Αξιολόγηση: «Είναι κρίμα να εξαντληθεί η προσπάθεια μέσα σε ανούσιες γραφειοκρατικές, αναποτελεσματικές διαδικασίες διεκπεραιωτικού χαρακτήρα» λένε οι διευθυντές Έβρου στην υπουργό Παιδείας

«Αδύνατη» χαρακτηρίζουν την εφαρμογή της υπουργικής απόφασης για τις διαδικασίες της αξιολόγησης οι διευθυντές σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου σε επιστολή τους προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

«Εκτιμούμε ότι η έναρξη της εφαρμογής της Υ.Α. δεν είναι δυνατή υπό αυτές τις συνθήκες. Ένα μεγάλο ποσοστό των σχολείων είναι ακόμα κλειστά και τα υπόλοιπα προσπαθούν ακόμα να βρουν τα ερείσματά τους και να προσαρμοστούν στην διά ζώσης διδασκαλία σε συνθήκες πανδημίας» επισημαίνουν στην επιστολή τους και προσθέτουν:

«Κάτω από αυτές τις συνθήκες και με τις τεράστιες γραφειοκρατικές υποχρεώσεις που απορρέουν από την Υ.Α. για την αποτίμηση του έργου της Σχολικής Μονάδας υπάρχει ανυπέρβλητη δυσκολία στην εφαρμογή της».

Στη συνέχεια, αναφέρουν ότι «ένα μεγάλο εγχείρημα για τα σχολεία του νομού μας ήταν  η ένταξη της Μουσουλμανικής Μειονότητας Θράκης στην τηλεκπαίδευση και η μείωση, επακόλουθα, της  μαθητικής διαρροής στην υποχρεωτική εκπαίδευση της ευαίσθητης αυτής κοινωνικής ομάδας».

«Είναι κρίμα να εξαντληθεί η προσπάθεια μέσα σε ανούσιες γραφειοκρατικές, αναποτελεσματικές διαδικασίες διεκπεραιωτικού χαρακτήρα» καταλήγουν.

Οι διευθυντές των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου ζητούν από την υπουργό Παιδείας:

  • Αναστολή υλοποίησης της αξιολόγησης για το διάστημα Φεβρουάριος – Ιούνιος 2021
  • Αναστολή της εξωτερικής αξιολόγησης και επαναπροσανατολισμός και ανακατεύθυνση αυτής
  • Επαναπροσδιορισμό της ετήσιας πραγματοποίησης των διαδικασιών αυτών. Οι εκπαιδευτικές διαδικασίες απαιτούν εύλογο χρονικό διάστημα για να αποδώσουν καρπούς και δεν έχει κανένα νόημα να επιφορτίζονται οι εκπαιδευτικοί με καταγραφές, απομακρυνόμενοι κατ’ αυτόν τον τρόπο από την ουσία του έργου τους που είναι η διδασκαλία. Ακόμη και σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα με εμπεδωμένη κουλτούρα στην αξιολόγηση,  αυτή πραγματοποιείται ανά 2 χρόνια.
  • Περιγραφική αποτίμηση μόνο και όχι αριθμητική.
  • Διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των στελεχών για την εμπέδωση μιας συμμετοχικής κουλτούρας αξιολόγησης, ώστε να γίνεται αποδεκτή η κοινωνική λογοδοσία των σχολείων και να καθίσταται δυνατή η διαδικασία της αξιολόγησης. Μια πιλοτική εφαρμογή θα ήταν πολύ χρήσιμη για την εμπέδωση και κατανόησή της.

Η επιστολή των διευθυντών

Αναλυτικά, η επιστολή των διευθυντών σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως:

Κυρία Υπουργέ

Οι Διευθυντές/ντριες  των Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Π.Ε. Έβρου  σε τηλε-συνάντηση μας, την Τρίτη 23/02/2021, συζητήσαμε το ζήτημα της Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης, όπως αυτή καταγράφεται στην Υ.Α 6603/ΓΔ4/20-1-2021 (ΦΕΚ Β 140) και θέλουμε να σας μεταφέρουμε τις ανησυχίες-προβληματισμούς μας σχετικά με την εφαρμογή της.

Αρχικά, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι τον προγραμματισμό, την υλοποίηση και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου ως εργαλείο καταγραφής θετικών και αρνητικών σημείων, καλών πρακτικών, σωστής λειτουργίας αλλά και δυσλειτουργιών, επαρκούς εξοπλισμού αλλά και ελλείψεων, την επιδιώκουμε, την επιζητούμε και την εφαρμόζουμε στα σχολεία μας. Στην αρχή κάθε σχολικού έτους θέτουμε εκπαιδευτικούς στόχους, διενεργούμε προγραμματισμό και στο τέλος κάνουμε αποτίμηση, η οποία αποτυπώνεται στην τελική Έκθεση Λειτουργίας Σχολικής Μονάδας και  αποστέλλεται στην τοπική  ΔΔΕ.

Όμως, για τον Σχεδιασμό, την Υλοποίηση και την Αξιολόγηση με βάση την προαναφερόμενη Υ.Α., κατά το τρέχον σχολικό έτος, εκφράζουμε τον έντονο προβληματισμό μας και τις ανησυχίες μας.

Οι εκπαιδευτικοί εδώ και ένα χρόνο έχοντας ως γνώμονα την ομαλή συνέχιση της μαθησιακής διαδικασίας και την υποστήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους, μέσα από πρωτόγνωρες και πολύ δύσκολες κοινωνικές συνθήκες, χωρίς προγενέστερη εμπειρία και επαρκή επιμόρφωση, έχουν ξεπεράσει τον εαυτό τους, ανταποκρινόμενοι και υποστηρίζοντας  συνειδητά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, εξαντλώντας τα ψυχικά τους αποθέματα.  Επιπλέον, ένα μεγάλο εγχείρημα για τα σχολεία του νομού μας ήταν  η ένταξη της Μουσουλμανικής Μειονότητας Θράκης στην τηλεκπαίδευση και η μείωση, επακόλουθα, της  μαθητικής διαρροής στην υποχρεωτική εκπαίδευση της ευαίσθητης αυτής κοινωνικής ομάδας.

Εκτιμούμε ότι η έναρξη της εφαρμογής της Υ.Α. δεν είναι δυνατή υπό αυτές τις συνθήκες. Ένα μεγάλο ποσοστό των σχολείων είναι ακόμα κλειστά και τα υπόλοιπα προσπαθούν ακόμα να βρουν τα ερείσματά τους και να προσαρμοστούν στην διά ζώσης διδασκαλία σε συνθήκες πανδημίας. Κάτω από αυτές τις συνθήκες και με τις τεράστιες γραφειοκρατικές υποχρεώσεις που απορρέουν από την Υ.Α. για την αποτίμηση του έργου της Σχολικής Μονάδας υπάρχει ανυπέρβλητη δυσκολία στην εφαρμογή της. Εξάλλου, η εικόνα αυτή που θα αποτυπωθεί φέτος θα είναι πλασματική  για να αποτελέσει τη βάση προγραμματισμού για το νέο σχολικό έτος, ενώ λόγω των συνθηκών η υλοποίηση  οποιουδήποτε προγραμματισμού φέτος θα είναι πάρα πολύ δύσκολη, σχεδόν αδύνατη. Στόχος, λοιπόν, δεν θα έπρεπε να είναι  η αποτύπωση μιας τέτοιας εικόνας για το τρέχον σχολικό έτος, αλλά μία συνολικότερη και πιο ολοκληρωμένη αποτύπωση της πραγματικότητας του κάθε σχολείου χωρίς τον κίνδυνο άσκοπων και άστοχων ενεργειών σε ένα πεδίο που χρειάζεται προετοιμασία και σαφέστατα ομαλές συνθήκες υλοποίησης. Μέσα, λοιπόν, στην τρέχουσα περίοδο της πανδημίας, της ανησυχίας, του καθημερινού άγχους, του φόβου για το αύριο, οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί έχουν φτάσει στα όριά τους και η συνοχή των Συλλόγων Διδασκόντων δοκιμάζεται. Οι Διευθυντές/ντριες  αφουγκραζόμαστε αυτήν την κατάσταση και αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχουν επιφυλάξεις, προβληματισμοί και ενστάσεις από τους εκπαιδευτικούς και χωρίς αυτούς δεν μπορεί να εφαρμοστεί η Εσωτερική Αξιολόγηση.

 Στόχος μας είναι η αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και του δημόσιου σχολείου. Αυτό απαιτεί εγρήγορση, συνεχή προσπάθεια, αποτελεσματικότητα, οργάνωση και συντονισμό. Πάνω από όλα, όμως, χρειάζεται συνεργασία όλων των φορέων της εκπαίδευσης και η μονοπρόσωπη εξωτερική αξιολόγηση από τον ΣΕΕ, η οποία δεν μπορεί να εγγυηθεί την αντικειμενικότητα και αμεροληψία, θεωρούμε ότι δεν συμβάλλει  σε αυτό.

Με αυτήν την επιστολή εκφράζουμε τις αγωνίες μας και τους προβληματισμούς μας. Δεχόμαστε ότι πολλά πράγματα πρέπει να αλλάξουν, ότι οι εμμονές στις τακτικές του παρελθόντος δεν βοηθούν στην αναβάθμιση του έργου μας και του δημόσιου σχολείου. Αντιλαμβανόμαστε ότι η Αξιολόγηση, εάν είναι ανεξάρτητη, ουσιαστική και καίρια, μπορεί να γίνει εργαλείο ανάπτυξης. Όχι, όμως, τώρα, σε εποχή πανδημίας, αγωνίας, φόβου και σε καθεστώς αναπόφευκτης  δυσλειτουργίας των σχολείων.

Η πρόταση μας, κυρία Υπουργέ, συνοπτικά είναι η εξής:

  • Αναστολή υλοποίησης της αξιολόγησης για το διάστημα Φεβρουάριος – Ιούνιος 2021
  • Αναστολή της εξωτερικής αξιολόγησης και επαναπροσανατολισμός και ανακατεύθυνση αυτής
  • Επαναπροσδιορισμός της ετήσιας πραγματοποίησης των διαδικασιών αυτών. Οι εκπαιδευτικές διαδικασίες απαιτούν εύλογο χρονικό διάστημα για να αποδώσουν καρπούς και δεν έχει κανένα νόημα να επιφορτίζονται οι εκπαιδευτικοί με καταγραφές, απομακρυνόμενοι κατ’ αυτόν τον τρόπο από την ουσία του έργου τους που είναι η διδασκαλία. Ακόμη και σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα με εμπεδωμένη κουλτούρα στην αξιολόγηση,  αυτή πραγματοποιείται ανά 2 χρόνια.
  • Περιγραφική αποτίμηση μόνο και όχι αριθμητική.
  • Διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των στελεχών για την εμπέδωση μιας συμμετοχικής κουλτούρας αξιολόγησης, ώστε να γίνεται αποδεκτή η κοινωνική λογοδοσία των σχολείων και να καθίσταται δυνατή η διαδικασία της αξιολόγησης. Μια πιλοτική εφαρμογή θα ήταν πολύ χρήσιμη για την εμπέδωση και κατανόησή της.

Ελπίζουμε ότι επιδίωξή σας είναι η εξασφάλιση μιας ποιοτικότερης, καινοτόμας, σύγχρονης εκπαίδευσης, εφαρμόζοντας ένα σύστημα που θα ενισχύει τον συντονισμό, τη λειτουργικότητα και την ουσιαστική και πολυπαραμετρική δραστηριότητα κάθε Σχολικής Μονάδας. Είναι κρίμα να εξαντληθεί η προσπάθεια μέσα σε ανούσιες γραφειοκρατικές, αναποτελεσματικές διαδικασίες διεκπεραιωτικού χαρακτήρα. Θέλουμε να ακούσετε την καλοπροαίρετη και ειλικρινή μας πρόταση στα πλαίσια κλίματος συνεννόησης και συνεργασίας, στην κοινή προσπάθεια για βελτίωση της δημόσιας εκπαίδευσης που ευσυνείδητα και υπεύθυνα υπηρετούμε. Άλλωστε, μοναδική μας μέριμνα είναι το ποιοτικό και δημοκρατικό δημόσιο σχολείο, που εξελίσσεται και αφουγκράζεται τις επιταγές των «καιρών» και συμβάλλει σε μία καλύτερη κοινωνία.

Με εκτίμηση

Οι παρακάτω Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων Β/θμιαςΕκπ/σης της Π.Ε. Έβρου (44 επί συνόλου 53)

Ακολουθούν τα ονόματα

Κοινοποίηση:

κ.Ζέττα Μακρή, Υφυπουργό ΥΠΑΙΘ

κ.Αναστασία Γκίκα, ΓΕΝ.Γραμματέα ΥΠΑΙΘ

Διευθυντή Περιφερειακής Δ/νσης Β/θμιας& Α/θμιαςΕκπ/σης ΑΜΘ

Διευθύντρια της ΔΔΕ Έβρου

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός: Οι πρώτες 227 ειδικότητες και η ύλη

Ανακοινώθηκε για Μάρτιο ο Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ - Αιτήσεις εδώ για προετοιμασία

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

afganistan_foititries
Αφγανιστάν: Φοιτήτριες διαδηλώνουν μετά την επίθεση σε εκπαιδευτικό κέντρο
Φοιτήτριες διαδηλώνουν στη Χεράτ του Αφγανιστάν, μετά την επίθεση σε εκπαιδευτικό κέντρο στην Καμπούλ
Αφγανιστάν: Φοιτήτριες διαδηλώνουν μετά την επίθεση σε εκπαιδευτικό κέντρο
Καιρός: Με βροχές θα ξεκινήσει η εβδομάδα - Καταιγίδες από το μεσημέρι της Δευτέρας 3/10
Αίθριος αρχικά ο καιρός αύριο, με βροχές και πιθανώς τοπικές καταιγίδες μετά το μεσημέρι, περαιτέρω πτώση της θερμοκρασίας και ανέμους έως 6-7 Μποφόρ
Καιρός: Βροχές και καταιγίδες από το μεσημέρι της Δευτέρας 3/10