Thumbnail
Υπόμνημα από την Κίνηση ωρομισθίων καθηγητών χορού και κινηματογράφου των Καλλιτεχνικών Σχολείων προς τις υπουργούς Παιδείας-Πολιτισμού: «Αιτούμαστε μια κοινή και ορθολογική απόφαση για το μάθημα του χορού, θεάτρου και κινηματογράφου

«Αιτούμαστε μια κοινή και ορθολογική απόφαση για το μάθημα του χορού, θεάτρου και κινηματογράφου τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα, βάσει υγειονομικού πρωτοκόλλου». 

Αυτό ζητά η Κίνηση ωρομισθίων καθηγητών χορού και κινηματογράφου των Καλλιτεχνικών Σχολείωνη οποία υπογραμμίζει πως την ώρα που οι εκπαιδευτικοί καλούνται να επιστρέψουν στα σχολεία, οι καλλιτεχνικές δομές εκπαίδευσης της χώρας υποχρεούνται να αναστείλουν την (δια ζώσης) λειτουργία τους, διατηρώντας την δυνατότητα της τηλε-εκπαίδευσης.

«Το γεγονός αυτό μας καλεί να αναρωτηθούμε, πρωτίστως, για το πώς είναι δυνατό οι σχολές χορού, θεάτρου και κινηματογράφου να είναι κλειστές ενώ στο σχολείο να επιτρέπεται το ίδιο μάθημα, με τους ίδιους καθηγητές, και τους ίδιους μαθητές» αναφέρει η ανακοίνωση, ενώ τα μέλη της Κίνησης διερωτώνται αν είναι άραγε μεγαλύτερο  ποσοστό μεταδοτικότητας του covid-19 σε μια αίθουσα σχολής χορού/θεάτρου χορού/κινηματογράφου από ότι σε μια αίθουσα σχολείου.

Τέλος επισημαίνουν ότι, ξεκινώντας τη φετινή χρονιά με καθυστέρηση τεσσάρων και πλέον μηνών οι καθηγητές που θα εργαστούν σε σχολεία κινδυνεύουν μετά το πέρας της να βρεθούν χωρίς τα απαιτούμενο αριθμό ενσήμων ώστε να πληρούν τις προϋποθέσεις υπαγωγής τους σε πρόγραμμα του οργανισμού απασχολήσεως εργατικού δυναμικού.

«Πράγμα το οποίο ισούται με μηδενικό εισόδημα» όπως υπογραμμίζουν. 

Ακολουθεί το υπόμνημα: 

Προς την Υπουργό Παιδείας κα. Κεραμέως και την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κα. Μενδώνη.

Αξιότιμες κυρίες Υπουργοί,

Η τέχνη κι ο πολιτισμός (θέατρο, χορός, κινηματογράφος) πλήττονται ανεπανόρθωτα και συνεχίζουν να απαγορεύονται αυστηρά με επέκταση της κυβερνητικής απόφασης (Δ1α/Γ.Π.οικ.:4992). Σύσσωμοι, οι ωρομίσθιοι καθηγητές χορού και κινηματογράφου των καλλιτεχνικών σχολείων ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια πρωτοφανή αντίφαση η οποία μας προκαλεί αίσθημα αφενός αμηχανίας και αφετέρου φόβου.

Βάσει της προαναφερθείσας απόφασης, οι καλλιτεχνικές δομές εκπαίδευσης της χώρας υποχρεούνται να αναστείλουν την (δια ζώσης) λειτουργία τους, διατηρώντας την δυνατότητα της τηλε-εκπαίδευσης. Αντιθέτως, την ίδια στιγμή με ανακοίνωση της κα Κεραμέως καλεί τους ίδιους καθηγητές να παρουσιαστούμε την 1η Φεβρουαρίου στα σχολεία μας και να διδάξουμε δια ζώσης τα μαθήματα του χορού και του κινηματογράφου.

Το γεγονός αυτό μας καλεί να αναρωτηθούμε, πρωτίστως, για το πώς είναι δυνατό οι σχολές χορού, θεάτρου και κινηματογράφου να είναι κλειστές ενώ στο σχολείο να επιτρέπεται το ίδιο μάθημα, με τους ίδιους καθηγητές, και τους ίδιους μαθητές.

Υπάρχει άραγε μεγαλύτερο  ποσοστό μεταδοτικότητας του covid-19 σε μια αίθουσα σχολής χορού/θεάτρου χορού/κινηματογράφου από ότι σε μια αίθουσα σχολείου;

Δευτερευόντως, μας προκαλεί προβληματισμό και φόβο αναφορικά με το πόσο ασφαλές είναι να ασκήσουμε με υγειονομική ασφάλεια το επάγγελμά μας δεδομένου της ιδιαιτερότητας της φύσης του μαθήματος μας (χορός). Επισημαίνουμε ότι οι σχολικές τάξεις μαθημάτων κίνησης αριθμούν έως και εικοσιπέντε μαθητές σε ανεπαρκείς, μη ορθά εξοπλισμένες αίθουσες.

Προς υπεράσπιση του καλλιτεχνικού κλάδου, εαυτών και συναδέλφων, όπως και των μαθητών μας και των οικογενειών τους:

Αιτούμαστε μια κοινή και ορθολογική απόφαση για το μάθημα του χορού, θεάτρου και κινηματογράφου τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα, βάσει υγειονομικού πρωτοκόλλου.

Παρακαλούμε όπως επιληφθείτε του θέματος. Διαμαρτυρόμαστε εντόνως και επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμο δικαίωμά μας. Αναμένουμε την δημόσια απάντησή σας πριν προβούμε σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια διαμαρτυρίας.

Επιπροσθέτως, διευκρινίζουμε και τονίζουμε ότι εμείς, οι καθηγητές κληθήκαμε για ανάληψη υπηρεσίας, από την εκάστοτε Διεύθυνση Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης, μόλις την προηγούμενη εβδομάδα. Η πρόσληψη μας έλαβε χώρα κατόπιν πολλαπλών υπομνημάτων από πλευράς των ωρομίσθιων καθηγητών τόσο προς το Υπουργείο παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής όσο και προς την επιστημονική επιτροπή αρμόδια για την αξιολόγηση των αιτήσεων μας. Ο λόγος ήταν η πρωτοφανής καθυστέρηση της διαδικασίας (προκήρυξη, αξιολόγηση αιτήσεων, επαναξιολόγηση, προσλήψεις).

Το γεγονός δυστυχώς δεν θεωρείται μεμονωμένο καθώς έχει επαναληφθεί και σε προηγούμενα έτη. Η φετινή καθυστέρηση θα έχει ως συνέπεια να μην διαθέτουμε επαρκή χρόνο να αναπτύξουμε και να ολοκληρώσουμε την απαιτούμενη ύλη. Επιπλέον, οι καθηγητές βρισκόμαστε σε καθεστώς ανεργίας από τον τερματισμό της προηγούμενης σχολικής χρονιάς πράγμα το οποίο δυσχεραίνει τις συνθήκες διαβίωσής μας.

Τέλος, ξεκινώντας τη φετινή χρονιά με καθυστέρηση τεσσάρων και πλέον μηνών κινδυνεύουμε μετά το πέρας της βρεθούμε χωρίς τα απαιτούμενο αριθμό ενσήμων ώστε να πληρούμε τις προϋποθέσεις υπαγωγής μας σε πρόγραμμα του οργανισμού απασχολήσεως εργατικού δυναμικού. Πράγμα το οποίο ισούται με μηδενικό εισόδημα.

Κίνηση ωρομισθίων καθηγητών χορού και κινηματογράφου των Καλλιτεχνικών Σχολείων

[email protected]

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;