Ο μεγάλος αριθμός των θετικών τεστ αυτοδιάγνωσης που καταγράφηκαν τις πρώτες μέρες λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων αποδεικνύει την ανάγκη να ληφθούν άμεσα περισσότερα και ουσιαστικότερα μέτρα προστασίας και ασφάλειας της υγείας όλων των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των εργαζόμενων στα σχολεία.
Η έλλειψη των απαραίτητων αυτών μέτρων παρά το γεγονός ότι αποτελούν αιτήματα ολόκληρου του εκπαιδευτικού κόσμου προκαλεί την αντίδραση εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών.
Η Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, σε σχετική της ανακοίνωση αναφέρει ότι «Το μοντέλο επιδημιολογικής αντιμετώπισης μέσω της ατομικής ευθύνης από το “μένουμε σπίτι”, τώρα έγινε κάνουμε “αυτοέλεγχο” και “ατομικά δηλώνουμε υπεύθυνα” τα αποτελέσματά του» και επισημαίνει τα προβλήματα που συνοδεύουν την παραπάνω διαδικασία.
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
Η κυβέρνηση προχωρεί σε άτακτη άρση των μέτρων του λοκντάουν χάριν της τουριστικής περιόδου, ενώ τα κρούσματα παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Τα σχολεία άνοιξαν χωρίς μέτρα προστασίας, όπως είχαν κλείσει, με μόνη διαφορά τα self test τα οποία αποδεικνύονται η ‘‘εθνική μας προστασία’’ καθώς η χρήση τους αναγορεύεται σε πανάκεια. Οι ‘‘ειδικοί’’ πλέον δεν παρουσιάζονται, παρά μόνο οι κυβερνητικές αποφάσεις. Πέρα από τη χρησιμοποίηση γιατρών και επιστημόνων με πολιτικές εντολές, επιβεβαιώνεται περίτρανα ότι η διαχείριση της πανδημίας δεν έχει καμία σχέση με υγειονομικά κριτήρια, αλλά πρωτίστως με την εξυπηρέτηση οικονομικών συμφερόντων. Έτσι, μόνο μπορεί να εξηγηθεί η άρνηση της κυβέρνησης να ενισχύσει τα δημόσια νοσοκομεία με τις αναγκαίες προσλήψεις, να δημιουργήσει και να στηρίξει τη σχεδόν ανύπαρκτη πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, να οργανώσει έγκαιρα τους αναγκαίους εμβολιασμούς και την επιδημιολογική επιτήρηση και την ίδια στιγμή να επιδοτεί με υπέρογκα ποσά τις ιδιωτικές κλινικές, να δίνει στα ΜΜΕ εκατομμύρια, να απαλλάσσει τους επιχειρηματίες από φόρους στο όνομα των επενδύσεων και της ανάπτυξης.
Το μοντέλο επιδημιολογικής αντιμετώπισης μέσω της ατομικής ευθύνης από το “μένουμε σπίτι”, τώρα έγινε κάνουμε “αυτοέλεγχο” και “ατομικά δηλώνουμε υπεύθυνα” τα αποτελέσματά του. Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές βρίσκονται σε αγώνα δρόμου για να προμηθευτούν τεστ, να εκτυπώσουν τη δήλωση, να προλάβουν το μάθημα. Τα τμήματα παραμένουν πολυπληθή, οι αίθουσες ακατάλληλες, το προσωπικό δεν επαρκεί.
Η παραπάνω απόφαση προφανώς σχετίζεται και με τη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά και τις πιέσεις των σχολαρχών των ιδιωτικών σχολείων. Γιατί η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η κυβέρνηση μπορεί να δήλωναν ότι στους πέντε μήνες “τηλεκπαίδευσης” όλα λειτούργησαν “άψογα”, αλλά γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες εκτοξεύθηκαν, η ύλη δεν καλύφθηκε ουσιαστικά, τα παιδιά βρίσκονται σε πρωτοφανή συναισθηματική και ψυχολογική πίεση. Για αυτό το μορφωτικό, κοινωνικό έγκλημα εις βάρος των μαθητών μας αποκλειστική ευθύνη έχει η ίδια με την άρνησή της να ικανοποιήσει τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κόσμου (τμήματα με 15 το πολύ μαθητές, με μόνιμους διορισμούς, με αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των κανόνων υγιεινής, καθαριότητας και ασφάλειας, με μαζικά και δωρεάν τεστ, με ευρύχωρες τάξεις, με μόνιμους διορισμούς ειδικού προσωπικού -σχολιάτρων, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, προσωπικού καθαριότητας, φύλαξης, κλπ-). Σήμερα είναι αναγκαίο όσο ποτέ να ληφθούν άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση των μαθησιακών και ψυχολογικών επιπτώσεων της καραντίνας και της τηλεκπαίδευσης με διορισμούς του απαραίτητου εκπαιδευτικού και ειδικού προσωπικού και την οργάνωση της ενισχυτικής διδασκαλίας για όσους μαθητές το έχουν ανάγκη.
Αντί γι’ αυτά, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να εφαρμόσει την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ που σε συνθήκες οικονομικής ,κοινωνικής και εκπαιδευτικής κρίσης θα επιφέρει τη μείωση των εισακτέων κατά 20.000. Πρόκειται για μέτρο σκληρής ταξικής επιλογής και απόρριψης με συνέπειες τόσο στη ζωή της νεολαίας, όσο και στο μέλλον των ΑΕΙ. Επανέρχεται στις κάμερες και τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος μέσα από τις τάξεις που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων την περσινή χρονιά, ενώ μετά την ήττα της στο θέμα της αξιολόγησης, προσπαθεί να την επαναφέρει μέσω του εσωτερικού κανονισμού που αποτελεί δείκτη της αξιολόγησης, πρέπει να εγκριθεί από εκπρόσωπο του δήμου, των συλλόγων γονέων και τον διευθυντή εκπαίδευσης για να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου ανοίγοντας διάπλατα την πόρτα στο πέρασμα των σχολείων στους Δήμους.
Η κυβέρνηση θέσπισε το ακαταδίωκτο για τα μέλη των επιτροπών που έχουν την ευθύνη των αποφάσεων για την υγεία για να καλύψουν τις πολιτικές τους ευθύνες, αλλά όχι για τους εκπαιδευτικούς που έρχονται αντιμέτωποι με μηνύσεις και εξώδικα κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των καθηκόντων τους και για τους οποίους το μόνο που είπε η υπουργός παιδείας είναι ότι υπάρχει πρόβλεψη για οικονομική ενίσχυση στα δικαστικά τους έξοδα!
Όλο αυτό το διάστημα η κυβέρνηση της ΝΔ επιδόθηκε σε μια ανελέητη και πρωτοφανή καταπάτηση των δημοκρατικών, συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και των πολιτικών ελευθεριών. Οι ΕΛΜΕ συμπορευτήκαμε με τους φοιτητές και φοιτήτριες, με τους μαθητές και τους γονείς, την κοινωνία που διαδηλώνει στο κέντρο των πόλεων και στις συνοικίες, στον κοινό αγώνα ενάντια στην αντιλαϊκή - αντιεκπαιδευτική πολιτική της ΝΔ, την καταστολή και την αστυνομοκρατία. Η προσπάθεια της κυβέρνησης να εμπεδώσει κλίμα τρόμου για να ανακόψει κάθε αντίδραση στην εγκληματική πολιτική της, έχει αποκαλυφθεί και δεν θα περάσει.
Τα σχολεία ξεκίνησαν με σημαντικό αριθμό θετικών τεστ. Απαιτούμε:
- Ασφαλή λειτουργία με λιγότερους μαθητές στα τμήματα (το πολύ 15 μαθητές).
- Τα τεστ να διεξάγονται με ευθύνη του κράτους, είτε ενισχύοντας τις πρωτοβάθμιες δομές υγείας με προσωπικό, είτε αποστέλλοντας νοσηλευτές και γιατρούς στα σχολεία.
- Να εμβολιαστούν άμεσα οι εκπαιδευτικοί. Όπως προχωρούν τα πράγματα, το σχολικό έτος θα τελειώσει χωρίς αυτό να έχει γίνει.
- Να καταργηθούν τώρα οι πατέντες στα φάρμακα και τα εμβόλια ώστε να είναι δυνατή η μαζική παραγωγή τους σε κάθε χώρα που τα χρειάζεται.
- Την στήριξη του Δημόσιου Συστήματος Υγείας! Να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα των γιατρών για ΜΕΘ, προσλήψεις – διορισμούς προσωπικού, εξοπλισμό των δημόσιων νοσοκομείων!
- Η τηλεκπαίδευση να μην νομιμοποιηθεί και να μην μετατραπεί σε μόνιμη συνθήκη για κανέναν. Να καταργηθεί η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που την καθιστά υποχρεωτική.
- Καμία κάμερα και ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος από την τάξη που ο κλάδος σύσσωμος απέρριψε πέρσι τον Μάιο. Όπου επιχειρηθεί, κηρύσσουμε απεργία-αποχή. Το ίδιο και όταν επιχειρούν να χρησιμοποιήσουν την τηλεκπαίδευση ενάντια σε κινητοποιήσεις των μαθητών.
- Κανένας μαθητής να μην χάσει τη χρονιά του εξαιτίας απουσιών κατά την τηλεκπαίδευση.
- Άμεση ακύρωση της σύμβασης με τη Cisco και πλήρης προστασία των προσωπικών δεδομένων και μεταδεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών.
- Δεν διαμορφώνουμε κανέναν εσωτερικό κανονισμό στην υπηρεσία της αξιολόγησης. Σε όποια σχολεία υπάρχει, αρκεί, εξάλλου δεν υπάρχει κανένα χρονικό όριο για τη σύνταξή του.
- Περαιτέρω μείωση στην ύλη των πανελλαδικών μαθημάτων, αλλά και της διδακτέας ύλης όλων των τάξεων. Αναδιάρθρωση της ύλης.
- Όχι στον αυταρχισμό, την καταστολή και την αστυνομοκρατία
- Να μην εφαρμοστεί ο ν. Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη και η ελάχιστη βάση εισαγωγής που θα επιφέρει μείωση των εισακτέων κατά 20.000.
- Όχι στην περικοπή των εισακτέων στα ΑΕΙ, αλλά αντίθετα αύξησή τους!
Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην εγκληματική διαχείριση της δημόσιας υγείας και παιδείας, για ανοιχτά σχολεία με όλα τα μέτρα προστασίας.
Το Δ.Σ. της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καλεί τους εκπαιδευτικούς να απευθύνονται στα μέλη του για οποιοδήποτε πρόβλημα των σχολείων.
ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΑ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ, ΝΑ ΜΗΝ ΙΣΧΥΣΟΥΝ, ΝΑ ΜΗΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΤΑ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη