Φυσική αγωγή στο νηπιαγωγείο
Σχετικά με την φυσική αγωγή στα νηπιαγωγεία

Λόγος γίνεται και πάλι για τα επιστημονικά δεδομένα στα οποία βασίζεται η εισαγωγή νέων θεματικών στο νηπιαγωγείο και εκφράζονται απορίες για το ποια επιστημονική ομάδα το προτείνει. (Δείτε εδώ)

          Φαίνεται ότι είτε δεν διαβάζουν τις δημοσιεύσεις μας είτε  τις διαβάζουν και τεχνηέντως τις αγνοούν, το οποίο είναι το πιθανότερο, γιατί προφανώς έτσι συμφέρει. Λοιπόν για να μπει μια τελεία, όσων αφορούν την Φυσική Αγωγή, τα επιστημονικά δεδομένα υπάρχουν, είναι απολύτως τεκμηριωμένα, βασισμένα σε σύγχρονες έρευνες, στατιστικά στοιχεία και δημοσιευμένα, όχι από κάποια επιστημονική ομάδα κάπου σε κάποια γραφεία, αλλά από διεθνούς κύρους επιστήμονες, όχι μόνο Έλληνες αλλά και άλλων εθνικοτήτων. Για του λόγου το αληθές διαβάστε εδώ   και εδώ  και εδώ άρθρο που βασίζεται σε σχετική γνωμοδότηση  που ζήτησα να με εφοδιάσει νομικός, και αφορά το νομικό πλαίσιο της επαγγελματικής κατοχύρωσης της φυσικής αγωγής στην εκπαίδευση

Διαβάστε εδώ

          Επομένως θα ήταν χρήσιμο, θα εισέφερε νέο έδαφος στο διάλογο και θα μας κέρδιζε χρόνο, η αμοιβαία παραδοχή ότι υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα εκατέρωθεν. Τώρα ποιά επιστημονικά δεδομένα και έρευνες υπερισχύουν, είναι αλλονών δουλειά να το αποφασίσουν, αξιολογώντας την τεκμηρίωση και τη σχετική βιβλιογραφία. Τέτοιοι φορείς είναι οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας όπως το ΙΕΠ. Σημειωτέον ότι το ΙΕΠ έχει ήδη γνωμοδοτήσει υπέρ της εισαγωγής με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο των νέων θεματικών στο νηπιαγωγείο, όπως και της Φυσικής Αγωγής, αρχικά πιλοτικά και κατόπιν αξιολόγησης σε μεγαλύτερη έκταση. Αυτά τα ολίγα περί αυτού, ελπίζοντας να μην χρειαστεί να επαναληφθούμε.

          Στο σχετικό διάλογο όμως πιστεύω ότι θα προσφέρει πρόοδο, ένα ερώτημα που δεν έχει απαντηθεί με σαφήνεια ή τουλάχιστον δεν έχει τεθεί αρκούντως και σίγουρα όχι όσο εμφανίζονται στην επικοινωνία διαπλεκόμενα συνδικαλιστικά συμφέροντα με τις συνοδεύοντες αυτά ιαχές, όπως το πολυφορεμένο από τη δεκαετία του 80: “ …Θα μας βρείτε απέναντι…”.

          Ποιοί και ποιούς θα βρουν απέναντί τους; Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί ο ένας τον άλλον, οι εκπαιδευτικοί τα παιδιά και τους γονείς, τελικά θα χρειαστεί να παλέψουμε; Ας τεθούν τότε οι κανόνες του παιχνιδιού: Σε στυλ ελληνορωμαϊκής ή ελευθέρας πάλης;

          Επειδή όμως οι μαθητές μας και τα παιδιά μας είναι το πιο σοβαρό ζήτημα που έχουμε να ασχοληθούμε, ας σοβαρευτούμε και να θέσουμε με νηφαλιότητα το πιο κρίσιμο κατά την άποψή μου ερώτημα: Χρειάζεται η Φυσική Αγωγή υπό την μορφή του κινητικού παιχνιδιού και των κινητικών δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο. Ναι ή όχι;

          Εάν η απάντηση των συναδέλφων νηπιαγωγών είναι όχι, τότε δεν υπάρχει περαιτέρω πεδίο συζήτησης. Όπως όμως μπορώ να διακρίνω, οι συνάδελφοι νηπιαγωγοί, διαμέσω των συνδικαλιστικών τους ηγητόρων, είναι υπέρ της αναγκαιότητας της Φυσικής Αγωγής στην εκπαιδευτική βαθμίδα που υπηρετούν.

          Επομένως, χάριν και του διαλόγου, εκλαμβάνω ότι η συντριπτική πλειοψηφία τους είναι υπέρ της αναγκαιότητας της Φυσικής Αγωγής στο νηπιαγωγείο. Εξάλλου διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους ότι έχει εισαχθεί ήδη από το 2002 με το τότε περίφημο ΔΕΠΠΣ. Αφού λοιπόν είναι αναγκαία η Φυσική Αγωγή στο νηπιαγωγείο υπό την παραπάνω παιγνιώδη – κινητική μορφή και αφού υπάρχει εισηγμένη και εφαρμόζεται στο πρόγραμμά του, εδώ και τόσα πολλά χρόνια, αυτόματα εγείρονται κάποια υποερωτήματα. Εξηγούμαι:

          Πρώτο υποερώτημα: Εφαρμόζεται σωστά η φυσική αγωγή από τους συναδέλφους νηπιαγωγούς, σύμφωνα με τα προγράμματα σπουδών και τις σχετικές επιμορφώσεις που λαμβάνουν από εξειδικευμένους καθηγητές ΣΕΦΑΑ; Απαντώ εγώ: Ναι είμαι σίγουρη, γιατί όλοι οι εκπαιδευτικοί εξ ορισμού ενδιαφερόμαστε για το καλό των μαθητών μας.

          Δεύτερο υποερώτημα: Με δεδομένο ότι εφαρμόζεται σωστά η φυσική αγωγή από τους συναδέλφους νηπιαγωγούς, τότε γιατί συνεχίζονται να αυξάνονται τα προβλήματα της παχυσαρκίας ή γιατί έχουμε έλλειμμα στην υιοθέτηση υγιεινού τρόπου ζωής και συνηθειών;

          Τρίτο υποερώτημα: Με το ίδιο παραπάνω δεδομένο γιατί οι αρμόδιοι επιστημονικοί φορείς του υπουργείου, όπως το ΙΕΠ, εισηγούνται την εισαγωγή θεματικής ήπιας δραστηριότητας, δραστηριότητας ζωής και κινητικού παιχνιδιού που άπτεται της επιστήμης της Φυσικής Αγωγής;

          Αν όλα ήταν καλώς καμωμένα και βλέπαμε αποτελέσματα στα παιδιά μας, από την εφαρμογή της θεματικής της Φυσικής Αγωγής, υπό την μορφή που υπάρχει στο πρόγραμμα των σπουδών των νηπιαγωγείων, τότε προς τι όλη αυτή η συζήτηση και η φασαρία;

          Όλα τα παραπάνω απαντιούνται λοιπόν κατά τη γνώμη μου με μία φράση: Αν υπάρχει η δυνατότητα της αποτελεσματικής εφαρμογής της Φυσικής Αγωγής, με τη μορφή που απαιτείται για την ηλικία αυτή στα νηπιαγωγεία, τότε ας την «διδάξουν», εφαρμόσουν, όπως θέλουν ας το ονομάσουν, με τις πιο σύγχρονες επιστημονικές απόψεις που υποστηρίζουν και σύμφωνα με την ιδέα της ολιστικής αντίληψης του κόσμου, που έχουν τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Επιτρέψτε μου στο σημείο αυτό να προσθέσω ότι η εικόνα και η εκτίμηση που θα έχουν αυτά τα νήπια για τον εαυτό τους, όταν μεγαλώσουν, είναι σημαντικότερη εφόσον καταλήξουν παχύσαρκοι έφηβοι.

          Το διακύβευμα είναι πάντα το καλό των παιδιών και το καλό των παιδιών, όπως όλοι πιστεύω συμφωνούμε, είναι η ύπαρξη φυσικής αγωγής στο νηπιαγωγείο υπό την απαιτούμενη μορφή της. Ας ενταχθεί λοιπόν με τον επιστημονικό τρόπο που θα προκριθεί στα νηπιαγωγεία και ας την «διδάξουν», εφαρμόσουν οι νηπιαγωγοί.

          Το κυριότερο ζητούμενο είναι ένα: Να αρχίσουν από νωρίς τα παιδιά μας, ήδη από την προνηπιακή ηλικία, να εξοικειώνονται με την κίνηση και την άσκηση, για να ξεφύγουμε επιτέλους ως χώρα από την παχυσαρκία, την προσκόλληση στους Η/Υ, την έλλειψη κίνησης, τις διάφορες και κυρίως καρδιαγγειακές παθήσεις και τόσα άλλα κακά που η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας επιφέρει. Η χώρα μας εξάλλου διατηρεί θλιβερή κατάταξη στις πρώτες θέσεις αυτών των προβλημάτων. Ας εφαρμόσουν λοιπόν, αν μπορούν, σωστά την επιστήμη αυτή οι νηπιαγωγοί.

          Στην περίπτωση αυτή όμως, εμείς θα είμαστε υποχρεωμένοι, να παρακολουθούμε στενά την επιστημονικά ορθή διδασκαλία από τους συναδέλφους νηπιαγωγούς και να επεμβαίνουμε, στα πλαίσια που μας επιτρέπει ο νόμος ως πολίτες και στο μέτρο που μας το επιβάλλει το καθήκον μας ως εκπαιδευτικούς, σε κάθε περίπτωση που το δημόσιο συμφέρον και η δημόσια υγεία μας το επιβάλλει. Ό,τι λοιπόν και να αποφασιστεί, είτε η φυσική αγωγή στο νηπιαγωγείο διδάσκεται από νηπιαγωγούς είτε από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής.

Θα μας βρείτε δίπλα σας …

Για την ομάδα εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής

Ολυμπία Ζαραμπούκα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taxi
Σχολεία: Με υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών στερούν εργασία από νέους εκπαιδευτικούς
Για να ανατεθούν οι όποιες υπερωρίες, πρέπει να υπάρχει έγγραφη βεβαίωση από τη διοίκηση αφενός ότι δεν υπάρχουν πλεονάσματα ωρών της ίδιας...
Σχολεία: Με υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών στερούν εργασία από νέους εκπαιδευτικούς