Βουλή-Live: Πυκνά πυρά κατά του νομοσχεδίου από την αντιπολίτευση - Με κινητοποιήσεις απαντούν οι εκπαιδευτικοί
Πυκνά πυρά εξαπολύει σύσσωμη η αντιπολίτευση ενάντια στο νομοσχεδίο-μαμούθ - Δείτε απευθείας τη συζήτηση

- Στην Ολομέλεια της Βουλής σήμερα και αύριο το πολυνομοσχέδιο

- 24ωρη απεργία σήμερα της ΟΛΜΕ

- Κινητοποιήσεις σήμερα και αύριο στην Αθήνα και άλλες πόλεις 

Πυκνά πυρά εξαπολύει σύσσωμη η αντιπολίτευση ενάντια στο νομοσχεδίο-μαμούθ με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», το οποίο συζητείται και ψηφίζεται σήμερα επί της αρχής στην Ολομέλεια της Βουλής. Αύριο είναι προγραμματισμένη η ψηφοφορία επί των άρθρων.

Με φόντο τη διαφωνία του συνόλου των κομμάτων της αντιπολίτευσης για τις προωθούμενες ρυθμίσεις, οι εκπαιδευτικοί απαντούν σήμερα και αύριο με κινητοποιήσεις στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και σύλλογοι καλούσαν σήμερα στις 13.00 στα Προπύλαια και αύριο στις 19:00 το απόγευμα, ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου.

Ένα νομοσχέδιο που, όπως υπογραμμίζουν οι εκπαιδευτικοί, αυστηροποιεί τη φοίτηση των μαθητών και μετατρέπει το σχολείο σε ένα ατελείωτο εξεταστικό κέντρο, αυξάνει τους μαθητές ανά τάξη μεσούσης της πανδημίας, θεσμοθετεί την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων σε «καλά» και «κακά», εξοβελίζει τις κοινωνικές επιστήμες από τη μέση εκπαίδευση και επαναφέρει αναχρονιστικές διατάξεις όπως η αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών.

Οι διατάξεις του πολυνομοσχεδίου αποτελούσαν το κορμό του προεκλογικού προγράμματος της ΝΔ υποστήριξε από τη Βουλή ο εισηγητής της ΝΔ Ιωάννης Ανδριανός, διευκρινίζοντας πως οι αλλαγές είναι βελτιωτικές και ξεκινούν «από τα κάτω προς τα πάνω». Απαντώντας στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης και των εκπαιδευτικών φορέων ότι δεν υπήρξε διάλογος για τις προωθούμενες ρυθμίσεις, ο βουλευτής της ΝΔ είπε πως το νομοσχέδιο συζητήθηκε τόσο στη διάρκεια της ηλεκτρονικής διαβούλευσης όσο και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Επιπλέον, κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση για «ιδεοληπτική απορριπτική διάθεση» υποστηρίζοντας πως το νομοσχέδιο διορθώνει τις ανισότητες, παρακινεί τα παιδιά να γίνονται καλύτερα στη μάθηση και την αρετή, επιβραβεύει τη σκληρή δουλειά, τη διάκριση και την αριστεία, χωρίς συμπλέγματα και ιδεολογικές αγκυλώσεις.

Θα καταψηφίσουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης

Το δίπολο «άριστα σχολεία για όλους ή για τους λίγους» έθεσε από την πλευρά του ο Νίκος Φίλης αποκαλώντας την Νίκη Κεραμέως υπουργό των σχολαρχών και των φροντιστηριαρχών, των εκκλησιαστικών παραγόντων, των καμερών και των απουσιών. 

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ επανέλαβε πως στόχος της ΝΔ είναι να θεσμοθετήσει «ένα σχολείο φθηνό για το κράτος, ακριβό για την οικογένεια, τιμωρητικό για τους εκπαιδευτικούς, ανταγωνιστικό για τους μαθητές», καθώς το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις «κοινωνικού πολέμου ενάντια στη νέα γενιά».

«Καμία αλλαγή στην εκπαίδευση δεν μπορεί να γίνει χωρίς διάλογο» είπε απευθυνόμενος προς την υπουργό Παιδείας, την οποία κατηγόρησε ότι περιφρονεί το κοινοβούλιο αφήνοντας αναπάντητες τις ερωτήσεις που έθεσε η αντιπολίτευση και αγνοώντας τα χιλιάδες αρνητικά σχόλια που συγκέντρωσε το νομοσχέδιο στην διαβούλευση.  «Η υπουργός ξεχνά την πλειοψηφία των μαθητών για τους λίγους. «Κουβέντα για τους μαθητές της ειδικής αγωγής, κουβέντα για τα ΕΠΑΛ» είπε ο Νίκος Φίλης σημειώνοντας πως η υπουργός ενδιαφέρεται μόνο για τα πρότυπα πειραματικά και τα ξενόγλωσσα.

«Το νομοσχέδιο δεν αποσαφηνίζει ποιο πρόβλημα έρχεται να λύσει» τόνισε εκ μέρους του ΚΙΝΑΛ η Χαρά Κεφαλίδου, υπογραμμίζοντας πως το νομοσχέδιο που κατατέθηκε μεσούσης της πανδημίας δεν απαντά ούτε στις ανάγκες που δημιούργησε ο κορονοϊός ούτε στις ανάγκες του σύγχρονου σχολείου. «Δεν ήταν επομένως ούτε ο κατάλληλος χρόνος, ούτε ο κατάλληλος χρόνος» είπε κατηγορώντας την Νίκη Κεραμέως ότι νομοθετεί με βάση την εικόνα της και όχι με βάση τις ανάγκες των αυριανών πολιτών.

«Πηλήκιο, ποδιά και Τεντυμποϊσμός. Μόνο αυτά έμειναν να φέρετε κυρία υπουργέ» είπε σκωπτικά η εισηγήτρια του ΚΙΝΑΛ, κάνοντας λόγο για μια νομοθετική πρωτοβουλία χωρίς όραμα και σχεδιασμό, χωρίς λύσεις στα ουσιαστικά προβλήματα της εκπαίδευσης.

Συντηρητικό και αναχρονιστικό χαρακτήρισε το πολυνομοσχέδιο ο εισηγητής του ΚΚΕ Ιωάννης Δελής. Τόνισε ότι «το νομοσχέδιο τσακίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας, καλεί τους γονείς να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, απαξιώνει το ρόλο και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών», κάνοντας λόγο για υποβάθμιση της σχολικής γνώσης, για ταξική κατηγοροποιήση των σχολείων και εμπορευματοποίηση του αγαθού της παιδείας.

Στο ίδιο μήκος κύματος, η εισηγήτρια του ΜΕΡΑ25 Σοφία Σακοράφα μίλησε για ένα νομοσχέδιο που διαπνέεται από μια παρωχημένη εκπαιδευτική αντίληψη, η οποία υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο, ενισχύει την παραπαιδεία και διευρύνει τις κοινωνικές ανισότητες.

Παρακολουθήστε απευθείας τη συζήτηση:

Αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί

Την απόσυρση του νομοσχεδίου ζητούν οι εκπαιδευτικοί, κάνοντας λόγο για ένα σχολείο εξεταστικοκεντρικό, στο οποίο ενισχύονται οι κοινωνικοί αποκλεισμοί και υπονομεύονται τα μορφωτικά δικαιώματα μαθητών.

Για την ημέρα της συζήτησης στη Βουλή, ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΟΙΕΛΕ έχουν προκηρύξει κινητοποιήσεις, ενώ στο απεργιακό κάλεσμα συμμετέχουν δεκάδες σωματεία και σύλλογοι εκπαιδευτικών.

Στην Αθήνα, η απεργιακή συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί στις 13.00 στα Προπύλαια την Τρίτη, ενώ κινητοποίηση θα πραγματοποιηθεί και την Τεράρτη την ώρα της ψήφισης του νομοσχεδίου στη Βουλή (ώρα 19.00).

Αντίστοιχες κινητοποιήσεις θα πραγματοποιηθούν στη Θεσσαλονίκης, αλλά και σε όλες τις μεγάλες πόλεις και τα νησιά της χώρας.

Η Γενική Συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ ζητά:

  • Να αποσυρθεί και να μη ψηφιστεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο
  • Να καταργηθεί η τροπολογία-ντροπή για τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος με κάμερες
  • Να αυξηθεί η χρηματοδότηση της Δημόσιας εκπαίδευσης από τον Κρατικό προϋπολογισμό
  • Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

Τα «πυρά» των εκπαιδευτικών συγκεντρώνει, επίσης, η τροπολογία Κεραμέως για την αναμετάδοση μαθημάτων, με την ΟΛΜΕ να κάνει λόγο για πλήρη αποτυχία του Υπ. Παιδείας να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών, ζητώντας την αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και τη δημιουργία ηλεκτρονικού υποστηρικτικού υλικού για τους μαθητές με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και χωρίς την εμπλοκή ιδιωτικών εταιριών.

Υπενθυμίζεται ότι μετά από αντιδράσεις, από το νομοσχέδιο αποσύρθηκαν διατάξεις για την αύξηση των μαθητών ανά τάξη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και η θέσπιση ηλικιακού ορίου για τις εγγραφές στα ΕΠΑΛ και οι προαγωγικές εξετάσεις στα Πρότυπα-Πειραματικά σχολεία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nazi
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
Προδημοσίευση από την εμπλουτισμένη νέα έκδοση του βιβλίου του Γιώργου Χαρβαλιά
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
sklirinsi
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα
Συγκεκριμένα, εντοπίστηκε ότι οι ασθενείς με αυτά τα αυτοαντισώματα είχαν αυξημένα επίπεδα νευροϊνιδίων χαμηλού μοριακού βάρους (Nfl), πρωτεϊνικά...
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα