Οι 4 εμμονές της Νίκης Κεραμέως
...Και οι επιπτώσεις από το πολυνομοσχέδιο και από όσα έρχονται

Του Νίκου Μάστορα

Ολη αυτή η «μάχη» στη Βουλή για την Παιδεία που ολοκληρώνεται σήμερα, θα οδηγήσει από το επόμενο κιόλας έτος την εκπαίδευση σε νέα μονοπάτια. Μονοπάτια όμως όχι καινούργια, αλλά πεπαλαιωμένα και περπατημένα αρκετά, που όμως φαίνεται να ταιριάζουν στην ιδιοσυγκρασία της κυβέρνησης, κι ακόμα περισσότερο της σημερινής υπουργού Παιδείας. Γιατί η αξιωματική αντιπολίτευση αντιδρά σε ορισμένα από τα θέματα που εισάγει το πολυνομοσχέδιο Κεραμέως κι οχι σε άλλα;

Εντέχνως, η υπουργός Παιδείας θέλει να περιγράψει την αντιπαράθεση με τους εκπαιδευτικούς και τους πολιτικούς της αντιπάλους σα μια μάχη για την αριστεία των Προτύπων και Πειραματικών, των οποίων η αντιπολίτευση θέλει την υποβάθμιση επειδή οραματίζεται μια «προς τα κάτω εξίσωση» των πάντων. Περί αυτού πρόκειται όμως;

Εδώ παρουσιάζουμε  4 ασυγχώρητες εμμονές της κ.Κεραμέως. Πέρα από τα Πρότυπα και την κεντρική σημειολογική τους θέση στην αντιπαράθεση, οι ακόλουθες επιλογές της θα αλλάξουν το αμέσως επόμενο διάστημα το χαρακτήρα των σχολείων. Για κάποιους αυτό μπορεί να είναι και και καλό. Κατά τη γνώμη μας, πρόκειται για τις εμμονές ενός νεοσυντηρητισμού που δε θα οδηγήσει ούτε καν κοντά  στα επιδιωκόμενα αποτελέσματα, τουλάχιστον σε αυτά που δημοσίως κατονομάζονται και περιγράφονται ως τέτοια.

Μένει να δούμε αν η ίδια θα είναι ακόμα στο τιμόνι του υπουργείου αυτού (του οποίου η καρέκλα έχει διαχρονικά αποδειχθεί σχεδόν "ηλεκτρική") όταν τα πραγματικά αποτελέσματα των επιλογών της φανούν πια ξεκάθαρα και μας επηρεάσουν όλους.

1.Διαγωγή: Από τον Ελευθέριο Βενιζέλο στον Λευτεράκη για το μπούλινγκ;

Ακόμα και βουλευτές της ΝΔ είναι αντίθετοι στην επαναφορά αναγραφής της στους τίτλους σπουδών, κάτι που θα στιγματίσει για όλη τη ζωή τους νέα παιδιά. Για παράδειγμα, αντίθετος στη ρύθμιση εμφανίστηκε ο βουλευτής Φθιώτιδας της ΝΔ Ιωάννης Οικονόμου.

Αφού αναφέρθηκε στα θετικά σημεία και σημαντικά βήματα του πολυνομοσχεδίου, τονίζοντας ότι χρειαζόμαστε αλλαγές που να απαντούν στο ερώτημα πως θα αναβαθμιστούν σχολεία και πανεπιστήμια, ανέφερε: "Θέλω όμως να εκφράσω έναν προβληματισμό για την επαναφορά αναγραφής της διαγωγής στο απολυτήριο. Οταν στο παρελθόν ίσχυε δεν είχε κανένα ουσιαστικό αντίκρυσμα διότι ήταν υπερβολικό και άδικο να  στιγματιζόταν ο μαθητής από τόσο μικρή ηλικία. Εχω έναν προβληματισμό αν η διάταξη αυτή εξυπηρετεί σε κάτι. Αντίθετα έχω την αίσθηση ότι αδικεί την συνολική και πολύ σοβαρή δουλειά που έγινε με το νομοσχέδιο για τα ζητήματα της συμπεριφοράς μέσα στο σχολείο"

Αλλά πέρα από την αντιπαράθεση για το αν είναι σωστή η όχι η αναγραφή, το άρθρο αυτό κατά πάσα βεβαιότητα θα κριθεί στα δικαστήρια: Οπως παρατηρεί η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη (ΕλΕΔΑΠ) -είναι η η παλαιότερη Μη Κυβερνητική Οργάνωση προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που υπάρχει στην Ελλάδα- «η αναγραφή της διαγωγής των μαθητών στα απολυτήρια θυμίζει την περίπτωση της αναγραφής του θρησκεύματος και της ιθαγένειας για τα οποία το Υπουργείο υποχρεώθηκε να τα αφαιρέσει ύστερα από τις αποφάσεις της ΑΠΔΠΧ και του ΣτΕ, μετά από προσφυγές, μεταξύ άλλων και της ΕλΕΔΑ. Είναι απορίας άξιο δε ότι ενώ και η επιστημονική υπηρεσία της Βουλής διατύπωσε επιφυλάξεις για την εν λόγω διάταξη τονίζοντας ότι «θα πρέπει να διευκρινισθεί κατά πόσον σχετίζεται η αναγραφή της διαγωγής των κατόχων των εν λόγω τίτλων µε τους σκοπούς έκδοσής τους, οι οποίοι συνίστανται στην απόδειξη της επιτυχούς ολοκλήρωσης ενός σταδίου εκπαίδευσης, καθώς και κατά πόσον η εν λόγω αναγραφή σε δηµόσια έγγραφα εξυπηρετεί θεµιτό σκοπό δηµόσιου συµφέροντος και τηρεί την αρχή της αναλογικότητας λαµβανοµένου υπόψη ότι η αναγραφόµενη στο απολυτήριο διαγωγή κατά τον χρόνο κτήσης του τίτλου θα αποκαλύπτει στο διηνεκές στοιχεία που µπορούν να οδηγήσουν σε δυσµενή αξιολόγηση, στιγµατισµό ή ακόµη και δυσµενή διακριτική µμεταχείριση, ιδίως σε διαδικασίες πρόσληψης», το Υπουργείο δεν φαίνεται να τις έλαβε υπόψη.

Κατά συνέπεια η ΕλΕΔΑ θέτει τα εξής ερωτήματα: Έχει αναρωτηθεί το Υπουργείο αν η αναγραφή της διαγωγής οδηγήσει σε αντίστοιχες προσφυγές και το υποχρεώσει σε άλλη μια υποχώρηση; Έχει βεβαιωθεί ότι το εν λόγω μέτρο δεν συνιστά παραβίαση προσωπικών δεδομένων; Έχει υπόψη του το άρθρο 28 παρ. 2 της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού σύμφωνα με την οποία «τα Συμβαλλόμενα Κράτη παίρνουν όλα τα κατάλληλα μέτρα για την εφαρμογή της σχολικής πειθαρχίας με τρόπο που να ταιριάζει στην αξιοπρέπεια του παιδιού ως ανθρώπινου όντος, και σύμφωνα με την παρούσα Σύμβαση»;

Πάντως η κ.Κεραμέως δε φαίνεται να ιδρώνει γι αυτό. Την υπερασπίστηκε στη Βουλή την επιλογή της, λέγοντας ούτε λίγο -ούτε πολύ, ότι πάλι καλά που η κοσμία δε σε αφήνει στην ίδια τάξη. Είπε χαρακτηριστικά πως «στην γειτονική Ιταλία αν κάποιος δεν έχει 6 στα 10 στην διαγωγή δεν περνάει στην επόμενη τάξη» Κι αυτό ενώ ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε πει λίγο νωρίτερα ότι  «πρέπει εν πάση περιπτώσει, να γνωρίζει το παιδί, όχι με τιμωρητική διάθεση, ότι υπάρχει ένα φίλτρο το οποίο, ναι, αξιολογεί και τη συμπεριφορά του στο σχολείο». Επίσης επισήμανε ότι «το λέμε διαγωγή. Θα προσδιοριστεί με υπουργική απόφαση ο χαρακτήρας της. Μπορεί να έχει περιγραφικό χαρακτήρα. Μπορεί να πρέπει να ξεφύγουμε από τη λέξη «κοσμιοτάτη» και «κοσμία», που ενδεχομένως να παραπέμπει σε μία άλλη εποχή» Κι όλα αυτά, εν ονοματι της ανάγκης να καταπολεμηθεί ο σχολικός εκφοβισμός. Σημειώνουμε ότι το 2017 ο τότε υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου κατάργησε τον χαρακτηρισμό της διαγωγής από τα απολυτήρια των μαθητών που ίσχυε από το 1979, και ότι απολυτήρια με διαγωγή κοσμία είχαν λάβει, μεταξύ άλλων, ο Ελευθέριος Βενιζέλος αλλά και ο Τζον Λένον των Μπητλς.

2.Κοινωνιολογία: Το μένος για τις κοινωνικές επιστήμες

Η αξία του γνωστικού αντικειμένου της Κοινωνιολογίας είναι αναμφισβήτητη και η κατάργησή του εντελώς αντιεπιστημονική, λέει ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ Θεοδ.Μαλαγάρης. Κι αυτό, γιατί η Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Επιστημών περιλαμβάνει το 1ο Επιστημονικό Πεδίο, που αποτελείται κατά 75% από τμήματα των Κοινωνικών Επιστημών, ενώ έντεκα κοσμήτορες και το σύνολο των πανεπιστημιακών τμημάτων κρίνουν το μάθημα της Κοινωνιολογίας ως προαπαιτούμενο για την εισαγωγή στα τμήματα αυτά.  «Σε κάθε περίπτωση είναι απόλυτα αναγκαία η παραμονή της Κοινωνιολογίας στα εξεταζόμενα μαθήματα, παράλληλα έστω με τα Λατινικά. Η ουσία όμως, δηλαδή το περιεχόμενο του ίδιου του μαθήματος, είναι εκείνο που έχει τη μεγαλύτερη αξία για τη μόρφωση και τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών στο πλαίσιο της δημόσιας εκπαίδευσης», τονίζει. Ανάλογη είναι η γνώμη πολλών οργανώσεων αποφοίτων κοινωνιολογίας, οι οποίοι ζητούν να παραμείνει το μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο τουλάχιστον για τις σχολές κοινωνικών επιστημών. Βεβαίως φιλόλογοι τονίζουν τη χρησιμότητα των Λατινικών.

Ομως «το μένος και η εκδικητική μανία της κ. Κεραμέως σε βάρος των Κοινωνικών Επιστημών», όπως το περιγράφει ο κ.Μαλαγάρης δεν σταματάει στην κατάργηση της Κοινωνιολογίας αλλά επεκτείνεται με τη διαφαινόμενη κατάργηση με υπουργική απόφαση, στο πλαίσιο της αναμόρφωσης των ωρολόγιων προγραμμάτων, και των δύο άλλων μαθημάτων που διδάσκονται στη Β΄ Λυκείου, «Σύγχρονος Κόσμος, Πολίτης και Δημοκρατία» και «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών» στη Θεωρητική Κατεύθυνση. Οπως σημειώνει σε άρθρο του στην εφημερίδα Συντακτών  ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, τόσο στη Βουλή όσο και στη διάρκεια της διαβούλευσης, απέφυγε να αναφερθεί στα δύο αυτά μαθήματα παρ’ ότι θα ενίσχυαν την επιχειρηματολογία της ότι δεν υποβαθμίζει τις Κοινωνικές Επιστήμες.

«Η εξήγηση είναι απλή: πρόκειται να τα καταργήσει και επιμελώς το αποκρύπτει. Αλλωστε, σύμφωνα με πληροφορίες, δόθηκε ήδη η εντολή να μην ξανατυπωθούν τα σχετικά βιβλία και αυτό διαπιστώνεται και μέσα από το σύστημα «Διόφαντος». Παράλληλα οι συνέπειες για τους εκπαιδευτικούς των Κοινωνικών Επιστημών θα είναι καταστροφικές καθώς μπορεί να οδηγηθούν ακόμη και στη διαθεσιμότητα. Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι μόνο στη σφαίρα της ιδεοληψίας και των μανιχαϊσμών ότι δήθεν η Κοινωνιολογία είναι αριστερή επιστήμη, μπορεί να εξηγηθεί η επιλογή της υπουργού για την κατάργηση της Κοινωνιολογίας και την ισοπέδωση των Κοινωνικών Επιστημών»

3. Αγγλικά στο νηπιαγωγείο: Η σχολειοποίηση της παιδικής ανεμελιάς

Το θέμα αυτό έγινε βάιραλ για λάθος λόγους. Οταν η- εκπαιδευτικός στο επάγγελμα- βουλευτής κ. Σκούφα του ΣΥΡΙΖΑ αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά μήπως το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας θέλει να εισάγει την εκμάθηση αγγλικών από το νηπιαγωγείο «αποτελεί ενδεχομένως και αυτό επιταγή αμερικανικών σχολών, αμερικανικών πανεπιστημίων» Ήθελε να τονίσει ότι σε αυτή την τρυφερή ηλικία στόχος δεν είναι η σχολικού τύπου μάθηση αλλά η κοινωνικοποίηση.  

Η κοινή ανακοίνωση των Παιδαγωγικών Σχολών της χώρας, το λέει ξεκάθαρα: «Η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών και το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να τοποθετήσει εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής και Αγγλικών στα ελληνικά δημόσια Νηπιαγωγεία. Μια τέτοια πρόθεση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του Νηπιαγωγείου, στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης παραβλέποντας βασικές παιδαγωγικές αρχές και τελικά οδηγεί στη σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου, αγνοώντας τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων 4-6 ετών. Ζητάμε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να αναθεωρήσει τη στάση της λαμβάνοντας υπόψη την τεκμηριωμένη επιστημονικά θέση μας»

Τι έχουν να αντιτάξουν στην επιστημονική άποψη από τους πλέον αρμόδιους, τους παιδαγωγούς δηλαδή,  περί σχολειοποίησης του Νηπιαγωγείου; Οτι το κάνουν άλλες 14 ευρωπαικές χώρες. Εδώ όμως, της απάντησε αναλυτικά ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης:. «Ούτε η μισή αλήθεια δεν είναι αυτό. Είναι 14 χώρες μέσα σε 38, αλλά τι είδους χώρες; Μικρές κατά κύριο λόγο ή με συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες. Είναι για παράδειγμα χώρες που έχουν ισχυρές εθνικές μειονότητες, και αυτό που εφαρμόζουν είναι ότι τα παιδιά εξοικειώνονται στο νηπιαγωγείο με τη γλώσσα που ήδη ακούνε σπίτι τους αλλά δεν είναι η κύρια, η επίσημη γλώσσα της χώρας», είπε.

«Έτσι στο Βέλγιο, στις περιοχές που μιλάνε γερμανικά και μόνο, τα παιδιά κάνουν και γερμανικά στο νηπιαγωγείο. Στην Ισπανία, κάνουν μαζί με ισπανικά τη γλώσσα που ομιλείται σε συγκεκριμένες περιφέρειες, όπως πχ. στη χώρα των Βάσκων. Στη Βουλγαρία, κάνουν τουρκικά εκεί που ζει η μειονότητα. Αυτονόητο. Το Λουξεμβούργο είναι ήδη πολυγλωσσική χώρα. Η Φινλανδία διδάσκει στα νηπιαγωγεία τη γλώσσα των προσφυγόπουλων, όπως κι εσείς θα έπρεπε να έχετε σκύψει πάνω από τα σχολεία στα οποία φοιτούν- ή δυστυχώς δεν φοιτούν, γιατί εκδιώχνονται αυτές τις μέρες ως κι από το σπίτι τους- τα προσφυγόπουλα. Συνεχίζω: Η Εσθονία έχει μεγάλη ρωσική μειονότητα. To Μαυροβούνιο έχει μόνο 45% Μαυροβούνιους. Σε τέτοιες χώρες είναι φυσιολογικό να εφαρμόζεται η διδασκαλία ξένης γλώσσα από το νηπιαγωγείο. Τα παιδιά ήδη μεγαλώνουν σε δίγλωσσο περιβάλλον».   Και συμπλήρωσε ότι δεν εφαρμόζεται κάτι ανάλογο στη συντριπτική πλειονότητα του ευρωπαϊκού πληθυσμού. «Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Αγγλία, Αυστρία, Ολλανδία, Δανία, Σουηδία, 24 χώρες συνολικά που εκπροσωπούν τα τέσσερα πέμπτα του πληθυσμού της Ευρώπης δεν το εφαρμόζουν. Τι συμβαίνει; Δεν ξέρουν αυτοί ακόμα τον τροχό που ανακαλύψατε εσείς;»

4. Ξενόγλωσσα Τμήματα σπουδών στα ΑΕΙ: Ο Δούρειος Ιππος για το άρθρο 16

Εδώ έχουμε ένα κλασικό παράδειγμα για το πώς η κυβέρνηση επιχειρεί να προσπεράσει την απαγόρευση του άρθρου 16 για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Η αρχή έγινε νωρίτερα, με την απόφαση της κ.Κεραμέως που έδωσε ίδια επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους κολεγίων, με αυτά των αποφοίτων ΑΕΙ επικαλούμενη ευρωπαική νομοθεσία, αν και υπήρχε ήδη γραμμή άμυνας από τον ΔΟΑΤΑΠ. Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε επίσης επιτρέψει την ίδρυση τέτοιων Τμημάτων (πχ στη Φιλοσοφική Αθηνών) προβλέποντας όμως ότι θα μπορούν να εισαθούν μόνο πολίτες τρίτων χωρών ακι όχι πολίτες κρατών-μελών της ΕΕ. Γιατί; Το εξηγεί ο πρώην υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου:

«Το ότι πρόσβαση στα ΞΠΣ θα έχουν, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, εκτός από πολίτες τρίτων χωρών και πολίτες της ΕΕ –αλλά όχι Έλληνες– εγείρει σοβαρό προβληματισμό, νομικό και ακαδημαϊκό. Ο αποκλεισμός των Ελλήνων από μια δυνατότητα που θα έχουν όλοι οι υπόλοιποι πολίτες της ΕΕ είναι εμφανώς αντίθετος στη θεμελιώδη στο ενωσιακό δίκαιο αρχή της μη διάκρισης λόγω ιθαγένειας. Έλληνας πολίτης που θα προσφύγει κατά του αποκλεισμού του από ΞΠΣ είναι πολύ πιθανό ότι θα δικαιωθεί. Ιδίως αν είναι απόφοιτος σχολείου της αλλοδαπής. Δεν αποκλείεται έτσι τα ΞΠΣ να επεκταθούν, σε πρώτη φάση, σε Έλληνες του εξωτερικού και, τελικά, σε όλους τους Έλληνες. Το «άνοιγμα» των ΞΠΣ σε Έλληνες φοιτητές θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός παράλληλου συστήματος ανώτατης εκπαίδευσης –ευθέως ανταγωνιστικού προς το υφιστάμενο–, στο οποίο: η πρόσβαση δεν θα γίνεται μέσα από πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά με άδηλα κριτήρια που θα μπορούν να καθορίζουν κατά βούληση οι διοργανωτές κάθε προγράμματος, η φοίτηση δεν θα είναι δωρεάν, αλλά θα επιβάλλονται δίδακτρα, οι φοιτητές θα έχουν το προνόμιο να αποκτούν δεύτερο πτυχίο μετά από δύο μόλις επιπλέον έτη σπουδών, δυνατότητα που δεν έχουν οι φοιτητές του «συμβατικού» συστήματος» Εδώ ας συνυπολογίσει κανείς τον αποκλεισμό του Ειδικού διδακτικού Προσωπικού των ΑΕΙ από τις εκλογικές διαδικασίες (πρυτανικές εκλογές, κα) που έχουν αναστατώσει το χώρο, αλλά και προκαλέσει ζήτημα με τον κ.Γεραπετρίτη ο οποίος ως νομικός είχε παλαιότερα γνωματεύσει εναντίον τέτοιων αποκλεισμών. 

Και τι έρχεται...

Σε όλα αυτά προσθέστε την αύξηση μαθητών ανά τάξη που από Σεπτέμβριο θα οδηγήσει σε συρρίκνωση Τμημάτων, λιγότερες προσλήψεις εκπαιδευτικών και, το κυριότερο, σε οικογένειες να πρέπει να αναζητήσουν σχολείο πιο μακριά για να στείλουν τα παιδιά τους. Προσθέστε την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στη μέση εκπαίδευση και τη δυσκολότερη προαγωγή από τάξη σε τάξη για τους μαθητές. Το επερχόμενο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, μια διαδικασία που έχει γίνει «παντιέρα» των αρίστων της κυβέρνησης, αλλά όλοι γνωρίζουν πως εφαρμοζόταν και τι στόχους εξυπηρετούσε όταν υπήρχε. Την εκφρασμένη πρόθεση της κ.Κεραμέως για ηλικακό κόφτη στα ΕΠΑΛ, που αν εφαρμοστεί θα έχει αποτελέσματα να στερηθούν οι απόφοιτοι Λυκείων τη δυνατότητα να αποκτήσουν ειδικότητα αλλά και να αποκλειστεί η επανένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα νέων που το είχαν εγκαταλείψει, σε όφελος των ιδιωτικών ΙΕΚ  και των υπό ίδρυση Σχολών Κατάρτισης μετά το γυμνάσιο.

Σημειώνουμε ότι σήμερα περίπου το 1/3 των μαθητών των ΕΠΑΛ είναι άνω των 17 ετών. Προσθέστε σε αυτά το επερχόμενο νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης και έχετε ανάγλυφο το τοπίο του αύριο στην εκπαίδευση. Για να μη μιλήσουμε για τις κάμερες στα σχολεία και τις ζωντανές μεταδόσεις μαθημάτων, που τελικά δεν έγιναν παρά μόνο σε κάποια ιδιωτικά σχολεία...

Για να μη πιστέψει κανείς ότι όλα αυτά τα λέει ο ΣΥΡΙΖΑ που είναι ο συνήθης κακός της υπόθεσης, παραθέτουμε στη συνέχεια απόσπασμα μιας χθεσινής ανακοίνωσης και μετά θα σας αποκαλύψουμε από που ήρθε:

«Κυρίες και κύριοι του ΥΠΑΙΘ

• Επιθυμείτε μια μαθητική τάξη στρατιωτικού τύπου όπου θα επικρατεί ο δισταγμός, ο φόβος και η προσπάθεια αποφυγής της συμμετοχής του μαθητή;

• Επιδιώκετε τη στοχοποίηση  των  εκπαιδευτικών ,για μία ακόμα φορά ,εφαρμόζοντας πολιτική κλειδαρότρυπας;

• Εκθέτετε σε δημόσια θέα τους ανήλικους μαθητές μας  με τις ιδιαιτερότητές τους αλλά και τον αυθορμητισμό τους;

• Αντιλαμβάνεστε ότι είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να συνηθίσουν τα παιδιά μας στον περιορισμό της ελευθερίας τους , εάν δεχθούν από τώρα ότι είναι φυσιολογικό να παρακολουθούνται  από κάμερες;

• Πώς καταφέρατε άραγε να προσπεράσετε τη σκόπελο της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η οποία  ανέκαθεν προφύλασσε τα προσωπικά δεδομένα των Ελλήνων πολιτών; Ποια είναι η άποψη για το συγκεκριμένο θέμα της Προέδρου της Δημοκρατίας και τέως Προέδρου του ΣτΕ ;

• Γνωρίζετε πως η συντριπτική πλειοψηφία των γονέων και κηδεμόνων δεν επιθυμεί να μπει το παιδί τους σε αυτή τη διαδικασία; Ξέρετε ποια είναι η άποψή τους;

• Πότε ζητήσατε τη γνώμη της εκπαιδευτικής κοινότητας ; Έγινε κάποια διαβούλευση (έστω για το τυπικό της υπόθεσης);»

Είναι ανακοίνωση από τη ΔΑΚΕ Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας. Μεμονωμένο; Για δείτε κι αυτό: «Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.) εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της στη φιλοσοφία και το περιεχόμενο της ρύθμισης αυτής. Δεν θα επιτρέψουμε τη μετατροπή της σχολικής τάξης σε τηλεοπτικό στούντιο. Θα αναδείξουμε, με κάθε πρόσφορο μέσο, τον αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό χαρακτήρα της συγκεκριμένης τροπολογίας και θα δώσουμε τον αγώνα για να μην εφαρμοστεί η συγκεκριμένη ρύθμιση στην πράξη».

Διαβάστε Επίσης:
 

ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

 

Παν.Αιγαίου: Έκπτωση σε σεμινάρια Σχολική Ψυχολογίας ή Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης

 

ΒΡΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ

 

 

 

σχετικά άρθρα

GNTM: Πρόστιμο 30.000 ευρώ από το ΕΣΡ για προσβλητικές συμπεριφορές και σχόλια προς διαγωνιζόμενες
GNTM: Πρόστιμο 30.000 ευρώ από το ΕΣΡ για προσβλητικές συμπεριφορές και σχόλια προς διαγωνιζόμενες
Η χρηματική ποινή αφορά τη δεύτερη σεζόν του GNTM που προβλήθηκε στα τέλη του 2019 καθώς κρίθηκε πως «η συμπεριφορά και η εκφορά λόγου των κριτών...
GNTM: Πρόστιμο 30.000 ευρώ από το ΕΣΡ για προσβλητικές συμπεριφορές και σχόλια προς διαγωνιζόμενες
Γιάννης Καλλιάνος: Αλητάκια οι μαθητές που «καίνε το κέντρο της Αθήνας», φταίνε οι γονείς τους
Γιάννης Καλλιάνος: Αλητάκια οι μαθητές που «καίνε το κέντρο της Αθήνας», φταίνε οι γονείς τους
Η μαζική κινητοποίηση και ειρηνική κινητοποίηση των μαθητών, που διεκδικούν ενισχυμένα μέτρα προστασίας έναντι του κορονοϊού μπήκε στο «στόχαστρο»...
Γιάννης Καλλιάνος: Αλητάκια οι μαθητές που «καίνε το κέντρο της Αθήνας», φταίνε οι γονείς τους