Η εισήγηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ προς τις ΓΣ των ΕΛΜΕ
Το 3ο μνημόνιο, νόμος 4336/15, που ψηφίστηκε από τη Βουλή μετά την υπογραφή της συμφωνίας από την κυβέρνηση με το «κουαρτέτο» των τοκογλύφων – δανειστών, αλλά και οι «εφαρμοστικοί» νόμοι που θα το συνοδεύσουν, αποτελούν συνέχεια των βάρβαρων μνημονιακών πολιτικών. Οι εργαζόμενοι με τους αγώνες τους και την ψήφο τους διεκδίκησαν αυτές οι πολιτικές να μπουν στο περιθώριο.
Με το 3ο μνημόνιο συνεχίζεται η κατάλυση κάθε έννοιας λαϊκής κυριαρχίας και η μόνιμη επιτροπεία από τους δανειστές, ενώ απαγορεύονται οι μονομερείς ενέργειες από την πλευρά της Ελλάδας. Η συμφωνία αυτή περιλαμβάνει νέα σκληρά μέτρα λιτότητας για τους εργαζόμενους, διάλυσης του ασφαλιστικού συστήματος, ιδιωτικοποίησης του εθνικού πλούτου και ύφεσης για την ελληνική οικονομία. Αποτελεί την τελική φάση ακραίων εκβιασμών, τρομοκρατίας και χρηματοδοτικής ασφυξίας από την πλευρά της ΕΕ, της ΕΚΤ και του ΔΝΤ, και συμβιβασμών – υποχωρήσεων, σε φόντο άτακτης χρεωκοπίας, από την πλευρά της κυβέρνησης. Ταυτόχρονα, οι διαδικασίες αυτές αποκάλυψαν σε όλο το λαό την αντιδραστική φύση των μηχανισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωζώνης.
Τα μέτρα αυτά, ιδιαίτερα όσον αφορά τους τομείς της ασφάλισης, της φορολογίας, της διατήρησης του ΕΝΦΙΑ, των μισθών, των εργασιακών σχέσεων και των ιδιωτικοποιήσεων, είναι μέτρα ακραία νεοφιλελεύθερα και θα επιδεινώσουν ακόμα περισσότερο τη θέση των εργαζομένων και του λαού.
Ιδιαίτερα επισημαίνουμε τις αρνητικές επιπτώσεις της συμφωνίας για τους εργαζόμενους στο δημόσιο, αλλά και τον ιδιωτικό τομέα, όπως η μείωση των συντάξεων και η αύξηση των ορίων ηλικίας, ακόμα και στις περιπτώσεις που υπήρχαν κατοχυρωμένα και ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα, η μη επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
Παράλληλα, είναι ορατή νέα μείωση των μισθών των εκπαιδευτικών, μέσα από ένα νέο μισθολόγιο που θα ψηφιστεί μέσα στο 2015 και θα ισχύσει από 1-1-2016.
Δυστυχώς, για ακόμη μία φορά δεν μένει έξω από τη μνημονιακή στόχευση ούτε ο τομέας της εκπαίδευσης και της επαγγελματικής κατάρτισης (σελ. 1026-1027 του ν.4336/15).
Η νέα δέσμευση, ότι η έκθεση του ΟΟΣΑ του 2011, με την ανάλογη αναθεώρησή της, θα είναι οδηγός για τις εκπαιδευτικές αλλαγές, μπορεί να επιφέρει σοβαρές αρνητικές εξελίξεις τόσο στο εκπαιδευτικό σύστημα (όπως π.χ. ρυθμίσεις για την επαγγελματική κατάρτιση και την υποχρεωτική μαθητεία βάσει του ν.4186/13, συνέχιση της υλοποίησης της «μεταρρύθμισης του νέου σχολείου» και αξιολόγηση των σχολείων βάσει της λεγόμενης «αποδοτικότητας», που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίησή τους) όσο και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών (όπως αύξηση ωραρίου, επαναφορά της αξιολόγησης-χειραγώγησης εκπαιδευτικών κ.λπ.).
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους μήνες που έρχονται, οι εργαζόμενοι να δουν και να συνειδητοποιήσουν ότι με τις μαζικές αγωνιστικές τους παρεμβάσεις σε επιμέρους αντιλαϊκά μέτρα μπορούν να παγώσουν τομείς μνημονιακών πολιτικών και ταυτόχρονα να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις, μέσα από μεγάλες παρεμβάσεις του σκ, ανατροπής των μνημονιακών πολιτικών και της λιτότητας.
Προς αυτή την κατεύθυνση, ιδιαίτερη σημασία έχει, η όσο γίνεται καλύτερη λειτουργία των σωματείων μας (ΕΛΜΕ), η ενημέρωση των συναδέλφων στα σχολεία (περιοδείες, συσκέψεις), ο χρόνος προετοιμασίας των αγωνιστικών παρεμβάσεων – συλλαλητήρια – απεργία.
Α. Πρώτης προτεραιότητας ζήτημα είναι τα προβλήματα λειτουργίας των σχολείων (κενά, τμήματα και αριθμός μαθητών, μόνιμοι διορισμοί, προσλήψεις αναπληρωτών, αναθέσεις μαθημάτων και μετακινήσεις συναδέλφων) με αιχμές:
- Προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών (τρόπος διορισμού).
- Κάλυψη όλων των κενών με αναπληρωτές.
- Ανώτατο όριο μαθητών 20 στα τμήματα γενικής παιδείας, 15 στην κατεύθυνση και 10 στα εργαστήρια.
- Ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ στην κατεύθυνση στήριξης των ειδικοτήτων που επανασυστήθηκαν.
- Καμία αλλαγή στις αναθέσεις μαθημάτων την τρέχουσα σχολική χρονιά.
- Οι μετακινήσεις συναδέλφων για την κάλυψη των λειτουργικών κενών να γίνονται μόνο σε εθελοντική βάση.
- Καμία αύξηση του διδακτικού ωραρίου με προοπτική την επαναφορά του στα ισχύοντα το 2013.
Β. Συνταξιοδοτικό – Κοινωνική Ασφάλιση
- Κατοχύρωση του αναδιανεμητικού χαρακτήρα της κοινωνικής ασφάλισης.
- ΟΧΙ στην ανατροπή των ορίων ηλικίας. Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας.
- ΟΧΙ μειώσεις σε κύριες και επικουρικές συντάξεις, ενίσχυση των ταμείων για τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος.
- Σταδιακή αποκατάσταση των απωλειών της τελευταίας 5ετίας.
Γ. Μισθολόγιο – αξιολόγηση
- Νέο μισθολόγιο με βελτίωση αποδοχών στους νέους συναδέλφους.
- Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη με σταδιακή αποκατάσταση απωλειών.
- Αποτροπή ψήφισης νέου μοντέλου αξιολόγησης – χειραγώγησης.
- Ψήφιση πολυνομοσχεδίου για την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης.
- Προβολή της θέσης για άμεσα μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού έργου μέσα από συλλογικούς θεσμούς (σύλλογο καθηγητών - σχολικό σύμβουλο) καθώς και συνεχής διαδικασία επιμόρφωσης.
Η δημόσια εκπαίδευση έχει ανοιχτά πολλά προβλήματα. Απαιτείται μεγάλη τομή για μια δημοκρατική και αποτελεσματική εκπαίδευση. Η ΟΛΜΕ είναι έτοιμη να συμβάλλει σε ένα ουσιαστικό διάλογο για την αναβάθμιση του σχολείου και του εκπαιδευτικού και απαραίτητη προϋπόθεση είναι να αντιμετωπιστούν θετικά τα παραπάνω ζητήματα.
Ταυτόχρονα η ΟΛΜΕ, μαζί με όλες τις οργανωμένες συνδικαλιστικές δυνάμεις και το λαό πρέπει να συμβάλλει με αγωνιστικό τρόπο, στα μεγάλα ζητήματα που καθορίζουν το μέλλον της χώρας:
- Ανατροπή των πολιτικών λιτότητα και ύφεσης, ανατροπή των πολιτικών ΕΕ – ΕΚΤ - ΔΝΤ.
- Κοινωνικά δίκαιο φορολογικό σύστημα.
- Όχι στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας.
- Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ.
- Διασφάλιση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα της παιδείας, της υγείας, της κοινωνικής ασφάλισης. Διασφάλιση της πρώτης κατοικίας.
- Κατοχύρωση των συνδικαλιστικών ελευθεριών, υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων και των συμφερόντων των λαϊκών στρωμάτων.
Σε αυτή την ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία για τη χώρα και τους εργαζομένους, έχουμε την υποχρέωση να εμβαθύνουμε, μέσα από δημοκρατικό διάλογο πάνω σε κορυφαία ζητήματα προσανατολισμού της χώρας, ανιχνεύοντας εναλλακτικές λύσεις νέας παραγωγικής ανάπτυξης σε δυναμική αντίθεση και αντιπαράθεση με μηχανισμούς εξάρτησης σε μια πορεία για πραγματική κατοχύρωση της εθνικής ανεξαρτησίας και κυριαρχίας της χώρας.
Πρόγραμμα Δράσης
Με βάση τους παραπάνω άξονες, η δράση μας θα αναπτυχθεί με:
- Περιοδείες στα σχολεία.
- Συγκεντρώσεις, παραστάσεις σε Διευθύνσεις, περιφέρειες για κάλυψη των κενών και τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα μαζί με γονείς.
- Προετοιμασία με άλλες ομοσπονδίες και την ΑΔΕΔΥ για πανεργατική απεργιακή κινητοποίηση το συντομότερο δυνατό.
- Συντονισμός κλαδικών κινητοποιήσεων με τη ΔΟΕ για κενά – αξιολόγηση – συνταξιοδοτικό.
- Εξουσιοδότηση για άμεση απεργιακή κινητοποίηση (μαζί με ΔΟΕ) σε περίπτωση αύξησης του ωραρίου.
Ο προσανατολισμός των κινητοποιήσεων μας θα πρέπει να στραφεί με ουσιαστικό τρόπο στην πολύ καλή προετοιμασία τους. Αυτό σημαίνει πως χρειάζεται να εξασφαλίζεται ο αναγκαίος χρόνος από την εξαγγελία μέχρι την υλοποίησή τους, αλλά και η πολύπλευρη δράση ενημέρωσης και προπαγάνδισης στα σχολεία (περιοδείες, υλικό , αφίσα, προκήρυξη, συγκεντρώσεις, συσκέψεις).
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, εκτιμώντας τις εξελίξεις και αποτιμώντας το βαθμό ετοιμότητας του συνδικαλιστικού κινήματος, θα καλέσει τον κλάδο σε νέες Γενικές Συνελεύσεις στο τέλος Νοέμβρη για συνέχιση και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.
Οι εκπαιδευτικοί μαζί με όλους τους εργαζομένους, όπως έκαναν και τα προηγούμενα χρόνια, με τους αγώνες τους θα αντισταθούν και τελικά θα ακυρώσουν στην πράξη την εφαρμογή των νέων μνημονιακών μέτρων και πολιτικών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη