Πέντε λόγοι που τα δυσλεκτικά άτομα είναι σπουδαίοι μαθητές
Η δυσλεξία είναι μια κοινή νευρολογική διαταραχή και ενώ μπορεί να φέρει προκλήσεις, σχετίζεται συχνά με την ικανότητα της δημιουργικότητας και την ικανότητα στην επίλυση προβλημάτων

Παρόλα αυτά, όσοι έχουν δυσλεξία είναι πιθανό να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη γραφή, την ορθογραφία και την ανάγνωση. Στο παρελθόν, αυτό συνδέθηκε λανθασμένα με έλλειψη νοημοσύνης ή με απουσία ιδεών.

Στην πραγματικότητα, η δυσλεξία δεν έχει καμία απολύτως επίδραση στη νοημοσύνη.

Υπάρχουν πολλά στοιχεία που δείχνουν ότι όταν μαθητές με δυσλεξία διδάσκονται σε κατάλληλο περιβάλλον, υπερέχουν στην εκπαίδευση, σύμφωνα με το fenews.co.uk:

1. Βλέπουν τη γενικότερη εικόνα

Παρά το γεγονός ότι μπορεί να αγωνίζονται με τις λεπτομέρειες των πραγμάτων, είναι καλύτεροι στο να βλέπουν και να κατανοούν τη γενικότερη εικόνα. Αυτή είναι μια σημαντική ικανότητα σε οποιοδήποτε τομέα της ζωής, αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντική σε ένα μαθησιακό περιβάλλον.

Όλοι, ανεξάρτητα από το πόσο έξυπνοι ή ικανοί είναι, έχουν ισχυρές και αδύναμες πλευρές. Οι δυσλεκτικοί μαθητές ξέρουν ότι ακόμα κι αν δυσκολεύονται με ένα συγκεκριμένο μάθημα ή την πτυχή ενός θέματος, τότε δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να το εγκαταλείψουν εντελώς.

Επιπλέον, διαχειρίζονται πολύ καλά προσωπικά πρότζεκτ και κατανοούν τον τρόπο με τον οποίο τα διάφορα κομμάτια του παζλ συνθέτουν την εικόνα ως σύνολο.

2. Έχουν επιχειρηματικό πνεύμα

Είναι καινοτόμοι, αποφασιστικοί και έχουν πολλές ιδέες. Εκτιμάται ότι ένας στους τρεις επιχειρηματίες έχει δυσλεξία.

Κάποια διάσημα παραδείγματα δυσλεκτικών επιχειρηματιών:

  • Τόμας Έντισον
  • Χενρυ Φορντ
  • Ρίτσαρντ Μπράνσον
  • Στηβ Τζομπς

Ίσως η αποφασιστικότητά τους να προέρχεται από το γεγονός ότι είναι οπτικοί τύποι σε έναν κόσμο που αγαπά τους καταλόγους, τα δοκίμια και άλλες μορφές πληροφοριών σε μορφή κειμένου – ο οποίος και αν είναι ο λόγος που οι περισσότεροι δυσλεκτικοί μαθητές έχουν το θάρρος να δοκιμάσουν νέα πράγματα, ακόμη και αν κάνουν λάθη.

3. Είναι οπτικοί τύποι

Οι άνθρωποι με δυσλεξία τα πάνε εξαιρετικά καλά με οπτικά και 3-D αντικείμενα. Στην πραγματικότητα, πολλοί αρχιτέκτονες, καλλιτέχνες και σχεδιαστές έχουν δυσλεξία.

Αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ καλλιτεχνικοί και υπερέχουν στην εξήγηση δύσκολων εννοιών με σαφείς, οπτικούς τρόπους. Στην πραγματικότητα, οι μαθητές με δυσλεξία μπορούν ακόμη και να βοηθήσουν τους δασκάλους τους όταν πρόκειται για χρήσιμες οπτικές αναπαραστάσεις.

Και πάλι, αυτό σχετίζεται με τη σύνδεση μεταξύ της δυσλεξίας και της σκέψης της γενικής εικόνας. Γι’ αυτό είναι σε θέση να «τυλίξουν» το μυαλό τους γύρω από τα αντικείμενα 3D, καθώς εξ αρχής σκέφτονται με εικόνες και σχήματα (και όχι με λέξεις).

Επίσης, έχουν καταπληκτική μνήμη όταν πρόκειται να θυμηθούν εικόνες - έτσι έχουν μια ικανότητα για να θυμούνται πρόσωπα.

4. Έχουν ενσυναίσθηση

Οι δυσλεκτικοί άνθρωποι είναι πιο πιθανό να είναι πιο ευαίσθητοι σε σχέση με άλλα άτομα και τα συναισθήματά τους.

Κατανοούν πολύ καλά τη σημασία του να αγωνίζεσαι για κάτι ή να αντιμετωπίζεις μια πρόκληση που άλλοι δεν καταλαβαίνουν πάντα. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους είναι τόσο ευπρόσδεκτοι για τους άλλους.

Αυτό τους κάνει εξαιρετικούς μαθητές καθώς είναι γρήγοροι στο να βοηθήσουν όσους δυσκολεύονται - και αυτό είναι ένα όφελος και για τον εαυτό τους, καθώς η διδασκαλία είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να μάθουμε πραγματικά.

Για το λόγο αυτό, οι δυσλεκτικοί σπουδαστές όχι μόνο είναι σπουδαίοι μαθητές, αλλά μπορούν να γίνουν και σπουδαίοι δάσκαλοι.

5. Μπορούν να λύσουν προβλήματα

Η επίλυση παζλ συχνά αποτελεί μέρος της μαθησιακής διαδικασίας, καθώς για να κατανοήσουμε πραγματικά, πρέπει να είμαστε σε θέση να εφαρμόσουμε τις γνώσεις μας, όχι απλώς να τις απαγγέλουμε.

Τα άτομα με δυσλεξία είναι φυσικά προικισμένα στην επίλυση προβλημάτων και εντοπίζουν πολύ εύκολα μοτίβα. Αυτό τους δίνει ένα μεγάλο πλεονέκτημα στην εκμάθηση πολύπλοκων διαδικασιών. Επιπλέον, όπως αναφέρθηκε σε προηγούμενο σημείο, μπορούν απλώς να είναι σε θέση να παρέχουν έναν οπτικό ή συμβολικό τρόπο για να τα εξηγήσουν πιο εύκολα στους συνομηλίκους τους.

σχετικά άρθρα

Καταγγελία: Παιδικοί σταθμοί λειτουργούν κανονικά ενώ στο κτίριο πραγματοποιούνται οικοδομικές εργασίες
Καταγγελία: Παιδικοί σταθμοί λειτουργούν κανονικά ενώ στο κτίριο πραγματοποιούνται οικοδομικές εργασίες
Άμεση λύση στο πρόβλημα ζητά το Σωματείο Εργαζομένων στο δήμο Βύρωνα
Καταγγελία: Παιδικοί σταθμοί λειτουργούν κανονικά ενώ στο κτίριο πραγματοποιούνται οικοδομικές εργασίες
Ολοκλήρωση του 2ου κύκλου της Β’ επιμορφωτικής φάσης της Πράξης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών/εκπαιδευτών σε θέματα μαθητείας»
Ολοκλήρωση του 2ου κύκλου της Β’ επιμορφωτικής φάσης της Πράξης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών/εκπαιδευτών σε θέματα μαθητείας»
Ανακοίνωση του ΙΕΠ
Ολοκλήρωση του 2ου κύκλου της Β’ επιμορφωτικής φάσης της Πράξης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών/εκπαιδευτών σε θέματα μαθητείας»