Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 22/6, παράσταση διαμαρτυρίας του Α΄ Συλλόγου Αθηνών στην Α΄ Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας.
Στη συνάντηση με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, θέσαμε τα παρακάτω ζητήματα:
- Την κάθετη αντίθεσή μας συνολικά με τον νόμο 4692/2020 και το αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για την κατάργησή του.
- Τον αντιεκπαιδευτικό και αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα των διατάξεων του 4692/2020 για την αύξηση του ορίου των μαθητών ανά τμήμα στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο.
- Τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος για άμεση εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης και για μείωση του ορίου μαθητών ανά τμήμα, στους 15 μαθητές για το νηπιαγωγείο και στους 20 μαθητές για το δημοτικό σχολείο.
- Τη δραματική εικόνα των νηπιαγωγείων. Συγκεκριμένα, τα περισσότερα νηπιαγωγεία του Συλλόγου μας αδυνατούν να εξυπηρετήσουν το σύνολο των εγγραφών νηπίων και προνηπίων. Καθημερινά οι συνάδελφοι νηπιαγωγοί γίνονται αποδέκτες της αγωνίας των γονιών που ρωτούν αν οι εγγραφές θα γίνουν αποδεκτές χωρίς να μπορούν να δώσουν καμία συγκεκριμένη απάντηση.
- Τα αιτήματα των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων του Συλλόγου μας για τη συγκρότηση τμημάτων των νηπιαγωγείων και της Α΄ τάξης.
- Την αντίθεσή μας σε οποιοδήποτε ενδεχόμενο σύμπτυξης τμημάτων.
- Το αίτημα για ίδρυση νέων νηπιαγωγείων. Το αίτημα για άμεση αξιοποίηση αίθουσας του 124ου Νηπιαγωγείου Αθηνών.
- Σε κάθε περίπτωση, όταν οι εγγραφές στο ολοήμερο νηπιαγωγείο ξεπερνούν τις 25 πρέπει να σχηματίζεται δεύτερο τμήμα ολοήμερου.
Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης απάντησε ότι:
- Η συγκρότηση των τμημάτων των νηπιαγωγείων και της Α΄ τάξης θα γίνει με βάση τις σχετικές διατάξεις του ν.4692/2020.
- Αντίστοιχα, όταν οι εγγραφές στο ολοήμερο νηπιαγωγείο ξεπερνούν τις 25 θα σχηματίζεται δεύτερο τμήμα ολοήμερου.
- Στα συστεγαζόμενα σχολεία οι εγγραφές γίνονται ενιαία οπότε λαμβάνεται υπόψη για τη συγκρότηση τμημάτων ο συνολικός αριθμός μαθητών και όχι οι εγγραφές κάθε σχολείου.
- Η Α΄ Διεύθυνση Π.Ε. Αθήνας θα υποβάλλει ερώτημα στους Δήμους Αθηναίων και Ζωγράφου για τους χώρους που διαθέτουν για την κάλυψη των νηπίων και προνηπίων. Με τα σημερινά δεδομένα, η Διεύθυνση δεν μπορεί να προχωρήσει στη συγκρότηση των τμημάτων των νηπιαγωγείων. Σε κάθε περίπτωση για τη συγκρότηση των τμημάτων των νηπιαγωγείων θα ληφθεί υπόψη η χωρητικότητα των νηπιαγωγείων.
- Στο Δήμο Ζωγράφου, με βάση την πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, θα τοποθετηθούν δύο προκάτ βαρέος τύπου στο οικόπεδο Καράτζα. Ακολούθως, η Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα προτείνει τη λειτουργία δύο παραρτημάτων του 2ου και 10ου Νηπιαγωγείων Ζωγράφου για το επόμενο σχολικό έτος 2020-21.
- Στο Δήμο Αθηναίων ακόμα δεν είναι γνωστό εάν και πόσες αίθουσες μπορεί να διασφαλίσει ο Δήμος για τη λειτουργία νηπιαγωγείων. Ο Διευθυντής εκπαίδευσης δεσμεύτηκε να διερευνήσει τη δυνατότητα αξιοποίησης της κενής αίθουσας του 124ου Νηπιαγωγείου Αθηνών.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι:
Α. Η δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στους Δήμους Αθηναίων και Ζωγράφου παραπέμπεται στις καλένδες. Πάνω από δέκα ημέρες έχουν περάσει από την 10η Ιουνίου, ημέρα που θα έπρεπε να συγκροτηθούν τα τμήματα της Α΄ τάξης και των νηπιαγωγείων, ενώ εξέπνευσε πλέον και η παράταση που είχε δώσει το Υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να εφαρμοστεί το νέο αντιεκπαιδευτικό μέτρο των 25 μαθητών ανά τμήμα. Οι μετακινήσεις νηπίων και ο αποκλεισμός εκατοντάδων προνηπίων από τη δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση θα είναι και φέτος, η απαράδεκτη και αντιπαιδαγωγική πρακτική που θα εφαρμόσει το Υπουργείο και οι διοικητικοί του μηχανισμοί. Εκατοντάδες γονείς νηπίων και προνηπίων βρίσκονται πλέον στην κυριολεξία ακάλυπτοι και δικαίως ανησυχούν και αγωνιούν για το μέλλον των παιδιών τους.
Οι ευθύνες για αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση είναι συγκεκριμένες και βαραίνουν:
- Τη σημερινή κυβέρνηση η οποία όχι μόνο δεν πήρε τα απαραίτητα μέτρα ώστε να εξασφαλιστεί η εφαρμογή της δίχρονης αλλά σε συμπαιγνία με τις δημοτικές αρχές οδήγησε τα πράγματα στο σημερινό αδιέξοδο.
- Την προηγούμενη κυβέρνηση η οποία, ενώ θεσμοθέτησε το αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για δίχρονη υποχρεωτική αγωγή και εκπαίδευση, δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο για την υλοποίησή του.
- Τις σημερινές αλλά και όλες τις προηγούμενες δημοτικές αρχές των Δήμων Αθηναίων και Ζωγράφου οι οποίες όχι μόνο δεν πήραν τα απαραίτητα μέτρα για να εξασφαλίσουν τους απαραίτητους χώρους για την ανέγερση νηπιαγωγείων και την τοποθέτηση βαρέος τύπου προκάτ, αλλά αδιαφόρησαν για το ζήτημα της στέγασης των νηπιαγωγείων.
Β. Η εφαρμογή του νόμου 4692/2020 και συγκεκριμένα των διατάξεων για την αύξηση του ορίου μαθητών ανά τμήμα διαμορφώνει ακόμα πιο δυσμενείς όρους λειτουργίας των σχολείων με τη συγκρότηση πληθωρικών τμημάτων. Σε μια περίοδο όπου τα ολιγομελή τμήματα αποτελούν αναγκαιότητα και για παιδαγωγικούς λόγους αλλά και για λόγους υγείας, το Υπουργείο Παιδείας ακολουθεί απαρέγκλιτα την πολιτική των περικοπών και της υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου. Διαπιστώνουμε ότι απώλειες τμημάτων σημειώνονται τόσο λόγω των διατάξεων του 4292/2020 όσο και με επιμέρους διατάξεις, όπως αυτή για τα συστεγαζόμενα σχολεία.
Το Δ.Σ. του Α΄ Συλλόγου Αθηνών Π.Ε. καλεί τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς σε κοινό αγώνα ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη