Φίλης: Ακροδεξιά η ατζέντα Κεραμέως στην εκπαίδευση
Ο Νίκος Φίλης υπογράμμισε ότι η πολιτική Κεραμέως στην εκπαίδευση συγκροτεί «μια ολοκληρωμένη υπερδεξιά alt Right ατζέντα στην εκπαίδευση που εμπνέεται από τους Όρμπαν και Σαλβίνι»

Επίθεση κατά της υπουργού Παιδείας Νίκη Κεραμέως και της κυβέρνησης για τον εκπαιδευτική πολιτική εξαπέλυσε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης.

Ο Νίκος Φίλης υποστήριξε στο CNN Greece ότι η πολιτική Κεραμέως στην εκπαίδευση συγκροτεί «μια ολοκληρωμένη υπερδεξιά alt Right ατζέντα στην εκπαίδευση που εμπνέεται από τους Όρμπαν και Σαλβίνι».

Ο Νίκος Φίλης επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι: «Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής θα αφήσει δεκάδες χιλιάδες έξω από το πανεπιστήμιο. Είναι τέτοιο το μένος τους για τη νεολαία, αλλά και ο πόθος τους να υπηρετήσουν τα κολέγια, που δεν συγκρατήθηκαν ώστε έστω, να παγώσουν το μέτρο εν μέσω πανδημίας. Στους κομμένους προσθέστε και τις λίγες εκατοντάδες των νέων που έμπαιναν σε σχολές κάθε χρόνο από τα νυχτερινά λύκεια. Θύματα της ΝΔ και αυτοί οι ήρωες της ζωής και της μάθησης, εξαιτίας της έμμεσης κατάργησης της ειδικής πρόνοιας που ίσχυε. Πρόκειται για το πιο βάναυσο πλήγμα μορφωτικών δικαιωμάτων εδώ και δεκαετίες. Πρόκειται για μια αθλιότητα!».

Επίσης, εκτιμά ότι: «Το Λύκειο είναι ο μεγάλος ασθενής της εκπαίδευσης και η υποκατάστασή του από τα φροντιστήρια αποτελεί τεράστια παθογένεια. Μην το συγχέουμε όμως με τις χαμηλές βαθμολογίες εισόδου στα ΑΕΙ».

Η συνέντευξη

Αναλυτικά, απόσπασμα της συνέντευξης του Νίκου Φίλη:

Οι Πανελλήνιες Εξετάσεις ολοκληρώθηκαν. Φέτος είχαμε την ιδιαιτερότητα του μεγάλου διαστήματος της καραντίνας και της τηλεκπαίδευσης. Πώς εκτιμάτε ότι πήγαν φέτος οι Πανελλήνιες; Τι θέματα προκύπτουν από την ιδιαιτερότητα της πανδημίας;

Να επισημάνουμε κατ` αρχάς τα προβλήματα στη μετάδοση των θεμάτων σε περιοχές όπως η Κρήτη και άλλα μέρη, που δείχνουν για μια ακόμη φορά τα διοικητικά και οργανωτικά χάλια του υπουργείου Παιδείας επί ΝΔ. Τα πλήρωσε ως αποδιοπομπαίος τράγος η προηγούμενη Γ.Γ. Να επισημάνουμε επίσης τον πολιτικό χρωματισμό στα θέματα της Έκθεσης, στα άρθρα δημοσιογράφων. Το πώς αυτός υιοθετήθηκε ή επιβλήθηκε, θα το δούμε στην ώρα του.

Φέτος, πράγματι, οι Πανελλήνιες Εξετάσεις είχαν μια χωρίς προηγούμενο ιδιαιτερότητα. Τα παιδιά της Γ’ Λυκείου, τα «παιδιά της πανδημίας», βρίσκονταν δυο χρόνια μακριά από το σχολείο τους. Βίωσαν συνθήκες πρωτόγνωρες, μιας υγειονομικής και κοινωνικής κρίσης. Μήπως το υπουργείο φρόντισε να τα υποστηρίξει; Με κανένα τρόπο, παιδαγωγικά ή ψυχολογικά. Τι έκανε αντίθετα;

Τα «προίκισε» με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που θα αφήσει δεκάδες χιλιάδες έξω από το πανεπιστήμιο. Είναι τέτοιο το μένος τους για τη νεολαία, αλλά και ο πόθος τους να υπηρετήσουν τα κολέγια, που δεν συγκρατήθηκαν ώστε έστω, να παγώσουν το μέτρο εν μέσω πανδημίας. Στους κομμένους προσθέστε και τις λίγες εκατοντάδες των νέων που έμπαιναν σε σχολές κάθε χρόνο από τα νυχτερινά λύκεια. Θύματα της ΝΔ και αυτοί οι ήρωες της ζωής και της μάθησης, εξαιτίας της έμμεσης κατάργησης της ειδικής πρόνοιας που ίσχυε. Πρόκειται για το πιο βάναυσο πλήγμα μορφωτικών δικαιωμάτων εδώ και δεκαετίες. Πρόκειται για μια αθλιότητα!

Γι` αυτό φυγομαχεί ο κ. Μητσοτάκης στη Βουλή, αποφεύγοντας να απαντήσει στις αλλεπάλληλες επίκαιρες ερωτήσεις του Αλέξη Τσίπρα. Εμείς απαιτούμε να καταργηθεί και φυσικά να μην ισχύσει φέτος η Ελάχιστη Βάση, ενώ επίσης καταθέσαμε τροπολογία -που απορρίφθηκε από την κυβέρνηση- να προβλεφθεί ειδικό ποσοστό εισαγωγής για τα παιδιά που έχασαν έναν από τους δύο γονείς λόγω της πανδημίας. Είναι τόσο ανθρώπινο και στοιχειώδες, αλλά τα ανθρώπινα και στοιχειώδη είναι έξω από τη φιλοσοφία της Δεξιάς.

Το επίπεδο των φοιτητών

Αναφέρεστε συνεχώς στην ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Πώς απαντάτε όμως στο κυβερνητικό επιχείρημα ότι για τη φοίτηση στα ΑΕΙ απαιτείται ένα μίνιμουμ εκπαιδευτικό επίπεδο;

Πρώτα απ’ όλα η κυβέρνηση νομοθέτησε κάτι πολύ χειρότερο και άδικο ακόμα και από τη «βάση του 10», που -θυμίζω- ίσχυσε επί Γιαννάκου και καταργήθηκε από τη Διαμαντοπούλου. Και το έκανε χωρίς καμιά παιδαγωγική τεκμηρίωση, απλώς για να δημιουργήσει πελατεία στα κολέγια. Ενώ μιλάει για «λευκές κόλλες», με το σύστημα Κεραμέως μπορεί να μπαίνει κάποιος στο Πανεπιστήμιο πχ. με 6 σε ένα μάθημα και την ίδια ώρα να αποκλείεται κάποιος με 12 ή 13 σε άλλο.

Τα περί «επιπέδου» είναι βαθιά υποκριτικά. Στο ιδιωτικό κολέγιο δεν εφαρμόζεται καμία βάση εισαγωγής, εκεί πληρώνει ο γονιός και σπουδάζει το παιδί. Και μάλιστα, αποφοιτώντας, αποκτά ακριβώς τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με το δημόσιο πανεπιστήμιο, που βρίσκεται εκατοντάδες και χιλιάδες θέσεις ψηλότερα στις διεθνείς αξιολογήσεις.

Στη διάρκεια της δεκαετίας που καταργήθηκε η βάση του 10, από τα δημόσια ΑΕΙ αποφοίτησαν δεκάδες χιλιάδες επιστήμονες οι οποίοι είχαν εισαχθεί με σχετικά χαμηλή βαθμολογία (τα περί εισαγωγής με 2 και 3 είναι παραμύθια, αφορούν ελάχιστες περιπτώσεις κάθε χρόνο) οι οποίοι σήμερα εργάζονται και ορισμένοι διαπρέπουν στον επαγγελματικό και επιστημονικό στίβο. Αυτό τι δείχνει; Ότι στο πανεπιστήμιο πολλοί νέοι μπορεί να κάνουν μια νέα αρχή, ιδιαιτέρως αν στηριχθούν από τα ιδρύματα που φοιτούν. Γιατί σ’ αυτούς τους σημερινούς επιστήμονες έπρεπε να έχουμε κλείσει την πόρτα της ανόδου;

Το Λύκειο

Πέρα από το αν πρέπει ή δεν πρέπει να μπεις ένας μαθητής/τιρα στο πανεπιστήμιο, οι αυτές οι καθαυτές οι χαμηλές βαθμολογίες δεν αναδεικνύουν τις ελλείψεις της εκπαίδευσης στο λύκειο; Τι πρέπει να γίνει για να αναβαθμιστεί το λύκειο;

Το Λύκειο είναι ο μεγάλος ασθενής της εκπαίδευσης και η υποκατάστασή του από τα φροντιστήρια αποτελεί τεράστια παθογένεια. Μην το συγχέουμε όμως με τις χαμηλές βαθμολογίες εισόδου στα ΑΕΙ.

Σε εξετάσεις κατάταξης είναι λογικό η επιτυχία να «απλώνεται» αριθμητικά και στατιστικά σε ένα μεγάλο βαθμολογικό εύρος. Στο κύριο πρόβλημα λοιπόν, στην ποιότητα του Λυκείου, η ΝΔ απαντά με το… «κόψει κεφάλι». Δηλαδή με φραγμούς, μόνο και μόνο για να παρουσιάσει τεχνητά υψηλότερες βάσεις και να κρύψει το πρόβλημα κάτω από το χαλί. Δεν τους ενδιαφέρει εξάλλου να το λύσουν, δεν αποτελεί κοινό τους η χαμηλή και μέση -οικονομικά- ελληνική οικογένεια.

Ο ΣΥΡΙΖΑ προώθησε τη μεταρρύθμιση του Λυκείου, καθιστώντας, την Γ΄ Λυκείου τάξη εμβάθυνσης στα μαθήματα εκείνα που συνδέονται με την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Αυτή ήταν η σκέψη μας, αλλά, δυστυχώς, υλοποιήθηκε κάπως αργά και οι χρονιές που πέρασαν με την πανδημία παρούσα δεν επέτρεψαν να δούμε πως λειτούργησε στην πράξη. Οι εκπαιδευτικοί με τους οποίους συνομιλώ, μου λένε ότι προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να επιμείνουμε. Ξανακοιτάζοντας προφανώς τα Προγράμματα Σπουδών στο σύνολο της Εκπαίδευσης, κάνοντας πράξη την 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, ενισχύοντας τα ΕΠΑΛ και τη μαθητεία με πλήρη δικαιώματα που είχε βραβεύσει η Ε.Ε., καταργώντας την ανήλικη εργασία που ψήφισαν με τη μορφή πρόωρης κατάρτισης, ενισχύοντας τα δημόσια ΙΕΚ και επαναφέροντας τη διετή επαγγελματική εκπαίδευση στα Πανεπιστήμια, που κατάργησε η ΝΔ.

Τα Θρησκευτικά

Σε πρόσφατη τοποθέτησή σας στο κοινοβούλιο κατηγορήσατε την κ. Κεραμέως ότι μας γυρνάει 20 χρόνια πίσω στα Θρησκευτικά. Πώς στηρίζετε αυτήν την κριτική;

Θα έλεγα ότι μας πάει ακόμη πιο πίσω σε συνδυασμό με άλλες αντιδραστικές επιλογές βγαλμένες από το οπλοστάσιο της παλιάς και της νέας ακροδεξιάς προς τις ιδέες των οποίων γέρνει όλο και πιο έντονα η σημερινή ΝΔ.

Σκεφθείτε: Κατάργηση του Πανεπιστημιακού Ασύλου, Πανεπιστημιακή Αστυνομία, εισβολή των ΜΑΤ στο Αριστοτέλειο, διώξεις φοιτητών με βαρύτατες κατηγορίες, απόπειρες χαφιεδισμού από συγκεκριμένες πρυτανικές αρχές, "σημαιοφόροι", "πολτοποίηση¨ των σύγχρονων Προγραμμάτων στην Ιστορία και στα Θρησκευτικά, εξοβελισμός των Κοινωνιολογικών μαθημάτων και της Καλλιτεχνικής Παιδείας από το Λύκειο, κατάργηση του επιτυχημένου θεσμού της Θεματικής Εβδομάδας, εκατομμύρια ευρώ στη Θεολογική της... Βοστώνης, αποκλεισμός των προσφυγόπουλων από κάθε εκπαιδευτική διαδικασία, όπως έχει καταγγείλει και ο συνήγορος του Πολίτη.

Όλα αυτά συγκροτούν μια ολοκληρωμένη υπερδεξιά alt Right ατζέντα στην εκπαίδευση που εμπνέεται από τους Όρμπαν και Σαλβίνι.

Στο πλαίσιο αυτό έθεσα στη Βουλή το ζήτημα της απαλλαγής μαθητών από τα Θρησκευτικά, όπου και σε αυτό το ζήτημα η ΝΔ καταπατά αποφάσεις της ελληνικής Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων αλλά και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Αφού τους εξαναγκάζει να αποκαλύπτουν τα θρησκευτικά τους πιστεύω προκειμένου να τύχουν απαλλαγής, αντί μιας απλής δήλωσης ότι "για λόγους συνείδησης" δεν επιθυμούν να παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο μάθημα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τροχαίο Πειραιώς
Τροχαίο στην Πειραιώς: Μάχη για να κρατηθεί στη ζωή δίνει ο 5χρονος που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο
Βίντεο ντοκουμέντο αμέσως μετά το σοκαριστικό τροχαίο με πέντε άτομα στην Πειραιώς
Τροχαίο στην Πειραιώς: Μάχη για να κρατηθεί στη ζωή δίνει ο 5χρονος που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο
Νίκος Μιχαλολιάκος
Η αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου αποδεικνύει ότι «το κράτος έχει συνέχεια»: Στο να αφήνει ελεύθερους ναζί
Από τον «χασάπη της Θεσσαλονίκης» Μέρτεν ως τον Φύρερ Μιχαλολιάκο. Το κράτος έχει συνέχεια στην απελευθέρωση ναζί
Η αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου αποδεικνύει ότι «το κράτος έχει συνέχεια»: Στο να αφήνει ελεύθερους ναζί