Πρόταση για τη φύλαξη στα σχολεία του Βύρωνα
Κείμενο από την Αριστερή Παρέμβαση Πολιτών Βύρωνα

Κάθε χρόνο η ίδια ιστορία με τα σχολεία στον Βύρωνα: Ελλείψεις, κακή συντήρηση της υλικοτεχνικής υποδομής (βουλωμένες τουαλέτες στα αποχωρητήρια, παράθυρα που μπάζουν, κακοτεχνίες στα προαύλια κλπ), προβλήματα στην θέρμανση κλπ. Τα χρήματα από την κεντρική κρατική διοίκηση δεν επαρκούν και οι γονείς καλούνται να βάζουν το χέρι στην τσέπη. Την εικόνα συμπληρώνουν τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, οι μικροί χώροι προαυλισμού των μαθητών, οι μικρές αίθουσες διδασκαλίας κλπ. Αυτή ήταν πάντα, αυτή είναι και φέτος σε γενικές γραμμές, η πραγματικότητα στα σχολεία μας.

Υπάρχουν κεντρικές και τοπικές αιτίες για αυτή την κατάσταση

Η εικόνα στην δημόσια εκπαίδευση είναι, με μικρές διαφορές ανά περιοχή η ίδια, σε ολόκληρη τη χώρα. Ο Βύρωνας δεν αποτελεί κανενός είδους εξαίρεση ούτε όσον αφορά τις ελλείψεις και τα προβλήματα στην υλικοτεχνική υποδομή, τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ή τη συμπεριφορά κεντρικού και τοπικού κράτους απέναντι στην δημόσια εκπαίδευση. Η δημόσια Παιδεία δεν βρισκόταν ποτέ στο κέντρο της προσοχής και για καμία κυβέρνηση, εκτός από την προσπάθεια πλύσης εγκεφάλου των μαθητών με τα καπιταλιστικά ιδεώδη του ατομισμού, της παπαγαλίας, της βαθμοθηρίας και της πρόσληψης της γνώσης αποκλειστικά με όρους «να περάσω το μάθημα».

Με λίγες εξαιρέσεις στο επίπεδο των βιβλίων, αυτό που προωθείται συστηματικά εδώ και χρόνια είναι ο ανταγωνισμός που λέει «εγώ θα περάσω και εσύ θα μείνεις απ’ έξω», ο ατομισμός ή από την ανάποδη, η αδιαφορία για ένα σχολείο που μάλλον απωθεί, παρά εμπνέει τον μαθητή. Αυτό το τελευταίο ας το κρατήσουμε, μιας και γίνεται το τελευταίο χρονικό διάστημα συζήτηση στην σχολική κοινότητα (γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές) για καταστροφές που συμβαίνουν σε ορισμένα σχολικά συγκροτήματα (8ο Δημοτικό και Νταμάρια). Προφανώς και υπάρχει πρόβλημα: Τα βρώμικα προαύλια που τα βρίσκουν με σκουπίδια οι καθαρίστριες το πρωΐ, σπασμένα παράθυρα και κλοπές, συνιστούν όντως ένα πρόβλημα.

Εμείς ως Αριστερή Παρέμβαση προσεγγίζουμε το πρόβλημα και την λύση του, με έναν διπλό τρόπο: Αφενός προσπαθούμε διαρκώς να κατανοούμε τις αιτίες που δημιουργούν ένα πρόβλημα και αφετέρου αναζητούμε λύσεις που δεν θα αναπαράγουν και δεν θα μεγεθύνουν το πρόβλημα. Η μεγάλη εικόνα μας λέει ότι όσο αυξάνονται οι κοινωνικές ανισότητες, η φτώχεια και η ανεργία, εξαπλώνονται οι άθλιες ελαστικές εργασιακές σχέσεις, τόσο θα σπρώχνονται περισσότεροι στον αποκλεισμό, την περιθωριοποίηση και την επιθετικότητα. 

Στην περίπτωση των σχολείων έχουμε να πούμε πως, όσο η τοπική μας κοινωνία μας και κάθε κοινωνία αποδέχεται τις κανιβαλικές και αντιανθρώπινες αντιλήψεις του ατομισμού, του «εγώ να σωθώ και ας πνιγεί ο διπλανός», του «είναι λογικό να υπάρχουν φτωχοί και πλούσιοι», του «ο φτωχός ευθύνεται για την φτώχεια του», τόσο τα περιστατικά επιθετικών συμπεριφορών και καταστροφών στα σχολεία θα αυξάνονται! Είτε διότι οι πιτσιρικάδες θα αντιγράφουν τον κόσμο των μεγάλων, είτε διότι θα αυξάνεται ο κόσμος που θα είναι και θα καταλαβαίνει πως είναι, πεταμένος από ένα σύστημα το οποίο μας λέει ότι «δεν θέλω να υπάρχει ανθρώπινο μέλλον για τους περισσότερους».

Αν είναι αλήθεια τα παραπάνω, τότε και οι λύσεις που προτείνουμε ως ΑΡΠΑ, έχουν ως κριτήριο την προσπάθεια συνεργασίας και όχι ανταγωνισμού μεταξύ μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών! Έχουν ως κριτήριο την προσπάθεια ενίσχυσης του δημοσίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης και όχι της ιδιωτικοποίησης αυτής! Έχουν επίσης ως κριτήριο την απόρριψη της εισόδου ιδιωτικών επιχειρηματικών εταιρειών που δρουν πάντα έχοντας ως θεό το κέρδος φυσικά, και όχι το γενικό συμφέρον!

Για αυτό και προτείναμε πως αφενός θέλουμε την φύλαξη των σχολείων αποκλειστικά από εργαζόμενους του Δήμου οι οποίοι να έχουν σταθερή και μόνιμη εργασία, αφετέρου επιδιώκουμε και παλεύουμε για ένα σχολείο ανοιχτό τόσο σε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές, όσο και στην υπόλοιπη κοινωνία. Με δραστηριότητες και ποικίλες εκδηλώσεις (αθλητικές, πολιτιστικές κλπ) που θα διοργανώνουν οι ίδιοι οι σύλλογοι γονέων, τα δεκαπενταμελή των μαθητών, οι ενώσεις των εκπαιδευτικών τα απογεύματα και τα σαββατοκύριακα! Με τρόπο που να αναδεικνύεται η δημιουργικότητα πρωτίστως των μαθητών αλλά και να καλύπτονται οι ανάγκες των μαθητών για παιχνίδι, αθλητισμό, πολιτισμό, συνεύρεση! 

Για αυτό και απορρίπτουμε την ιδέα για είσοδο ιδιωτικών εταιρειών security στην φύλαξη των σχολείων, ή την τοποθέτηση καμερών: Τα παραδείγματα στην Μέκκα του ατομισμού, δλδ στις ΗΠΑ δείχνουν ότι όσο και να αυξάνονται οι κάμερες στα σχολεία και οι ιδιωτικές εταιρείες security, αυξάνεται και η παραβατικότητα αλλά και η εγκληματικότητα!

Την παραπάνω πολιτική και πρακτική τοποθέτηση κάναμε τόσο μέσα στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο όταν συζητείτο το θέμα και θέλουμε να την ανοίξουμε περαιτέρω μέσα στην κοινωνία με γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς.

σχετικά άρθρα

Διορισμοί στην Ειδική Αγωγή: Τι ορίζει ο νόμος για τα σεμινάρια
Διορισμοί στην Ειδική Αγωγή: Τι ορίζει ο νόμος για τα σεμινάρια
Από μέρα σε μέρα η ανακοίνωση των διορισμών στην Ειδική Αγωγή - Παρακάτω ξανά θυμίζουμε τι ισχύει για τα σεμινάρια με βάση το νόμο
Διορισμοί στην Ειδική Αγωγή: Τι ορίζει ο νόμος για τα σεμινάρια
Δημοκρατική Συνεργασία: Μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική με βάση τις ισορροπίες και όχι τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης
Δημοκρατική Συνεργασία: Μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική με βάση τις ισορροπίες και όχι τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης
Ανακοίνωση
Δημοκρατική Συνεργασία: Μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική με βάση τις ισορροπίες και όχι τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης