Διαφοροποιεί τη στάση της από την πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ για την αποχή από τα εξεταστικά κέντρα η ΔΑΚΕ Καθηγητών
Η απόφαση για αποχή τα εξεταστικά κέντρα θα οδηγήσει στην κατασυκοφάντηση του κλάδου αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε

Ανακοίνωση της ΔΑΚΕ Καθηγητών:

Με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας στις Κοινωνικές Επιστήμες, στην Οικιακή Οικονομία και στα Καλλιτεχνικά Μαθήματα, ενώ αντίθετα αυξάνονται οι ώρες στα Αγγλικά, στα Γαλλικά, στα Γερμανικά, στη Φυσική Αγωγή και στην Πληροφορική

Δεν είναι η πρώτη φορά που η πολιτική ηγεσία προβαίνει σε αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα, αποσπασματικά χωρίς διάλογο με την Ομοσπονδία και χωρίς ενδελεχή επιστημονική μελέτη. Την τακτική αυτή ακολούθησαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις της τελευταίας δεκαετίας. Είναι επίσης γνωστό ότι η εκάστοτε ηγετική ομάδα στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής προέβαινε σε προσθαφαιρέσεις μαθημάτων και αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα κατά το δοκούν.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε παγίως δεν έπαιρνε θέση σε μικρές αλλαγές του ωρολογίου προγράμματος, διότι πίστευε και πιστεύει ότι αυτή η τακτική λειτουργεί διχαστικά μεταξύ των ειδικοτήτων και υπονομεύει τη λειτουργία της Ομοσπονδίας. Αυτός ήταν και ο λόγος που η παράταξή μας δεν τοποθετήθηκε στην απομάκρυνση του μαθήματος των Λατινικών από το Γενικό Λύκειο, επί ΣΥΡΙΖΑ και την αντικατάστασή του από την Κοινωνιολογία. Άλλωστε ούτε και η ΟΛΜΕ πήρε θέση τότε. Τι άλλαξε και για πρώτη φορά η Ομοσπονδία τοποθετείται για το ποια μαθήματα θα πρέπει να είναι πανελληνίως εξεταζόμενα και ποια όχι;

Η παράταξή μας αναγνωρίζει ότι με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα οι μειώσεις των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων των Κοινωνικών Επιστημών ξεφεύγουν από τις συνήθεις διορθωτικές κινήσεις. Η μείωση είναι σημαντική και οφείλουμε να το δούμε. Επίσης, είναι προβληματική η μη διδασκαλία όλων σχεδόν των Πανελληνίως Εξεταζομένων ειδικών μαθημάτων, κάτι που οφείλουμε να εξετάσουμε. Για πολλά όμως από αυτά τα μαθήματα το καθεστώς αυτό ίσχυε και στο παρελθόν. Επιπροσθέτως, είναι προβληματική η διδασκαλία μονόωρων μαθημάτων (π.χ Οικιακή Οικονομία) από εργασιακής άποψης, διότι οι εκπαιδευτικοί αυτής της κατηγορίας δε μπορούν να αποκτήσουν οργανική τοποθέτηση και θα πρέπει να απασχολούνται σε πολλά σχολεία, για να συμπληρώσουν ωράριο.

Σημαντικό επίσης, είναι το ζήτημα της εργασιακής ανασφάλειας. Η μείωση διδασκαλίας οποιουδήποτε μαθήματος σημαίνει μείωση των θέσεων εργασίας στη συγκεκριμένη ειδικότητα και επομένως μείωση των υπηρετούντων αναπληρωτών.

Με την εξαφάνιση του μαθήματος των Λατινικών από τον Γαβρόγλου, κάποιες εκατοντάδες αναπληρωτές φιλόλογοι έχασαν τη δουλειά τους. Με τη μείωση των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων των Κοινωνικών Επιστημών κάποιες εκατοντάδες αναπληρωτές Κοινωνιολόγοι θα χάσουν τη δουλειά τους. Αρνούμαστε την ύπαρξη των αναπληρωτών καθηγητών μιας χρήσης ανάλογα με τις πολιτικές επιλογές του Υπουργείου Παιδείας.
Επειδή το ζήτημα του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών και του Ωρολογίου Προγράμματος έχει καταστεί μία ανοιχτή πληγή για την Εκπαίδευση επιβάλλεται μία συνολική λύση. Θα πρέπει να απαντηθεί άμεσα το ερώτημα: «τι σχολείο θέλουμε σήμερα»; Για τον λόγο αυτό επιβάλλεται η έναρξη διαλόγου μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και της ΟΛΜΕ, έτσι ώστε το ζήτημα να αντιμετωπιστεί συνολικά και να σταματήσουν οι αποσπασματικές παρεμβάσεις.

Χωρίς να παραγνωρίζουμε το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί σε συγκεκριμένες ειδικότητες, μας κάνει εντύπωση η σφοδρότητα της αντιπαράθεσης της Ομοσπονδίας με το Υπουργείο Παιδείας τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή και ενώ στο παρελθόν η Ομοσπονδία δεν είχε δείξει αντίστοιχη μαχητική διάθεση, όταν άλλες ειδικότητες (Φυσικοί, Χημικοί, Γεωλόγοι, Καθηγητές Πληροφορικής, Καθηγητές Ξένων Γλωσσών, Καθηγητές Φυσικής Αγωγής, Φιλόλογοι) θίγονταν από αντίστοιχες κυβερνητικές πρωτοβουλίες, που οδηγούσαν στη μείωση ωρών διδασκαλίας και στην εργασιακή ανασφάλεια των συναδέλφων.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών αρνείται να συμμετάσχει στο διχαστικό παιχνίδι μεταξύ των ειδικοτήτων, που άλλοτε «κερδίζουν» και άλλοτε «χάνουν». Ήδη η παρέμβαση της πλειοψηφίας της Ομοσπονδίας υπέρ των θιγόμενων κλάδων με την προκήρυξη αποχής από τα βαθμολογικά κέντρα προκαλεί ανακλαστική αντίδραση των κλάδων που φαίνεται να «κερδίζουν» από τις αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα και οι οποίοι είχαν υποστεί μειώσεις στο παρελθόν. Από αυτήν την εμφυλιοπολεμική αντιπαράθεση δεν θα υπάρχουν νικητές και ηττημένοι. Ηττημένος θα είναι όλος ο κλάδος.

Για όλους αυτούς τους λόγους η ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε εκφράζει την εντονότατη διαφωνία της για την απόφαση της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ να καλέσει τους συναδέλφους βαθμολογητές να απέχουν από τη βαθμολόγηση των Πανελληνίως Εξεταζόμενων μαθημάτων την Τρίτη 23 Ιουνίου, με αφορμή το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, που ανακοίνωσε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Οι Πανελλήνιες Εξετάσεις είναι ένας θεσμός που πρέπει όλοι να σεβαστούμε και να υποστηρίξουμε. Δεν πρέπει να ξεχνάμε την ιδιαίτερη ευαισθησία της κοινής γνώμης για τους διαγωνιζόμενους μαθητές, ειδικά αυτήν την περίοδο.

Η απόφαση της πλειοψηφίας του Δ.Σ της ΟΛΜΕ για αποχή από τη διόρθωση των Πανελληνίως Εξεταζόμενων μαθημάτων είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει στην κατασυκοφάντηση του κλάδου στην κοινή γνώμη από τους γνωστούς δημοσιογράφους και στον ευτελισμό της όλης προσπάθειας που γίνεται, για να πετύχουμε την εργασιακή εξασφάλιση των θιγόμενων συναδέλφων.
 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nestle_logo.jpg
Nestlé: Έρευνα αποκάλυψε πως προσθέτει ζάχαρη σε βρεφικό γάλα που πωλείται σε φτωχότερες χώρες
Η Nestlé προσθέτει ζάχαρη σε βρεφικό γάλα που πωλείται σε φτωχότερες χώρες, σύμφωνα με έρευνα
Nestlé: Έρευνα αποκάλυψε πως προσθέτει ζάχαρη σε βρεφικό γάλα που πωλείται σε φτωχότερες χώρες
ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ
Εκπαιδευτικοί Νισύρου: Η συγκάλυψη και η διαφθορά δεν θα γίνει τρόπος ζωής μας
Για μια ακόμη φορά βλέπουμε το ανήλικο θύμα να τιμωρείται διαμέσου της σύλληψης της οικογένειάς του και να «προστατεύεται» ο θύτης. Είναι  άραγε...
Εκπαιδευτικοί Νισύρου: Η συγκάλυψη και η διαφθορά δεν θα γίνει τρόπος ζωής μας
Επιβίβαση σε αεροπλάνο
Αυτά τα ρούχα πρέπει να αποφεύγετε στις πτήσεις σας - Τι λένε οι αεροσυνοδοί
Το ρούχο που πρέπει να αποφεύγετε οπωσδήποτε στις πτήσεις σας, σύμφωνα με μία αεροσυνοδό - Γιατί δεν πρέπει να βγάζουμε τα παπούτσια μας στο...
Αυτά τα ρούχα πρέπει να αποφεύγετε στις πτήσεις σας - Τι λένε οι αεροσυνοδοί
Πιερρακάκης
Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας
Πανελλαδικές 2024: Με σκοπό το υπουργείο Παιδείας να «διασκεδάσει» τον νέο νόμο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα ανακοινώσει λίγες περισσότερες θέσεις...
Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας