Thumbnail
Νίκος Φίλης

Τι είπε σήμερα στη Βουλή ο Νίκος Φίλης για τα κενά και τις αποσπάσεις

 

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων):
Το πρόβλημα των κενών στα σχολεία είναι σύνθετο. Τα κενά είναι δύο ειδών. Τα πλασματικά και τα πραγματικά. Τα πλασματικά κενά δεν είναι λίγα. Δεν λέω ότι εξαφανίζονται τα πραγματικά κενά. Όμως, δυστυχώς ο τρόπος οργάνωσης των σχολείων και κυρίως ο τρόπος οργάνωσης των διευθύνσεων διευκολύνουν την ύπαρξη πλασματικών κενών, κάτι που ομολογούν και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί –εννοώ τα διευθυντικά στελέχη- στην περίπτωση που κουβεντιάσει κανείς μαζί τους.

Και θα σας αναφέρω μερικά παραδείγματα. Στο τέλος Οκτωβρίου σε μια μεγάλη εκπαιδευτική περιφέρεια της Αθήνας είχαμε εκατόν πενήντα πλεονάσματα εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και εκατό ελλείμματα των ιδίων ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Οι πόρτες είναι δίπλα-δίπλα! Χρειάστηκε, λοιπόν, να γίνει ειδική έρευνα και να υπάρχουν καταγγελίες και επισημάνσεις από εκπαιδευτικούς, προκειμένου να δούμε τι πρέπει να κάνουμε. Αντιμετωπίσαμε, λοιπόν, προβλήματα που έχουν να κάνουν με μια αδρανειακή λειτουργία στα σχολεία, αν μπορεί δηλαδή να μεταφέρει κανείς ειδικότητες από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Για να είμαστε λίγο επί των πραγμάτων, δηλαδή, χρειάζεται να κάνουμε μια αναδιοργάνωση, να κάνουμε υπηρεσιακές μεταβολές. Το σχέδιο αυτό προχωράει σε λίγους μήνες –εννοώ πολύ πριν τελειώσει αυτή η χρόνιά- ούτως ώστε τον Μάιο - Ιούνιο να τελειώσει και η ιστορία των αποσπάσεων. Θα υπάρξει ριζική μείωση του αριθμού των αποσπασμένων εκπαιδευτικών, ώστε να επιστρέψουν αρκετοί στην αίθουσα.
 
Επίσης, θέλω να σας πω ότι στους στόχους της Κυβέρνησης, αναλόγως και των δημοσιονομικών εξελίξεων, είναι φέτος να σπάσει η ιστορία της αδιοριστίας και να γίνουν μερικές χιλιάδες –δεν είναι δυνατό να πω πόσες αυτήν τη στιγμή, δεν έχουμε συγκεκριμένη ανταπόκριση δημοσιονομικών μεγεθών- από φέτος όμως διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση.

Κάνουμε ό,τι μπορούμε, για να αλλάξουμε το σχολείο, για να αλλάξουμε την καθημερινότητα στο σχολείο, για να γίνει πιο φιλικό στον μαθητή και στον εκπαιδευτικό και να είναι πιο ουσιαστική η λειτουργία του.

Εμπιστευόμαστε την προσπάθεια των εκπαιδευτικών, γιατί χωρίς αυτούς, ό,τι και να κάνουμε, το σχολειό δεν μπορεί να λειτουργήσει με ουσιαστικό τρόπο. Και πιστεύουμε ότι, αν ξαναγίνει το θέμα της εκπαίδευσης του δημόσιου σχολείου κεντρικό ζήτημα συζήτησης και απασχόλησης στην κοινωνία και όχι περιπτωσιολογικά και επί τη ευκαιρία στην αρχή της χρονιάς, αλλά σε όλη τη διάρκεια, τότε το σχολειό μπορεί να ξαναβρεί την κεντρική του θέση μέσα στην κοινωνία και τα παιδιά να αποκτήσουν αυτά που τους λείπουν, δηλαδή ένα  συνεργάσιμο σχολείο, ένα σχολείο χωρίς άκρατο ανταγωνισμό, ένα σχολείο που θα τα μορφώνει, ένα σχολειό ανοιχτό στην κοινωνία, ένα σχολειό, όπως ήταν παλιότερα, κύτταρο της κοινωνικής ζωής.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

doulia
Σοκ στην ΕΕ: Το εργασιακό στρες σκοτώνει 10.000 ανθρώπους ετησίως
Σοκ προκαλούν τα στοιχεία του Ινστιτούτου Εργασίας της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Συνδικάτων (ETUI-ETUC), που αποκαλύπουν ότι κάθε χρόνο πάνω από...
Σοκ στην ΕΕ: Το εργασιακό στρες σκοτώνει 10.000 ανθρώπους ετησίως
PETROS DAMIANOS
Απαγόρευση εισόδου στον Πέτρο Δαμιανό από το Σχολείο Φυλακών Αυλώνα: Σοκ και αντιδράσεις στον χώρο της εκπαίδευσης
Σχολείο Φυλακών Ανηλίκων Αυλώνα: Απαγόρευσαν την είσοδο στον Πέτρο Δαμιανό!
Απαγόρευση εισόδου στον Πέτρο Δαμιανό από το Σχολείο Φυλακών Αυλώνα: Σοκ και αντιδράσεις στον χώρο της εκπαίδευσης
epistimi
Πώς η γενετική διαμορφώνει τη ζωή και την κοινωνία μας;
Από τις πιθανότητες εκδήλωσης χρόνιων παθήσεων έως την εκπαιδευτική και οικονομική μας εξέλιξη, οι πληροφορίες που κρύβονται στους γενετικούς μας...
Πώς η γενετική διαμορφώνει τη ζωή και την κοινωνία μας;