Thumbnail
Παρεμβάσεις ΠΕ

Πανεκπαιδευτικός-πανεργατικός αγώνας για την ανατροπή της μνημονιακής «κανονικότητας», της πολιτικής κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ, Ε.Ε., Δ.Ν.Τ., ΟΟΣΑ, όλου του μνημονιακού μετώπου

 «Τα μνημόνια επιτέλους τελείωσαν», δήλωσε ο πρωθυπουργός πριν από μερικές μέρες στην Ιθάκη, προσπαθώντας να αντιστρέψει τη βάρβαρη πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά οι εργαζόμενοι. Το τέλος των μνημονίων είναι σκηνή από το ίδιο έργο της κατάργησης τους με έναν νόμο, με ένα άρθρο. Ο πρωθυπουργός θέλει να ξεχάσουμε ότι δύο μήνες πριν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ψήφισε το 4ο μνημόνιο, έκλεισε τη συμφωνία στο Eurogroup για το χρέος με μέτρα που κλιμακώνουν, βαθαίνουν τις αντιλαϊκές, αντεργατικές πολιτικές, προωθούν τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις, οδηγούν σε διαρκή λιτότητα μέχρι το 2060.

Οι νέοι, οι μισθωτοί, οι συνταξιούχοι παραμένουν στο ίδιο έργο θεατές. Η ανεργία και η εργασιακή περιπλάνηση της νέας γενιάς συνεχίζονται, ο μισθός εξανεμίζεται προτού τελειώσει το δεκαπενθήμερο, η σύνταξη δεν φτάνει να καλύψει ούτε τα στοιχειώδη έξοδα. Οι κοινωνικές δαπάνες συνθλίβονται στις μυλόπετρες της αξιολόγησης. Τα εργασιακά δικαιώματα καταργούνται το ένα μετά το άλλο, ταυτόχρονα η ασυδοσία της εργοδοσίας καταπατά όσα έχουν απομείνει. Σπίτια και περιουσίες βγαίνουν σε πλειστηριασμό, η φοροεπιδρομή δεν έχει τέλος. Η κοινωνική πρόνοια και η υγεία διαλύονται και αποδομούνται λόγω έλλειψης δαπανών και προσλήψεων.

Στο χώρο της εκπαίδευσης η εποχή των μνημονίων δεν έχει τέλος. Τα χιλιάδες κενά στα σχολεία, το καθεστώς των μηδενικών διορισμών, η αύξηση της ελαστικής εργασίας, η καταπάτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, η αποδόμηση της ειδικής αγωγής, η μη πλήρης εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, η ψήφιση του 4547/2018, η υποχρηματοδότηση, οι προσπάθειες συγχώνευσης τμημάτων, αποδεικνύουν ότι τα μνημόνια συνεχίζονται, ότι βαθαίνει η αντιεκπαιδευτική πολιτική διάλυσης του δημόσιου σχολείου, την οποία υπηρετεί με συνέπεια και ευλάβεια η σημερινή κυβέρνηση.

Για άλλη μια χρονιά χιλιάδες αναπληρωτές με τη βαλίτσα στο χέρι θα συσσωρεύονται στις διευθύνσεις, θα αναζητούν απεγνωσμένα κατοικία προκειμένου να μην ξαναζήσουν τις σκηνές ντροπής να κοιμούνται σε παραλίες. Κυβέρνηση και δήμαρχοι θα προσπαθούν να ξορκίσουν το κακό με υποσχέσεις, χωρίς όμως να έχουν πάρει, ουσιαστικά, κανένα μέτρο για το τεράστιο πρόβλημα στέγασης. 

Την ίδια στιγμή, οι εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για μαζικούς διορισμούς φανερώνουν ότι ούτε φέτος θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί. Αντίθετα, τον Οκτώβρη θα ανακοινωθεί τριετές πρόγραμμα διορισμών στην εκπαίδευση, θέτοντας συγκεκριμένες προϋποθέσεις που παραπέμπουν στην υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων και προαπαιτούμενων των αξιολογήσεων. Η συζήτηση για τον τρόπο πρόσληψης ανοίγει την κερκόπορτα για να περάσει το προσοντολόγιο, αμφισβητεί ευθέως την προϋπηρεσία των αναπληρωτών.

Τα χρόνια που πέρασαν οι εκπαιδευτικοί έχουν έρθει αντιμέτωποι με δραματικές μειώσεις στους μισθούς τους που φτάνουν ακόμα και στο 40%. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με το νέο «ενιαίο μισθολόγιο» από τις αρχές του 2016 επιβάλλει για μια ακόμα φορά τη φτώχεια διάρκειας για το σύνολο των εκπαιδευτικών. Διατηρεί το καθεστώς της καθήλωσης και του παγώματος στους μισθούς, ενώ με την εφαρμογή των νέων ασφαλιστικών κρατήσεων από τις αρχές του 2017 και του νέου αφορολόγητου ορίου ήρθαν και νέες περικοπές στους μισθούς των εκπαιδευτικών. Ο αντιασφαλιστικός νόμος «Κατρούγκαλου» οδηγεί χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε νέα εργασιακή ομηρία καταδικάζοντάς τους στη δουλειά μέχρι τα 67 χρόνια. Ως Εκπαιδευτικοί πρέπει να ζούμε και να εργαζόμαστε με αξιοπρέπεια. Οφείλουμε να επαναφέρουμε στο προσκήνιο των αγωνιστικών διεκδικήσεών μας τις πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς, την επαναφορά όλων των απωλειών της μνημονιακής περιόδου στο μισθό, στα δώρα, στις συντάξεις. Η υπόθεση αυτή μας αφορά όλους.

Η έκθεση του ΟΟΣΑ είναι εδώ για να μας υπενθυμίζει το σύνολο των νεοφιλελεύθερων/νεοσυντηρητικών αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων, την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση, την αυτονομία της σχολικής μονάδας, τη λειτουργία της με όρους επιχείρησης, τους διευθυντές managers που θα επιλέγουν και θα αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς και θα αναζητούν χορηγούς. Προτείνει την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και τις πενταετείς συμβάσεις εργασίας μειωμένης απασχόλησης για τους αναπληρωτές.

Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να εφαρμόσει την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, θέλοντας να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις που έχει απέναντι στους δανειστές. Ήδη ολοκληρώνεται η διαδικασία επιλογής των συντονιστών, ενώ αναμένεται να εκδοθούν οι Υ.Α. για τον προγραμματισμό του σχολικού έργου.

Σ’ αυτή την κρίσιμη περίοδο η στάση της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. (ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΑΕΚΕ-ΕΡΑ) είναι αποκαλυπτική. Παρότι το θέμα της απεργίας – αποχής είχε τεθεί στην 87η Γ.Σ. αλλά και στο Δ.Σ. της Ομοσπονδίας, δεν έχει παρθεί μέχρι τώρα καμία απόφαση. Αποτελεί δικαιολογία η αναμονή των υπουργικών αποφάσεων που θα συγκεκριμενοποιούν τον τρόπο εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης. Η ουσία δεν θα αλλάξει. Άλλωστε η πρόσφατη έκθεση της ΑΔΙΠΔΕ για την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση εξηγεί ότι πρόκειται ακριβώς για το ίδιο σχέδιο, με τις ίδιες επιδιώξεις με την προηγούμενη απόπειρα επιβολής της αυτοαξιολόγησης το 2014, ενώ ακόμα και ο πρόεδρος της ΑΔΙΠΠΔΕ παραμένει ίδιος. Όλες οι συνδικαλιστικές δυνάμεις γνωρίζουν καλά ότι το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει με κάθε τρόπο να διαμορφώσει κουλτούρα αξιολόγησης μέσα στις σχολικές μονάδες, ότι αποτελεί μνημονιακή δέσμευση και προαπαιτούμενο των δανειστών, ενώ ο ΟΟΣΑ την θεωρεί αναγκαία προϋπόθεση για «ένα λαμπρό μέλλον της ελληνικής εκπαίδευσης». Έχει τεράστια σημασία λοιπόν, η αγωνιστική απάντηση του συνδικάτου να είναι άμεση, σαφής και αποφασιστική χωρίς υποσημειώσεις και «ναι μεν αλλά…». Αναμένουν την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων ενώ ταυτόχρονα τη θέτουν υπό αίρεση ανάλογα με τις αξιολογικές φόρμες που θα προταθούν από το υπουργείο. Με τον τρόπο αυτό αφήνουν εκτεθειμένο τον κλάδο, προσφέροντας χρόνο στην κυβέρνηση να σχεδιάσει την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης και της δίνουν μήνυμα δισταγμού, ταλάντευσης και αναμονής χειρισμών με βάση τις υπουργικές αποφάσεις.

Η συζήτηση για την αξιολόγηση δεν γίνεται σε κενό χρόνο. Ο κλάδος πρέπει να διατυπώσει θέση για τον συγκεκριμένο νόμο και τις διατάξεις που προβλέπει, να πάρει απόφαση για απεργία – αποχή απέναντι σε αυτές. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ να συνταχτεί και να ακολουθήσει την ίδια στάση με τους συλλόγους εκπαιδευτικών που έχουν πάρει απόφαση για απεργία-αποχή και να διαμορφώσει τις αναγκαίες συνθήκες προετοιμασίας.

Σε κάθε περίπτωση, το εκπαιδευτικό κίνημα θα υπερασπιστεί την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο, θα καταργήσει και το νέο θεσμικό πλαίσιο αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, όπως ακριβώς κάνει εδώ και 21 χρόνια με ψηφισμένο νόμο για την αξιολόγηση που ποτέ δεν εφαρμόστηκε, θα ορθώσει τους αγώνες και τις αντιστάσεις του απέναντι στη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, τη ΝΔ και σε όλα τα συστημικά κόμματα που προωθούν την αξιολόγησης και συνολικά τις αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις των Ε.Ε.-Ο.Ο.Σ.Α.

Σήμερα το εκπαιδευτικό κίνημα είναι αναγκαίο να πάει αλλιώς να κλιμακώσει τη σύγκρουση από τη μεριά των εργαζόμενων.

Η επίθεση που δεχόμαστε δεν έχει τέλος και δεν πρόκειται ούτε να ανακοπεί ούτε να σταματήσει, αν οι εργαζόμενοι δεν ξαναβγούν αποφασιστικά στο δρόμο. Δεν περιμένουμε καμία κυβέρνηση να μας βγάλει από τα μνημόνια, οργανώνουμε τον αγώνα για την ανατροπή της σημερινής δραματικής κατάστασης των εργαζομένων και την αποτροπή των νέων μέτρων. Απέναντι στα νέα μνημόνια, απέναντι στα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, πρέπει να ανοίξει ένας νέος κύκλος αγώνων, ένας νέος κύκλος άνθισης των εκπαιδευτικών, των εργατικών και λαϊκών αγώνων και διεκδικήσεων.

Σήμερα χρειάζεται να γίνουμε το κίνημα που δεν μπορούν να αγνοήσουν. Κίνημα ρήξης και ανατροπής της πολιτικής κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ, Ε.Ε., Δ.Ν.Τ., ΟΟΣΑ και όλου του μνημονιακού μετώπου που κυβέρνησε και ψήφισε μνημόνια ως τώρα.

Είναι ζωτική ανάγκη να ανασυγκροτήσουμε αγωνιστικά και να ενισχύσουμε τα σωματεία μας και τις συλλογικές μας διαδικασίες. Βασική μας επιδίωξη είναι η αναζωογόνηση των Συλλόγων, η αγωνιστική ανάταση των Γενικών μας Συνελεύσεων, ο πραγματικός συντονισμός των εκπαιδευτικών σωματείων. Με αγώνες σύγκρουσης και ανατροπής, όχι διαμαρτυρίας και υποταγής. Με συνδικάτο ταξικό, όχι κυβερνητικό και κρατικό.

 

Στις Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων μας να πάρουμε αποφάσεις για:

  •  Μαζικούς, μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση στην εκπαίδευση με βάση την προϋπηρεσία και το πτυχίο. Όχι στο προσοντολόγιο του ΟΟΣΑ και τις πενταετείς συμβάσεις μειωμένης απασχόλησης. Κατάργηση του ν. 3848/2010, του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν. 4186/2013 του Αρβανιτόπουλου. Όχι στην ελαστική εργασία.
  •  Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης. Μπλοκάρουμε στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας που προβλέπονται από το ν/χ για τις νέες δομές.
  • Μπλοκάρουμε τις τριμελείς επιτροπές του ΠΔ 79 και κάθε απόπειρα για υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών σε «όμορα σχολεία», οποιαδήποτε προσπάθεια υποχρεωτικών μετακινήσεων, συμπτύξεων τμημάτων, συγχωνεύσεων και κάθε διαδικασία να χρησιμοποιηθούν οι πλεονάζουσες ώρες για να καλυφθεί η παράλληλη στήριξη.
  • Οι σύλλογοι διδασκόντων δεν μπορούν να συνεδριάσουν αν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν υπάρχει το απαιτούμενο προσωπικό. Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, να αποτυπώσουν όλα τα κενά των σχολείων τους, σε νηπιαγωγούς, νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής, καθώς και δασκάλους,  δασκάλους ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη), εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής),  ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο και να διεκδικήσουν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης την πλήρη κάλυψη τους με τις αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
  • Οι σύλλογοι διδασκόντων να διαμορφώσουν με δημοκρατικές διαδικασίες το ωρολόγιο εβδομαδιαίο πρόγραμμα.
  • Συνδικαλιστική κάλυψη στους συλλόγους διδασκόντων των Νηπιαγωγείων να προχωρήσουν στη συγκρότηση τμημάτων αμιγούς χαρακτήρα και να εφαρμόσουν την εναλλαγή της βάρδιας των νηπιαγωγών στα τμήματα του ολοήμερου προγράμματος.
  • Άμεση εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στα δημόσια νηπιαγωγεία σε όλη τη χώρα με την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς.
  • Γενικές Συνελεύσεις με πρόταση για απεργιακό αγώνα, πανεκπαιδευτικό/παλλαϊκό με 24ωρη-48ωρη απεργία την τελευταία εβδομάδα του Σεπτέμβρη και Γ.Σ. αμέσως μετά για κλιμάκωση. Άμεση προκήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων σε κάθε περίπτωση ανακοίνωσης και προσπάθειας εφαρμογής των μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών μέτρων.
  • Να συμβάλουμε σε πανεργατικό αγωνιστικό απεργιακό συντονισμό για την ανατροπή των αντιλαϊκών πολιτικών. Να διεκδικήσουμε αυξήσεις στους μισθούς, ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια. Επαναφορά των μισθολογικών  απωλειών και  του 13ου-14ου μισθού, κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων, μείωση των ορίων συνταξιοδότησης ώστε να βρουν δουλειά οι νέοι εκπαιδευτικοί. Καμία μείωση των συντάξεων.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα