Καλημέρα.
Σαν γονέας παιδιού που έλαβε μέρος στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις εισαγωγής στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και πιο συγκεκριμένα στις μουσικές σχολές των αντίστοιχων πανεπιστημίων θα ήθελα να κάνω κάποιες επισημάνσεις-καταγγελίες.
- Καταρχήν στα τέλη Φεβρουαρίου και μόλις 3 μήνες πριν την έναρξη των πανελληνίων εξετάσεων ανακοινώνεται νέος τρόπος εισαγωγής σε 3 μουσικά τμήματα πανεπιστημίων (Ιουνίου, Μακεδονίας και Ιωαννίνων) ενώ τα 2 άλλα (Αθηνών και Αριστοτέλειο) παραμένουν στον παλαιό τρόπο εισαγωγής. Παρά τις διαμαρτυρίες όλων των αντιστοίχων συλλόγων γονέων και δασκάλων, ο νόμος τέθηκε σε εφαρμογή προκαλώντας μία μεγάλη αναστάτωση στα παιδιά.
- Στο νέο τρόπο, πέρα των μαθημάτων “Αρμονία” και “Έλεγχος μουσικών ακουστικών Ικανοτήτων”, που πλέον γινόντουσαν ένα μάθημα με τίτλο “Μουσική αντίληψη και γνώση” στο οποίο πέραν των προαναφερθέντων περιείχε και ερωτήσεις βασισμένες σε ύλη Γυμνασίου των Μουσικών σχολείων, είχε προστεθεί και το “Μουσική εκτέλεση και ερμηνεία” στο οποίο έπρεπε να “εκτελέσεις” ένα κομμάτι σε όργανο επιλογής σου.
- Για το πρώτο μάθημα και το πόσο “εκτός ύλης” και μουσικής φιλοσοφίας ήταν, με καλύπτει και με το παραπάνω το Δελτίο Τύπου/Καταγγελία της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων http://bit.ly/2xJlrfY
- Για το δε δεύτερο μόνο αδιάβλητο δεν ήταν.
- Ζήτησαν από τα παιδιά να προετοιμάσουν, συγκεκριμένης δυσκολίας και επιπέδου μουσικά κομμάτια (2), διάρκειας από 4-6 λεπτά. Την ώρα της εξέτασης τους κόβανε στο 1.30 - 2 λεπτά.
- Μία εβδομάδα σχεδόν πριν την εξέταση βγήκε διευκρινιστική από το Υπουργείο, ότι η εξέταση θα γινόταν χωρίς ο εξεταζόμενος να έχει ενώπιων του, την παρτιτούρα του κομματιού. Έπρεπε να το θυμάται ……. Απ΄έξω !!!!!!!!
- Οι 3 εξεταστές ήταν πίσω από παραβάν και δεν είχαν οπτική επαφή με τα παιδιά, υπάρχουν όμως καταγγελίες ότι κάποιοι από αυτούς ήταν δάσκαλοι στο μουσικό σχολείο που γινόταν η εξέταση, και τα παιδιά του κάθε μουσικού σχολείου εξεταζόντουσαν στο σχολείο τους. Δεν μπορώ να υιοθετήσω την συγκεκριμένη καταγγελία, ωστόσο οι διαφορές στις βαθμολογίες ενός τόσο υποκειμενικού μαθήματος, μεταξύ παιδιών μουσικών σχολείων και μή, δείχνει μία …..τάση.
Θα μπορούσα να αναφέρω πάρα πολλά ακόμα ευτράπελα στον νέο αυτό τρόπο εξετάσεων, ωστόσο προτιμώ να παραμείνω στην ουσία. Σύμφωνα με το ΦΕΚ 504/20.02.2019, οι υποψήφιοι θα πρέπει σε κάθε ένα από τα “μουσικά” μαθήματα να έχουν βαθμό ίσο με το 30% του άριστα στο κάθε μάθημα (π.χ. 30 στα 100 ή 6,6 στα 20). Ταυτόχρονα θα πρέπει και ο μέσος όρος των 2 αυτών μαθημάτων να είναι άνω του 50% του άριστα. Και ενώ αυτό εξ’ αρχής δείχνει σωστό και λογικό (εφαρμόζεται χρόνια στα αντίστοιχα μουσικά μαθήματα των “κλασσικών” πανελληνίων), στις συγκεκριμένες εξετάσεις και με όλα αυτά που έχουν συμβεί είναι το λιγότερο άδικο για όλα τα παιδιά που κοπιάσανε και προσπάθησαν να προσαρμοστούν σε εξετάσεις μου μεταβαλλόντουσαν ακόμα και λίγες ώρες πριν γίνουν αυτές.
Το αξιοσημείωτο είναι, ότι αυτές εξετάσεις και η εισαγωγή στα 3 συγκεκριμένα μουσικά τμήματα που προανέφερα, αφορούν 350 θέσεις εισαγωγής συνολικά, ενώ σύμφωνα με το υπουργείο, ο αριθμός των υποψηφίων συνολικά (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) είναι ……….320.
Πιστεύω ότι το σωστό και δικαιότερο, το οποίο θα πρέπει να αποφασίσει άμεσα η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, θα είναι να μην ισχύσει το άρθρο του αντίστοιχου ΦΕΚ με τα ελάχιστα όρια βαθμών για τα μουσικά μαθήματα, και τα παιδιά να κριθούν και να καταταγούν με βάση τα μόρια τους, πόσο μάλλον όταν οι θέσεις εισαγωγής είναι περισσότερες από τους υποψήφιους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη