κατάληψη
Απόφαση για κατάληψη έλαβε η Γενική Συνέλευση του Φοιτητικού Συλλόγου του τμήματος Φυσικής Ιωαννίνων

Κατάληψη αποφασίστηκε από τη συνέλευση του φοιτητικού συλλόγου του τμήματος Φυσικής Ιωαννίνων. Υπερψηφίστηκε με 14 ψήφους το πλαίσιο της Σοσιαλιστικής Σπουδαστικής Πάλης, 12 ψήφους έλαβε η ΠΚ, 10 οι Αγωνιστικές Κινήσεις και 18 τα λευκά ψηφοδέλτια.

Αποφασίστηκε μονοήμερη κατάληψη, καθώς και κινητοποίηση στην πρυτανεία της σχολής.

Αναλυτικά η απόφαση της συνέλευσης:

Αποτελέσματα Ψηφοφορίας: 

Σοσιαλιστική Σπουδαστική Πάλη: 14

ΠΚΣ: 12

Αγωνιστικές Κινήσεις: 10

Λευκά:18

 

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ

ΑΓΩΝΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ

 

 

 

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων βρίσκεται για μία ακόμα χρονιά στα όρια της πλήρους κατάρρευσης με την χρηματοδότηση να έχει μειωθεί από το 2008

 μέχρι σήμερα κατά 80% (από 14εκ. σε 3,5εκ.). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα ψίχουλα που δίνει ο προϋπολογισμός για την τριτοβάθμια εκπαίδευση να μην

επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες μας. Η κατάσταση αυτή έχει πλήξει και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων συνολικά άλλα και κάθε τμήμα ξεχωριστά

προκαλώντας αναρίθμητα προβλήματα. 

Συγκεκριμένα, το Φυσικό λόγο της μηδαμινή χρηματοδότηση οδηγείται σε πλήρη κατάρρευση.

Προβλήματα εργαστηρίων-Αλυσίδες - όριο δήλωσης μαθημάτων.

Λόγω της μείωσης της χρηματοδότησης, δεν υπάρχει ο απαραίτητος εργαστηριακός εξοπλισμός (όπως όργανα, εργαστηριακοί οδηγοί κλπ) και υπάρχουν ελλείψεις διδακτικού προσωπικόύ. Αποτέλεσμα όλου αυτού είναι να μπαίνουν αλυσίδες σε διάφορα μαθήματα (εργαστήριο Η/Μ, εργαστήριο αναλογικών), όπως και το να υπάρχει συγκεκριμένο όριο μαθημάτων στην δήλωση (8 ανά εξάμηνο) με αναγκαστική δήλωση μαθημάτων που χρωστάμε από τα προηγούμενα έτη, εμποδίζοντάς μας να πάρουμε μαθήματα μεγαλύτερων ετών. Το όριο δήλωσης βάζει εμπόδια στην ολοκλήρωση των σπουδών μας και έχει σαν μοναδικό στόχο τον αποκλεισμό φοιτητών. Οι φοιτητές που για τον οποιοδήποτε λόγο έχουν καθυστερήσει στην ολοκλήρωση των σπουδών τους δυσκολεύονται ακόμη περισσότερο να πάρουν όχι μόνο το πτυχίο τους, αλλά και τα συγγράμματα που αναλογούν στα μαθήματα που δεν μπορούν να δηλώσουν. Επίσης, λόγω της αδυναμίας αναπλήρωσης των εργαστηρίων, που συνεπάγεται επιπλέον ακαδημαϊκές ώρες, μας δίνετε περιθώριο μόνο μιας απουσίας δικαιολογημένη με χαρτί γιατρού, άρα οι φοιτητές δεν μπορούμε να έχουμε καμία άλλη σημαντική υποχρέωση που δεν παίρνει αναβολή ή απαγορεύεται να είμαστε άρρωστοι. Η ουσία των παραπάνω είναι να πεταχτούν φοιτητές έξω από τα εργαστήρια και τα μαθήματα μιας και δεν αντέχει το τμήμα να τους απορροφήσει παρατείνοντας ακόμα περισσότερο τις σπουδές μας, χωρίς απαραίτητα να μπορούμε να στηριχτούμε οικονομικά για παραπάνω χρόνια.

Κατάργηση της Διδακτικής επάρκειας

Το δικαίωμα των αποφοίτων μιας καθηγητικής σχολής, να μπορούν να διδάξουν παίζεται κορώνα-γράμματα. Έχοντας ως δεδομένο πως ο τομέας της έρευνας στην Ελλάδα είναι σχεδόν ανύπαρκτος, οι πιο πολλοί από εμάς αναγκαζόμαστε να στραφούμε προς το επάγγελμα του καθηγητή. Πλέον δεν μπορούμε να κάνουμε ούτε αυτό! Με την ανεργία στους νέους να ανέρχεται στο 75%, η κυβέρνηση, το κράτος και η Ε.Ε. ανίκανοι να μας δώσουν το αυτονόητο, δηλαδή μια θέση στην αγορά εργασίας, προσπαθούν να μας διαλύσουν τα πτυχία και τα επαγγελματικά μας δικαιώματα. Στα μέτρα που πάρθηκαν για να λυθεί το θέμα αυτό, το Τμήμα ανακοίνωσε ότι θα μπορούμε να παίρνουμε κάποια παιδαγωγικά μαθήματα . Αυτό όμως που μας έκρυψε ήταν ότι καμία επίσημη αρχή (πχ ΑΣΕΠ) δεν αναγνωρίζει επίσημα την επάρκεια με αυτόν τον τρόπο. Η διδακτική επάρκεια θα πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του πτυχίου μας και όχι ένα επιπλέον χαρτί το οποίο θα το έχει όποιος προλάβει. Το ορθό είναι να παρέχεται ένα επαρκές και ενιαίο πρόγραμμα σπουδών για όλους τους φοιτητές, το οποίο και να κατοχυρώνει όλα τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα – προφανώς και αυτό του καθηγητή!

Αυτή την κατάσταση έρχεται να εντείνει η κυβέρνηση της ΝΔ η οποία, λίγους μήνες μετά την εκλογή της ετοιμάζει μια κολοσσιαία επίθεση για την εκπαίδευση, με τον νέο νόμο – πλαίσιο για τα πανεπιστήμια. Η υπουργός παιδείας Ν. Κεραμέως, μέσω μιας εκτενούς επιστολής προς τους πρυτάνεις των ιδρυμάτων, δίνει ήδη μια πρώτη εικόνα του τι θα περιέχει το εν λόγω νομοσχέδιο, το οποίο έχει δρομολογηθεί να κατέβει και να ψηφιστεί με χρονικό ορίζοντα το τέλος του 2019. Σύμφωνα με αυτή την επιστολή : «η κεντρική κατεύθυνση και στόχευση της νομοθετικής πρωτοβουλίας είναι η ενίσχυση της αυτονομίας και αυτοδιοίκησης των ιδρυμάτων και η δημιουργία κατάλληλων θεσμών που θα εμπεδώσουν Ακαδημαϊκά Ιδρύματα σύγχρονα, εξωστρεφή, αξιολογούμενα, πιο ανταγωνιστικά, σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας».

Τα βασικά της σημεία είναι:

  • Αποτελεσματικότεροι” Θεσμοί Διοίκησης: Στοχεύουν στην πλήρη αυτονόμηση των πανεπιστημίων από το κράτος. Διοικητική αυτονομία σημαίνει να αποφασίζουν τα Συμβούλια Ιδρύματος, δηλ. τεχνοκράτες-επιχειρηματίες τα πάντα στις σχολές μας, από το διορισμό του πρύτανη, μέχρι τι θα περιέχουν τα προγράμματα σπουδών μας κ.α. με βάση τα οικονομικά τους συμφέροντα, κι όλα αυτά με διαδικασίες fast track.

  • Κρατική Χρηματοδότηση και Πρόσθετοι Πόροι: Όλα αυτά κινούνται στα πλαίσια οικονομικής αυτονόμησης των ιδρυμάτων, που θέτονταν και από τον νόμο Γαβρόγλου. Μιλάμε λοιπόν για ένα πανεπιστήμιο α) που θα λειτουργεί με βάση τους ανάγκες της αγοράς, β) που θα πρέπει να αναζητεί, το ίδιο, τους πόρους λειτουργίας του. Η κρατική χρηματοδότηση είναι ήδη πενιχρή, και στόχος είναι να εκμηδενιστεί πλήρως. Αυτό σημαίνει ότι πολύ σύντομα θα μπει σε εφαρμογή η επιδίωξη χρόνων, που ακούει στο όνομα «δίδακτρα».

  • Αξιολόγηση και Πιστοποίηση της Ποιότητας: Η αξιολόγηση των ιδρυμάτων θα συνδέεται λοιπόν και με το ύψος της κρατικής χρηματοδότησης αλλά και με την διαμόρφωση του εκπαιδευτικού χάρτη της χώρας. Δηλαδή, θα κλείσουν και θα συγχωνεύσουν τμήματα, σχολές ή και ολόκληρα ιδρύματα. Αξιολόγηση, με βάση την λογική της αγοράς, σημαίνει ότι πχ δεν απαιτούνται εφτά τμήματα φυσικής πανελλαδικά, οπότε θα συγχωνευτούν και θα παραμείνουν το πολύ δύο.

  • Προγράμματα Σπουδών και Λοιπά Θέματα: Στα ίδια πλαίσια «αυτονόμησης» κινείται και η απελευθέρωση των μεταπτυχιακών. Στοχεύουν στην πλήρη εξάπλωση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά, στην κατάργηση οποιουδήποτε πλαφόν και στην κοστολόγηση των μεταπτυχιακών κατά το δοκούν, όπου προφανώς αυτά με την μεγαλύτερη ζήτηση, θα κοστίζουν κι ανάλογα. Όσον αφορά τα όρια φοίτησης (ν+2), και άρα τις διαγραφές όσων φοιτητών τα υπερβαίνουν, αυτό αποτελεί έναν ακόμη τρόπο για την μείωση του αριθμού των φοιτητών, μαζί με την ελάχιστη βάση εισαγωγής και την μείωση των εισακτέων (αυτό επιτάσσουν οι ανάγκες της αγοράς με βάση την ανεργία στους νέους). Είναι προφανές, επίσης, ότι επιδιώκουν να καταργήσουν πλήρως όλα τα φοιτητικά δικαιώματα. Αυτό φαίνεται κι από την τωρινή κατάσταση: οι περισσότερες λέσχες σίτισης είναι ιδιωτικοποιημένες και η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών πληρώνει αντίτιμο, στις εστίες οι φοιτητές πρέπει να πληρώνουν ενοίκιο, η έλλειψη κρατικής χρηματοδότησης βάζει σε κίνδυνο «εξαφάνισης» τα συγγράμματα.

    Η κυβέρνηση προσπαθεί να πείσει ότι όλα αυτά θα συντελέσουν στην αναβάθμιση των πανεπιστημίων. Οι φοιτητές όμως, δεν πρέπει να πέσουν σε αυτή την παγίδα. Ακριβώς όπως η κατάργηση του ασύλου έχει ως πραγματικό στόχο την επίθεση στους αγώνες του φοιτητικού κινήματος, και όχι το ναρκεμπόριο (ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα, το οποίο βέβαια, μιας και αποτελεί επικερδέστατη βιομηχανία, έχουν «αμελήσει» να αντιμετωπίσουν έξω από τα πανεπιστήμια), δεν πρέπει επ’ ουδενεί, να θεωρήσουμε ότι αυτός ο νόμος - πλαίσιο, περιέχει την παραμικρή κατεύθυνση για την αναβάθμιση του δημόσιου και δωρεάν πανεπιστημίου.

    Η ακραία νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση της ΝΔ έχει δυο βασικές σημαίες: την κατάργηση του άρθρου 16 και την λειτουργία των πανεπιστημίων ως κομμάτι της αγοράς. Κατάργηση του άρθρου 16 του συντάγματος σημαίνει ότι: 1) η δωρεάν παιδεία δεν θα αποτελεί πλέον αυτονόητο και αναφαίρετο δικαίωμα κάθε παιδιού, αφήνοντας το περιθώριο επιβολής διδάκτρων ακόμη και σε όσα σχολεία και πανεπιστήμια παραμείνουν δημόσια, 2) εξισώνονται τα πτυχία των ιδιωτικών κολεγίων με αυτά των ΑΕΙ, επιτρέποντας την επέκταση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και οδηγώντας στην ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση των δημόσιων πανεπιστημίων, 3) η 9ετής υποχρεωτική εκπαίδευση καταργείται, όπως και η υποχρέωση του κράτους να εξασφαλίζει την δημόσια και δωρεάν παιδεία. Προσπαθούν να χτίσουν ένα συμπαγές ταξικό τείχος, όπου τα παιδιά των εργατικών και φτωχών λαϊκών στρωμάτων, θα οδηγούνται εκτός σχολείων και πανεπιστημίων, και στην τελική ανάλυση ακόμη και στον αναλφαβητισμό.

    Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ – ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ

    Δεν τρέφουμε καμία αυταπάτη: οι πρυτάνεις, εδώ και χρόνια, εφαρμόζουν μνημόνια και αυτό θα συνεχίζουν να κάνουν, μαζί με το υπουργείο παιδείας.

    Με ενωτικούς και μαχητικούς αγώνες οι φοιτητές πρέπει να σηκώσουμε κεφάλι. Η διάλυση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης είναι πρόβλημα όλων μας και μόνο συλλογικά μπορούμε να το απαντήσουμε. Η γενιά μας πρέπει να σπάσει την ηττοπάθεια και να ξαναπιάσει το νήμα των αγώνων. Είναι στο χέρι μας να ξαναζωντανέψουμε τους συλλόγους μας και να αναλάβουμε δράση. Με όπλο μας την αυτοοργάνωση, πρέπει να ανασυγκροτήσουμε τις δυνάμεις μας και μέσα από τις γενικές συνελεύσεις των συλλόγων μας και επιτροπές αγώνα, να οργανώσουμε την πάλη μας, ενάντια στον νέο νόμο – πλαίσιο, που διαλύει το δημόσιο και δωρεάν πανεπιστήμιο, σε συμμαχία με μαθητές και εκπαιδευτικούς. Όπως ο Σύλλογος Εστιακών Φοιτητών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, έτσι και εμείς, μέσα από Γενικές Συνελεύσεις και μαχητικούς ανυποχώρητους αγώνες, να αντεπιτεθούμε σε όλη αυτή την βάρβαρη επίθεση που βιώνουμε.

    ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

    • Κατάργηση του ορίου δήλωσης μαθημάτων - Κατάργηση όλων των αλυσίδων

    • Παιδαγωγική επάρκεια για όλους- Όλα τα δικαιώματα στο πτυχίο

    • Περισσότερες απουσίες στα εργαστήρια και βέβαιη αναπλήρωσή τους

    • Αναβάθμιση του εργαστηριακού εξοπλισμού- εργαστιριακούς οδηγους για όλους

    • Αύξηση της χρηματοδότησης για την Παιδεία

    • Κάτω ο νέος νόμος-πλαίσιο -Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία για όλους

    • Επαναφορά του πανεπιστημιακού Ασύλου

      Καλούμε σε:

    • Κατάληψη του τμήματος την Παρασκευή 28/10

    • Συγγραφή κειμένου για τα προβλήματα της σχολής

    • Κινητοποίηση στον Πρόεδρο του Τμήματος

    • Kινητοποίηση στην Πρυτανεία την Δευτέρα 21/10 στις 10:00, μαζί με τον Σύλλογο του Χημικού

    • Αλληλεγγύη στον αγώνα του Συλλόγου Εστιακών Φοιτητών

    • Δημιουργία Συντονιστικής Επιτροπής για την υλοποίηση των αποφάσεων της Γ.Σ.

    • Πορεία τρίτη 22/10 12:00 από την Ακαδημία

    • Συμμετοχή στο συντονιστικό Γενικών συνελεύσεων την Δευτέρα 21/10

    • Παρέμβαση στην πρυτανεία Δευτέρα 21/10

    • Επόμενη Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 23/10 στο Αμφιθέατρο 4

    Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

    ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

    Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

    ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

    Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

    ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

    2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

    Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

    σχετικά άρθρα

    ολτεε
    ΕΠΑΛ: Επανεξετάζεται ο τρόπος των εγγραφών - Πιστοποίηση αποφοίτων μαθητείας δυό φορές το χρόνο
    Τι συζήτησε το ΔΣ της ΟΛΤΕΕ με την υφυπουργό Παιδείας κ.I.Λυτρίβη
    ΕΠΑΛ: Επανεξετάζεται ο τρόπος των εγγραφών - Πιστοποίηση αποφοίτων μαθητείας δυό φορές το χρόνο
    τεχν
    Ανάγκη για αντιμετώπιση των 300.000 κενών θέσεων εργασίας σε τεχνικές ειδικότητες
    Ο Υφυπουργός Εργασίας, Κωνσταντίνος Καραγκούνης, ανέφερε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 300.000 κενές θέσεις σε τεχνικές ειδικότητες,...
    Ανάγκη για αντιμετώπιση των 300.000 κενών θέσεων εργασίας σε τεχνικές ειδικότητες