Την αναστολή λειτουργίας των ειδικών σχολείων της Θεσσαλονίκης ζητούν με ανοιχτή επιστολή οι εργαζόμενοι σε ΣΜΕΑΕ της πόλης, καταγγέλλοντας πως καθημερινά καταγράφοντα κρούσματα στις σχολικές μονάδες.
Τονίζοντας την ιδιαιτερότητα των εν λόγω σχολικών μονάδων, απαιτούν να κλείσουν τα ειδικά σχολεία μέχρι να εξομαλυνθεί η επιδημιολογική κατάσταση στη Θεσσαλονίκη, ενώ τα οι δομές ΣΜΕΑ θα πρέπει να ανοίξουν με ειδικά μέτρα προστασίας, όπως η συγκρότηση ολιγομελών τάξεων και η διενέργεια τεστ στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού.
Αναλυτικά:
ΑΜΕΣΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΡΑ
ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής παραμένουν ανοιχτές σε αντίθεση με την υπόλοιπη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μάλιστα, αυτό λαμβάνει χώρα πανελλαδικά, την ίδια στιγμή που δεν έχουν όλοι οι νομοί της χώρας το ίδιο επιδημιολογικό φορτίο, την ίδια διασπορά του ιού στην κοινότητα και την ίδια πίεση στα νοσοκομεία και τις δομές πρωτοβάθμιας υγείας.
Εμείς, οι εργαζόμενοι/ες στις ΣΜΕΑΕ του νομού Θεσσαλονίκης (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων, λογοθεραπευτές, σχολικοί νοσηλευτές, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, εργοθεραπευτές, φυσιοθεραπευτές, ειδικό βοηθητικό προσωπικό, καθαριστές/ τριες) καλούμαστε να συνεχίσουμε την εργασία μας κανονικά και να στηρίξουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα παιδιά αλλά και τις οικογένειές τους εν μέσω αυστηρού lockdown, ενώ τα κρούσματα πολλαπλασιάζονται καθημερινά. Καθημερινά είμαστε εκτεθειμένοι, τόσο οι μαθητές/ τριες όσο και οι εργαζόμενοι/ες, στον κίνδυνο να προσβληθούμε, να νοσήσουμε και να μεταδώσουμε τον ιό στους οικείους μας και σε όλη την υπόλοιπη κοινωνία. Και με ένα σύστημα υγείας που αυτή τη στιγμή, στη Βόρεια Ελλάδα, αδυνατεί να μας περιθάλψει.
Στο λειτουργικό κομμάτι του σχολείου, σε πολλά ειδικά σχολεία, αδυνατούμε να καλύψουμε τις εκπαιδευτικές ώρες των μαθητών μας καθώς μεγάλο μέρος των συναδέλφων/ισσων βρίσκεται σε άδεια ειδικού σκοπού. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και το Υπουργείο Παιδείας, όχι μόνο επιλέγουν να μη δημοσιοποιούν τα επίσημα στοιχεία (κλειστά ειδικά σχολεία λόγω κρουσμάτων, υποστελέχωση δομών λόγω αδειών), αντιθέτως αποφασίζουν τη μεταφορά εργαζόμενων ειδικής αγωγής από τα γενικά σχολεία στα ειδικά. Αναρωτιόμαστε εύλογα, πάνω σε ποια παιδαγωγικά κριτήρια στηρίζεται αυτή η απόφαση και τι θα γίνει με την υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία.
Μέχρι σήμερα η εκπαιδευτική κοινότητα (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΠΟΣΕΕΠΕΑ, τοπικοί συνδικαλιστικοί σύλλογοι, δίκτυα και παρατάξεις εκπαιδευτικών κ.α.) έχει ορθώς, κατά τη γνώμη μας, τη θέση ότι η δια ζώσης εκπαίδευση είναι αναντικατάστατη. Ότι η τηλεκπαίδευση έχει πολλά μειονεκτήματα π.χ. ένα μειονέκτημα είναι ότι δημιουργεί μαθητές πολλών ταχυτήτων ανάλογα με την πρόσβαση αλλά και την κουλτούρα χρήσης των τεχνολογικών μέσων. Ορθώς η εκπαιδευτική κοινότητα ζητά να είναι τα σχολεία ανοιχτά, με αυξημένα μέτρα προστασίας για το προσωπικό και τους μαθητές. Μερικά από τα μέτρα που έχει προτείνει είναι:
- Η μείωση των μαθητών ανά τμήμα.
- Τακτικά tests (ανά εβδομάδα ή και σε μικρότερο χρονικό διάστημα) για τον εντοπισμό και την ιχνηλάτηση κρουσμάτων (σχετική εξαγγελία έχει γίνει από την Υφυπουργό Εργασίας Δόμνα Μιχαηλίδου στην τηλεοπτική εκπομπή “Alpha παντού” στις 16/11/2020- link: https://youtu.be/mUaiL5wS5wY?t=3480). Μέχρι σήμερα, αυτό δεν έχει λάβει χώρα στις ΣΜΕΑΕ.
- Προσλήψεις προσωπικού – ενισχυμένη καθαριότητα.
- Μεταφορά μαθητών με περισσότερα λεωφορεία/ταξί για να υπάρχει αποσυμφόρηση.
Αυτά τα μέτρα είναι πολύ σωστά και πρέπει να λάβουν χώρα όταν ανοίξουν σταδιακά τα σχολεία της χώρας αλλά
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΙΔΙΕΣ ΚΑΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ.
Σε αντίθεση με τη διάκριση Ειδικό-Γενικό Σχολείο που αναπαράγεται ξανά από την Πολιτεία και δεν θέλουμε να τη σχολιάσουμε εδώ αναλυτικά, ζητάμε:
- Στις περιοχές με αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο, μεγάλη διασπορά του ιού στην κοινότητα και μεγάλη πίεση στις μονάδες νοσηλείας (νομός Θεσσαλονίκης, νομοί Β.Ελλάδας) τα σχολεία (γενικά και ειδικά) να παραμείνουν ΚΛΕΙΣΤΑ μέχρι να μειωθούν τα κρούσματα και να αποφορτιστεί το τοπικό σύστημα υγείας. Σήμερα, στις ΣΜΕΑΕ της Θεσσαλονίκης, υπάρχουν κρούσματα ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ και ούτε τα τακτικά tests (π.χ. ανά δύο μέρες) δεν μπορούν να αποτρέψουν αυτήν την κατάσταση.
- Στις περιοχές με μειωμένο/ελεγχόμενο επιδημιολογικό φορτίο, με μικρότερη διασπορά του ιού στην κοινότητα και με μικρότερη πίεση στις μονάδες νοσηλείας, τα σχολεία (γενικά και ειδικά) μπορούν να ανοίξουν σταδιακά αν εφαρμοστούν τα αυξημένα μέτρα ασφάλειας.
ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΙΣ ΣΜΕΑΕ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΖΗΤΑΜΕ ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ, ΟΧΙ ΑΥΡΙΟ.
ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΠΛΗΤΤΟΜΕΝΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ.
ΖΗΤΑΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ, ΑΥΞΗΜΕΝΑ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΠΑΛΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη