Αξιολόγηση-Κεραμέως: Το σχολείο που θα ανοίξει τον Σεπτέμβριο δεν θα είναι το ίδιο
INTIME NEWS/ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Οι νέες θεματικές στα σχολεία από τον Σεπτέμβριο - «Θα υπάρχει θέση στα νηπιαγωγεία για κάθε τετράχρονο μαθητή» υπογράμμισε η Νίκη Κεραμέως

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως υποστήριξε από το βήμα της Βουλής ότι «το σχολείο που θα ανοίξει τον Σεπτέμβριο δεν θα είναι το ίδιο. Θα έχει 11.700 νέους εκπαιδευτικούς στη Γενική Εκπαίδευση, τους πρώτους διορισμούς που έγιναν μετά από 12 χρόνια. Συνολικά στα δύο πρώτα της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη έχουν γίνει 16.200 μόνιμοι διορισμοί».

Ωστόσο, η υπουργός παρέλειψε να αναφερθεί στα εναπομείναντα χιλιάδες κενά που υπάρχουν στα σχολεία.

Στη διάρκεια της τοποθέτησής της για τη συζήτηση επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών», η υπουργός Παιδείας επισήμανε ότι «από τον Σεπτέμβριο, θα υπάρχει θέση στα νηπιαγωγεία για κάθε τετράχρονο μαθητή. Δραστηριότητες στα αγγλικά σε όλα τα δημόσια νηπιαγωγεία. Νέες θεματικές στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων, σε όλα τα νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια: Ρομποτική, οδική ασφάλεια, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, οικολογική συνείδηση, εθελοντισμός, σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός. Όλα αυτά μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα».

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε σε κάποιες από τις αλλαγές στις οποίες έχει προχωρήσει η κυβέρνηση στο σύστημα της εκπαίδευσης:

  • Οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών σε ψηφιακά εργαλεία-νέες δεξιότητες,
  • 123 νέα προγράμματα σπουδών στη γενική εκπαίδευση.
  • Σχεδόν διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία από πέρσι: Τα πρώτα 6 πρότυπα επαγγελματικά Λύκεια στην ιστορία της χώρας.
  • Ψηφιακός μετασχηματισμός

«Αποκεντρώνουμε αρμοδιότητες από τη Βουλή, από το υπουργείο, από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και τις δίνουμε εκεί που χτυπάει η καρδιά της εκπαίδευσης, στο ίδιο το σχολείο» είπε η Νίκη Κεραμεώς.

«Εισάγουμε ένα σύστημα αξιολόγησης με στόχο την ανατροφοδότηση, την αναβάθμιση» πρόσθεσε.

«Όποιος αξιολογεί, αξιολογείται»

«Η θέσπιση μιας διαδικασίας αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών δεν είναι επιτακτική ανάγκη, είναι απαίτηση της κοινωνίας» ανέφερε η Νίκη Κεραμέως.

Στη συνέχεια, επικαλέστηκε έρευνα στην οποία «περισσότεροι από 3 στους 4 πολίτες επιθυμούν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών».

Μόνο η Ελλάδα και η Τουρκία δεν έχουν εφαρμόσει την αξιολόγηση στην Ευρώπη, σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας.

«Αξιολογούμε σημαίνει καταγράφουμε, μελετάμε, επιβραβεύουμε και βελτιώνουμε» συμπλήρωσε.

«Εισάγουμε και την αξιολόγηση στελεχών, αν το αποτέλεσμα είναι αρνητικό τότε προβλέπουμε αντικατάσταση. Όποιος αξιολογεί, αξιολογείται με δικλείδες ασφαλείας με στόχο την βελτίωση» υπογράμμισε.

Η αποκέντρωση

Η Νίκη Κεραμέως ισχυρίστηκε ότι «οδηγούμε την Παιδεία σε ένα αναβαθμισμένο σήμερα και ένα ακόμη καλύτερο αύριο».

«Η αποκέντρωση συνδέεται άμεσα με καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα», επεσήμανε η υπουργός. Στην κατεύθυνση αυτή, με στόχο την ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων εισάγονται ρυθμίσεις, μεταξύ των οποίων είναι η ελεύθερη επιλογή βιβλίου, αποκέντρωση της διαδικασίας έγκρισης εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ερευνών και πρακτικής άσκησης, ενίσχυση του ρόλου του διευθυντή και των εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης.

«Οι προτεινόμενες αλλαγές αφορούν σε δύο επίπεδα, πρώτον στις δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης και δεύτερον στα κριτήρια και τη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης», ανέφερε η υπουργός.

Εκκλησιαστική εκπαίδευση: Ειδική μεταδευτεροβάθμια δομή

Αναφερόμενη στον εκσυγχρονισμό και την αναδιοργάνωση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης, είπε ότι «επιχειρούμε να οργανώσουμε εξ ολοκλήρου και σε νέα βάση την δευτεροβάθμια, μεταδευτεροβάθμια και ανώτατη εκκλησιαστική εκπαίδευση, αναβαθμίζοντας τον κλήρο και τις εκκλησιαστικές σπουδές».

Όπως εξήγησε η Νίκη Κεραμέως, αυτός είναι ο λόγος που με το παρόν νομοσχέδιο δημιουργείται ειδική μεταδευτεροβάθμια δομή εκκλησιαστικής εκπαίδευσης - «Σχολές Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών», ενώ ταυτόχρονα προβλέπεται η συνένωση των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, από 4 σε 2.

Κεραμέως κατά ΣΥΡΙΖΑ: Τι μάθημα δίνετε σε αυτά τα παιδιά;

Κλείνοντας την ομιλία της, η υπουργός εξαπέλυσε επίθεση κατά του ΣΥΡΙΖΑ για την πρόθεσή του για κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

«Είναι πραγματικά θλιβερό να εργαλειοποιεί έτσι η αξιωματική αντιπολίτευση νέους ανθρώπους, στην προσπάθειά της να καρπωθεί την όποια απογοήτευση υποψηφίων που, σε μία αξιοκρατική, πλήρως αδιάβλητη διαγωνιστική διαδικασία, συγκέντρωσαν χαμηλότερη βαθμολογία σε σχέση με άλλους υποψηφίους. Τι μάθημα δίνετε σε αυτά τα παιδιά, κυρίες και κύριοι της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης; Να μην δέχονται ότι κάποιος, μπορεί έστω για λίγο, να τους ξεπεράσει σε έναν δίκαιο αγώνα, να μην μπορούν να διαχειριστούν μία απογοήτευση, να απαιτούν ευκαιρίες αποκλειστικά γι’ αυτούς και όχι για όλους», κατέληξε η Ν. Κεραμέως.

Η ομιλία της Υπουργού σε μορφή doc

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές  ειδήσεις σήμερα

ΙΚΥ: Πέθαναν τα πειραματόζωα διδακτορικού, ζητάει πίσω την υποτροφία!

Διευθυντής σχολείου μήνυσε γονέα - αρνητή για συκοφαντική δυσφήμιση

Η ΕΥΚΟΛΗ ONLINE Πιστοποίηση Αγγλικών ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ να δώσετε εξετάσεις σε προφορικά και έκθεση

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ σε όλα τα σχολεία - Αυτό είναι το 9ΜΗΝΟ σεμινάριο που μοριοδοτεί Διορισμούς - προσφορές εκπαιδευτικών

Μοριοδοτούμενα σεμινάρια ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ, ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ (ΜΟΝΟ 25 ΕΥΡΩ το μήνα) κ.α.  - ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΩΣ 27/9

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ  ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για  ΑΣΕΠ , ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

sarigiannis parelasi 28 oktovriou
Σαρηγιάννης: Να ματαιωθεί η παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου
Ο Δημοσθένης Σαρηγιάννης τόνισε ότι δεν θα έβαζε την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου σε προτεραιότητα, ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα, αφήνοντας να εννοηθεί...
Σαρηγιάννης: Να ματαιωθεί η παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου
panellinies panelladikes
Επαναληπτικές Πανελλαδικές ΕΠΑΛ: Τα θέματα σε ΑΟΘ, Στοιχεία Μηχανών, Ηλεκτρικές Μηχανές
Αναλυτικά τα σημερινά θέματα των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ
Επαναληπτικές Πανελλαδικές ΕΠΑΛ: Τα θέματα σε ΑΟΘ, Στοιχεία Μηχανών, Ηλεκτρικές Μηχανές