Πριν τέσσερα χρόνια η τότε κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, εφαρμόζοντας το «νέο μισθολόγιο-βαθμολόγιο» πετσόκοψε κατά 30-40% τις αποδοχές των εκπαιδευτικών που είχαν λίγα χρόνια προϋπηρεσίας, ενώ όσοι είχαν προϋπηρεσία άνω των 21 ετών, μπήκαν στο βαθμό Β και τη «γλύτωσαν» με οριακές απώλειες. Οι αντιδράσεις της ΟΛΜΕ εξαντλήθηκαν σε μερικές 24ωρες ή 48ωρες απεργίες. Η πρώτη σοβαρή αντίδραση της ΟΛΜΕ έγινε δύο χρόνια μετά, με αφορμή όχι την καθήλωση πολλών εκπαιδευτικών σε μισθούς πείνας και εξαθλίωσης αλλά λόγω της αύξησης του ωραρίου κατά δύο ώρες. Μία από τις καινοφανείς απόψεις που είχα ακούσει τότε από τα χείλη συνδικαλιστών (όπως του μέλους του ΚΕΜΕΤΕ/ΟΛΜΕ κ. Π. Μπούρδαλα) ήταν ότι «οι μικρές περικοπές των παλιών συναδέλφων οφείλονται στις μεγάλες απεργίες που είχαν κάνει στο παρελθόν, ενώ οι νέοι δεν απεργούν και να τα αποτελέσματα».
Σήμερα έχουμε μπροστά μας ένα νέο μισθολόγιο, για το οποίο γράφονται πολλά, θετικά ή αρνητικά, αυτές τις μέρες. Ένα ωστόσο, σχόλιο που διάβασα στο παρακάτω κείμενο του κ. Μπούρδαλα (http://www.tomtb.com/mis8ol-prokl-ekp-pam-7875-2/) ένιωσα να με θίγει προσωπικά και επιθυμώ να το σχολιάσω. Το κείμενο αναφέρεται στην μισθολογική προώθηση των κατόχων μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων και αναφέρει επί λέξει: «έγιναν σ” αυτό το ν/σχ πολλαπλές εσωτερικές μισθολογικές ανακατατάξεις και σε πολλά επίπεδα, όπου η βασική τους κατεύθυνση είναι κλοπή μισθού από τους πολλούς, τους από κάτω, τους προερχόμενους από φτωχές οικογένειες ή δεν είχαν ειδικές πελατειακές σχέσεις, με ταυτόχρονη μεταφορά στους λίγους, στους από πάνω ή στους δίπλα που προέρχονται συνήθως από πλούσιες οικογένειες, με υπερβολική χρήση των προσόντων (μέχρι και 12 έτη πλασματικής εργασίας)».
Προερχόμενος από φτωχή οικογένεια και έχοντας δαπανήσει 11 χρόνια από τη ζωή μου σε ελληνικό πανεπιστήμιο για να σπουδάσω και να πάρω πτυχίο, master και διδακτορικό και στη συνέχεια να διοριστώ ως εκπαιδευτικός μέσω γραπτού διαγωνισμού, μπορώ να υποστηρίξω ότι η συντριπτική πλειοψηφία όσων αποκτούν μεταπτυχιακά ούτε πλούσιοι είναι και το κάνουν αξιοκρατικά, δαπανώντας άπειρες ώρες σε εργαστήρια, στο πεδίο και σε βιβλιοθήκες. (Υπάρχει και μία μικρή μειοψηφία δεξιών ή αριστερών συνδικαλιστών που μπορεί να πήραν μεταπτυχιακούς τίτλους μέσω διαπλοκής, αλλά στην Ελλάδα πάντα είχαμε φελλούς που επέπλεαν.) Γνώμη μου είναι ότι η μισθολογική προώθηση των κατόχων μεταπτυχιακών τίτλων, αποτελεί στοιχείο αξιοκρατίας και μόνο ως θετική μπορεί να εκληφθεί.
Είμαι σίγουρος ότι το παραπάνω ατυχές σχόλιο του κ. Μπούρδαλα έγινε πάνω στον υπερβολικό του ζήλο να ασκήσει κριτική στην παρούσα κυβέρνηση. Και όντως υπάρχει πληθώρα αρνητικών σημείων στο νέο μισθολόγιο όπου μπορούμε να επικεντρώσουμε τη κριτική μας εκεί.
Γ. Βέρροιος, εκπαιδευτικός, Δρ. Βιολογίας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη