Thumbnail
Νίκος Φίλης

Τι είπε σήμερα στη Βουλή ο Νίκος Φίλης για τα κενά και τις αποσπάσεις

 

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων):
Το πρόβλημα των κενών στα σχολεία είναι σύνθετο. Τα κενά είναι δύο ειδών. Τα πλασματικά και τα πραγματικά. Τα πλασματικά κενά δεν είναι λίγα. Δεν λέω ότι εξαφανίζονται τα πραγματικά κενά. Όμως, δυστυχώς ο τρόπος οργάνωσης των σχολείων και κυρίως ο τρόπος οργάνωσης των διευθύνσεων διευκολύνουν την ύπαρξη πλασματικών κενών, κάτι που ομολογούν και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί –εννοώ τα διευθυντικά στελέχη- στην περίπτωση που κουβεντιάσει κανείς μαζί τους.

Και θα σας αναφέρω μερικά παραδείγματα. Στο τέλος Οκτωβρίου σε μια μεγάλη εκπαιδευτική περιφέρεια της Αθήνας είχαμε εκατόν πενήντα πλεονάσματα εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και εκατό ελλείμματα των ιδίων ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Οι πόρτες είναι δίπλα-δίπλα! Χρειάστηκε, λοιπόν, να γίνει ειδική έρευνα και να υπάρχουν καταγγελίες και επισημάνσεις από εκπαιδευτικούς, προκειμένου να δούμε τι πρέπει να κάνουμε. Αντιμετωπίσαμε, λοιπόν, προβλήματα που έχουν να κάνουν με μια αδρανειακή λειτουργία στα σχολεία, αν μπορεί δηλαδή να μεταφέρει κανείς ειδικότητες από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Για να είμαστε λίγο επί των πραγμάτων, δηλαδή, χρειάζεται να κάνουμε μια αναδιοργάνωση, να κάνουμε υπηρεσιακές μεταβολές. Το σχέδιο αυτό προχωράει σε λίγους μήνες –εννοώ πολύ πριν τελειώσει αυτή η χρόνιά- ούτως ώστε τον Μάιο - Ιούνιο να τελειώσει και η ιστορία των αποσπάσεων. Θα υπάρξει ριζική μείωση του αριθμού των αποσπασμένων εκπαιδευτικών, ώστε να επιστρέψουν αρκετοί στην αίθουσα.
 
Επίσης, θέλω να σας πω ότι στους στόχους της Κυβέρνησης, αναλόγως και των δημοσιονομικών εξελίξεων, είναι φέτος να σπάσει η ιστορία της αδιοριστίας και να γίνουν μερικές χιλιάδες –δεν είναι δυνατό να πω πόσες αυτήν τη στιγμή, δεν έχουμε συγκεκριμένη ανταπόκριση δημοσιονομικών μεγεθών- από φέτος όμως διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση.

Κάνουμε ό,τι μπορούμε, για να αλλάξουμε το σχολείο, για να αλλάξουμε την καθημερινότητα στο σχολείο, για να γίνει πιο φιλικό στον μαθητή και στον εκπαιδευτικό και να είναι πιο ουσιαστική η λειτουργία του.

Εμπιστευόμαστε την προσπάθεια των εκπαιδευτικών, γιατί χωρίς αυτούς, ό,τι και να κάνουμε, το σχολειό δεν μπορεί να λειτουργήσει με ουσιαστικό τρόπο. Και πιστεύουμε ότι, αν ξαναγίνει το θέμα της εκπαίδευσης του δημόσιου σχολείου κεντρικό ζήτημα συζήτησης και απασχόλησης στην κοινωνία και όχι περιπτωσιολογικά και επί τη ευκαιρία στην αρχή της χρονιάς, αλλά σε όλη τη διάρκεια, τότε το σχολειό μπορεί να ξαναβρεί την κεντρική του θέση μέσα στην κοινωνία και τα παιδιά να αποκτήσουν αυτά που τους λείπουν, δηλαδή ένα  συνεργάσιμο σχολείο, ένα σχολείο χωρίς άκρατο ανταγωνισμό, ένα σχολείο που θα τα μορφώνει, ένα σχολειό ανοιχτό στην κοινωνία, ένα σχολειό, όπως ήταν παλιότερα, κύτταρο της κοινωνικής ζωής.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΣΟΚ με την Ανάκληση απορρυπαντικού πλυντηρίου ρούχων: Αόρατος κίνδυνος με επιβλαβείς χημικές ουσίες και ελλιπή επισήμανση

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

teacher
Εκπαιδευτικοί - δημόσιοι υπάλληλοι: Άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με ή χωρίς αμοιβή – Η νομοθεσία για όλες τις περιπτώσεις
Τι ισχύει στις περιπτώσεις: 1. Ασκηση ιδιωτικού  έργου σε περίοδο άδειας άνευ αποδοχών 2. Ιδιωτικό έργο ή εργασία με αμοιβή, σε υπαλλήλους που τελούν...
Εκπαιδευτικοί - δημόσιοι υπάλληλοι: Άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με ή χωρίς αμοιβή – Η νομοθεσία για όλες τις περιπτώσεις
sxoliko vivlio
Γιατί κ. Πρόεδρε του ΙΕΠ αφαιρέσατε από το σχολικό βιβλίο τα «παιδιά που τους έκλεψαν το χαμόγελο»;
Για την αφαίρεση από το σχολικό βιβλίο της γλώσσας άρθρου του Π. Παπακωνσταντίνου για τα δεινά των παιδιών στην κατεχόμενη Παλαιστίνη, δημοσιευμένο...
Γιατί κ. Πρόεδρε του ΙΕΠ αφαιρέσατε από το σχολικό βιβλίο τα «παιδιά που τους έκλεψαν το χαμόγελο»;