Thumbnail
Συντονιστικό νηπιαγωγών

Η υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων α’ και β’ ηλικίας αποκλειστικά στο Νηπιαγωγείο αποτελεί  από τις 2 Μαρτίου 2018  νόμο του κράτους (Ν. 4521, ΦΕΚ 38/2-3-2018). Η ΚΕΔΕ και όσοι συντάσσονται μαζί της πίστευαν ότι είχαν ισχυρά επιχειρήματα για τη μη ένταξη των νηπίων β΄ηλικίας αποκλειστικά στο Νηπιαγωγείο. Όμως τα επιχειρήματά τους για συρρίκνωση-αποδόμηση των παιδικών σταθμών και απώλεια θέσεων εργασίας ήταν αβάσιμα και κατέρρευσαν. Χιλιάδες παιδιά δεν έχουν πρόσβαση στους παιδικούς σταθμούς και αυτό αποδεικνύεται με  στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΕΕΤΑΑ και τα οποία δεν μπορούν να αμφισβητηθούν.1 Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών τονίζει ότι αν εφαρμοζόταν η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση σε όλη τη χώρα, χιλιάδες παιδιά 3-4 χρόνων, τα οποία τώρα δε βρίσκουν θέση στους Παιδικούς Σταθμούς (γιατί οι θέσεις καλύπτονται από παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας) θα μπορούσαν να έχουν πρόσβαση σε παιδικούς σταθμούς. Επισημαίνουμε ότι οι παιδικοί σταθμοί είναι οι μοναδικές δομές αγωγής και φροντίδας  στις οποίες μπορούν να φιλοξενηθούν τα παιδιά 3-4 χρόνων.

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ  ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΚΑΙ Η ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ

Για τη σχολική χρονιά 2018-19 η Δίχρονη Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση εφαρμόστηκε σε 184 από τους 325 Δήμους της επικράτειας. Το Υπουργείο  Παιδείας το καλοκαίρι  του 2018 εξέδωσε πρόσκληση προς τους Δήμους για αγορά  αιθουσών.

Στην α’ πρόσκληση που αφορούσε αγορά αιθουσών κ.λπ, που  θα τοποθετηθούν εντός των υπαρχόντων σχολικών μονάδων, συμμετείχαν 26 Δήμοι. Στην ολοκλήρωση της διαδικασίας διαπιστώθηκε ότι  από τους 26 δήμους που έκαναν αιτήματα για προκάτ, οι 6 δεν κατέθεσαν τελικά Τεχνικό Δελτίο με αποτέλεσμα να βγουν εκτός διαδικασίας (ανάμεσα σε αυτούς ήταν και δήμοι με  αυξημένες ανάγκες σε αίθουσες όπως οι δήμοι Αθηναίων,  Καισαριανής, Χερσονήσου και Ξάνθης)2. Φυσικά  με τις αίθουσες αυτές δε θα έλυναν συνολικά το πρόβλημά τους αλλά τουλάχιστον θα έλυναν μέρος του, χρησιμοποιώντας τις αίθουσες ως προσωρινή λύση έως ότου κατασκευαστούν κτήρια σύγχρονων προδιαγραφών.

Στη β’ πρόσκληση που αφορά αγορά αιθουσών οι οποίες θα τοποθετηθούν εντός οικοπέδων  της ΚτΥπ ή εντός των  δημοτικών  οικοπέδων, δεν ανακοινώθηκαν ακόμη οι Δήμοι που θα συμμετέχουν, αλλά σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες που έχει το Συντονιστικό Νηπιαγωγών από νηπιαγωγούς ελάχιστοι Δήμοι υπέβαλαν αιτήματα.

Επίσης, μετά την τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης για τα προς ενοικίαση κτίρια Νηπιαγωγείων που επιτρέπει  την ενοικίαση και μικρότερων χώρων, π.χ αίθουσες από 15 τ.μ. όπου μπορούν να φιλοξενήσουν 10 νήπια, δεν εκδόθηκε  από τους Δήμους καμιά δημόσια πρόσκληση για εύρεση χώρων προς ενοικίαση3. 

Με βάση τα παραπάνω φαίνεται ότι από τους Δημάρχους, οι οποίοι συντάσσονται με τη γνωστή «γραμμή» της ηγεσίας της ΚΕΔΕ (και των κομμάτων που ήταν αντίθετα στη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης), αναπτύσσεται ένα ιδιότυπο καθεστώς άρνησης εφαρμογής του πρόσφατα ψηφισμένου νόμου ή αδράνειας σε πρωτοβουλίες  που θα βοηθήσουν την υλοποίηση της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. 

ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ; 

Η Κυβέρνηση παραχωρεί  στο Υπερταμείο οικόπεδα  που θα έλυναν άμεσα  και ποιοτικά το πρόβλημα της σχολικής στέγης για την καθολική εφαρμογή της δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης4. 
To Υπουργείο Παιδείας δεν προχωρά σε αλλαγές χρήσης οικοπέδων (π.χ, Δήμων Ζωγράφου, Αθηναίων, Πειραιά, Νέα Σμύρνης, Καλλιθέας κ.α.) άλλων Υπουργείων, της εκκλησίας, του Στρατού, των Πανεπιστημίων ή ακόμη και σε απαλλοτριώσεις οικοπέδων που υπάρχουν σε πολλούς Δήμους και είναι σε αχρησία ή  εγκαταλελειμμένα. 
Αν και κάνει κάποια δειλά βήματα προς τη σταδιακή εφαρμογή της, συνεχίζει  να εμπλέκει  τους  Δήμους  στην εκπαιδευτική πολιτική, κλυδωνίζοντας  την  εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Η εμπλοκή των Δήμων  έχει ήδη δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα και αν συνεχιστεί υπάρχει κίνδυνος να ακυρωθεί η εφαρμογή του νομοθετήματος (ακόμα και σε βάθος τριετίας, όπως προβλέπεται).

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 5/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paideias
Μείωση ωραρίου για εκπαιδευτικούς: Ποιες παράμετροι καθορίζουν τη μείωση και πότε εφαρμόζεται
Στοιχεία και προϋποθέσεις για τη μείωση του ωραρίου στους εκπαιδευτικούς
Μείωση ωραρίου για εκπαιδευτικούς: Ποιες παράμετροι καθορίζουν τη μείωση και πότε εφαρμόζεται
anthropoi
Πώς η υγεία των κυττάρων μπορεί να επηρεάσει τη ζωή μας
Η βιολογική ηλικία δεν υπόσχεται αθανασία, αλλά οι επιστήμονες θεωρούν ότι η κατανόηση της μπορεί να μας βοηθήσει να παρατείνουμε τη διάρκεια της...
Πώς η υγεία των κυττάρων μπορεί να επηρεάσει τη ζωή μας
πανελλ
Οδηγίες και περσινά θέματα για τις εξετάσεις στα Μαθηματικά ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ.
Οδηγίες για την εξέταση των Μαθηματικών στις προαγωγικές και Απολυτήριες εξετάσεις των ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ.,Π.ΕΠΑ.Λ. και ΕΝΕΕΕΓΥΛ
Οδηγίες και περσινά θέματα για τις εξετάσεις στα Μαθηματικά ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ.
EIDIKI-AGOGI
Τι θα ισχύσει για προσλήψεις και διορισμούς εκπαιδευτικών το 2025: Μέχρι πότε ισχύουν οι Πίνακες Ειδικής Αγωγής του ΑΣΕΠ
Τι προβλέπει ο νόμος για την ισχύ των Πινάκων Κατάταξης στην Ειδική Αγωγή
Τι θα ισχύσει για προσλήψεις και διορισμούς εκπαιδευτικών το 2025: Μέχρι πότε ισχύουν οι Πίνακες Ειδικής Αγωγής του ΑΣΕΠ