Thumbnail
Έκκληση της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων ΠΕ προς το υπουργείο Παιδείας

«Από την πρώτη ημέρα να λειτουργήσουν τα Ολοήμερα σχολεία»

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε., με αφορμή το γεγονός της υπολειτουργίας ή ακόμα και της αναστολής λειτουργίας ενός μεγάλου αριθμού Ολοήμερων σχολείων, που παρατηρείται κατά την έναρξη των μαθημάτων κάθε νέας σχολικής χρονιάς, με αποτέλεσμα την ανατροπή του προγραμματισμού χιλιάδων οικογενειών μαθητών/τριών, έχει να επισημάνει τα εξής:

Το Ολοήμερο σχολείο έχει έντονο εκπαιδευτικό και κοινωνικό περιεχόμενο. Σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει υψηλούς παιδαγωγικούς στόχους, όπως είναι η παιδαγωγική αξιοποίηση του απογευματινού χρόνου παραμονής των παιδιών στο σχολείο, με την πλήρη ευθύνη και εποπτεία των εκπαιδευτικών. Το πρόγραμμά του περιλαμβάνει υποχρεωτική μελέτη και προετοιμασία των μαθητών/τριών για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, από υπεύθυνο δάσκαλο, καθώς και μαθήματα και δραστηριότητες που αναβαθμίζουν τον ρόλο του σχολείου, όπως οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών(Τ.Π.Ε.), η Αγγλική Γλώσσα, ο Αθλητισμός, η Θεατρική Αγωγή, η Μουσική, τα Εικαστικά και οι Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων, αντικείμενα που διαμορφώνουν συνθήκες ανοικτού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος και ελκυστικότερης μάθησης.

Θεωρώντας, λοιπόν, πως πρέπει να σταματήσει η συνέχιση του εκφυλισμού και της υποβάθμισης ενός τόσου σημαντικού θεσμού όπως του Ολοήμερου σχολείου, τόσο από κοινωνική, όσο και παιδαγωγική άποψη, απευθύνουμε έκκληση προς την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.:

1ον. Να προχωρήσει άμεσα στην κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών, ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη, αποτελεσματική  και αξιοπρεπής λειτουργία όλων των Ολοήμερων σχολείων, καθώς και της Πρωινής Ζώνης, από την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων, στις 12 Σεπτεμβρίου.

2ον. Να στηρίξει έμπρακτα το Ολοήμερο σχολείο, αναβαθμίζοντας τη λειτουργία του, με την επαναφορά της καταργημένης θέσης του Υπεύθυνου δασκάλου Ολοήμερου, σε όλα τα Ολοήμερα σχολεία που λειτουργούν με δύο(2) και άνω τμήματα μαθητών/τριών, αλλά και με τη διάθεση και δεύτερου σταθερού δασκάλου σε όλα τα Ολοήμερα σχολεία που λειτουργούν με τέσσερα(4) και άνω τμήματα μαθητών/τριών.

3ον. Σε κάθε περίπτωση, ιδιαίτερη βαρύτητα θα πρέπει να δοθεί στη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος στα σχολεία Ειδικής Αγωγής, με την τροποποίηση των επιμέρους συμβάσεων με τους ιδιώτες μεταφορείς, ώστε να εξασφαλιστεί η δωρεάν μεταφορά των μαθητών/τριών και μετά τη λήξη του Ολοήμερου Προγράμματος στις 16:00, αλλά και με την τοποθέτηση επιπλέον Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π.) για την κάλυψη των αναγκών του Ολοήμερου Προγράμματος.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας

 

Τηλέμαχος Κουντούρης Νικόλαος Μακεδών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα