Το μεσημέρι της Τετάρτης (2 Σεπτεμβρίου) διαλύθηκαν οι αυτάρεσκες δηλώσεις της υπουργού «παιδείας» ότι οι μάσκες, τα παγουρίνο και οι 25 μαθητές ανά τμήμα τόσο στο πρωινό όσο και στο ολοήμερο πρόγραμμα, αποτελούν τον «εξαιρετικό σχεδιασμό» του ΥΠΑΙΘ απέναντι στην υγειονομική κρίση.
Το μεσημέρι της Τετάρτης 2 Σεπτεμβρίου γίνεται γνωστό ότι υπάρχει επιβεβαιωμένο κρούσμα κορονοϊού, σε συνάδελφο εκπαιδευτικό, που εργάζεται σε Δημοτικό Σχολείο της Καλλιθέας.
Άμεσα ο/η Διευθυντής/τρια του σχολείου ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, την Υπηρεσία, τον Δήμο Καλλιθέας, τον ΕΟΔΥ και την Πολιτική Προστασία, τόσο τηλεφωνικώς όσο και εγγράφως.
Ο/η Διευθυντής/τρια του σχολείου ζητά επίμονα να απαντηθούν μια σειρά ερωτημάτων: Αν το σχολείο θα κλείσει και αν θα γίνουν άμεσα οι απαραίτητες απολυμάνσεις. Ποιος θα το αποφασίσει αυτό; Τι πρέπει να κάνουν οι εκπαιδευτικοί; Τίθενται σε καθεστώς καραντίνας; Για πόσες ημέρες; Θα γίνει ιχνηλάτηση επαφών; Θα γίνουν διαγνωστικά τεστ στους ίδιους και τις οικογένειές τους; Θα γίνει ενημέρωση της σχολικής κοινότητας και με ποιον τρόπο;
Καμία απάντηση δεν δόθηκε ούτε προφορικά ούτε γραπτά, ενώ έχουν ήδη περάσει 40 ώρες από τότε... Καμία απάντηση για τους 20 εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους που να απαλύνει την αγωνία τους για τη ζωή τους. Αντίθετα ο ένας φορέας παρέπεμπε στον άλλο.
Ο λαός μας το λέει περίφημα: «Από τον Άννα στον Καϊάφα». Και όχι μόνο δεν δόθηκε απάντηση, αλλά το μεσημέρι της Πέμπτης ο/η Διευθυντής/τρια του σχολείου δέχτηκε τηλεφωνική κλήση από το ΥΠΑΙΘ. Ούτε λίγο ούτε πολύ του/της ζητήθηκε, σε ανακριτικό ύφος, να απαντήσει αν είχε αποφασίσει μόνος/η του να κλείσει το σχολείο (στο οποίο βρισκόταν έως και τις 3 το απόγευμα), να απαντήσει αν οι εκπαιδευτικοί φορούσαν μάσκες ( οι οποίοι συγκεντρώθηκαν σε εξωτερικό χώρο του σχολείου κρατώντας τις αποστάσεις), να απαντήσει γιατί δεν ενημέρωσε προσωπικά τη γραμματέα του ΥΠΑΙΘ (αλήθεια έχει σταλεί τέτοια οδηγία και την έχουμε αγνοήσει;)...Επιτέλους ας πούμε τα πράγματα με το όνομά τους.
Η παραπάνω «ανάκριση» αποτελεί συνέχεια της επικοινωνιακής αθλιότητας πάνω στην οποία θέλει να χτίσει η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ το success story ότι όλα είναι έτοιμα, ότι όλα είναι σχεδιασμένα, ότι όλα βαίνουν καλώς, ότι τα σχολεία, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί είναι ασφαλείς...
Η παραπάνω «ανάκριση» αποτελεί συνέχεια του δόγματος της ατομικής ευθύνης που με θράσος αξιοποιεί η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ για να δείχνει με το δάχτυλο την κοινωνία, τους νέους, τους εκπαιδευτικούς την ίδια στιγμή που στα σχολεία δεν έχουν έλθει ακόμη καθαρίστριες, δεν έχει σταλεί υγειονομικό υλικό, δεν έχει δοθεί καμία ειδική επιχορήγηση στις Σχολικές Επιτροπές...
Και όπως εύστοχα σημειώνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καλλιθέας: "Η παραπάνω «ανάκριση» αποτελεί συνέχεια της επικοινωνιακής απάτης του ΥΠΑΙΘ: Μας λένε: «Είμαστε έτοιμοι για κάθε περίσταση» Το πόσο έτοιμοι είναι αποδείχθηκε με το επιβεβαιωμένο κρούσμα στην Καλλιθέα. Είναι έτοιμοι να μας δείξουν με το δάχτυλο. Είναι έτοιμοι «να μας στείλουν αδιάβαστους» εμάς και τους μαθητές μας. Μας λένε: «Θα σταλούν αναλυτικές οδηγίες» Αυτή τη δήλωση την έκανε τουλάχιστον 8 φορές η κα Κεραμέως μπροστά στην αδυναμία της να απαντήσει σε ερωτήσεις που της έγιναν. Μέχρι σήμερα οι μόνες οδηγίες που έχουν σταλεί είναι «μάσκες, αντισηπτικό, πλύσιμο χεριών, αποφυγή συχνωτισμού».
Από την «κανονικότητα» του Υπουργείου στην πραγματικότητα των σχολείων
Την ίδια μέρα με το γεγονός το ΥΠΑΙΘ, με κυνισμό και προκλητικότητα απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα έστειλε mail με τον τίτλο «Fwd: επείγον. ενημέρωση και μέτρα για covid σε σχολεία» στο οποίο υπάρχουν 3 αρχεία: i) Το διαφημιστικό power Point του ΥΠΑΙΘ που παρουσιάστηκε στους δημοσιογράφους στις 24 Αυγούστου και το οποίο ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων, ii) Την οδηγία για τις μάσκες και το πλύσιμο των χεριών και iii) το πρακτικό της επιτροπής για τη λειτουργία των κυλικείων...
Και σαν να μην έφτανε όλη αυτή η κοροϊδία, λίγο μετά εστάλη άλλο ένα mail με τίτλο «Fwd: μέτρα για κορονοϊό» το οποίο παραπέμπει σε link όπου υπάρχει σε γραπτό κείμενο και πάλι το διαφημιστικό power Point του ΥΠΑΙΘ...
Λένε: «Ο μέσος όρος των μαθητών ανά τμήμα είναι 17», όταν το 50% των μαθητών στα αστικά κέντρα, φοιτά σε τμήματα με αριθμό μεγαλύτερο του 21. Καλούμε τον κ. Μαγιορκίνη να έλθει σε σχολείο του Συλλόγου μας, να στήσει τη διάταξη με τα 16 θρανία, (με 8 ζευγάρια θρανίων σε μακρόστενη αίθουσα μήκους 12 μέτρων που μάλλον θυμίζει βαγόνι τρένου ή διάδρομο) και να μας αποδείξει ότι ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού σε 15 μαθητές που κάθονται ανά ένας, είναι μεγαλύτερος από 25 μαθητές που κάθονται ανά δύο στο ίδιο θρανίο.
Μας λένε: «Λύσαμε το πρόβλημα καθαρισμού των σχολείων», όταν για πολλά σχολεία δεν έχει διασφαλιστεί η μόνιμη και διαρκής παρουσία καθαριστών/στριών, σε όλο το ωράριο της λειτουργίας τους.
Μας λένε: «Η τάξη είναι σταθερή ομάδα». Προφανώς οι άνθρωποι που τα λένε αυτά δεν έχουν περάσει ούτε έξω από ένα δημόσιο σχολείο και γι αυτό δεν γνωρίζουν ότι, πέρα απ΄όλα τα΄άλλα, υπάρχουν εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που πηγαίνουν σε 4 διαφορετικά σχολεία και 24 διαφορετικά τμήματα.
Προφανώς δεν έχουν ακούσει τις εισηγήσεις επιστημόνων που λένε ότι σταθερή ομάδα σε συνθήκες ιικής πανδημίας μπορεί να οριστεί μόνο μια ομάδα που είναι απομονωμένη από τις υπόλοιπες...
Μας λένε: «Υπάρχει πλήρης κάλυψη υγειονομικού υλικού». Βέβαια δεν έχουν έλθει ακόμη, αλλά μην πανικοβάλλεστε θα το τακτοποιήσουν μερικοί ακόμη χορηγοί...Μας λένε: «Έχουν δοθεί χρήματα για την αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία» Απαντάμε: Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ εδώ και έξι μήνες δεν έχουν δώσει δεκάρα τσακιστή στη δημόσια εκπαίδευση για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Αντίθετα μοιράζουν απλόχερα ευχαριστίες σε ιδιώτες και εταιρείες που πετάνε χάντρες (και παγουρίνο) στους ιθαγενείς προς χάριν των φοροαπαλλαγών τους.
Όσα εξαγγέλλονται είναι πολύ λιγότερα από τη διαφημιστική δαπάνη που έχουν πάρει τα φιλικά ΜΜΕ, είναι ψίχουλα μπροστά στις πραγματικές ανάγκες που υπάρχουν. Μας λένε: «Έχουν δοθεί 75.000 υπολογιστές στα σχολεία». Ποια σχολεία έχουν πάρει αυτούς τους υπολογιστές και πόσους από αυτούς τους διέθεσε με δαπάνη του το Υπουργείο; Με δυο λόγια: οι όροι ανοίγματος των σχολείων που επιχειρεί να επιβάλλει η κυβέρνηση αποτελούν μια εκπαιδευτική εκδοχή της πολιτικής της ανοσίας της αγέλης. Η κυβέρνηση φέρει βαρύτατες ευθύνες για τις συνέπειες των επιλογών της.
Το ΥΠΑΙΘ με μια πρωτοφανή επίδειξη κυνισμού, επιμένει στην αντιεκπαιδευτική ατζέντα, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονιών. Το Υπουργείο Παιδείας και οι διοικητικοί του μηχανισμοί είναι εντελώς ανέτοιμοι (διανομή υγειονομικού υλικού, καθορισμός και επικαιροποίηση των πρωτοκόλλων αντιμετώπισης κρουσμάτων, απάντηση ερωτημάτων (όπως τι θα γίνεται με τα παιδιά του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου αν ασθενήσει εκτάκτως ένας εκπαιδευτικός;) διορισμοί, τοποθετήσεις, προσλήψεις αναπληρωτών, κλπ.).
Τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν με όλες τις προϋποθέσεις ασφάλειας για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Απέναντι στα μέτρα που προτείνουν οι εκπαιδευτικοί φορείς (να γίνουν δωρεάν διαγνωστικά τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς - Ολιγομελή τμήματα – Μέχρι 15 παιδιά στο τμήμα - Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών) έχουμε μια νεοφιλελεύθερη κλίνη του Προκρούστη που θέλει να στοιβάξει τα σχολεία, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς στα πλαίσια της φτήνιας, και των περικοπών. Για να το επιβάλει αυτό αξιοποιεί την επικοινωνιακή αθλιότητα, τα ψεύδη, τον αυταρχισμό, και την εργαλειοποίηση της επιστήμης.
* Εκπρόσωπος της Αγωνιστικής Παρέμβασης (ΕΛΜΕ Καλλιθέας Νέας Σμύρνης Μοσχάτου και Νότιας Αθήνας) στο ΠΥΣΔΕ Δ΄ ΔΔΕ Αθήνας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη