Thumbnail
Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Συνέντευξη στη Μίνα Κωστοπούλου - Κυριακάτικη Αυγή

 * Θα δούμε αλλαγές στα προγράμματα σπουδών;

Ένα εκ των βασικών ζητημάτων που έχουν τεθεί αφορά τα προγράμματα των μεταπτυχιακών σπουδών, ίσως και την ενοποίηση κάποιων τμημάτων. Υπάρχει μια λογική εξορθολογισμού της διάχυσης ειδικοτήτων στα μεταπτυχιακά προγράμματα. Ένας ακόμη κοινός προβληματισμός αφορά στην αλλαγή διεθνώς σήμερα του τι σημαίνει γνώση και ποιοι είναι οι τρόποι οικειοποίησής της.

Εδώ εντάσσεται και το ζήτημα της ενίσχυσης της ερευνητικής διάστασης των πανεπιστημιακών σπουδών, δηλαδή η σύνδεση έρευνας και διδασκαλίας. Στα σχολεία τώρα, πολλά μένουν να γίνουν, και κυρίως στο επίπεδο αυτού που λέμε τεχνική εκπαίδευση. Εδώ βλέπει κανείς πολλές ειδικότητες που δεν έχουν νόημα ύπαρξης.

 

* Να περιμένουμε και ριζοσπαστικές αλλαγές, όπως κατάργηση της προσευχής;

Γνώμη μου είναι πως έχει έρθει ο καιρός να συμβεί. Πρέπει να υπάρξουν αλλαγές στη συνολικότερη οργάνωση της εκπαιδευτικής δομής. Το ζήτημα δεν είναι μόνο ένα πιο σύγχρονο σχολείο, αλλά και ένα πιο δημοκρατικό.

 

* Είστε σύμφωνος με τη δεκατετράχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση;

Ναι, αρκεί να μην βρεθούμε στη θέση να αντιμετωπίσουμε το Νηπιαγωγείο ως σχολείο και από μικρή ηλικία τα παιδιά να μπαίνουν στην αντίστοιχη πειθαρχία. Το πιο κομβικό είναι το πώς θα μπούμε στη διαδικασία να επεξεργαστούμε τι γίνεται από το Γυμνάσιο και μετά. Εδώ τίθεται και το ζήτημα της μαθητείας, που βρίσκεται και στην ατζέντα των θεσμών. Πρόκειται για ένα ταξικά κρίσιμο θέμα. Χρειάζεται να δώσουμε στην τεχνική εκπαίδευση αξία αίροντας την απαξίωση που την περιβάλλει.

 

* Για τη μαθητεία η ατζέντα του ΟΟΣΑ πάντως είναι κάθετη...

Οι προτάσεις του ΟΟΣΑ διαπνέονται από μια νεοφιλελεύθερη λογική, στην κατεύθυνση της αντιδημοκρατικής οργάνωσης της εκπαίδευσης. Δεν πρέπει εξαρχής να δεσμευτούμε και να εγκαταλείψουμε τις αξιώσεις και τις θέσεις μας ενόψει αυτού του δεσμευτικού πλαισίου. Ο ΟΟΣΑ επιμένει σε ένα συγκεκριμένο μοντέλο μαθητείας. Εμείς μπορούμε και πρέπει να την αναδιαμορφώσουμε με προοδευτικά, φιλεργατικά πρόσημα, ώστε η τεχνική εκπαίδευση να αποκτήσει ουσιαστικότερο ρόλο.

 

* Ο Γεράσιμος Κουζέλης είναι πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ποια σχολεία έμειναν χωρίς δασκάλους την σχολική χρονιά που μας πέρασε και γιατί; Τι φταίει και δεν βρέθηκαν εκπαιδευτικοί;
Όταν λέμε ότι «λείπουν δάσκαλοι», δεν εννοούμε απλώς ότι κάποια κελιά στους πίνακες του Υπουργείου είναι άδεια. Εννοούμε ότι σε μια τάξη στη Νάξο ένα...
Ποια σχολεία έμειναν χωρίς δασκάλους την σχολική χρονιά που μας πέρασε και γιατί; Τι φταίει και δεν βρέθηκαν εκπαιδευτικοί;
δασκαλος
Ποιος θυμάται τις "φαεινές" προτάσεις" για τους εκπαιδευτικούς: Πληρωμή των αναπληρωτών... με μόρια, αξιολόγηση στους μόνιμους ...από τους γονείς με sms!
Πικρές μνήμες από την ιστορία της εκπαίδευσης: Και διηγώντας τα να κλαις
Ποιος θυμάται τις "φαεινές" προτάσεις" για τους εκπαιδευτικούς: Πληρωμή των αναπληρωτών... με μόρια, αξιολόγηση στους μόνιμους ...από τους γονείς με sms!