου λειτουργεί. Να απαιτούν την έγκριση του προγράμματος  με την αποδοχή του αυτονόητου: ότι κάθε απασχόληση των μαθητών τους μέχρι την αποχώρηση από το σχολείο/νηπιαγωγείο ανάγεται στο διδακτικό ωράριο!
  •  Οι σύλλογοι διδασκόντων, διαμορφώνοντας τα προγράμματα στα σχολεία να υπολογίζουν τη σίτιση στο ολοήμερο στο διδακτικό ωράριο των συναδέλφων. Η ανυποχώρητη δράση του Συλλόγου μας εδώ και πολλά χρόνια, η στάση σχολικών μονάδων που εφάρμοζαν στην πράξη το νόμιμο ωράριό μας, οι μαζικές ενυπόγραφες διαμαρτυρίες των συναδέλφων για την παραβίαση του διδακτικού τους ωραρίου και η διεύρυνση του συλλογικού αγώνα για την προσμέτρηση της ώρας σίτισης στο διδακτικό ωράριο καθενός συναδέλφου, υποχρέωσαν το Υπουργείο στη εγγραφή του δικαιώματος αυτού, δηλαδή της προσμέτρησης της ώρας της σίτισης και στο ΠΔ 79/2017.
  • Τα διάφορα σεμινάρια, συνεδριάσεις συλλόγου διδασκόντων, ενημερώσεις-συναντήσεις με γονείς κλπ, δεν μπορεί να απαιτούν την παραμονή των συναδέλφων πέρα από το εργασιακό τους ωράριο και, ασφαλώς, σε καμία περίπτωση απογευματινές ώρες.
  • Οι σύλλογοι διδασκόντων μπορούν με απόφασή τους να τοποθετηθούν και να εναντιωθούν, στους υποβιβασμούς σχολείων, τις συμπτύξεις τμημάτων, την αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, στα κενά διδακτικού προσωπικού, στις μετακινήσεις ειδικοτήτων, στα πρόγραμματα αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης όπως και σε κάθε αντιεκπαιδευτικό-αντιπαιδαγωγικό μέτρο και εντολή.
  • Οι σύλλογοι διδασκόντων, όταν σε ένα τμήμα που προσεγγίζει τους 25 μαθητές, έχουν ως κυρίαρχο όργανο το αναφαίρετο δικαίωμα να συνεδριάσουν, να αναδείξουν τους παιδαγωγικούς λόγους (φοίτηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, φοίτηση αλλοδαπών κ.α) και να προχωρήσουν σε αποφάσεις με τις οποίες θα ζητούν το χωρισμό των τμημάτων σε δύο και την άμεση έγκριση από τη Διoίκηση.
  • Οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων, έχουν το δικαίωμα να αντιδρούν στις πολλαπλές μετακινήσεις σε περισσότερα από δύο σχολεία, να ζητούν ενυπόγραφη αιτιολογημένη εντολή και σε κάθε τέτοια περίπτωση, μείωση του ωραρίου και απαλλαγή από τις εφημερίες. Κανείς δεν μπορεί να υποχρεωθεί σε συμπλήρωση του ωραρίου του στο ολοήμερο, εφόσον δεν το επιθυμεί.
  • Δε μπορεί  να ανατίθεται υπερωριακή απασχόληση σε εκπαιδευτικούς του σχολείου για εκπαιδευτικό έργο που πρέπει να καλυφθεί από μόνιμο εκπαιδευτικό ή αναπληρωτή. Οι σύλλογοι διδασκόντων δεν πρέπει να αποδέχονται τέτοιες  « λύσεις », που μειώνουν τις θέσεις εργασίας και εισάγουν την ωρομίσθια δουλειά. Οι Σύλλογοι διδασκόντων μπορούν να αρνηθούν με απόφασή τους τις υπερωρίες. Κανένας δε μπορεί να υποχρεωθεί σε υποχρεωτική υπερωρία χωρίς τη θέλησή του. Σε κάθε τέτοια περίπτωση να ζητείται έγγραφη εντολή και σε περίπτωση επιμονής της διοίκησης να ενημερώνεται ο σύλλογος για να απαντήσει και να αντιδράσει άμεσα. Σε οποιαδήποτε περίπτωση υποχρεωτικής ανάθεσης υπερωρίας ο Σύλλογος «Αθηνά» κηρύσσει στάσεις εργασίας και καλύπτει όλους τους συναδέλφους για τη μη εφαρμογή τους.
  • Οι συνάδελφοι ωρομίσθιοι- ΑΜΩ αμείβονται με ωριαία αποζημίωση, με βάση τις ώρες που διδάσκουν και μόνο γι’ αυτές. Ως εκ τούτου η ανάθεση εφημερίας δεν προκύπτει από πουθενά και καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην αναθέτουν εφημερία στους ωρομίσθιους συναδέλφους και τους συναδέλφους να μην τις αποδέχονται. Υπενθυμίζουμε ότι οι ώρες και οι ημέρες απεργίας των ωρομίσθιων συναδέλφων υπολογίζονται στην προϋπηρεσίας τους.
  • Με αφορμή την απόπειρα επαναφοράς της αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης, που αποτρέψαμε με σκληρό αγώνα τόσο στο παρελθόν όσο και την προηγούμενη χρονιά με την καθολική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την πρόβλεψη για έναρξη των διαδικασίων για "προγραμματισμό" και "αποτίμηση" του εκπαιδευτικού έργου - εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, αλλά  και της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που ακολουθεί,  σας ενημερώνουμε και πάλι για τις συλλογικές μας αποφάσεις, με τις οποίες απέχουμε με απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αποτίμησης, προγραμματισμού, αξιολόγησης  της σχολικής μονάδας, αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού. Η απεργία-αποχή είναι μια νόμιμη και αποτελεσματική μορφή αγώνα, που δεν επισύρει ποινές για κανέναν!  Καλούμε όλους τους συναδέλφους να στηρίξουν και πάλι μαζικά τη συλλογική προσπάθεια ενάντια στην αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση, για να αποτρέψουμε δυσμενείς εξελίξεις για το δημόσιο σχολείο και το εργασιακό μέλλον των εκπαιδευτικών.
  •  Στην περίοδο του covid-19 και για την περίπτωση απουσιών εκπαιδευτικών, καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην αναλαμβάνουν την ευθύνη της αναπλήρωσης, αλλά να ζητούν με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων να διατεθεί ένας τουλάχιστον εκπαιδευτικός στη σχολική μονάδα για την κάλυψη αυτών των αναγκών. Ισχύει στο ακέραιο και την περίοδο του covid-19 ότι κάθε απασχόληση μαθητών ανάγεται στο διδακτικό ωράριο και ότι δεν αναλαμβάνουμε καθοιονδήποτε τρόπο την απασχόληση μαθητών στα κενά μας με υπέρβαση του διδακτικού ωραρίου. Είναι προφανές από τα παραπάνω ότι αν δεν σταλεί εκπαιδευτικός για την αναπλήρωση, το τμήμα δεν μπορεί να λειτουργήσει και ειδοποιούνται οι γονείς για την αποχώρηση των μαθητών.
  • Στην περίοδο του covid-19, καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην αναλάβουν την ευθύνη ανάθεσης καθηκόντων "υπεύθυνου covid-19" στη σχολική μονάδα σε κανέναν συνάδελφο-ισσα ούτε και στο Διευθυντή-ντρια του σχολείου, γιατί δεν υπάρχουν οι εξειδικευμένες υγειονομικές γνώσεις, για την ανάληψη τέτοιων καθηκόντων και ευθυνών από κανέναν! Να ζητούν την άμεση στελέχωση της σχολικής μονάδας με ειδικό σχολικό νοσηλευτή για την κάλυψη αυτών των αναγκών αλλά και τη διαμόρφωση και τον εξοπλισμό ειδικού χώρου σε κάθε σχολείο για τη διαχείριση κάθε περίπτωσης αδιαθεσίας ή ασθένειας που προκύπτει.
  • Οι συναδέλφισσες-οι νηπιαγωγοί δύνανται, με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, να ζητούν τη δημιουργία αμιγών τμημάτων κλασικού και ολοήμερου προγράμματος με βάση την επιλογή των γονέων, την ανάθεση του ολοήμερου τμήματος με εναλλαγή στο ωράριο της πρωινής και της απογευματινής βάρδιας στους εκπαιδευτικούς του αμιγώς ολοήμερου τμήματος και να αντιτίθενται σε ρυθμίσεις που παγιώνουν το διδακτικό τους ωράριο, ως το μεγαλύτερο στην εκπαίδευση και προσεγγίζει τις 30 ώρες. Καλούμε επίσης όλους τους νηπιαγωγούς να μην εφαρμόσουν σε καμία περίπτωση την εγκύκλιο για την παράταση της ώρας αποχώρησης των νηπίων και  την επέκταση του ωραρίου, στηριζόμενοι στα πρακτικά και τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων για τον τρόπο και τον χρόνο ασφαλούς αποχώρησης όσο διαρκεί η υγειονομική κρίση.
  • Γενικότερα, δεν εφαρμόζουμε καμιά προφορική εντολή της διοίκησης που αφορά καταστρατήγηση του πλαισίου εργασιακών δικαιωμάτων και σε κάθε περίπτωση να απαιτούμε έγγραφη και αιτιολογημένη εντολή. Καταγγέλλουμε αμέσως στο Σύλλογο Αθηνά κάθε αυθαιρεσία και παραβίαση των δικαιωμάτων μας.
Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βίντεο με τη Γεωργία που «βγαίνει μπροστά» στην κάμερα για τον βιασμό της

Πώς θα πάρεις το άγνωστο Επίδομα 244,35 ευρώ με 3 δικαιολογητικά

Πανεπιστήμιο Πατρών: Ξεκινάει η πρώτη ετήσια Εξειδίκευση Εκπαιδευτικών στον Αυτισμό στην Ελλάδα

ΑΣΕΠ 13Κ/2021 - Δήμοι: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ Lower - Proficiency (90 μόρια) σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ για 90 μόρια

Προσλήψεις Εκπαιδευτικών: Το κορυφαίο 9ΜΗΝΟ σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ στην Ελλάδα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

σχετικά άρθρα

Κορονοϊός: Θλίψη για τον πρόωρο θάνατο καθηγήτριας στη Θεσσαλονίκη
«Έφυγε» πρόωρα από κορονοϊό καθηγήτρια Γυμνασίου της Θεσσαλονίκης - Ο αποχαιρετισμός της Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Κορονοϊός: Θλίψη για τον πρόωρο θάνατο καθηγήτριας στη Θεσσαλονίκη
fakelos covid sxoleio arnitis goneas
«Η κυβέρνηση τιμωρεί τους γονείς που απουσιάζουν από τη δουλειά για να συνδράμουν το παιδί τους»
Σφοδρές αντιδράσεις για την κυβερνητική απόφαση να περικοπεί η αμοιβή των εργαζόμενων γονέων που λαμβάνουν άδεια ειδικού σκοπού κατά 50%
«Η κυβέρνηση τιμωρεί τους γονείς που απουσιάζουν από τη δουλειά για να συνδράμουν το παιδί τους»
Τα επικοινωνιακά τους παιχνίδια αποπροσανατολισμού δε θα περάσουν!Με το κεφάλι ψηλά συνεχίζουμε τον αγώνα για το Σχολείο που αξίζει στα παιδιά μας!
«Μια απλή καταγραφή των πεπραγμένων της Υπουργού Παιδείας αποδεικνύει την υποκρισία αλλά και την επιλογή της Εκπαίδευσης ως χώρου πειραματισμού  για...
Τα επικοινωνιακά τους παιχνίδια αποπροσανατολισμού δε θα περάσουν!Με το κεφάλι ψηλά συνεχίζουμε τον αγώνα για το Σχολείο που αξίζει στα παιδιά μας!