Το παρακάτω κείμενο αποτελεί επιστολή της κα. Ανδρώνης Χρύσας, θεατρολόγου και ηθοποιού, προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. Η επιστολή στάλθηκε με σκοπό την υπεράσπιση των θεατρολόγων στα σχολεία. Το μάθημα του θεατρικού παιχνιδιού είναι σημαντικό και απαιτεί το διορισμό των θεατρολόγων και τη δράση της τέχνης στα σχολεία της χώρας μας.
Η επιστολή
Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,
Πήρα την πρωτοβουλία να συνθέσω το παρακάτω κείμενο προκειμένου να εφιστήσω την προσοχή σας όσον αφορά το πολιτισμικό και καλλιτεχνικό τομέα του εκπαιδευτικού συστήματος και κατ΄ επέκταση της χώρας μας. Ζούμε σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση , μια ιστορική στιγμή που αποκαλύπτει ποια είναι τα σημαντικά και τα ουσιώδη ζητήματα στη ζωή κάθε ανθρώπου.
Κατά την εποχή του κορονοϊού την οποία διανύουμε, έχουμε συνειδητοποιήσει πράγματα και καταστάσεις που αφορούν όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας. Ίσως κάποιοι να έχουμε καταλάβει πολύ καλύτερα τον εαυτό μας και τις επιθυμίες μας και εύχομαι να έχει συμβεί αυτό. Η ζωή μας έχει περιοριστεί μέσα σε τέσσερις τοίχους και αναμφισβήτητα υπάρχει σκοπός γι' αυτό και μάλιστα πολύ ιερός. Οφείλουμε να προστατεύσουμε τον εαυτό μας και τους συμπολίτες μας για να αποφύγουμε όσο μπορούμε τον ιό. Ωστόσο, από την ζωή μας έχει εξαφανιστεί κάθε ίχνος ζωής πια και δεν θα κάνω ειδική τοποθέτηση για τους νέους διότι η ζωή ανήκει σε όλες τις ηλικίες. Ο καθένας προσπαθεί να επιβιώσει και να κάνει κουράγιο μέσα στο σπίτι του διαβάζοντας, χαρίζοντας χρόνο στα παιδιά, χαρίζοντας χρόνο στη γάτα , βλέποντας μια ταινία .Παράλληλα, υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που δεν μπορούν πλέον να καλύψουν τις βασικές ανάγκες τους και το γεγονός αυτό προκαλεί ανασφάλεια. Υπάρχουν κάποιοι που έχασαν τους ανθρώπους τους, όμως η ζωή συνεχίζεται για όσους έχουν μείνει και για τους απογόνους μας.
Τα συναισθήματα είναι ανάμεικτα και ανακατεμένα. Η κατάθλιψη, η άρνηση, η αγανάκτηση και ο φόβος επιφέρουν άσχημες καταστάσεις και μεταπτώσεις στη ψυχολογία.
Μέσα στην κοινωνία υπάρχει μια μερίδα ανθρώπων που δεν μπορεί να διαχειριστεί αυτά τα συναισθήματα. Υπάρχουν κάποιοι που δεν έχουν μάθει να κατανοούν τα συναισθήματα τους και να τα ισορροπούν. Στη περίπτωσή μας , όσο κάποιος είναι πεπαιδευμένος σε αυτό, ακόμα κι εκείνος έχει πολλούς λόγους να λυγίσει στην κατάσταση της χώρας. Γενικότερα, οι αντοχές λιγοστεύουν και προσπαθούμε να δώσουμε λίγο παραπάνω κουράγιο και λίγο ακόμα υπομονή εκεί που δεν βλέπουμε φως.
Όλα τα παραπάνω είναι λόγοι που με έκαναν να απευθυνθώ σε εσάς προκειμένου να εξετάσετε το πολιτισμικό μας υπόβαθρο και να υπάρξει δράση για τις τέχνες στη χώρα μας,. Αυτή η χώρα γέννησε το θέατρο και έδωσε τα καλλιτεχνικά της προϊόντα στους συμπολίτες μας για να εξευγενιστούν οι ψυχές μας και να πάμε την ματιά μας ένα βήμα πιο πέρα.
Ως θεατρολόγος και ηθοποιός, θα ήθελα να υπερασπιστώ τον κλάδο των θεατρολόγων στα σχολεία.
Το μάθημα του θεατρικού παιχνιδιού είναι πλέον απαραίτητο για τους μαθητές μας. Τα πλεονεκτήματα είναι αμέτρητα και το αποτέλεσμα αυτών είναι ένα βαθύ και διαχρονικό δώρο για τον καθένα ξεχωριστά. Η τέχνη έχει τη δυνατότητα να εστιάσει στα σημαντικά αυτής της ζωής και στα σημαντικά που βρίσκονται μέσα σε κάθε παιδί. Η τέχνη είναι η ασπίδα μας προκειμένου να κερδηθεί κάθε μάχη. Σε αυτήν έχουμε καταφύγει όλοι ασυνείδητα μέσα στα σπίτια μας για να ξορκίσουμε το κακό.
Όταν με το καλό ξεπεράσουμε τον ιό, η κοινωνία μας πρέπει να γεμίσει από τέτοιες καλλιτεχνικές δραστηριότητες κόντρα στην απόγνωση και στην αποξένωση. Ας το ξεκινήσουμε από το σχολείο λοιπόν! Είναι ότι μας έχει απομείνει.
Με εκτίμηση,
Ανδρώνη Χρύσα
Θεατρολόγος -Ηθοποιός
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη