Σχολεία: Το ενδεχόμενο να επεκταθεί το σχολικό έτος -όπως έγινε και πέρσι- άφησε ανοιχτό η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, υπογραμμίζοντας πως όλα τα ενδεχόμενα βρίσκονται πάνω στο τραπέζι, ενώ προανήγγειλε την κατάθεση νέου νομοσχεδίου το επόμενο διάστημα που θα αφορά την «αποκέντρωση του συστήματος» για να γίνει το σχολείο «πιο ελεύθερο και πιο αυτόνομο».
Μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ και αναφερόμενη στην κάλυψη της ύλης, η Νίκη Κεραμέως είπε πως «εξετάζονται πάντοτε όλα σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, με τους εκπαιδευτικούς μας, προκειμένου να δούμε τι μέτρα μπορεί να χρειαστούν για τη σωστή κάλυψη της ύλης. Θυμίζω ότι πέρυσι είχε επεκταθεί το σχολικό έτος. Όλα αυτά είναι στο τραπέζι και τα εξετάζουμε στο πλαίσιο αυτό».
Νέο νομοσχέδιο
Επιπλέον, η Νίκη Κεραμέως προανήγγειλε την κατάθεση νέου νομοσχεδίου που θα αφορά την «αποκέντρωση» του εκπαιδευτικού συστήματος. «Να κάνουμε το σχολείο πιο ελεύθερο και πιο αυτόνομο» είπε χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας πως το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι «από τα πιο υπερσυγκεντρωτικά στην Ευρώπη».
«Υπάρχει μια θεμελιώδης διαφορά μεταξύ της Ελλάδας κι άλλων χωρών κι αυτό έχει να κάνει με το πώς είναι δομημένο το εκπαιδευτικό σύστημα. Σας θυμίζω ότι η χώρα μας έχει ένα από τα πιο υπερσυγκεντρωτικά εκπαιδευτικά συστήματα στην Ευρώπη. Αυτό το αλλάζουμε και θα το αλλάξουμε προσεχώς και με ένα άλλο νομοσχέδιο, στο οποίο αποκεντρώνουμε διαρκώς εξουσίες».
Όσο περισσότερα είναι τα κρούσματα στην κοινωνία, αντίστοιχα θα είναι και στα σχολεία
«Τα σχολεία και η κοινωνία είναι συγκοινωνούντα δοχεία, άρα όσο περισσότερα είναι τα κρούσματα κορονοϊού στην κοινωνία αντίστοιχα θα είναι και στα σχολεία» ανέφερε η υπουργός, προσθέτοντας πως «έχουμε δει τις περιοχές που έχουν αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο, προφανώς αυτό μεταφράζεται και σε περισσότερα κρούσματα στα σχολεία».
Γι’ αυτόν τον λόγο η Επιτροπή των λοιμωξιολόγων, όπως είπε,έχει εισηγηθεί αυστηρότερα μέτρα σε συγκεκριμένες περιοχές, εκεί που υπάρχει μεγαλύτερη πίεση στο σύστημα υγείας. «Από εκεί και πέρα αυτό που είναι πάρα πολύ σημαντικό είναι να τηρούνται υποδειγματικά τα μέτρα και ειδικά στα σχολεία».
Η τηλεκπαίδευση είναι η δεύτερη λύση
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία. Η τηλεκπαίδευση είναι η δεύτερη λύση που έχουμε, όταν για αντικειμενικούς λόγους δεν μπορεί να λειτουργήσει το σχολείο δια ζώσης. Παρ’ όλα αυτά είναι γεγονός ότι προχωράει η ύλη κανονικά, η εικόνα που έχουμε είναι ότι πράγματι προχωράει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα» είπε σχετικά με την τηλεκπαίδευση.
«Ωστόσο, ένας τομέας στον οποίο είχε μια χρησιμότητα ήταν στον τομέα της διαχείρισης της πανδημίας και της δυνατότητας που είχαμε να προβλέψουμε οριζοντίως σε όλη τη χώρα την σύγχρονη τηλεκπαίδευση, την ασύγχρονη τηλεκπαίδευση και ούτω καθεξής. Άλλες χώρες δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα, να το κάνουν αυτό κεντρικά. Και γι’ αυτό παρατηρούνται πάρα πολύ μεγάλες διαφορές από περιοχή σε περιοχή. Υπάρχουν περιοχές σε διάφορες χώρες της Ε.Ε. που δεν έχουν κάνει καθόλου τηλεκπαίδευση, άλλες που έχουν κάνει λιγότερο ή περισσότερο. Είναι μια θεμελιώδης διαφορά αυτή. Προφανώς όπως και πέρσι, αναγκαστήκαμε να προσαρμόσουμε πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας».
Αλλαγές στα ΑΕΙ: «Δεν συμφωνώ ότι οι πρυτάνεις διαφωνούν»
Για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που έφερε το νέο νομοσχέδιο, το οποίο υπερψηφίστηκε χτες, η υπουργός Παιδείας είπε πως «η κοινωνία πλέον απαιτεί αυτές τις αλλαγές. Η κοινωνία απαιτεί να μπει ένα τέλος στη βία και στην ανομία στα πανεπιστήμιά μας. Πέρα από τις δημοσκοπήσεις, μιλώντας με τον κόσμο, με μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, με μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, με την κοινωνία. Νομίζω έχουν ωριμάσει πάρα πολύ οι συνθήκες για αλλαγές που πραγματικά χρειάζεται πάρα πολύ η χώρα. Αυτό είναι το πρώτο στοιχείο που θα έλεγα. Δεύτερον δεν συμφωνώ σε αυτό που λέτε ότι οι πρυτάνεις διαφωνούν. Οι πρυτάνεις δήλωσαν ότι είναι υπέρ της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, δήλωσαν ότι είναι υπέρ της δήλωσης του παράλληλου μηχανογραφικού για εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ, αναγνώρισαν ότι υπάρχει πρόβλημα ανομίας και βίας και εκεί πράγματι διαφοροποιήθηκαν οι τοποθετήσεις σχετικά με την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου. Άρα, δεν νομίζω ότι είναι σωστό να λέμε ότι οι πρυτάνεις συνολικά είναι κατά».
Για την ασφάλεια στα πανεπιστήμια, επισήμανε ότι «το θεωρώ μεγάλη πρόοδο. Πριν από ενάμιση χρόνο, όταν ψηφίστηκε η διάταξη για το άσυλο, όλα τα κόμματα ήταν κατά. Στη Βουλή όλες αυτές τις μέρες, τι έλεγαν όλα τα κόμματα; Μα γιατί να μην εφαρμόζουμε το απλά να μπαίνει η αστυνομία; Αυτό το οποίο δηλαδή στηλίτευαν όλοι τότε, τώρα το θεωρού κεκτημένο και αυτονόητο. Έχουμε καλύψει έδαφος μέσα από τον διάλογο, μέσα από την κοινοβουλευτική διαδικασία».
Σε ερώτηση για τον ισχυρισμό να ανατεθεί στις πρυτανικές αρχές η ασφάλεια των πανεπιστημίων, απάντησε ότι «τώρα με προκαλείτε, έβλεπα ακριβώς τι ψήφισε το κάθε κόμμα σε κάθε άρθρο. Θέλω να σας πω το εξής. Αναφερθήκατε στο ΚΙΝΑΛ που κατέθεσε μία πρόταση για τη φύλαξη η οποία υπάγεται στα πανεπιστήμια. Πρέπει να σας πω ότι το ΚΙΝΑΛ ψήφισε “όχι” στη διάταξη που προβλέπει μονάδα ασφαλείας στα πανεπιστήμια υπό τον πρύτανη. Όπως επίσης ψήφισε “όχι” στις διατάξεις των πειθαρχικών, δηλαδή να υπάρχει κάποιο πλαίσιο. Κρεμάς μια ταμπέλα από έναν πρύτανη έχει κάποια επίπτωση αυτό;
Ψήφισε “όχι” στην ύπαρξη παράλληλου μηχανογραφικού, δηλαδή να μπορείς να έχεις δύο δρόμους. Πέρα από το πανεπιστήμιο, να μπορείς να εγγραφείς και στη δημόσια επαγγελματική κατάρτιση. Ψήφισε “όχι” στη δυνατότητα να μπαίνουν οι φοιτητές εκεί που πραγματικά θέλουν. Δηλαδή να μην βάζεις 200 επιλογές γιατί έτσι παίρνεις τη θέση από κάποιον άλλον που μπορεί απεγνωσμένα να θέλει να πάει στη 200η επιλογή τη δική σου. Ψήφισε “όχι” στην ελάχιστη βάση εισαγωγής».
Πανεπιστημιακή αστυνομία: «Είναι δουλειά του πρύτανη να κάθεται να κυνηγάει και να συλλαμβάνει;»
Στο ερώτημα γιατί δεν την πείθει η άποψη ότι με έναν τρόπο θα μπορούσε να αναδιοργανωθεί το σύστημα και το ίδιο το πανεπιστήμιο με την ευθύνη των αρχών που το διευθύνουν να εξασφαλίσει την ασφάλεια, απάντησε πως «40 χρόνια δεν έχει γίνει αυτό. Και πρέπει επιτέλους να δούμε το πρόβλημα κατάματα. Το μόνο εύκολο θα ήταν να πεις, αφήνουμε την κατάσταση ως έχει. Το αφήνουμε στα όργανα του πανεπιστημίου. Στη χώρα μας όμως έχουμε κάποια ακραία περιστατικά. Δεν έχουμε απλά μικρά περιστατικά, όπως έχουν σε άλλες χώρες. Όταν χτίζουν καθηγητές μέσα σε γραφεία, όταν κρεμάνε ταμπέλες και διαπομπεύουν πρυτάνεις, όταν κατασκευάζουν μολότοφ. Αυτά είναι αξιόποινες πράξεις, είναι εγκληματικές ενέργειες. Είναι δουλειά του πρύτανη; Καταρχήν δεν έχει την αρμοδιότητα συνταγματικά. Αλλά ας το ξεπεράσουμε αυτό, είναι η δουλειά του πρύτανη να κάθεται να κυνηγάει και να συλλαμβάνει τον επικεφαλής του παρεμπορίου ή που κάνει εμπόριο ναρκωτικών; Γι’ αυτό επιλέγουμε τους πρυτάνεις;».
«Υπάρχουν ζητήματα φύλαξης, υπάρχουν όμως και άλλα ζητήματα που έχουν να κάνουν με αξιόποινες πράξεις, με εγκληματικές ενέργειες και γι’ αυτές η μόνη αρχή η οποία έχει εκ του Συντάγματος αρμοδιότητα γι’ αυτά είναι η Ελληνική Αστυνομία. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι η ρύθμιση που προβλέφθηκε χτες για τη σύσταση αυτής της ομάδας προστασίας δεν θα είναι ένα οριζόντιο μέτρο. Δεν θα είναι σε όλα τα πανεπιστήμια της χώρας, δεν θα είναι αδιακρίτως σε σχέση με το αν υπάρχει ή δεν υπάρχει παραβατικότητα. Όπου υπάρχει παραβατικότητα και για όσο υπάρχει, αλλιώς δεν υπάρχει λόγος» πρόσθεσε.
Για το ενδεχόμενο το νομοσχέδιο να γίνει πόλος έλξης επεισοδίων, εντάσεων και επιθέσεων, είπε πως «έχουμε δείξει ότι οι νόμοι εφαρμόζονται. Θέλω να σας πω ένα παράδειγμα, όταν περνούσαμε τις διατάξεις που για πρώτη φορά προέβλεπαν ότι η χρηματοδότηση των πανεπιστημίων δεν θα γίνεται κατόπιν αυθαίρετης απόφασης του υπουργού, αλλά θα γίνονται στη βάση αντικειμενικών και αξιολογικών κριτηρίων, μας έλεγαν ότι δεν θα εφαρμοστεί αυτό στην πράξη, αποκλείεται. Ποτέ δεν έχει συνδεθεί στο Δημόσιο χρηματοδότηση με αξιολόγηση. Κι όμως έγινε και ξεκίνησε να εφαρμόζεται. Θα μου πείτε διαφορετικό το ζήτημα στη μία περίπτωση, διαφορετικό το άλλο. Βεβαίως, αλλά γι’ αυτό και ξεκινάμε από σήμερα τα στάδια της εφαρμογής, με επικοινωνία με τις πρυτανικές αρχές σχετικά με την ελεγχόμενη είσοδο. Γιατί το πρώτο που πρέπει να γίνει είναι οι διαδικασίες για την περίφραξη των πανεπιστημίων και εν συνεχεία προχωρώντας σε όλα τα άλλα που προβλέπει το νομοσχέδιο. Να στηλιτεύσω εδώ το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε “όχι” σε όλα, ακόμα και στη δυνατότητα να εγγραφείς στο δημόσιο ΙΕΚ».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη