Thumbnail
ΙΕΠ

Οι Τάξεις Υποδοχής αποτελούν βασικό εκπαιδευτικό θεσμό για τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων μαθητών και μαθητριών με διαφορετικό εθνοπολιτισμικό και γλωσσικό υπόβαθρο, ώστε να ενταχθούν στο εκπαιδευτικό σύστημα και να ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους.
Λόγω της μακρόχρονης πλέον λειτουργίας του εν λόγω θεσμού και των συγκεκριμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ελληνική εκπαίδευση το τελευταίο διάστημα, κρίνεται απαραίτητη η αναπροσαρμογή του πλαισίου λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) οργανώνει μέσω του ιστότοπου του φορέα δημόσιο διάλογο για το θέμα, με στόχο η αναπροσαρμογή αυτή να αξιοποιήσει την εμπειρία όλων των εμπλεκομένων.
Στο πλαίσιο αυτό καλούνται όσοι και όσες έχουν γνώση ή εμπειρία σχετικά με τις Τάξεις Υποδοχής, ερευνητές, στελέχη της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί (μόνιμοι ή αναπληρωτές), γονείς, να καταθέσουν τις απόψεις τους.
Ο διάλογος για το πλαίσιο λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής περιλαμβάνει τους παρακάτω τρεις θεματικούς άξονες:
Α’ Θεματικός άξονας – Διαδικασίες ίδρυσης, λειτουργίας και στελέχωσης των Τάξεων Υποδοχής
Οι Τάξεις Υποδοχής οργανώνονται έγκαιρα και με κατάλληλες διαδικασίες; Στελεχώνονται επαρκώς και με κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό; Υποστηρίζεται επαρκώς η σύνδεσή τους με τις κανονικές τάξεις; Τι είδους αλλαγές θα βελτίωναν τον τρόπο λειτουργίας τους;
Β’ Θεματικός άξονας – Αναγκαιότητα και αποτελεσματικότητα των Τάξεων Υποδοχής
Η φοίτηση των παιδιών στις Τάξεις Υποδοχής διευκολύνει την εκπαιδευτική ένταξη και την επιτυχή σχολική φοίτηση; Πρόκειται για θεσμό που θα πρέπει να διατηρηθεί και να ενισχυθεί εντός του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος; Σε ποιες κατηγορίες μαθητών και μαθητριών πρέπει να απευθύνεται;
Γ’ Θεματικός άξονας – Εκπαιδευτικά υλικά, διαπιστωτικά τεστ και εκπαιδευτική υποστήριξη των Τάξεων Υποδοχής
Τι είδους αλλαγές ή παρεμβάσεις είναι σκόπιμο να γίνουν αναφορικά με το πρόγραμμα σπουδών, τα εκπαιδευτικά υλικά και τη διδακτική μεθοδολογία που ακολουθείται στις Τάξεις Υποδοχής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση; Ποιες εκπαιδευτικές πρακτικές φαίνεται να αποδίδουν, δηλαδή να βοηθούν τα παιδιά να ενταχθούν επιτυχώς στην κανονική τάξη; Τι χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχουν οι σχετικές επιμορφώσεις; Πώς πρέπει να οργανώνονται οι παιδαγωγικές συζητήσεις σε επίπεδο σχολείου, ώστε να συμβάλλουν στην αποτελεσματική λειτουργία των Τάξεων Υποδοχής;
Όσοι και όσες επιθυμούν να συνεισφέρουν στον διάλογο μπορούν να καταθέσουν τις απόψεις τους επώνυμα ή ανώνυμα σε όλους ή σε κάποιους από τους παραπάνω θεματικούς άξονες.
Η πλατφόρμα του διαλόγου είναι προσβάσιμη μέσω της αρχικής σελίδας του Ι.Ε.Π. (https://iep.edu.gr/services/dialogosty/) και θα παραμείνει ανοιχτή από 11-4-2017 έως και 30-4-17.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Αυτός είναι ο δημοσιογράφος που εκβίαζε την Ζέττα Μακρή - Πώς παγιδεύτηκε

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pagoto
Παγωτά: Μπαράζ ανακλήσεων τις τελευταίες ημέρες – Νέες καταγγελίες καταναλωτών για “μη ασφαλές” προϊόν
Από κολοβακτηρίδια, μέχρι Listeria και λάθη στις ετικέτες και από πλαστικά και μεταλλικά θραύσματα μέχρι διαρροή χημικών από τα ψυκτικά μηχανήματα...
Παγωτά: Μπαράζ ανακλήσεων τις τελευταίες ημέρες – Νέες καταγγελίες καταναλωτών για “μη ασφαλές” προϊόν
ikaria
Τα πιο προσιτά ελληνικά νησιά για οικονομικές και αξέχαστες διακοπές
Αμερικανική ταξιδιωτική ιστοσελίδα ξεχώρισε έξι ελληνικά νησιά που συνδυάζουν την αυθεντική ομορφιά με οικονομική διαμονή και δραστηριότητες.
Τα πιο προσιτά ελληνικά νησιά για οικονομικές και αξέχαστες διακοπές