Thumbnail
Πρωτοβουλία Διδακτόρων Ε.ΔΙ.Π. 

Στις 14 Ιουλίου 2017 ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου σε ομιλία του στο Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας εκφράστηκε θετικά για την εξεύρεση μίας φόρμας που θα αφορούσε την εξέλιξη των μελών Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) των Α.Ε.Ι. Η εξέλιξη αυτή αναμενόταν να φανεί στο επόμενο Πολυνομοσχέδιο για τα Α.Ε.Ι., κάτι που δεν έγινε ποτέ.

    Είκοσι ολόκληρους μήνες μετά, στις 18 Μαρτίου 2019, ο υπουργός Παιδείας, σε ενημερωτική συζήτηση για τον νέο σύστημα εισαγωγής στα Α.Ε.Ι., αναφέρθηκε στη νέα ρύθμιση που θα έφερνε, για να κάνει ευνοϊκότερη την καθημερινότητα των Ε.ΔΙ.Π. Συγκεκριμένα, επεσήμανε τα εξής: «Οι Ε.ΔΙ.Π. είναι ένα προσωπικό που ήτανε στα Πανεπιστήμια και έχει έρθει με αίτησή του από τη Μέση Εκπαίδευση με πολύ αυξημένα προσόντα. Αυτό το προσωπικό παίζει αποφασιστικό ρόλο σε πάρα πολλά τμήματα στη διδασκαλία των μαθημάτων […] Το Ε.ΔΙ.Π. είναι ένα επιστημονικό προσωπικό. Έχουμε ένα σχέδιο που είναι ένα πολύ θετικό σχέδιο, δεν θέλω να το ξετυλίξω, γιατί έχει πολλές λεπτομέρειες που δεν έχουμε λύσει. Πάντως, έχουμε ένα σχέδιο που [τ]η[ν] επόμενη μέρα για τους Ε.ΔΙ.Π. θα είναι πάρα, πάρα πολύ ευνοϊκή η καθημερινότητά τους». Τελικά, δεν έγινε τίποτα...

    Στις 22 Απριλίου 2019, από το βήμα της Βουλής των Ελλήνων, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε τα ακόλουθα: «[…] Ως προς τα πανεπιστήμια θέλω να δεσμευτούμε και να αρχίσουμε συζητήσεις για το θέμα των Ε.ΔΙ.Π., για το θέμα όλων αυτών των κατηγοριών που έχουν ένα ακατάστατο [!] εργασιακό καθεστώς και κυρίως ένα ακατάστατο [!] ακαδημαϊκό καθεστώς […]» [τα θαυμαστικά είναι προσθήκες για τις ανάγκες του άρθρου και φανερώνουν έκπληξη, γι’ αυτόν τον χαρακτηρισμό]. Και συνεχίζει: «[…] δεσμευόμαστε πως σε επόμενο νομοσχέδιο στις αρχές του καλοκαιριού να αντιμετωπίσουμε το θέμα του Ε.ΔΙ.Π., του Ε.Τ.Ε.Π. και αυτών των κατηγοριών [εδώ συγχέεται το εργαστηριακό - διδακτικό με το τεχνικό - εργαστηριακό προσωπικό]. Το Καλοκαίρι ήρθε και οι υποσχέσεις μετατράπηκαν σε «έπεα πτερόεντα». 

    Έχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια από το 2017, όταν ο υπουργός Παιδείας έκανε τη δήλωσή του για την εξέλιξη των Ε.ΔΙ.Π. Έχουν αλλάξει σχεδόν τα πάντα στον χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ακόμα και οι  πρώην καθηγητές εφαρμογών των πρώην Τ.Ε.Ι., που είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού διπλώματος, μετονομάστηκαν σε «λέκτορες εφαρμογών», με το δικαίωμα να γίνουν λέκτορες, εφόσον αποκτήσουν διδακτορικό. Δεν είδαμε, όμως, ανάλογη «ευαισθησία» για τους Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Ε.Π. των πανεπιστημίων, η  πλειοψηφία των οποίων είναι κάτοχοι διδακτορικού, έχουν κάνει μεταδιδακτορικές έρευνες και έχουν διδακτικό – ερευνητικό έργο. Δύο μέτρα και δύο σταθμά; Το σίγουρο είναι ότι αυτά τα δύο χρόνια περιμέναμε υπομονετικά την υλοποίηση μίας υπόσχεσης˙ μία υπόσχεση, όμως, που ο υπουργός δεν τήρησε ποτέ…

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καψάλης
Έφυγε από τη ζωή ο φιλόλογος και παιδαγωγός Μιλτιάδης (Μίλτος) Καψάλης
Σημαντική απώλεια για την εκπαιδευτική κοινότητα – Πολυετής προσφορά στη Λεόντειο και έντονο κοινωνικό έργο
Έφυγε από τη ζωή ο φιλόλογος και παιδαγωγός Μιλτιάδης (Μίλτος) Καψάλης
ωναση
Ίδρυμα Ωνάση: Οι νέες υποτροφίες για το 2026-27 - Οι δικαιούχοι, οι προθεσμίες και τα ποσά που θα χορηγηθούν
Υποτροφίες Ιδρύματος Ωνάση 2026-2027: Αιτήσεις, δικαιολογητικά και όλες οι προϋποθέσεις
Ίδρυμα Ωνάση: Οι νέες υποτροφίες για το 2026-27 - Οι δικαιούχοι, οι προθεσμίες και τα ποσά που θα χορηγηθούν
ΠΟΣΕΕΠΕΑ
Γ.Γ Υπουργείου Παιδείας Γ. Παπαδομαρκάκης: «Πάγωμα» αύξησης ωραρίου σχολικών νοσηλευτών – Δέσμευση για οργανικές θέσεις
Τη δέσμευση για «πάγωμα» της πρόθεσης αύξησης του ωραρίου των σχολικών νοσηλευτών, καθώς και τη θετική αντιμετώπιση του αιτήματος για δημιουργία...
Γ.Γ Υπουργείου Παιδείας Γ. Παπαδομαρκάκης: «Πάγωμα» αύξησης ωραρίου σχολικών νοσηλευτών – Δέσμευση για οργανικές θέσεις