μαθητής
Ανοικτή επιστολή προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, από τον πατέρα υποψηφίου των πανελλαδικών, αναφορικά με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής - Ο μαθητής παρόλο που συγκέντρωσε 20.475 μόρια, δεν πετυχαίνει την εισαγωγή σε μία εκ των Αρχιτεκτονικών Σχολών της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας

Επιστολή προς την υπουργό Παιδείας αποστέλλει πατέρας υποψηφίου των Πανελλαδικών, την οποία έλαβε και δημοσιεύει το alfavita.gr, όπου τονίζεται η αδικία που υφίστανται οι υποψήφιοι των πανελλαδικών λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής. Στην επιστολή αναφέρεται πως ο  μαθητής παρόλο που συγκεντρώνει 20.475 μόρια δεν θα μπορέσει να εισαχθεί σε κάποια Αρχιτεκτονική Σχολή της επιλογής του.

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Ο γιος μου συμμετείχε φέτος στις πανελλήνιες εξετάσεις με στόχο την εισαγωγή του σε μία εκ των Αρχιτεκτονικών Σχολών της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας.

Συγκέντρωσε συνολική βαθμολογία 20.475 μορίων. Έλαβε 17.350 μόρια από τα 4 μαθήματα. Επίσης, έλαβε 2.860 μόρια στο ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο, με μέσο όρο 14.3 και πάνω από τη βάση και στα 2 μαθήματα σχεδίου. Έγραψε 14.3 σε 2 μαθήματα που δεν έχει διδαχθεί ποτέ σε σχολείο και πάνω από τη βάση στο ελεύθερο σχέδιο που εκ των πραγμάτων, τα προβλήματα που αντιμετώπισαν όλοι οι υποψήφιοι ήταν άνευ προηγουμένου, μια που η διδασκαλία και εκμάθησή του από το διαδίκτυο ήταν περισσότερο από δύσκολες.

Παρόλα αυτά, δεν θα μπορέσει να εισαχθεί σε κάποια Αρχιτεκτονική Σχολή της επιλογής του, ενώ είναι σχεδόν σίγουρο από τα υπάρχοντα στατιστικά στοιχεία ότι θα έχει περισσότερα μόρια, έως και αρκετές χιλιάδες, σε σχέση με τις βάσεις που θα ανακοινώσετε. Το γεγονός αυτό είναι εκ των πραγμάτων άδικο και οφείλεται στην εφαρμογή ΕΒΕ σε κάθε ένα από δύο μαθήματα σχεδίου και όχι στον μέσο όρο ή στη χρήση της βάσης του 10 όπως ίσχυε μέχρι πέρυσι για τα ειδικά μαθήματα, όπου οι επιδόσεις των υποψήφιων στο ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο ήταν ανάλογες με τις φετινές.

Το πλέον σημαντικό, πέρα από την τύχη που θα έχει ο γιος μου, είναι ότι μια τέτοια εφαρμογή της ΕΒΕ, είναι εκτός του πνεύματος του νόμου με τον οποίο θεσπίστηκε. Αν απαιτούνταν για ένα ειδικό μάθημα, πιθανόν θα ήταν κατανοητός ένας τέτοιος αποκλεισμός. Όταν όμως τα ειδικά μαθήματα είναι περισσότερα, τα προβλήματα που προκύπτουν είναι σοβαρά και δεν αφορούν μεμονωμένες περιπτώσεις. Κι όταν οι μεμονωμένες περιπτώσεις είναι πολλές, τότε το γεγονός ότι εδώ υπάρχει αδικία, ξεπερνά την περίπτωση του ενός και γίνεται μια συλλογική αλήθεια.

Παρακαλώ πολύ να επανεξετάσετε τον τρόπο εφαρμογής της ΕΒΕ.
 

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Νέα πανωλεθρία για τα επτά Τμήματα Φυσικής

Μια πικρή «ιστορία» των Πανελληνίων εξετάσεων

«Οικογενειακή» υπόθεση οι Πανελλαδικές 2025: Αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη κατακτούν μαζί την Ιατρική του ΑΠΘ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυτοκίνητο
Από το 2035 δεν θα εξαφανιστούν εντελώς τα βενζινοκίνητα: Το νέο σχέδιο της ΕΕ για τα αυτοκίνητα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσιάζει το Automotive Plan, που φέρνει πιο ευέλικτους κανόνες για εκπομπές και ενθαρρύνει επενδύσεις σε μπαταρίες και...
Από το 2035 δεν θα εξαφανιστούν εντελώς τα βενζινοκίνητα: Το νέο σχέδιο της ΕΕ για τα αυτοκίνητα
παραβατικοτητα
Κύκλωμα ναρκωτικών σε σχολείο: «Έχει 200 ευρώ να φέρεις και μη με ζαλίζεις μπρο ότι έχεις σχολείο»
Συνομιλίες και 12 συλλήψεις φέρνουν στο φως τη δράση οργανωμένου δικτύου διακίνησης κοκαΐνης και κάνναβης με συμμετοχή ανηλίκων
Κύκλωμα ναρκωτικών σε σχολείο: «Έχει 200 ευρώ να φέρεις και μη με ζαλίζεις μπρο ότι έχεις σχολείο»
Αυτοκινητόδρομος
Νέος κεντρικός άξονας στη Βόρεια Εύβοια: Αλλάζει ριζικά τις μετακινήσεις και την πρόσβαση
Ο δρόμος από τα Ψαχνά έως τη Στροφυλιά ανοίγει το δρόμο για σύνδεση με την Ιστιαία και τον υπόλοιπο νησιωτικό κορμό
Νέος κεντρικός άξονας στη Βόρεια Εύβοια: Αλλάζει ριζικά τις μετακινήσεις και την πρόσβαση