Βαρουφάκης σε Κεραμέως: «Είστε ταφόπλακα για την Παιδεία»
George Vitsaras / SOOC
Η ομιλία του Γιάνη Βαρουφάκη κατά την Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

Ψηφίζεται σήμερα, εν μέσω σφοδρής αντιπαράθεσης στη Βουλή, το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση, με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις». 

Να σημειωθεί ότι σύσσωμη η αντιπολίτευση απορρίπτει το περιεχόμενο της νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας, ενώ ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και πρωτοβάθμια σωματεία εκπαιδευτικών καλούν σε πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, στο Σύνταγμα, στις 18:00 το απόγευμα.

Από την πλευρά της, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως υποστήριξε από το βήμα της Βουλής χθες ότι «το σχολείο που θα ανοίξει τον Σεπτέμβριο δεν θα είναι το ίδιο», αναφερόμενο στους 11.700 μόνιμους διορισμούς και τις αλλαγές που αναμένεται να εφαρμοστούν στις σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων τη νέα χρονιά.

Ο Γιάνης Βαρουφάκης, τοποθετήθηκε κατά την συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Κυρία Κεραμέως είστε για την Παιδεία ότι το ΤΑΙΠΕΔ για την Δημόσια Περιουσία: Ταφόπλακα!».

Ο γραμματέας του ΜέΡΑ25, κατά την ομιλία τους αναφέρθηκε στην θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών καθώς και για την κατάργηση του 1% για τους απόφοιτους εσπερινών σχολείων. 

Για την επιβολή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής ο κ. Βαρουφάκης είπε ότι αποδεικνύει στην καλύτερη περίπτωση την ανεπάρκειά και στην χειρότερη την ενοχή της κυβέρνησης. Η θέση του ΜέΡΑ25 για την είναι ότι πρέπει οι ελάχιστες βάσεις να προσδιοριστούν αυτομάτως από το εξεταστικό σύστημα χωρίς παρέμβαση του υπουργείου, η οποία είναι καθαρά πολιτική.

«Όμως, αν θέλετε να πείσετε τους πολίτες ότι η εμμονή σας στον αποκλεισμό δεκάδων χιλιάδων μέσω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής δεν έχει σκοπό να στρέψετε όλα αυτά τα παιδιά στα κολλέγια, τουλάχιστον επιβάλτε την και στα κολλέγια!», συμπλήρωσε ο κ. Βαρουφάκης απευθυνόμενος στην υπουργό Παιδείας.

Όσον αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ο κ. Βαρουφάκης είπε ότι το ερώτημα που προκύπτει είναι «Ποιοι θα αξιολογήσουν τους αξιολογητές;» Και σημείωσε χαρακτηριστικά: «Ο μεγαλύτερος εφιάλτης του καλού δάσκαλου Ιστορίας είναι ένας αξιολογητής που για να το πω στη γλώσσα που καλώς εννοούμενου φιλελευθερισμού, όπως το μέγα ερώτημα σε κάθε κοινωνία είναι «Ποιοι θα μας προστατέψουν από τους προστάτες;», 

Για την κατάργηση του 1% στους απόφοιτους εσπερινών σχολείων ο γραμματέας του ΜέΡΑ25 ανέφερε ότι, «ο συνδυασμός του ελάχιστου βαθμού εισαγωγής και της κατάργησης του 1% αποτελεί χαριστική βολή για τους μαθητές των εσπερινών σχολείων – τους σκοτώνει την ελπίδα να μπουν στο πανεπιστήμιο»

Να σημειωθεί ακόμα πως το Γραφείο Τύπου του ΜέΡΑ25 σχολίασε σχετικά με τις δηλώσεις του κ. Βρούτση για την ΕΒΕ και τα εσπερινά λύκεια: «Είναι δεδομένο πως η ΕΒΕ άφησε αυτομάτως εκτός ανώτατης εκπαίδευσης τους μαθητές και τις μαθήτριες των εσπερινών λυκείων. Ο κ. Βρούτσης λοιπόν έχει κάθε δικαίωμα να αυτοεξευτελίζεται κι αυτός, όπως και η ανάξια Υπουργός Παιδείας, είναι όμως ντροπή να λένε και αισχρά ψέματα από πάνω».

Αναλυτικά η ομιλία του Γίανη Βαρουφάκη:

Για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Η επιβολή ελάχιστης βάσης εισαγωγής αποδεικνύει στην καλύτερη περίπτωση την ανεπάρκειά σας και στην χειρότερη την ενοχή σας.

Κα Υπουργέ αναρωτηθήκατε γιατί κανείς συνάδελφός σας Υπουργός Παιδείας χωρών στις οποίες στέλνετε τα παιδιά σας να σπουδάσουν δεν έχει επιβάλει ποτέ ελάχιστη βάση εισαγωγής; Στη Βρετανία. Στις ΗΠΑ. Στην Αυστραλία. Πουθενά!

Και μην κάνετε το λάθος να δηλώσετε άλλη μια φορά την βαθιά σας άγνοια επιμένοντας ότι το βρετανικό υπουργείο παιδείας επιβάλει ελάχιστη βάση εισαγωγής – όπως τότε που επιμείνατε σε αυτή την αίθουσα, αυτό-εξευτελιζόμενη, ότι υπήρχαν αστυνομικά τμήματα μέσα στα κολλέγια του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Συγκρατηθείτε αυτή την φορά κι ακούστε:

Στις χώρες που θαυμάζετε δεν υπάρχει a priori ελάχιστη βάση εισαγωγής επειδή η βάση, το cut-off point, κυμαίνεται ανάλογα με τις επιδόσεις του συνόλου των μαθητών. Όταν στο GCE ή στο ΙΒ, στο Αυστραλέζικο HSC ή στο Αμερικανικό SAT, τα θέματα σε κάποιο μάθημα αποδεικνύονται βατά, η βάση εισαγωγής ανεβαίνει – και αντιθέτως, όταν οι μέσες επιδόσεις πέφτουν, λόγω δυσκολίας, λόγω πανδημίας, ή για οποιονδήποτε λόγο, οι βάσεις πέφτουν κι αυτές. Εν συντομία, το εξεταστικό σύστημα αυξομειώνει τους αρχικούς βαθμούς των βαθμολογητών επιβάλλοντας την ίδια κατανομή βαθμών, κάθε χρόνο, ανεξάρτητα της ποιότητας των γραπτών. Π.χ., εγγυάται ότι το 5% θα πάρουν άριστα, 15% λίαν καλώς, 35% καλώς και το 45% θα κοπούν – ανεξάρτητα από την μέση ποιότητα των γραπτών της χρονιάς.

Το ότι έτσι κάνουν στην Εσπερία δεν σημαίνει ότι είναι και απολύτως δίκαιο απέναντι στους μαθητές. Π.χ. αν φέτος τύχει να έχουμε πολύ περισσότερους άριστους από άλλες, κάποιοι άριστοι δεν θα πάρουν άριστα δεδομένου ότι η βαθμολόγηση γίνεται επί της κατανομής - mark to distribution όπως λένε στις Ηνωμένες Πολιτείες. Από την άλλη, όταν η κατανομή αυτή αφορά δεκάδες χιλιάδες μαθητές, το δείγμα είναι πολύ μεγάλο για να υπάρχει σοβαρή πιθανότητα μιας τέτοιας αδικίας – αντίθετα με το δικό σας σύστημα όπου η αδικία είναι εγγυημένη.

Ανακεφαλαιώνοντας: Αντίθετα με εσάς, στις χώρες που θαυμάζετε, οι Υπ. Παιδείας είναι αρκετά σοφοί ώστε να λαμβάνουν ως δεδομένο ότι ΔΕΝ ορίζεται διαχρονική, αντικειμενική ελάχιστη βάση – και σίγουρα δεν ορίζεται από τον υπουργό όσο καταρτισμένος και να είναι, πόσο μάλιστα από εσάς κα Κεραμέως!

Στις χώρες που θαυμάζετε, λοιπόν, πρώτα επιλέγουν πόσοι θα εισαχθούν και κατόπιν αφήνουν την ελάχιστη βάση εισαγωγής να αυξομειωθεί ώστε να εισαχθεί ο αριθμός που έχουν επιλέξει. Ωραία και έντιμα. Αντίθετα με εσάς που, με κουτοπόνηρο στόχο να κουρέψετε κατά δεκάδες χιλιάδες τους εισαγόμενους, προσποιείστε ότι υπάρχει μια διαχρονική, αντικειμενική ελάχιστη βάση, με αποτέλεσμα να μένει έξω από τα ΑΕΙ ένας ανεξέλεγκτος, αυθαίρετος, αριθμός νέων ανθρώπων.

Ο κόσμος όμως εκεί έξω σας έχει πάρει χαμπάρι κα Κεραμέως. Ξέρουν όλοι ότι η επιβολή ελάχιστης βάσης εισαγωγής αποδεικνύει στην καλύτερη περίπτωση την ανεπάρκειά σας και στην χειρότερη την ενοχή σας.

Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα Κολλέγια

Δεν είναι στη φύση σας να ξεφύγετε από το μοντέλο της τριτοκοσμικής υπουργού παιδείας – μιας υπουργού που είστε για την Παιδεία ότι το ΤΑΙΠΕΔ για την Δημόσια Περιουσία: Ταφόπλακα!

Χτες το πρωί, μέλη της Νεολαίας του ΜέΡΑ25, ανάρτησαν πανό έξω από τη Βουλή που έγραφε: Την ελάχιστη βάση εισαγωγής να τη βάλετε στα κολλέγια των φίλων σας. Μας έδωσαν την ευκαιρία με το σύνθημά τους να συνεχίσουμε την αντιπαράθεσή σας εκεί που την είχαμε αφήσει πριν από μήνες. Θα θυμάστε τότε που σας είχα πει: Αποδείξτε ότι δεν δουλεύετε υπέρ των κολλεγίων της συμφοράς, ότι πραγματικά πιστεύετε στην ορθότητα της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, επιβάλλοντάς την και στα ιδιωτικά κολλέγια. Τότε που είχατε απαντήσει: Μα είναι δυνατόν να λέμε εμείς σε ξένα πανεπιστήμια κριτήρια για την εισαγωγή φοιτητών;

Όχι μόνο είναι δυνατόν και πρέπον αλλά προκύπτει μάλιστα και από τις προεκλογικές δεσμεύσεις της ΝΔ για την τριτοβάθμια το οποίο αναφέρει ρητώς την δέσμευσή σας για λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων ξένων και ελληνικών στην Ελλάδα τα οποία θα λειτουργούν με αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις, με αξιολόγηση από το ελληνικό Υπουργείο και την ΑΔΙΠ και λογοδοσία, φαντάζομαι στην ελληνική πολιτεία να εννοείτε.

Να μια λαμπρή ευκαιρία να κάνετε πράξη τις προεκλογικές σας δεσμεύσεις να συμμαζέψετε τα κολλέγια που λειτουργούν εδώ συμβεβλημένα με Βρετανικά και Αμερικανικά πανεπιστήμια. Υπάρχει πιο εύλογη εφαρμογή της υπόσχεσης να τα κάνετε να «λειτουργούν με αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις» από την εφαρμογή και σε αυτά της ελάχιστης βάσης εισαγωγής;

Θέση του ΜέΡΑ25:  Καμία βάση εισαγωγής από το υπουργείο Παιδείας και επιλογή, καθαρά πολιτική, του πόσοι θα εισαχθούν και, κατόπιν, αφήνουμε τις ελάχιστες βάσεις να προσδιοριστούν αυτομάτως από το εξεταστικό σύστημα χωρίς παρέμβαση του υπουργείου.

Όμως, αν θέλετε να πείσετε τους πολίτες ότι η εμμονή σας στον αποκλεισμό δεκάδων χιλιάδων μέσω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής δεν έχει σκοπό να στρέψετε όλα αυτά τα παιδιά στα κολλέγια, τουλάχιστον επιβάλτε την και στα κολλέγια!

Αμ δε που θα το κάνετε. Θα καταστρέφατε το business model των κολλεγίων της συμφοράς.

Κυρία Κεραμέως, έχετε την κακή τύχη να γνωρίζω εκ των έσω αυτό που σας λέω:

Προηγούμενες δεκαετίες είχα υπηρετήσει στο East Anglia και το Exeter εκεί στην επιτροπή εισαγωγής των φοιτητών εμφανίστηκε ο αντιπρύτανης και μας είπε να κάνουμε σκόντο όσον αφορά την εισαγωγή των φοιτητών από χώρες του τρίτου κόσμου -σε αυτές συμπεριλάμβανε την Ελλάδα-, το μόνο που θα χρειάζονται είναι να υπογράφουν την επιταγή και σήμερα να έχουν τους κωδικούς. Αργότερα στην Αυστραλία το Πανεπιστήμιο του Sydney χτίσανε στη Μαλαισία το Penang University College για να κάνουν κάτι αντίστοιχο ώστε να ξεπεράσουν τα εμπόδια που έθετε το κράτος.

Έτσι λειτουργούν τα κολλέγια της συμφοράς.

Business model που βασίζεται στο franchise σε τριτοκοσμικές χώρες που ο κόσμος διψά για ένα πτυχίο Αγγλοσαξονικού Πανεπιστημίου και των οποίων οι τριτοκοσμικοί Υπουργοί Παιδείας εργάζονται φιλότιμα να μεγιστοποιούν την πελατεία των συμπράξεων φίλων τους με τα Αγγλοσαξονικά  Πανεπιστήμια που, ουσιαστικά, πουλάνε τη σφραγίδα τους όσο-όσο.

Για αυτό ήταν τόσο εύστοχο το πανό της Νεολαίας του ΜέΡΑ25 που σας καλούσε να βάλετε την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα κολλέγια των φίλων σας: Επειδή δεν είναι στη φύση σας να ξεφύγετε από το μοντέλο της τριτοκοσμικής υπουργού παιδείας – μιας υπουργού που είστε για την Παιδεία ότι το ΤΑΙΠΕΔ για την Δημόσια Περιουσία: Ταφόπλακα!

Από τον Γαβρόγλου στην Κεραμέως

Με τι ψυχή φίλοι του ΣΥΡΙΖΑ θα αντισταθείτε στην δημιουργία νέων προγραμμάτων σπουδών με όλο και υψηλότερα δίδακτρα όταν επί των ημερών σας επικυρώσατε τη λειτουργία των περισσότερων μεταπτυχιακών προγραμμάτων με δίδακτρα που γνώρισε ποτέ η χώρα;

Κρίμα κα Κεραμέως. Κρίμα επειδή τα πανεπιστήμιά μας καρκινοβατούν. Κρίμα επειδή έχουμε ανάγκη, ως κοινωνία, να συζητήσουμε σοβαρά για τα ΑΕΙ της χώρας. Η διασπορά ατάκτως ειρημένων τμημάτων στην επικράτεια ήταν έγκλημα που σήμερα είναι πονοκέφαλος. Το πονάει κεφάλι κόψει κεφάλι της κας Κεραμέως – γιατί περί αυτού πρόκειται η ελάχιστη βάση εισαγωγής – μας σταματά από το να συνεννοηθούμε όμορφα και πολιτισμένα για το πως θα αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα.

Αντί να συζητάμε για την αναδόμηση των σχολών, των ιδρυμάτων, των προγραμμάτων σπουδών, της έρευνας που αργοπεθαίνει χωρίς πόρους, δυό χρόνια τώρα μας έχετε εγκλωβίσει σε μια ατέρμονη, στείρα αντιπαράθεση για το άσυλο, για την αστυνομία στα αμφιθέατρα, τώρα για τις βάσεις εισαγωγής, αύριο για μια αξιολόγηση σχεδιασμένη να καταστρέφει τις αξίες.

Αν κάτι όμως με στενοχωρεί, ως πανεπιστημιακό, αυτό είναι η αίσθηση ότι – και για να είμαι δίκαιος με την κα Κεραμέως – το πρόβλημα ξεπερνά κατά πολύ την ποιότητα των προσώπων. Τί σχέση έχει ο καλός μου συνάδελφος στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Κώστας Γαβρόγλου με την Νίκη Κεραμέως; Καμία. Αυτό είναι που με στενοχωρεί φίλοι του ΣΥΡΙΖΑ. Ότι, παρά αυτές τις διαφορές σε προσωπικό επίπεδο, τελικά αυτό που επικρατεί είναι η Σιδηρά Λογική της Ισοπέδωσης.

Πάρτε την δήθεν πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ του κ. Γαβρόγλου, ο οποίος πήρε τα ΤΕΙ που λειτουργούσαν πολύ σωστά και τα πανεπιστημιοποίησε με προσωπικό ακόμα με καθηγητές από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δημιουργήθηκαν λοιπόν, δήθεν νέα «πανεπιστημιακά» τμήματα - που σήμερα είναι ευάλωτα στο τσεκούρι της κας Κεραμέως.

Πάρτε την ντε φάκτο ιδιωτικοποίηση εκ των έσω: Με τι ψυχή φίλοι του ΣΥΡΙΖΑ θα αντισταθείτε στην δημιουργία νέων προγραμμάτων σπουδών με όλο και υψηλότερα δίδακτρα όταν επί των ημερών σας επικυρώσατε τη λειτουργία των περισσότερων μεταπτυχιακών προγραμμάτων με δίδακτρα που γνώρισε ποτέ η χώρα;

Για την αξιολόγηση

Το ερώτημα όσον αφορά την αξιολόγηση είναι «Ποιοι θα αξιολογήσουν τους αξιολογητές;»

Άκουσα τον ΠΘ να λέει ότι κανείς αξιόλογος δάσκαλος δεν πρέπει να φοβηθεί την αξιολόγηση. Σοβαρολογείτε; Τόσα ξέρετε τόσα λέτε. Δείχνοντας την πλήρη άγνοια του για την αναπαραγωγή του σκοταδισμού στα σχολεία.

Ο μεγαλύτερος εφιάλτης του καλού δάσκαλου Βιολογίας είναι ένας αξιολογητής που αμφισβητεί τον Δαρβίνο ή τα επιστημονικά δεδομένα για τα εμβόλια. Ο μεγαλύτερος εφιάλτης του καλού δάσκαλου Ιστορίας είναι ένας αξιολογητής που θεωρεί ότι κινητήρια δύναμη της Ιστορίας είναι οι σπουδαίοι άνδρες. Ο μεγαλύτερος εφιάλτης του καλού δάσκαλου μαθηματικών είναι ένας αξιολογητής που προκρίνει την ικανότητα των μαθητών να παπαγαλίζουν αποδείξεις εκατοντάδων θεωρημάτων.  Ο μεγαλύτερος εφιάλτης του καλού δάσκαλου Αρχαίας Γραμματείας είναι ένας αξιολογητής με εμμονές στο Συντακτικό χωρίς να τον ενδιαφέρει η ερμηνεία των κειμένων ή η φιλοσοφική τους διάσταση. Ο μεγαλύτερος εφιάλτης του καλού δάσκαλου Αγγλικών είναι ένας αξιολογητής που μετρά τις επιδόσεις στο Lower ή στο Proficiency και δεν δίνει σημασία στην ικανότητα των μαθητών να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά στα αγγλικά.

Ο μεγαλύτερος εφιάλτης του καλού δάσκαλου Ιστορίας είναι ένας αξιολογητής που για να το πω στη γλώσσα που καλώς εννοούμενου φιλελευθερισμού, όπως το μέγα ερώτημα σε κάθε κοινωνία είναι «Ποιοι θα μας προστατέψουν από τους προστάτες;», το ερώτημα όσον αφορά την αξιολόγηση είναι «Ποιοι θα αξιολογήσουν τους αξιολογητές;»

Είναι ένα ερώτημα που σας ξεπερνά κα Κεραμέως. Σαν τον Ραν ταν πλαν, αν περάσει από το μυαλό σας θα λιποθυμήσετε!

Κυρία Υπουργέ, Ως δάσκαλος πάντα απαιτούσα να αξιολογούμαι. Σε πανεπιστήμια τριών ηπείρων αξιολογήθηκα και αξιολόγησα. Γνωρίζω τι σημαίνει αξιολόγηση κα Κεραμέως και σας λέω ότι αυτό που εσείς φέρνετε εδώ δεν έχει καμία σχέση με αξιολόγηση. Πετάξατε στα άρθρα του και μια αξιολόγηση, έτσι για να υπάρχει. Βάλατε τους διευθυντές να αξιολογούν. Πως; Χωρίς πρόγραμμα, χωρίς κριτήρια, χωρίς ουσία, χωρίς πόρους – και βέβαια χωρίς απάντηση στο ερώτημα: Και τους αξιολογητές αυτούς ποιος και πως θα αξιολογήσει;

Εμείς; Εμείς θέλουμε αξιολόγηση. Ως δάσκαλος απαιτούσα να αξιολογούμαι από συναδέλφους. Με τρόπο ακριβό. Με συναδέλφους που θα κληρώνονταν που αξιολογούσαν και θα με βαθμολογούσαν με βάση αυτό που είπα και έγραψα, όχι με το φτηνιάρικο σύστημα. Κανένα σώμα αξιολογητών και βαθμολογητών. Κάθε 8 χρόνια για 6 μήνες κάθε εκπαιδευτικός να αξιολογεί τους άλλους. Αυτό όμως θέλει χρήματα, οργάνωση και Υπουργό που να μην έχει σχέση με κάποια κυρία Κεραμέως.

Ψιλά γράμματα για μια υπουργό που αξιολογείται, όπως κάθε φορά που έρχεστε εδώ μέσα, με μηδέν.

Για τα Εσπερινά Λύκεια

Επαναφέρτε το 1% για τα παιδιά των εσπερινών. Είτε εσείς θα μαζέψτε την ανάλγητη κα Κεραμέως είτε θα γίνετε συνένοχοί της. 

Θα κλείσω κε Πρόεδρε απευθυνόμενος όχι στην Υπουργό αλλά στους συναδέλφους της ΝΔ.

Μας χωρίζουν πολλά. Αρνούμαι όμως να αποδεχθώ ότι δεν μοιραζόμαστε, εσείς κι εμείς, τον θαυμασμό για τους μαθητές που η ζωή τα έφερε να πρέπει να δουλεύουν 8ωρο και βάλε και να πασχίζουν με νύχια και με δόντια φοιτώντας σε νυχτερινό λύκειο να μπουν στο πανεπιστήμιο.

Η πολιτεία, όλες οι κυβερνήσεις, αναγνωρίζοντας τον αγώνα τους αυτόν προέβλεψαν ώστε κάθε Σχολή να προσφέρει 1 θέση σε κάθε 100 σε αυτούς τους ήρωες, σε αυτές τις ηρωΐδες – θέσεις τις οποίες κατακτούσαν με το σπαθί τους, δίνοντας κανονικά πανελλήνιες.

Μέχρι που η κα Κεραμέως κατήργησε αυτή την πρόβλεψη. Το ΜέΡΑ25 καταθέτει ξανά και ξανά τροπολογία ακύρωσης αυτής της κατάργησης και επαναφοράς του 1% για τους απόφοιτους εσπερινών σχολείων.

Στην αιτιολογική μας αίτηση τονίζουμε 3 σημαντικές παραμέτρους:

1ον ότι ο συνδυασμός του ελάχιστου βαθμού εισαγωγής και της κατάργησης του 1% αποτελεί χαριστική βολή για τους μαθητές των εσπερινών σχολείων – τους σκοτώνει την ελπίδα να μπουν στο πανεπιστήμιο

2ον ότι σε προηγμένες χώρες, όπως η Αγγλία κι οι ΗΠΑ που γνωρίζω καλά, τα παιδιά που φοιτούν στα αντίστοιχα εσπερινά πριμοδοτούνται γενναιόδωρα κατά την διαδικασία εισαγωγής

3ον ότι, εδώ στην Ελλάδα, σύμφωνα τα στατιστικά δεδομένα, από τα παιδιά που έμπαιναν στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με το προβλεπόμενο με το 1%, το ποσοστό αποφοίτησης αλλά το ποσοστό αρίστευσης τους ήταν το μεγαλύτερο σε σχέση με όλες τις άλλες κατηγορίες φοιτητών.

Και η κα Κεραμέως; Η κα Κεραμέως απορρίπτει την τροπολογία μας ξανά και ξανά εμμένοντας στην κατάργηση του 1% με τρόπο που μόνο ένας βαθύς μισανθρωπισμός μπορεί να εξηγήσει.

Για αυτό δεν απευθύνομαι στην Υπουργό και απευθύνομαι σε εσάς συνάδελφοι της ΝΔ απ ευθείας: Τουλάχιστον σε αυτό επιβληθείτε. Απαιτείστε την αποδοχή της τροπολογίας μας. Επαναφέρτε το 1% για τα παιδιά των εσπερινών. Είτε εσείς θα μαζέψτε την ανάλγητη κα Κεραμέως είτε θα γίνετε συνένοχοί της.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές  ειδήσεις σήμερα

Μετατρέπουν χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε «τaιραμόλα», «ντελίβερι», «νομάδες»

Μπαράζ προσλήψεων: Περισσότερες από 500 θέσεις σε 14 Δήμους

Η ΕΥΚΟΛΗ ONLINE Πιστοποίηση Αγγλικών που μπορείτε να την πάρετε μέσα σε λίγες μέρες ΜΕ ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ ΣΕ  Reading και Listening

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ σε όλα τα σχολεία - Αυτό είναι το 9ΜΗΝΟ σεμινάριο που μοριοδοτεί Διορισμούς - προσφορές εκπαιδευτικών

Μοριοδοτούμενα σεμινάρια ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ, ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ (ΜΟΝΟ 25 ΕΥΡΩ το μήνα) κ.α.  - ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΩΣ 20/9

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ  ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για  ΑΣΕΠ , ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

ΚΝΕ για ΑΕΙ: Η κυβέρνηση αρνείται να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα
«"Σαν να μην πέρασε μια μέρα" η κυβέρνηση αρνείται να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των ιδρυμάτων», υπογραμμίζει η ΚΝΕ με...
ΚΝΕ για ΑΕΙ: Η κυβέρνηση αρνείται να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα
υππεθ 2410
Υπ. Παιδείας: Υπάρχει ήδη νόμος για την απαλλαγή από τα Θρησκευτικά
Υπάρχει ήδη νόμος που προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα και ψηφίστηκε πριν την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ για την απαλλαγή από το μάθημα των...
Υπ. Παιδείας: Υπάρχει ήδη νόμος για την απαλλαγή από τα Θρησκευτικά
Στεφανίδη: Υπέρ των ΛΟΑΤΚΙ γάμων - Αποστομωτική απάντηση για τα ομοφοβικά σχόλια
«Εντωμεταξύ αυτοί με απειλούν με unfollow και εγώ τους μπλοκάρω μην και ξεχαστούν», σχολίασε η Κατερίνα Στεφανίδη σε όσους πραγματοποιούν ομοφοβικά...
Στεφανίδη: Υπέρ των ΛΟΑΤΚΙ γάμων - Αποστομωτική απάντηση για τα ομοφοβικά σχόλια