Thumbnail
Συντονιστικό Αναπληρωτών ΠΕ07 Γερμανικής γλώσσας

Άφωνοι μείναμε, όταν διαβάσαμε το υπόμνημα των συναδέλφων εκπαιδευτικών γαλλικής γλώσσας, καθώς ούτε λίγο ούτε πολύ ξέχασαν πως το μάθημα της Β’ Ξένης Γλώσσας προσφέρεται στους μαθητές ως επιλεγόμενο, δηλαδή οι ίδιοι οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν ανάμεσα στα Γαλλικά και στα ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ. Τα όσα διαβάσαμε εγείρουν ποικίλα ερωτήματα με κυριότερο το εξής: Μήπως οι συνάδελφοι ΠΕ05 ζητούν μέσω του υπομνήματος αυτού από το Υπουργείο με πλάγιο τρόπο να παρακαμφθεί η όποια επιλογή των μαθητών και να δοθούν οι ώρες των Γερμανικών στους ΜΟΝΙΜΟΥΣ συναδέλφους των Γαλλικών, δεδομένου του προσδιορισμού συγκεκριμένου αριθμού οργανικών θέσεων καθηγητών Γαλλικών; Είναι θεμιτό, επειδή ένας κλάδος τυγχάνει να έχει περισσότερο τακτικό προσωπικό, να καταπατάται η επιλογή των μαθητών;

Παραθέτουμε απόσπασμα από το υπόμνημα: «Σύμφωνα με τα παραπάνω και ιδιαίτερα από το έγγραφο του ΥΠ.Π.Ε.Θ. 136506/Ε1/11-8-2017 «Προτάσεις κατανομής οργανικών θέσεων κλάδων ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ19-20, ΠΕ32 της Δ/νσης Διοίκησης Προσωπικού Π.Ε. και Δ.Ε.» προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπ/σης και Διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης, ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΟΤΙ το ΥΠ.Π.Ε.Θ. με απόφαση του, θα πρέπει να προχωρήσει πλέον για το ΣΥΝΟΛΟ του διαθέσιμου προσωπικού της ειδικότητας ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας σε αντίστοιχη δημιουργία αριθμού τμημάτων Β΄ ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για ΣΤΑΘΕΡΗ παροχή υπηρεσίας ανά σχολική μονάδα (δηλαδή συνολικά, σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, σε περίπου 3300 Δημοτικά σχολεία), ώστε να εξαντλείται το προβλεπόμενο Υποχρεωτικό Διδακτικό Ωράριο για κάθε εκπαιδευτικό, καθώς οι συνάδελφοι για τη διδασκαλία αυτού του αντικείμενου, (της Γαλλικής), μετατάχθηκαν, διορίστηκαν, τοποθετήθηκαν και μισθοδοτούνται από το ελληνικό κράτος κάτι που μέχρι σήμερα δεν υλοποιείται τουλάχιστον για την εν λόγω ειδικότητα της Γαλλικής».

Θα θέλαμε να μας διευκρινίσουν οι συνάδελφοι, με ποιον τρόπο πιστεύουν ότι δύναται να πραγματοποιηθεί το αίτημα τους; Πώς θα μεριμνήσει το Υπουργείο για την εξασφάλιση των αναγκαίων ωρών διδασκαλίας, αν όχι κόβοντας ώρες από την άλλη β’ ξένη γλώσσα; Ο αντίλογος είναι, πως φαίνεται ξεκάθαρα, σε όποιον ασχολήθηκε έστω και λίγο με το θέμα αυτό, ότι οι συγκεκριμένες οργανικές των Γαλλικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση δόθηκαν απλώς, επειδή υπάρχουν πολλοί πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί Γαλλικών.  Η δε κατανομή των οργανικών θέσεων έγινε εις βάρος της άλλης Β’ ξένης γλώσσας, των Γερμανικών. Με μία πιο προσεκτική ματιά στον πίνακα με τις οργανικές θέσεις αντιλαμβάνεται κανείς αμέσως, πως με πρόσχημα την έλλειψη μεταταγμένων ΠΕ07, δόθηκαν σε περιοχές όπου τα παιδιά ως επί το πλείστον επιλέγουν Γερμανικά, από 0 ως 2 οργανικές Γερμανικών, ενώ στα Γαλλικά πολύ περισσότερες από τις πραγματικές ανάγκες των περιοχών αυτών.

Μέσω του υπομνήματος ζητούν τώρα οι συνάδελφοι να διδάσκονται τα παιδιά αυτών των περιοχών υποχρεωτικά Γαλλικά, εφόσον  το Υπουργείο καθόρισε έτσι τις ανάγκες του συγκεκριμένου κλάδου. Θεωρούμε πως η τακτική αυτή σταδιακά θα μειώσει και εντέλει θα εκμηδενίσει την ύπαρξη του αντικειμένου μας στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση, καθώς οι μαθητές θα εξαναγκασθούν να διδάσκονται μόνο μία δεύτερη ξένη γλώσσα.

Υπήρξε κάποτε η ανάγκη για κοινό αγώνα, όταν επί θητείας της κυρίας Άννας Διαμαντοπούλου στο Υπουργείο Παιδείας, τέθηκε το θέμα χαρακτηρισμού των σχολείων σε γαλλόφωνα και γερμανόφωνα. Φαίνεται πως το κοινό μέτωπο σπάει. Εμείς επιμένουμε πως ο αγώνας θα έπρεπε να παραμείνει κοινός και το μέτωπο ένα, χωρίς την προσπάθεια συλλογής εντυπώσεων και σφετερισμού τμημάτων και ωρών.

Ας μιλήσουμε λοιπόν έξω από τα δόντια. Η αριθμητική υπεροχή των μονίμων συναδέλφων ΠΕ05 δε θα έπρεπε να αποτελεί σε καμία περίπτωση γνώμονα επιλογής Β’ ξένης γλώσσας για τα παιδιά. Ούτε σαφώς θα έπρεπε οι συνάδελφοι ΠΕ05 να καλύπτουν το ωράριο τους εις βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των ΠΕ07, μονίμων και αναπληρωτών. Προφανώς και είναι περισσότερες οι μετατάξεις των ΠΕ05, συνέπεια της αριθμητικής υπεροχής τους. Μετάταξη, όμως, έχουν πάρει και οι ΠΕ07, οι οποίοι επίσης  ‘’μετατάχθηκαν, διορίστηκαν, τοποθετήθηκαν και μισθοδοτούνται από το ελληνικό κράτος ‘’. Το να αφαιρεθούν ώρες από έναν κλάδο και να δοθούν σε άλλον δεν θα λύσει το δημοσιονομικό πρόβλημα της χώρας, καθώς πιστεύουμε πως απώτερος σκοπός του Υπουργείου με την άνιση κατανομή των οργανικών θέσεων είναι η εξοικονόμηση πόρων από την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΠΕ07, οι οποίοι σε σύγκριση με αυτούς του κλάδου ΠΕ05 είναι σαφώς πολύ περισσότεροι, έστω δουλεύοντας με μειωμένο ωράριο. Το γεγονός αυτό δείχνει ολοφάνερα, πως η ανάγκη πρόσληψης μόνιμου προσωπικού στα Γερμανικά δεν εκτιμήθηκε σωστά, εν αντιθέσει με τα Γαλλικά, στα οποία οι θέσεις των μονίμων εκπαιδευτικών υπερεκτιμήθηκαν. 

Όλα αυτά θα μπορούσαν, βέβαια, να αποφευχθούν με την άρση της υπουργικής απόφασης με ΦΕΚ 1171/2017, σύμφωνα με την οποία καταστρατηγείται το δικαίωμα των μαθητών στην ελεύθερη επιλογή και καταργείται η παράλληλη διδασκαλία των δύο γλωσσών. Απαιτούμε, λοιπόν, την άμεση άρση της υπουργικής απόφασης και επαναφορά της παράλληλης διδασκαλίας των β’ ξένων γλωσσών.

Με φιλικούς και αγωνιστικούς χαιρετισμούς
Συντονιστικό Αναπληρωτών ΠΕ07 Γερμανικής γλώσσας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ιδιωτικά Πανεπιστήμια
Μη Κρατικά ΑΕΙ: Αρχίζουν τα μαθήματα στις 20 Οκτωβρίου για 1.550 φοιτητές
Πρεμιέρα για τα νέα μη κρατικά πανεπιστήμια της χώρας – Έως 1.550 φοιτητές αναμένεται να ξεκινήσουν τα μαθήματα τους στα πρώτα τους ακαδημαϊκά τμήματα
Μη Κρατικά ΑΕΙ: Αρχίζουν τα μαθήματα στις 20 Οκτωβρίου για 1.550 φοιτητές
Global Sumud Flotilla
Global Sumud Flotilla: Ξεκίνησε επίθεση από ισραηλινά πλοία - Live κρίση στη Μεσόγειο
Κατάσταση έκτακτης ανάγκης για τον στολίσκο Global Sumud Flotilla – Παρεμβολές και διακοπές στη ζωντανή μετάδοση των πλοίων που μεταφέρουν...
Global Sumud Flotilla: Ξεκίνησε επίθεση από ισραηλινά πλοία - Live κρίση στη Μεσόγειο
παπαδομαρκάκης
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Άμεση παρέμβαση Γ. Παπαδομαρκάκη για την έγκαιρη μισθοδοσία
Γ.Γ υπουργείου Παιδείας Γιάννης Παπαδομαρκάκης στο alfavita: «Το πρώτο που πρέπει να εξασφαλίσουμε είναι το αυτονόητο: οι άνθρωποι που διδάσκουν τα...
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Άμεση παρέμβαση Γ. Παπαδομαρκάκη για την έγκαιρη μισθοδοσία
epidoma-paidiou-opeka.jpg
Επίδομα παιδιού: Δεν πληρώθηκε το Α21; Όλες οι πιθανές αιτίες και τι πρέπει να κάνετε
Οδηγός για δικαιούχους που δεν είδαν τη Δ’ δόση από το επίδομα παιδιού στους λογαριασμούς τους – Τι σημαίνουν διασταύρωση φοίτησης στο σχολείο,...
Επίδομα παιδιού: Δεν πληρώθηκε το Α21; Όλες οι πιθανές αιτίες και τι πρέπει να κάνετε