Μια σχέση που μακάρι να μη χρειαστεί να επαναληφθεί για τέτοιο λόγο, ήρθε όμως για να μείνει, νομίζω, ελπίζω μόνο για ακραίες καταστάσεις, καύσωνες, κακοκαιρίες, ή υβριδικά ως συμπλήρωμα και βελτίωση στο υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα. Μια σχέση που θα τη θυμάμαι πάντως, όπως όλα τα δύσκολα όταν περνούν, με εκείνη την παράξενη νοσταλγία, του τύπου "το έζησα και αυτό!". Συχνά θα τρέχει ο λογισμός και η ψυχή μου σε αυτήν! Τη φετινή σχολική χρονιά τη χωρίζω σε δύο Webex περιόδους : Τη χειμερινή, από Νοέμβριο ως Χριστούγεννα 2020 που τη διεξήγαγα στο χωριό, με κρύο και χιόνια και την εαρινή, από Μάρτιο έως Πάσχα του 2021 που την πέρασα στην πόλη, πες, αφού η Καλλιθέα είναι σχεδόν Κατερίνη. Καθημερινή προετοιμασία: Από κάτω, φόρμα μισο-φθαρμένη, άνετη, κάλτσες ξεχειλωμένες, παντόφλες. Από πάνω, ζακάρ χρωματιστά πουλόβερ, έντονα φουλάρια, λευκά πουκάμισα, τα παιδιά θέλουν χρώματα να βλέπουν. Σαν την ψυχή και τα ρούχα, μπερδεμένα, ανακατωμένα. Λίγο κραγιόν μόνο, κάμερες, ακουστικά, υπολογιστής, αρχεία, videos, βιβλία ηλεκτρονικά και έντυπα, χαρτιά Α4, μαρκαδόροι, γεωμετρικά όργανα …
Είμαι καλά οργανωμένη τεχνικά, το οφείλω στη "βακτηρία" μου στη ζωή αλλά και στα τεχνικά να δείτε! (βλέπε... Τάσος Γκρέμος). Δύο κάμερες: Η μία είναι στηριγμένη με σελοτέιπ -στο σπίτι μας πολύ το χρησιμοποιούμε το σελοτέιπείναι στηριγμένη, λέω, στο κεφάλι του μεγάλου Εθνάρχη Ελευθερίου Βενιζέλου, (μπρούτζινο αγαλματίδιο, σουβενίρ από τη φοιτητική μου ζωή στην αγαπημένη μου Κρήτη). Αυτή η κάμερα παίρνει εμένα, όταν διδάσκω. Με κοιτάζει κάθε μέρα, αγέρωχος και με βοηθάει ο μέγας πολιτικός μας! Η δεύτερη κάμερα είναι ουρανοκατέβατη ή από το δοκάρι της σοφίτας στο χωριό ή κρεμασμένη απο σταντ στην Καλλιθέα, παίρνει το χέρι μου, όταν γράφω. Γράφω σε χαρτί Α4 με μαρκαδόρους χοντρούς, λύνω ασκήσεις, γράφω κανόνες, κάνω σχήματα Γεωμετρίας…
Έχω συλλογή πολλών κιλών Α4! Ευτυχώς, είναι second hand!, πού το βρήκα; ε, άλλο θέμα... Μεγάλη μαγκιά είναι αυτή η δεύτερη κάμερα, με πολλαπλά πλεονεκτήματα. Π.χ. 1. Ακύρωσα την ηλεκτρονική γραφίδα όπου έγραφα " α " και έβγαζα πατάτα, κάνω σχήματα με γεωμετρικά όργανα και κάνει το ίδιο ο μαθητής, παράλληλα, στο τετράδιό του, ( όποιος βέβαια θέλει, σάματις ποιος βλέπει…) Δείχνω πώς χρησιμοποιούνται τα όργανα. 2. Κάθομαι, δεν είμαι, σε πίνακα όρθια. 3. Φωτογραφίζουν οι μαθητές την άσκηση, ή κάνουν screenshot. 4. Το κυριότερο, όταν αποσύρω το χαρτί, το έχω και για το επόμενο τμήμα ή για να το ξαναδείξω στην επανάληψη ή στην αναζήτηση από μαθητή που έλειπε ή που κάτι δεν πρόλαβε.
Παίρνουν και τα μαθητούδια τα όργανα και δουλεύουν και αυτά παράλληλα και μετά ανοίγουν κάμερες και μου τα δείχνουν- Τι ωραία σχέση ! Ακουστικά τέτοια, πρώτη φορά φοράω, αισθάνομαι λίγο gamer και εγώ, τώρα τα φορώ και για να ακούω μουσική -καλόμαθε η γριά στα σύκα! Τα υλικά που θα χρειαστούμε για τα καθημερινά μαθήματα, έτοιμα στον μπάγκο. Έχουμε ζύγιση μάζας με τα μικρά, καλά, ζυγό θα φτιάξουμε με μια κρεμάστρα, αλλά σταθμά; Τα σταθμά είναι στο εργαστήριο και εγώ... στα βουνά! α, να , θα ζυγίσω ένα ένα τα κέρματα στην ζυγαρούλα της κουζίνας μου και θα στείλω τη λίστα στα μικρά μου, έτσι θα έχουμε όλοι σταθμά! Για το διανυσματικό χαρακτήρα των δυνάμεων; Αχ, ο καλός μου συνάδελφος Χρήστος Πετούσης, που ετοιμάζει τα πάντα στο εργαστήριο, μου είχε φέρει ένα αυτοκινητάκι με μπαταρίες και ένα σχοινάκι. Εδώ τώρα στο χωριό; Ε, να, θα δανειστώ από το ανιψούλι μας απέναντι!
Κρυφά, μου το φυγαδεύει η γιαγιά του, κλαίει ο μικρός Νικόλας… Ok, κάνουμε το πείραμα με όλα τα τμήματα και επιστρέφω το παιχνιδάκι, απολυμασμένο βέβαια, και για ενοίκιο; σοκολάτες! Α!, αύριο έχω πυκνότητα στα μικρά, θέλουμε τη ζυγαριά κουζίνας από το μαγειρείο μου, θέλουμε την ογκομετρική κανάτα, α! καλή ιδέα και το μπιμπερό! ( κρατημένο ενθύμιο από τα παιδιά μου, δεκάδες χρόνια στο πάνω ντουλάπι!) Καμιά πλαστελίνη; Βρήκα μια, σκληρή σαν πέτρα, ( όλα παθαίνουν σκλήρυνση με τα χρόνια; ) χαμένη στα συρτάρια, τη δούλευα μισή ώρα για να μαλακώσει.
Φέρε, Τάσο, τη βεντούζα που έχω στα πλακάκια της κουζίνας και ένα ποτήρι με νερό και ένα χαρτόνι, έχουμε ατμοσφαιρική πίεση, να δουν τα παιδια! -Γυρίστε, κυρία, το ποτήρι, γυρίστε το ανάποδα, να δούμε, θα πέσει το νερό;... Τους κάνω τα χατίρια, το έχουμε ανάγκη. Τάσο, φέρε σε παρακαλώ, εκείνη την τεράστια σύριγγα που είχες για το κρασί, και άλλη μια μικρούλα από το σπιτικό φαρμακείο μας, έχω αρχή μετάδοσης πιέσεων του Pascal σήμερα, δε θα καταλάβουν μόνο με τα videos τα παιδιά! Σπανίως καφεδάκι και νερό, μιλάω βλέπετε πολύ τώρα, χωρίς συνοδευτικά, στα καλά μας φλυτζανάκια και στον επάργυρο δίσκο, αρέσουν τα ωραία στα παιδιά !
Μπαίνουν ένας ένας, γκλουπ γκλουπ γκλουπ, πότε επίτηδες βάζω πρώτα κάποιον που θέλω να του πω κάτι, να νουθετήσω, να τον παρακινήσω ... -Καλημέρα παιδιά! Πώς είστε σήμερα; Μαθαίνω, δυστυχώς βιαστικά, τα βασικά: αν είναι καλά αυτά, οι γονείς, οι παππούδες. Ο νονός που ήταν άρρωστος με covid-19; Πέθανε; Aχ λυπάμαι πολύ, αλήθεια λυπάμαι πολύ! -Κυρία, γι αυτό δε μπήκα χθες, ήμουν πολύ λυπημένος, ούτε στην κηδεία δεν πήγαμε! -Ναι, καλό μου παιδί, ξέρω ότι λυπάσαι!... Σάμπως δεν μαθαίνω και εγώ για συγγενείς, φίλους, συγχωριανούς, γνωστούς;... Σα βόμβα σκάει το θανατικό γύρω μας. Λίγα λόγια όπως: γιατί δε μπήκαν στην ηλεκτρονική τάξη χθες, ποιος έχει πρόβλημα με τη σύνδεση στο internet, ποιος δεν έχει μικρόφωνο κλπ. Άλλη σχέση, άλλα ερωτήματα, άλλες προτεραιότητες !
-Κυρία δε σας βλέπουμε καλά, διορθώστε την κάμερα ! (αυτήν που είναι σκαρφαλωμένη στο κεφάλι του Βενιζέλου, εννοούν!) -Μια στιγμή παιδιά! ο κυρ Λευτέρης δε με παίρνει από καλή γωνία, να διορθώσει ! Θυμάστε...που λέγαμε στη Φυσική για την οπτική γωνία; -Ποιος είναι ο κυρ Λευτέρης κυρία; -Ο cameraman παιδιά ! -Τι λέτε κυρία; έχετε και cameraman; - Ναι καλέ, από το Υπουργείο, τον πληρώνουν για να με βλέπετε καλά! Είδατε πόσα λεφτά ξοδεύονται; Γι αυτό σας λέω να διαβάζετε μικρά μου, θα μου υποσχεθείτε ότι αύριο θα λύσετε τις ασκήσεις; Άντε καλά μου, να δουλεύουμε να μη μας βρει το άνοιγμα αγράμματους! Όσοι δε μπορούν, ας κάνουν μόνο τις δύο ασκήσεις. Τι να κάνω, από καμμία, καλά είναι και οι δύο ...
Γελάμε όλοι μαζί με τον κυρ Λευτέρη, αλλά τους παρακαλώ στα αλήθεια να διαβάσουν για αύριο. -Άνοιξε Αργυρούλα την κάμερα! Δείξε μου την άσκηση! Φτιάχνει πρώτα τα μαλλάκια της. Είναι κούκλα, μου δείχνει τις ασκήσεις. -Άνοιξε Δημήτρη την κάμερα! Άφαντος ο Δημήτρης! Του μύρισαν οι πατάτες που τηγάνιζε η γιαγιά του; Παίζει με τους άλλους lol, gta, among us; Ποιος ξέρει! Ξανα-κουκουλώθηκε στο πάπλωμα; -Δείξε μου, Ανδρέα, εσύ! Δεν έχει μικρόφωνο, ούτε κάμερα… έχει κακή σύνδεση, δε με ακούει καλά, με ακούει βαθειά… Ποιος ξέρει! Έλα, η σειρά σου Μαρία! -Όχι κυρία, μη με δείτε, δε νίφτηκα ακόμα! Δεν πειράζει μικρό μου, δείξε μόνο το τετράδιο, όμως τρέξε να νιφτείς λιγάκι και έλα να σε δούμε λίγο... Τόσο όμορφα όλα! Δεν ξέρουν, τα χρυσά μου, πόσο όμορφη είναι η νιότη τους! Ακόμη, έτυχε να ειδοποιήσω μητέρα, ότι η κόρη της δεν παρακολουθεί τακτικά, και να πέσει η μάνα από τα σύννεφα: -Μα πώς; λάθος κάνετε! Το παιδί είναι όλη μέρα στο δωμάτιο, στα μαθήματα, και εγώ εδώ στο σπίτι είμαι…. Παραμονή Χριστουγέννων, με μια αλλαγή στο πρόγραμμα, καλούμαι να παρουσιάσω στα τμήματά μου τη σχολική γιορτή !
Απροετοίμαστη, πώς να βγω στα παιδιά έτσι σκέτη; Αρπάζω τα λαμπάκια από το μπωλ, τα φέρνω γύρα στο λαιμό, παίρνω και τη σκούφια του Αη Βασίλη από το δέντρο, και σε πέντε λεπτά... ο καλύτερος dj των Χριστουγέννων! (ή... το καλύτερο ξωτικό ; !). Πάντως οι μαθητές μου το χάρηκαν. Και αυτό έχει τη σημασία του σε τέτοιους καιρούς! Συγκινήθηκα επίσης, όταν σε ιατρείο μου διηγήθηκε μαμά μαθητή μου ότι: η μητέρα της _ γιαγιά του μαθητή _ παρακολουθούσε, λέει, κάποια μαθήματα Φυσικής, μαζί με τον εγγονό, και τα κατάλαβε όλα! Και μετά, διαφωνούσε με μια συγγενή της, η οποία υποστήριζε ότι τα παιδιά δεν καταλαβαίνουν τίποτα με την τηλεκπαίδευση! _ Καλέ τι λες που δεν καταλαβαίνουν!
Εγώ παρακολούθησα με το Γιώργο μαζί Φυσική και τα κατάλαβα όλα! Απλά είναι αφηρημένα όσα δεν καταλαβαίνουν! ( Τς τς, δείτε κοινωνικό έργο η webex με την Κυριαζή! Δια βίου μάθηση για τους παππούδες των μαθητών!...) Η αλήθεια όμως είναι ότι δούλευα με λίγα παιδιά. Δε διάβαζαν όλοι το απόγευμα, δεν έλυναν πολλά παιδιά, δε συμμετείχαν όλοι. Η ύλη προχώρησε πολύ βέβαια, αφού δεν είχαμε ούτε εκδρομές, ούτε συνεδριάσεις, ούτε συνδικαλιστικά, γιορτές, γονείς, κ.λπ, -κρίμα -αλλά εμπεδώθηκε από ελάχιστους, θεωρώ. Από αύριο μας περιμένει πολλή επανάληψη! Ωφελήθηκαν οι πολύ καλοί μαθητές, ίσως μαθησιακά, δεν το συζητάμε για τα ψυχοκοινωνικά που έχουν αναλυθεί και πρέπει να αναλυθούν και περαιτέρω, βέβαια. Αλλά στο τέλος, λίγο πριν το Πάσχα, με εγκατέλειψαν πολλοί! Κουράστηκαν τα παιδιά, μπιζέρισε η ψυχή τους! Άνοιξη, μήνες μέσα, έλεος! Δεν είχα και εγώ άλλα κόλπα.
Γι αυτό, την τελευταία μέρα το μάθημα ήταν διαφορετικό: Επιλέξαμε μαζί με τους μαθητές videos, εικόνες και κείμενα για την επιστήμη του διαστήματος, όπως voyagers 1 και 2 και Parker Solar Probe. Αναλύσαμε τον αρχαίο χαιρετισμό που ταξιδεύει στο διάστημα. Τι προσπαθεί να κάνει το Parker Solar Probe με τον ήλιο και τις ηλιακές καταιγίδες. Ποιος είναι ο διακεκριμένος καθηγητής Σταμάτης Κριμιζής, πώς κατάφερε να φτάσει ψηλά; Ο καθηγητής Δημήτρης Νανόπουλος; Τι είναι το πείραμα του CERN ; Ποιος είναι ο Elon Musk, η SpaceX; Τι αποστολές ετοιμάζει για τον πλανήτη Άρη κλπ. Πώς ο συνιδρυτής της μπάντας των Queen, και ένας από τους μεγαλύτερους κιθαρίστες όλων των εποχών, Brian May είναι και σπουδαίος καθηγητής αστροφυσικής; Πολλά μαθητάκια δεν είχαν ακούσει, δεν παραξενεύομαι, μικροί ακόμα έφηβοι, βιοπαλαιστές οι περισσότεροι γονείς, λίγος χρόνος για τα παιδιά, επικοινωνία μόνο για τα απαραίτητα... Θεάματα και ακούσματα αλλιώτικα επικρατούν στα ΜΜΕ, στα social media, - ξέρουμε πολύ καλά τι εννοώ. Αυτήν λοιπόν την τελευταία μέρα, μπήκαν όλοι οι μαθητές μου μαζί, από όλα τα τμήματα και τις τάξεις μου. Κατενθουσιάστηκαν με το διαφορετικό αυτό μάθημα και που βρέθηκαν όλοι μαζί ! Ήταν γιορτή ! Στο τέλος, καθώς έβγαιναν από την ηλεκτρονική τάξη, γκλουπ, γκλουπ,γκλουπ, ένα-ένα και μου εύχονταν καλό Πάσχα, άκουσα πολλά:
-Κυρία, μας ενθαρρύνετε! -Κυρία, σας πεθυμήσαμε, μας λείπει το σχολείο! -Κυρία, σας αγαπούμε! Δάκρυα κύλησαν από τα μάτια μου…Τους χαιρέτησα… -Και εγώ μικρά μου σας αγαπώ και σας πεθύμησα πολύ! Καλό Πάσχα, καλό Πέρασμα, κυριολεκτικά, καλά μου! Σε 15 μέρες στην τάξη μας! Έκλεισα κάμερες, αρχεία, υπολογιστή και βγήκα με λυγμό στην αυλή. Τις γαλότσες και το λάστιχο! Το σπιτικό μου περίμενε Πάσχα! Ακόμη ένα κεφάλαιο της ζωής μου τελείωσε... ……. 9/5/21 Απόψε, με ανυπομονησία έκανα το self test (δωρεάν για μαθητές και εκπαιδευτικούς) Έμαθα πώς γίνεται και αυτό …. Ευτυχώς ΑΡΝΗΤΙΚΟ ! Είθε για όλο τον κόσμο! Αύριο, έχω να ακούσω και να μάθω πολλά
της Κυριαζή Ιφιγένεια , Φυσικός, 6ο Γυμνάσιο Κατερίνης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη