Ειδικά σχολεία – Κορονοϊός: Η απάντηση ΕΟΔΥ στην ΠΟΣΕΕΠΕΑ
Ειδικά σχολεία. Απάντηση για τη λειτουργία ειδικών σχολείων εν μέσω πανδημίας του κορονοϊού έδωσε ο ΕΟΔΥ στην ΠΟΣΕΕΠΕΑ

Ειδικά σχολεία: Τις οδηγίες και τα μέτρα πρόληψης κατά της πανδημίας του κορονοϊού παρέθεσε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) για τη λειτουργία των ειδικών σχολείων.

Απαντώντας σε επιστολές των μελών της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ), ο ΕΟΔΥ επισήμανε ότι στην ιστοσελίδα του είναι αναρτημένες οι οδηγίες για τον κορονοϊό, όπου εξειδικεύονται για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Η λειτουργία των ειδικών σχολείων είναι εξαιρετικά σημαντική για πολλούς λόγους.

Τα μέτρα

Σχολεία ειδικής αγωγής. Όπως αναφέρει ο ΕΟΔΥ, έχουν παρατεθεί τα μέτρα προστασίας και στις περιπτώσεις μαθητών, στα σχολεία, που δεν δύνανται να φορέσουν μάσκα υπάρχουν εξειδικευμένες οδηγίες.

Στις ΣΜΕΑΕ όπου παρέχονται υπηρεσίες Εργοθεραπείας-Λογοθεραπείας-Φυσικοθεραπείας λαμβάνονται πρόσθετα μέτρα ασφαλείας.

Τέλος. παρακαλεί την ΠΟΣΕΕΠΕΑ να προωθήσει την εν λόγω ενημέρωσή του σε όλους τους Περιφερειακούς Συλλόγους Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής καθώς και σε όλα τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ.

classroom-2787754_1920.jpg

Η επιστολή ΠΟΣΕΕΠΕΑ

Υπενθυμίζεται ότι η ΠΟΣΕΕΠΕΑ είχε στείλει στις 29 Νοεμβρίου επιστολή στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και στη Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας, κάνοντας έκκληση για ανάληψη αποφάσεων και ενεργειών για την προστασία των εργαζομένων και των μαθητών των ειδικών σχολείων.

Αναλυτικά, η επιστολή:

Θέμα: «Έκκληση της Ομοσπονδίας για ανάληψη αποφάσεων και  ενεργειών από τους αρμόδιους φορείς για την προστασία των εργαζόμενων και μαθητών των Ειδικών σχολείων ανά περιοχή »

Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ, τα μέλη της που ανήκουν στους κλάδους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού και εργάζονται στα  Ειδικά σχολεία, εδώ και δυόμιση εβδομάδες, έχουμε γνωστοποιήσει με συνεχείς εκκλήσεις τις δυσλειτουργίες και  τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για τα ανοιχτά Ειδικά Σχολεία καθώς και το αίτημα της Ομοσπονδίας να επανεξεταστεί η λειτουργία των ειδικών σχολείων στις περιοχές που πλήττονται από τον Covid-19, όπως η Θεσσαλονίκη, η Λάρισα κ.α.

Μέχρι σήμερα δεν έχουμε λάβει κάποια  απάντηση από το Υπουργείο Παιδείας και το ΕΟΔΥ. Το μόνο μέτρο που έχει ληφθεί είναι ότι στα εν λόγω σχολεία δεν ισχύει καθολικά  η  χρήση μάσκας για τους μαθητές. Αντίθετα σε δομές του Υπουργείου Εργασίας ΚΔΑΠ μεΑ και ΚΔΗΦ εφαρμόζονται πρόσθετα μέτρα και διενεργούνται τακτικά τεστ.

Περιγράφοντας την κατάσταση  στην περιοχή της Μακεδονίας, ως παράδειγμα,  διαπιστώνουμε ότι από τις 84 Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας,  μέχρι τώρα έχουν τεθεί σε αναστολή 26 εκτοξεύοντας το ποσοστό των σχολείων που έχουν κλείσει λόγω κρουσμάτων στο 30%, γεγονός που αποδεικνύει  το υψηλό ποσοστό διασποράς του ιού καθώς και της επικινδυνότητας. Μάλιστα ακόμα και τα Ειδικά Σχολεία που αναστέλλουν τη λειτουργία τους, όταν παρέλθει το χρονικό διάστημα και επαναλειτουργήσουν, έχουν και πάλι κρούσματα.

Η σχολική κοινότητα των Ειδικών Σχολείων διατρέχει υγειονομικό κίνδυνο!!

Συγκεκριμένα:

 -  Οι μαθητές μας, στην συντριπτική πλειοψηφία τους, δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν μάσκα,

- Πολλοί μαθητές παρουσιάζουν αυξημένη ευαλωτότητα λόγω κι άλλων υποκείμενων νοσημάτων συνεπώς χρήζουν ιδιαίτερης προστασίας,

- Είναι αδύνατο να τηρηθούν οι προβλεπόμενες αποστάσεις καθώς συχνά οι περισσότεροι μαθητές χρήζουν φυσικής καθοδήγησης, αποτέλεσμα να υπάρχουν στενές επαφές, όλου του προσωπικού - με τους μαθητές  του σχολείου σε καθημερινή βάση,

 -Το Προσωπικό δεν τηρεί πάντα αποστάσεις από τους μαθητές, καθώς, λόγω των καθηκόντων τους, καθίσταται απαραίτητη η φροντίδα των προσωπικών και εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών (σίτιση, τουαλέτα, στήριξη στη βάδιση, θεραπευτική υποστήριξη), 

-Οι μαθητές δεν παραμένουν σταθερά σ’ ένα χώρο προκειμένου να τηρηθούν οι κυψέλες ασφαλείας, καθώς εναλλάσσονται σε χώρους εργαστηρίων, γραφεία θεραπευτών και αίθουσες διδασκαλίας. Επίσης πολλές ειδικότητες υπηρετούν σε δύο και τρία σχολεία, επομένως οι επαφές τους είναι πολλαπλάσιες και τα ποσοστά επικινδυνότητας περισσότερα. Οι χώροι πολλών σχολικών αιθουσών και των γραφείων που επιτελείται το υποστηρικτικό έργο είναι συχνά ακατάλληλοι και περιορισμένοι,

 -Σε πολλά σχολεία δημιουργούνται συστηματικά συνθήκες συνωστισμού, καθώς οι αίθουσες είναι ελάχιστες και συχνά συστεγάζουν δύο τμήματα, το Ειδικό εκπαιδευτικό και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό εργάζεται σε κοινόχρηστους χώρους που μάλιστα δεν αερίζονται επαρκώς, ενώ συγχρόνως εκεί ασκούν και εκπαιδευτικοί τα εξω-διδακτικά τους καθήκοντα,

- Πολλοί μαθητές τόσο λόγω ηλικίας όσο και ιδιαίτερων χαρακτηριστικών δυσκολεύονται να αντιληφθούν τον κίνδυνο και την ανάγκη σχολαστικής εφαρμογής των προβλεπόμενων οδηγιών προφύλαξης παρά τη συνεχή εκπαίδευση/υπενθύμιση (π.χ. δεν τηρούν εύκολα αποστάσεις, γίνεται κακή χρήση μάσκας, δυσκολεύονται στο σχολαστικό καθαρισμό των χεριών κλπ.),

-  Τόσο οι μαθητές που φοιτούν σε όλες τις βαθμίδες Eιδικής Αγωγής και εκπαίδευσης, όσο και οι εκπαιδευτικοί που εκτίθενται σε πιθανό ή επιβεβαιωμένο θετικό κρούσμα δεν έχουν τη δυνατότητα για άμεση και δωρεάν διενέργεια τεστ, ειδικά αν δεν εμφανίζουν συμπτώματα,

- Οι ΣΜΕΑΕ εξυπηρετούν μαθητές διαφορετικών περιοχών σε ευρεία γεωγραφική κλίμακα, γεγονός που ενέχει κινδύνους σοβαρής διασποράς του ιού. Πολύ συχνά, το ίδιο λεωφορείο, όχι μόνο μεταφέρει μαθητές από διαφορετικά μέρη του κάθε νομού, αλλά και μαθητές από διαφορετικά ειδικά σχολεία, Σε πολλές περιοχές τα λεωφορεία και τα ταξί έχουν 100% πληρότητα χωρίς να τηρούνται οι προβλεπόμενοι κανόνες αποστάσεων, καθιστώντας τις μεταφορές υγειονομική βόμβα που μετατοπίζεται σταδιακά και εντός του σχολείου.

Κατόπιν των παραπάνω, παρακαλούμε για την έμπρακτη συμβολή των υπηρεσιών σας προκειμένου να εξασφαλιστούν διαγνωστικά τεστ για τα ειδικά σχολεία, να διενεργηθεί αυτοψία για τις συνθήκες λειτουργίας των ειδικών σχολείων και εργασίας, καθώς και  να υποδειχθούν συγκεκριμένα μέτρα προστασίας.

Ζητάμε να υπάρχουν διαφορετικές αποφάσεις ανά νομό ανάλογα με τα επιδημιολογικά στοιχεία προκειμένου να τίθενται σε αναστολή λειτουργίας και τα Ειδικά σχολεία, όπου κρίνεται απαραίτητο ανάλογα με τα κρούσματα καθώς και την επιβάρυνση του συστήματος υγείας.

Ήδη  μετράμε θύματα στις σχολικές κοινότητες και τις οικογένειες μας. Μεριμνήστε,  με τη μέχρι τώρα εμπειρία σας πριν να είναι αργά!!

Σας καλούμε να συνδράμετε στην εξασφάλιση του πολυτιμότερου αγαθού της Υγείας για τους μαθητές, τις οικογένειες τους και τους εργαζόμενους!!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεπιστημια
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»
Με ηλεκτρονική αίτηση μέσω του ptyxia.gov.gr και χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης στο Taxisnet και τον ΑΜΚΑ, φοιτητές, απόφοιτοι αλλά και...
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»