Άφωνοι μείναμε, όταν διαβάσαμε το υπόμνημα των συναδέλφων εκπαιδευτικών γαλλικής γλώσσας, καθώς ούτε λίγο ούτε πολύ ξέχασαν πως το μάθημα της Β’ Ξένης Γλώσσας προσφέρεται στους μαθητές ως επιλεγόμενο, δηλαδή οι ίδιοι οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν ανάμεσα στα Γαλλικά και στα ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ. Τα όσα διαβάσαμε εγείρουν ποικίλα ερωτήματα με κυριότερο το εξής: Μήπως οι συνάδελφοι ΠΕ05 ζητούν μέσω του υπομνήματος αυτού από το Υπουργείο με πλάγιο τρόπο να παρακαμφθεί η όποια επιλογή των μαθητών και να δοθούν οι ώρες των Γερμανικών στους ΜΟΝΙΜΟΥΣ συναδέλφους των Γαλλικών, δεδομένου του προσδιορισμού συγκεκριμένου αριθμού οργανικών θέσεων καθηγητών Γαλλικών; Είναι θεμιτό, επειδή ένας κλάδος τυγχάνει να έχει περισσότερο τακτικό προσωπικό, να καταπατάται η επιλογή των μαθητών;
Παραθέτουμε απόσπασμα από το υπόμνημα: «Σύμφωνα με τα παραπάνω και ιδιαίτερα από το έγγραφο του ΥΠ.Π.Ε.Θ. 136506/Ε1/11-8-2017 «Προτάσεις κατανομής οργανικών θέσεων κλάδων ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ19-20, ΠΕ32 της Δ/νσης Διοίκησης Προσωπικού Π.Ε. και Δ.Ε.» προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπ/σης και Διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης, ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΟΤΙ το ΥΠ.Π.Ε.Θ. με απόφαση του, θα πρέπει να προχωρήσει πλέον για το ΣΥΝΟΛΟ του διαθέσιμου προσωπικού της ειδικότητας ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας σε αντίστοιχη δημιουργία αριθμού τμημάτων Β΄ ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για ΣΤΑΘΕΡΗ παροχή υπηρεσίας ανά σχολική μονάδα (δηλαδή συνολικά, σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, σε περίπου 3300 Δημοτικά σχολεία), ώστε να εξαντλείται το προβλεπόμενο Υποχρεωτικό Διδακτικό Ωράριο για κάθε εκπαιδευτικό, καθώς οι συνάδελφοι για τη διδασκαλία αυτού του αντικείμενου, (της Γαλλικής), μετατάχθηκαν, διορίστηκαν, τοποθετήθηκαν και μισθοδοτούνται από το ελληνικό κράτος κάτι που μέχρι σήμερα δεν υλοποιείται τουλάχιστον για την εν λόγω ειδικότητα της Γαλλικής».
Θα θέλαμε να μας διευκρινίσουν οι συνάδελφοι, με ποιον τρόπο πιστεύουν ότι δύναται να πραγματοποιηθεί το αίτημα τους; Πώς θα μεριμνήσει το Υπουργείο για την εξασφάλιση των αναγκαίων ωρών διδασκαλίας, αν όχι κόβοντας ώρες από την άλλη β’ ξένη γλώσσα; Ο αντίλογος είναι, πως φαίνεται ξεκάθαρα, σε όποιον ασχολήθηκε έστω και λίγο με το θέμα αυτό, ότι οι συγκεκριμένες οργανικές των Γαλλικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση δόθηκαν απλώς, επειδή υπάρχουν πολλοί πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί Γαλλικών. Η δε κατανομή των οργανικών θέσεων έγινε εις βάρος της άλλης Β’ ξένης γλώσσας, των Γερμανικών. Με μία πιο προσεκτική ματιά στον πίνακα με τις οργανικές θέσεις αντιλαμβάνεται κανείς αμέσως, πως με πρόσχημα την έλλειψη μεταταγμένων ΠΕ07, δόθηκαν σε περιοχές όπου τα παιδιά ως επί το πλείστον επιλέγουν Γερμανικά, από 0 ως 2 οργανικές Γερμανικών, ενώ στα Γαλλικά πολύ περισσότερες από τις πραγματικές ανάγκες των περιοχών αυτών.
Μέσω του υπομνήματος ζητούν τώρα οι συνάδελφοι να διδάσκονται τα παιδιά αυτών των περιοχών υποχρεωτικά Γαλλικά, εφόσον το Υπουργείο καθόρισε έτσι τις ανάγκες του συγκεκριμένου κλάδου. Θεωρούμε πως η τακτική αυτή σταδιακά θα μειώσει και εντέλει θα εκμηδενίσει την ύπαρξη του αντικειμένου μας στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση, καθώς οι μαθητές θα εξαναγκασθούν να διδάσκονται μόνο μία δεύτερη ξένη γλώσσα.
Υπήρξε κάποτε η ανάγκη για κοινό αγώνα, όταν επί θητείας της κυρίας Άννας Διαμαντοπούλου στο Υπουργείο Παιδείας, τέθηκε το θέμα χαρακτηρισμού των σχολείων σε γαλλόφωνα και γερμανόφωνα. Φαίνεται πως το κοινό μέτωπο σπάει. Εμείς επιμένουμε πως ο αγώνας θα έπρεπε να παραμείνει κοινός και το μέτωπο ένα, χωρίς την προσπάθεια συλλογής εντυπώσεων και σφετερισμού τμημάτων και ωρών.
Ας μιλήσουμε λοιπόν έξω από τα δόντια. Η αριθμητική υπεροχή των μονίμων συναδέλφων ΠΕ05 δε θα έπρεπε να αποτελεί σε καμία περίπτωση γνώμονα επιλογής Β’ ξένης γλώσσας για τα παιδιά. Ούτε σαφώς θα έπρεπε οι συνάδελφοι ΠΕ05 να καλύπτουν το ωράριο τους εις βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των ΠΕ07, μονίμων και αναπληρωτών. Προφανώς και είναι περισσότερες οι μετατάξεις των ΠΕ05, συνέπεια της αριθμητικής υπεροχής τους. Μετάταξη, όμως, έχουν πάρει και οι ΠΕ07, οι οποίοι επίσης ‘’μετατάχθηκαν, διορίστηκαν, τοποθετήθηκαν και μισθοδοτούνται από το ελληνικό κράτος ‘’. Το να αφαιρεθούν ώρες από έναν κλάδο και να δοθούν σε άλλον δεν θα λύσει το δημοσιονομικό πρόβλημα της χώρας, καθώς πιστεύουμε πως απώτερος σκοπός του Υπουργείου με την άνιση κατανομή των οργανικών θέσεων είναι η εξοικονόμηση πόρων από την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΠΕ07, οι οποίοι σε σύγκριση με αυτούς του κλάδου ΠΕ05 είναι σαφώς πολύ περισσότεροι, έστω δουλεύοντας με μειωμένο ωράριο. Το γεγονός αυτό δείχνει ολοφάνερα, πως η ανάγκη πρόσληψης μόνιμου προσωπικού στα Γερμανικά δεν εκτιμήθηκε σωστά, εν αντιθέσει με τα Γαλλικά, στα οποία οι θέσεις των μονίμων εκπαιδευτικών υπερεκτιμήθηκαν.
Όλα αυτά θα μπορούσαν, βέβαια, να αποφευχθούν με την άρση της υπουργικής απόφασης με ΦΕΚ 1171/2017, σύμφωνα με την οποία καταστρατηγείται το δικαίωμα των μαθητών στην ελεύθερη επιλογή και καταργείται η παράλληλη διδασκαλία των δύο γλωσσών. Απαιτούμε, λοιπόν, την άμεση άρση της υπουργικής απόφασης και επαναφορά της παράλληλης διδασκαλίας των β’ ξένων γλωσσών.
Με φιλικούς και αγωνιστικούς χαιρετισμούς
Συντονιστικό Αναπληρωτών ΠΕ07 Γερμανικής γλώσσας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη