Ειδικά σχολεία - Έρευνα: Ανεπαρκή τα μέτρα προστασίας στην πανδημία
Ειδικά σχολεία: Δυσκολίες στην εφαρμογή των μέτρων του ΕΟΔΥ, ανεπάρκεια των χώρων, παντελής έλλειψη των τεστ στους μαθητές - Τι έδειξε έρευνα του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ

Νέα μελέτη του ΚΕΜΕΤΕ (Κέντρο Εκπαιδευτικών Μελετών και Τεκμηρίωσης) της ΟΛΜΕ αποκαλύπτει την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα ειδικά σχολεία εν μέσω πανδημίας του κορονοϊού.

Τα αποτελέσματα της μελέτης ανέδειξαν το μεγάλο ζήτημα τις δυσκολίες εφαρμογής των μέτρων του ΕΟΔΥ, την ανεπάρκεια των χώρων για την απαραίτητη τήρηση των μέτρων προστασίας και υγιεινής, την παντελή έλλειψη των τεστ στους μαθητές των ειδικών σχολείων, τα ακατάλληλα μέτρα για τη μεταφορά των μαθητών κ.α.

Το 34% των ερωτηθέντων της μελέτης δήλωσε ότι υπήρξε κρούσμα στο σχολείο του ανάμεσα σε μαθητές και μαθήτριες, ενώ το 44,6% υποστήριξε ότι υπήρξε κρούσμα στο προσωπικό του σχολείου.

krousmata_mathites_ekpaideytikoi.jpg

Δεν γίνονται τεστ σε μαθητές

Σε ερώτηση για το αν έχουν γίνει προληπτικά τεστ Covid-19 σε μαθητές των ειδικών σχολείων, το 34% απάντησε καθόλου, το 23% είπε ελάχιστα, το 17% μέτρια, το 15% αρκετά και το 11% πολύ καλά.

test_mathites.jpg

Ακατάλληλα τα μέτρα στη μεταφορά των μαθητών

Ακατάλληλα κρίνονται τα μέτρα για τη μεταφορά των μαθητών από και προς τα ειδικά σχολεία, σύμφωνα με τη μελέτη.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της μελέτης, σε ερώτηση για το αν τα μέτρα που έχουν ληφθεί για μεταφορά των μαθητών εξυπηρετούν τη μείωση της διασποράς του κορνοϊού, η συντριπτική πλειοψηφία (77,3%) απάντησε «όχι».

metafora_mathitwn.jpg

Έλλειψη ειδικού χώρου για τα διαλείμματα σε περίπτωση βροχής

Για την ύπαρξη ειδικού χώρου συνάθροισης των παιδιών για τα διαλείμματα που να επιτρέπει την τήρηση των μέτρων σε περίπτωση βροχής, το 52,9% απάντησε ότι δεν υπάρχει τέτοιος χώρος. Το 18,6% είπε ελάχιστα, το 11,8% μέτρα, το 8,5% αρκετά και το 8,2% πολύ καλά.

vrohi_xwros.jpg

Ανεπάρκεια χώρων για τους εκπαιδευτικούς

Δεν υπάρχει επαρκής χώρος στα γραφεία των εκπαιδευτικών προκειμένου να μη συνωστίζονται και να τηρούν τα μέτρα προστασίας λέει το 85%, ενώ μόλις το 15% υποστηρίζει ότι υπάρχει επαρκής χώρος.

xoroi_ekpaideutikoi.jpg

Αδυναμία εφαρμογής των μέτρων

Για τη δυνατότητα εφαρμογής των προβλεπόμενων μέτρων ασφαλείας του ΕΟΔΥ, το 39,9% απάντησε ότι τηρούνται ελάχιστα τα μέτρα, το 30,4% είπε ότι δεν τηρούνται καθόλου, το 17% είπε πως τηρούνται μέτρια, το 6,5% αρκετά και το 6,1% πολύ καλά.

tirisi_metra.jpg

Η έρευνα του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ εστιάζει στην ανάγκη να ληφθούν επιπλέον μέτρα, όπως: συχνά επαναλαμβανόμενα τεστ (79,5%), τακτική χορήγηση μέσων ατομικής προστασίας (65,2%), αύξηση μαθητικών δρομολογίων ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός των μαθητών (55,3%), δημιουργία μικρότερων τάξεων (50,8%), πρόσληψη επιπλέον προσωπικού (44,7%), απρόσκοπτη χορήγηση αδειών ειδικού σκοπού (21,2%).

Προτάσεις για νέα μέτρα

Για την πρόληψη της διασποράς του Covid-19 στα σχολεία Ειδικής Αγωγής, και κατ’ επέκταση στην κοινότητα, προτείνονται από τους εκπαιδευτικούς, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα παρακάτω μέτρα, τα οποία συνάδουν με τα ήδη εκπεφρασμένα αιτήματα της ΟΛΜΕ για την Ειδική Αγωγή :

• Δωρεάν τακτικά επαναλαμβανόμενα Covid-τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και σε όλα τα παιδιά στα Ειδικά Σχολεία

• Δωρεάν χορήγηση μέσων ατομικής προστασίας (μάσκες, απολυμαντικά)

• Αύξηση των μέσων μετακίνησης των μαθητών, ώστε να εξασφαλιστεί η φυσική απόσταση μεταξύ τους κατά τη μεταφορά τους από και προς το
σχολείο

• Πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας

• Διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των εργαζομένων
(απρόσκοπτη χορήγηση αδειών σε ευπαθείς ομάδες και αδειών ειδικού σκοπού, πρόσληψη επιπλέον προσωπικού για την αναπλήρωση όλων των κενών που προκύπτουν από τις παραπάνω περιπτώσεις)

• Πρόσληψη επιπλέον Εκπαιδευτικού, Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού για την αναπλήρωση των αδειούχων και τη δημιουργία μικρότερων τμημάτων, ώστε να διασφαλίζονται κατάλληλες και ασφαλείς για όλους συνθήκες εργασίας

• Νοσηλευτική-ιατρική παρακολούθηση και υποστήριξη

• Παρότι δεν υπήρχε ως επιλογή στο ερωτηματολόγιο, αρκετοί από τους/τις
ερωτώμενους/ες επεσήμαναν την ανάγκη να δοθεί στο Εκπαιδευτικό, ΕΕΠ και ΒΕΠ προτεραιότητα και στους μαζικούς εμβολιασμούς

Όπως επισημαίνει η ΟΛΜΕ, η οποία διεκδικεί εδώ και έναν χρόνο να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, «οι μαθητές που φοιτούν στην Ειδική Αγωγή έχουν ανάγκη το υποστηρικτικό πλαίσιο των ειδικών σχολείων, και κάθε ώρα ή μέρα χαμένη μετρά πολλαπλάσια αρνητικά στα παιδιά με αναπηρία,ταπισωγυρίζεικαιδύσκολαεπανακτούναυτάπουέχουν κατακτήσει». Η ανάγκη λήψης αυτών των μέτρων επιβεβαιώνεται και από τις απαντήσεις των συμμετεχόντων στην έρευνα, που εξακολουθούν όλο αυτό το διάστημα να εργάζονται στα Ειδικά Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ, ΕΝΕΕΓΥΛ και ΕΕΕΕΚ) με την φυσική τους παρουσία, παρά τις δυσκολίες που έχουν τα παιδιά να τηρήσουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα, προσφέροντας σημαντικό έργο στους/στις μαθητές/τριές τους και τις οικογένειές τους.

Δείτε εδώ ολόκληρη τη μελέτη του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα