Κωφεύει το υπουργείο Παιδείας στα δίκαια αιτήματα του εκπαιδευτικού κόσμου για λήψη ουσιαστικών μέτρων ασφάλειας και προστασίας από την πανδημία, στα σχολεία, ωστόσο οι άμεσα εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν κουράζονται να τα ζητούν.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ «η Αθηνά» σχολιάζει την δεκαπεντάμηνη, πλέον, κυβερνητική διαχείριση της πανδημίας κάνοντας λόγο για «αλλεπάλληλες παλινωδίες, με αλληλοαναιρούμενες οδηγίες, με τα συνεχή “άνοιξε – κλείσε”, με τα lockdown πάνω στα lockdown» και επαναλαμβάνει τα βασικά αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας όπως μείωση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, μαζικά τεστ από τον ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία και περαιτέρω μείωση της ύλης.
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
Δεκαπέντε μήνες τώρα, βιώνουμε τα τραγικά αποτελέσματα της διαχείρισης της πανδημίας στη ζωή και την υγεία, στη μόρφωση και συνολικά στα δικαιώματά μας. Η πανδημία συνεχίζει και καλπάζει χωρίς φρένο. Η κυβέρνηση της οδηγείται σε αλλεπάλληλες παλινωδίες, με αλληλοαναιρούμενες οδηγίες, με τα συνεχή «άνοιξε – κλείσε», με τα lockdown πάνω στα lockdown. 15 μήνες τώρα μετά την έναρξη της πανδημίας στη χώρα μας και το Δημόσιο Σύστημα Υγείας παραμένει αθωράκιστο. Από τη μια πλευρά τα νοσοκομεία αγκομαχούν, τα κρούσματα, οι διασωληνωμένοι και οι νεκροί αυξάνονται καθημερινά. Από την άλλη πλευρά, η πολιτική της κυβέρνησης όλο αυτό το διάστημα είναι ένα τεράστι όχι για την ενίσχυση των κοινωνικών αγαθών και τις δημόσιες ανάγκες. Η διαχείριση της κυβέρνησης παρά τις πρωτοφανείς συνθήκες ανθρωπιστικής κρίσης παραμένει ταξική και αντικοινωνική.
Τη Δευτέρα 10 Μαΐου 2021, μετά από τρείς μήνες, άνοιξαν και πάλι τα σχολεία. Η χώρα μας κατέχει περίοπτη θέση (3η) ανάμεσα τις χώρες που κρατούν τα σχολεία μας και τα πανεπιστήμια κλειστά για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα και τους μαθητές δέσμιους στα σκοτάδια της τηλεκπαίδευσης. Και κάθε φορά που τα σχολεία άνοιγαν ξανά, τίποτα δεν είχε βελτιωθεί για την ασφάλεια και την υγιεινή των μαθητών. Αντίθετα, τα σχολεία κάθε φορά άνοιγαν, με υπερπολαππλάσια ημερήσια κρούσματα και διασωληνομένους από την εποχή που είχαν κλείσει, όπως και τώρα που η κατάσταση είναι εκρηκτική!
Η κυβέρνηση, με την πολιτική της, παίζει με την υγεία εκπαιδευτικών και γονέων, με την ψυχική υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Όλο αυτό το διάστημα, της πολύμηνης αναστολής λειτουργίας των σχολείων, οξύνθηκαν στο έπακρο οι ταξικοί φραγμοί και οι ανισότητες στην εκπαίδευση! Δημιουργούνται ολοένα και επιδεινώνονται εκπαιδευτικά – μαθησιακά κενά. Η πολύμηνη απουσία κοινωνικοποίησης, επαφής με φίλους και αγαπημένες δραστηριότητες αφήνει ισχυρά αποτυπώματα στα παιδιά μας. Οι επιστημονικές έρευνες και μελέτες, μιλούν για «χαμένη γενιά». Αντίστοιχες παλαιότερες έρευνες στη Ν. Ορλεάνη – τυφώνας Κατρίνα κατέδειξαν ότι για να επανέλθουν τα σχολεία και οι μαθητές στην προ τυφώνα γνωστική, μορφωτική και γνωστική κατάσταση, χρειάστηκαν δύο χρόνια εκπαιδευτικών προσπαθειών.
Κι ενώ η κυβέρνηση ασκεί αυτή την πολιτική, αξιοποίησε την πανδημία ως «ευκαιρία» για να νομοθετήσει σκληρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα (αξιολόγηση, τρίμηνα, επαγγελματική εκπαίδευση, τράπεζα θεμάτων, αστυνομία στα πανεπιστήμια κ.α.).
Αντί το ΥΠΑΙΘ να θέσει ως προτεραιότητα την υποστήριξη των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών σε όλα τα επίπεδα (παιδαγωγικό, διδακτικό, ηθικό – ψυχολογικό), έβαλε ως προτεραιότητα τη διεξαγωγή των εξ αποστάσεως διαγωνισμάτων, την υποχρεωτική κατάθεση βαθμολογίας, την αξιολόγηση, την τράπεζα θεμάτων, την υποχρεωτική διεξαγωγή της ψηφοφορίας για τα υπηρεσιακά συμβούλια με ηλεκτρονική κάλπη.
Αντί να λάβει ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία, έστειλε ακατάλληλες μάσκες και παγουρίνο, έδωσε οδηγίες για ανοικτά παράθυρα μέσα στο χειμώνα, χωρίς καμία επιπλέον χρηματοδότηση για θέρμανση, άφησε τα ειδικά σχολεία ανοικτά σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας χωρίς καμία προστασία, αρνήθηκε να υλοποιήσει όλες τις προτάσεις που επανειλημμένα κατέθεσαν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές.
Μέσα σε αυτό το τοπίο τα σχολεία, και πάλι, ανοίγουν ακριβώς όπως έκλεισαν στις 10 Φεβρουαρίου, δηλαδή χωρίς κανένα απολύτως μέτρο προστασίας…
Το μόνο νέο μέτρο που έφερε η κυβέρνηση είναι τα self–test. Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση μεταφέρει τις δικές της ευθύνες στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και κουνάει το δάχτυλο περί ατομικής ευθύνης. Επιπλέον, το Υπουργείο Παιδείας (και το Υπ. Εργασίας), δεν χάνουν την ευκαιρία να κάνουν επίδειξη πνεύματος αυταρχισμού απέναντι στον κόσμο της εκπαίδευσης, επιλέγοντας παράθεση μιας σειράς κατασταλτικών μέτρων για να εξασφαλίσουν τη συμμόρφωση στη διαδικασία των self test, όπως πειθαρχικές διώξεις, στέρηση μισθού, τιμωρητικές διαδικασίες για τους μαθητές και τους γονείς τους. Αλλά, και για τα μικρά παιδιά και τους γονείς τους, η φιλοσοφία του Υπουργείου Παιδείας δεν είναι, όπως θα όφειλε να πείσει και να εξηγήσει, αλλά να απειλήσει και να τιμωρήσει.
Να ενημερώσουμε λοιπόν το Υπουργείο, ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν καμιά ανάγκη να τους υπενθυμίσει κάποιος τις υποχρεώσεις τους-και μάλιστα με αυτό τον ιδιαίτερα προσβλητικό τρόπο. Οι εκπαιδευτικοί, που έδωσαν και δίνουν την ψυχή τους για τα παιδιά τους και το δημόσιο σχολείο, είναι υπεύθυνοι άνθρωποι και είναι απαράδεκτο να αντιμετωπίζονται επανειλημμένα με τέτοια απαξίωση. Οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που διεκδίκησαν και διεκδικούν –μαζί με το γονεϊκό κίνημα-ανοιχτά και ασφαλή σχολεία, ενίσχυση και στήριξη του δημόσιου συστήματος υγείας, μαζικά τεστ, εμβολιασμό κατά προτεραιότητα. Τι έχει προσφέρει απ΄ όλα αυτά η κυβέρνηση; Ένα μεγάλο ΤΙΠΟΤΑ: Την πρώτη μέρα με τα self-test δεν μπορούσε το σύστημα να προμηθεύσει όλες τις οικογένειες και όλους τους εκπαιδευτικούς, η πλατφόρμα έπεφτε, για μεγάλη μάζα των μαθητών τα στοιχεία τους δεν καταχωρήθηκαν στην πλατφόρμα, η επισφάλεια της διάγνωσης αγγίζει το 60%, κραυγαλέα είναι η σκοπιμότητα από τη διαφορά μεταξύ της σχετικής ΚΥΑ και της εγκυκλίου, για να περιοριστούν ακόμα και αυτά τα επισφαλή τεστ σε ένα μόνο την εβδομάδα, παρά την οργιώδη παραπληροφόρηση και προπαγάνδα, μόνο το 20% των εκπαιδευτικών έχει εμβολιστεί με την πρώτη δόση και η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών θα ολοκληρώσει τον εμβολιασμό μετά το τέλος των σχολικών μαθημάτων.
Για την αντιμετώπιση των μορφωτικών κενών, την άμβλυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων που εντάθηκαν ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα, την ομαλή ψυχοκοινωνική επανένταξη των μαθητών και την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, απαιτείται ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σε βάθος χρόνου, που θα περιλαμβάνει κάτι περισσότερο από την άνοδο της θερμοκρασίας και τα ανοιχτά παράθυρα στα 25αρια τμήματα. Άλλωστε, ακόμα και η παράταση της σχολικής χρονιάς που ανακοίνωσε το ΥΠΑΙΘ έγινε μόνο για επικοινωνιακούς σκοπούς και δεν εντάσσεται σε κάποιο ολοκληρωμένο, σαφές και οριοθετημένο σχέδιο αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών προβλημάτων και στήριξης των μαθητών. Για Ανοιχτά και Ασφαλή σχολεία απαιτούμε:
- Μείωση του αριθμού των μαθητών και για ΤΩΡΑ και για ΠΑΝΤΑ (έως 15 μαθητές στο τμήμα).
- Μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, αύξηση των τμημάτων υποδοχής και των ωρών ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία. Καμία απόλυση αναπληρωτών – σπάσιμο τώρα όλων των τμημάτων ολοήμερου ώστε να μην υπάρχει συγχρωτισμός μαθητών από διαφορετικά τμήματα και ταυτόχρονα, να γίνεται καλύτερη προετοιμασία των μαθητών και αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών. Βελτίωση των προϋποθέσεων για εξατομικευμένη αντιμετώπιση των μορφωτικών ελλειμμάτων. Όλες οι απαραίτητες τοποθετήσεις των παράλληλων στηρίξεων να γίνουν έγκαιρα ώστε να βρίσκονται στα σχολεία, από την πρώτη ημέρα λειτουργίας τους τη νέα σχολική χρονιά.
- Άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις και τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί. Ειδικά προγράμματα επανένταξης των παιδιών και ψυχολογικής υποστήριξης όπου κρίνεται απαραίτητο. Ένας/ μία ψυχολόγος σε κάθε σχολείο.
- Άμεσα επαναλαμβανόμενα τεστ, δύο φορές την εβδομάδα σε όλα τα σχολεία και για όλους τους εργαζομένους και μαθητές σε αυτά με ευθύνη του ΕΟΔΥ.
- Απόλυτη προτεραιότητα στους εμβολιασμούς των εκπαιδευτικών που επιθυμούν να εμβολιαστούν. Ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί πριν το άνοιγμα των σχολείων. H περίφημη προτεραιοποίηση των εκπαιδευτικών στους εμβολιασμούς υπάρχει μόνο στα χαρτιά. Να καλυφθούν τώρα όλες οι εμβολιαστικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, ΕΒΠ, ΕΕΠ και όλων των εργαζόμενων στα σχολεία (προσωπικό καθαριότητας, φύλακες, βοηθητικό προσωπικό κ.λπ.)
- Τοποθέτηση του αναγκαίου νοσηλευτικού προσωπικού, παιδίατροι συνδεδεμένοι με τα σχολεία. Δωρεάν και άμεση πρόσβαση όλων των μαθητών σε όλες τις δημόσιες δομές υγείας (Κέντρα Υγείας, Νοσοκομεία κ.τ.λ.).
- Κεντρικό σχέδιο μείωσης της ύλης και αναδιάταξης των διδακτικών στόχων για κάθε τάξη και βαθμίδα. Τόσο για το υπόλοιπο διάστημα που απομένει έως την λήξη του σχολικού έτους, όσο, κυρίως, αναλυτική αναδιάταξη των διδακτικών στόχων για το επόμενο σχολικό έτος.
- Άδεια ειδικού σκοπού για όλους τους γονείς μικρών παιδιών. Να μην κοπεί ούτε μια μέρα κανονικής άδειας για όσους συναδέλφους έκαναν ή θα κάνουν χρήση της συγκεκριμένης άδειας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη