ΕΠΑΛ
Γνωμοδότηση του Γ' Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για τα απολυτήρια ΕΠΑΛ και τα πτυχία ειδικότητας

Tο απολυτήριο Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) επιπέδου 4 και πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 4 αποτελούν διακριτούς μεν τίτλους σπουδών, απαιτούνται, όμως, αθροιστικά, ως προσόν διορισμού για πλήρωση θέσεων τακτικού προσωπικού και προσωπικού ΙΔΑΧ στο δημόσιο τομέα που διενεργούνται κατόπιν σχετικής προκήρυξης του ΑΣΕΠ.

Οι κάτοχοι και των δύο τίτλων σπουδών δεν δικαιούνται πρόσθετη μοριοδότηση (λόγω κατοχής δεύτερου τίτλου σπουδών), αφού αυτοί αθροιστικά αποτελούν τον βασικό τίτλο σπουδών για τη συμμετοχή σε διαδικασία πρόσληψης τακτικού προσωπικού στο δημόσιο τομέα. Οι εν λόγω τίτλοι δεν είναι ισοδύναμοι τίτλοι σπουδών για την κάλυψη θέσεων τακτικού προσωπικού και προσωπικού ΙΔΑΧ στο δημόσιο τομέα που προκηρύσσονται μέσω ΑΣΕΠ (ομόφωνα).

Αυτή είναι η 13/2021 γνωμοδότηση του Γ' Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους υπό τον αντιπρόεδρο του ΝΣΚ και  πρόεδρο του Τμήματος κ.Σπυρίδωνα A. Παπαγιαννόπουλο, που δημοσιεύθηκε πριν από λίγες ημέρες.

Τα ερωτήματα

Το ΝΣΚ κλήθηκε να απαντήσει στα εξής ερωτήματα:

1) Aν κατά την έννοια της διάταξης της παρ. 1 του άρθρου 12 του ν.4186/2013 (Α΄193) και των λοιπών διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας, το Απολυτήριο (ισότιμο με το απολυτήριο Γενικού Λυκείου) και το Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, που λαμβάνουν οι απόφοιτοι του «Δευτεροβάθμιου Κύκλου Σπουδών» των ΕΠΑ.Λ., συνιστούν ενιαίο τίτλο σπουδών ή αν αποτελούν διακριτούς τίτλους σπουδών και

2) Σε περίπτωση κατά την οποία αποτελούν διακριτούς τίτλους 2 σπουδών ερωτάται :

α. Αν οι απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ. που είναι κάτοχοι και των δύο τίτλων σπουδών δικαιούνται πρόσθετη μοριοδότηση (λόγω κατοχής δεύτερου τίτλου σπουδών) στο πλαίσιο συμμετοχής τους στις διαδικασίες πρόσληψης προσωπικού στο δημόσιο τομέα που διενεργούνται κατόπιν σχετικής προκήρυξης του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) και

β. Αν το Απολυτήριο και το Πτυχίο Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης των ΕΠΑ.Λ. λογίζονται ως ισοδύναμοι τίτλοι σπουδών για την κάλυψη θέσεων στο δημόσιο τομέα που προκηρύσσονται από το Α.Σ.Ε.Π..»

Αυτά καθώς στη Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης έχουν υποβληθεί, ερωτήματα πολιτών, με τα οποία ζητείται να διευκρινιστεί αν το Απολυτήριο (ισότιμο με το απολυτήριο Γενικού Λυκείου) και το Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης που λαμβάνουν οι απόφοιτοι του «Δευτεροβάθμιου Κύκλου Σπουδών» των ΕΠΑ.Λ. συνιστούν ενιαίο τίτλο σπουδών ή αν, αντίθετα, αποτελούν διακριτούς τίτλους σπουδών με δυνατότητα, στη δεύτερη περίπτωση, ο κάτοχός τους να λαμβάνει πρόσθετη μοριοδότηση (λόγω κατοχής δεύτερου τίτλου σπουδών) στο πλαίσιο των διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού στο δημόσιο τομέα που διενεργούνται κατόπιν σχετικής προκήρυξης του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.). Αντίστοιχα, ζητείται να διευκρινιστεί αν οι ως άνω τίτλοι σπουδών που χορηγούν τα ΕΠΑ.Λ. λογίζονται ως ισοδύναμοι τίτλοι για την κάλυψη θέσεων στο δημόσιο τομέα βάσει των ανωτέρω προκηρύξεων Α.Σ.Ε.Π.

Οι απαντήσεις

Πρώτο ερώτημα

- Το απολυτήριο Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) επιπέδου 4 και πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 4 αποτελούν διακριτούς μεν τίτλους σπουδών, απαιτούνται, όμως, αθροιστικά, προκειμένου ο κάτοχος αυτών να συμμετάσχει σε διαδικασία πρόσληψης τακτικού προσωπικού και προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο δημόσιο τομέα που διενεργούνται κατόπιν σχετικής προκήρυξης του ΑΣΕΠ σε όλους του Κλάδους ΔΕ για τους οποίους απαιτείται ως τυπικό προσόν το πτυχίο ΤΕΕ Β΄ κύκλου σπουδών. Κατ’ εξαίρεση, δύναται να προσκομιστεί ως τυπικό προσόν διορισμού μόνο το απολυτήριο ΕΠΑ.Λ. για την πλήρωση θέσεων των Κλάδων ΔΕ «Διοικητικών Γραμματέων», «ΔΕ Διοικητικού – Λογιστικού», «ΔΕ Δακτυλογράφων – Στενογράφων» και «ΔΕ Μεταφραστών – Διερμηνέων», ως ισότιμος τίτλος σπουδών με το απολυτήριο Γενικού Λυκείου, το οποίο προβλέπεται ως προσόν διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό των Κλάδων αυτών.

Δεύτερο ερώτημα

- Οι κάτοχοι και των δύο τίτλων σπουδών δεν δικαιούνται πρόσθετη μοριοδότηση (λόγω κατοχής δεύτερου τίτλου σπουδών), αφού αυτοί αθροιστικά αποτελούν τον βασικό τίτλο σπουδών για τη συμμετοχή σε διαδικασία πρόσληψης τακτικού προσωπικού στο δημόσιο τομέα.

Τρίτο ερώτημα

- Οι εν λόγω τίτλοι δεν είναι ισοδύναμοι τίτλοι σπουδών για την κάλυψη θέσεων μόνιμου και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικού στο δημόσιο τομέα που προκηρύσσονται μέσω ΑΣΕΠ, αφού, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (άρθρα 18, 22 και 23 του π.δ/τος 50/2001), το απολυτήριο ΕΠΑ.Λ. δύναται αυτοτελώς να αποτελέσει τον βασικό τίτλο σπουδών για την πρόσληψη σε θέσεις των Κλάδων «Διοικητικών Γραμματέων», «ΔΕ Διοικητικού – Λογιστικού», «ΔΕ Δακτυλογράφων – Στενογράφων» και «ΔΕ Μεταφραστών – Διερμηνέων» (καθώς επίσης και επικουρικό τίτλο για την πρόσληψη σε θέση του Κλάδου «ΔΕ Οδηγών» και «ΔΕ Τηλεφωνητών»).

Δείτε ΟΛΗ τη γνωμοδότηση

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η πρώτη αργία του Σεπτεμβρίου για όλες τις τάξεις τη νέα σχολική χρονιά

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 27/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
Τα δημόσια πανεπιστήμια καλύτερα από τα παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων
Το πιο ενδιαφέρον όμως στην κατάταξη Webometrics είναι το χάσμα ανάμεσα στις θέσεις κατάταξης των δημόσιων πανεπιστημίων και των υπό δημιουργία...
Τα δημόσια πανεπιστήμια καλύτερα από τα παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων
κινητ
Τι έγινε όταν ένας καθηγητής απαγόρευσε κινητά και υπολογιστές στην τάξη: Πώς αντέδρασαν οι φοιτητές και τι άλλαξε στη μάθηση;
Παρά το γεγονός ότι δεν άλλαξε το περιεχόμενο ούτε το στυλ διδασκαλίας, οι πρόσφατες αξιολογήσεις του μαθήματος ήταν εντυπωσιακά πιο θετικές από κάθε...
Τι έγινε όταν ένας καθηγητής απαγόρευσε κινητά και υπολογιστές στην τάξη: Πώς αντέδρασαν οι φοιτητές και τι άλλαξε στη μάθηση;
Συνταξιούχος σε τράπεζα κοιτάει μέσα από το τζάμι
Ξεχάστε τη σύνταξη στα 62: Οι σημερινοί 55άρηδες θα δουλέψουν περισσότερο από ό,τι φαντάζονταν
Το ασφαλιστικό «ρολόι» χτυπά: Το 2030 οι συντάξεις θα έρχονται πιο αργά για όλους - Σε αδιέξοδο οι 55άρηδες, τα νέα μέτρα τους κρατούν στη δουλειά...
Ξεχάστε τη σύνταξη στα 62: Οι σημερινοί 55άρηδες θα δουλέψουν περισσότερο από ό,τι φαντάζονταν