Thumbnail
Ένα μικρό αφιέρωμα παρουσιάζοντας τα βασικότερα σημεία  των προγραμμάτων των κομμάτων

Το ζήτημα της εκπαίδευσης αποτελεί συνολικότερα βασικό πυλώνα των προγραμματικών διακηρύξεων των κομμάτων. Οι θέσεις που διατυπώνονται είναι ποικίλες και διαφέρουν σε αρκετές περιπτώσεις ριζικά μεταξύ τους. 


Καθώς, λοιπόν, βρισκόμαστε λίγα μόλις εικοσιτετράωρα πριν το άνοιγμα της κάλπης, πραγματοποιούμε ένα μικρό αφιέρωμα παρουσιάζοντας τα βασικότερα σημεία  των προγραμμάτων των κομμάτων πάνω στον τομέα αυτό.

Πολλά από τα στοιχεία τα αντλήσαμε από το διαδίκτυο είτε από την πλατφόρμα http://www.vouliwatch.gr/.

Σύμφωνα με τις προγραμματικές δηλώσεις του ΣΥΡΙΖΑ "η εκπαίδευση θα πρέπει να απέχει από οποιαδήποτε μνημονιακή πολιτική", ενώ παράλληλα τονίζεται ότι "η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος θα επιτευχθεί με την καθιέρωση νέων τρόπων διδασκαλίας, την αναβάθμιση των εκπαιδευτικών , την άμβλυνση εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων, μέτρα για την αλλαγή της λειτουργίας της κεντρικής διοίκησης και για την αντιμετώπιση των δυσμενών αποτελεσμάτων της κρίσης , καθώς επίσης και την συνολική αναβάθμιση της εκπαίδευσης όσον αφορά τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης". Όσον αφορά το ζήτημα της "παραπαιδείας" στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται ότι "η φροντιστηριακή και ιδιωτική εκπαίδευση αποτελούν παθογένεια, η οποία θα εξαλειφθεί μέσω της αναβάθμισης και ουσιαστικοποίησης της δημόσιας".

Δείτε εδώ τις προγραμματικές διακηρύξεις του ΣΥΡΙΖΑ

Η ΝΔ από την άλλη δίνει ιδιαίτερο βάρος στο ζήτημα της εκαπίδευσης, καθώς θεωρεί ότι "η Παιδεία είναι ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες άσκησης πολιτικής και η μοναδική, ίσως, εγγυημένη, επένδυση για το μέλλον της Ελλάδας". Ακόμη σημειώνει ότι "βασικός στόχος είναι μέσα από τις εργασίες του Τομέα Παιδείας να προφυλαχθεί και να ενισχυθεί, ώστε να εξασφαλιστεί η απόδοσή της".  

Δείτε εδώ τις θέσεις της ΝΔ για την παιδεία

Αίσθηση έχουν προκαλέσει, ανάμεσα σε πολλά άλλα, οι θέσεις του Ποταμιού για την παιδεία. Οι βασικότερες συνοψίζονται στις εξής: "Πρότυπα σχολεία σε όλες τις φτωχές περιοχές της χώρας. Όχι κατάργηση της αριστείας και επιβολής δια νόμου της μετριότητας και του χαβαλέ. Αύξηση της εξωστρέφειας των πανεπιστημίων μας και διασύνδεση με την αγορά εργασίας. Μη κρατικά πανεπιστήμια για νέες θέσεις εργασίας αλλά και για κάτι ακόμη. Όχι άλλες διαρροές εγκεφάλων.
Για το σύνολο της ιδιωτικής εκπαίδευσης "το Ποτάμι είναι αντίθετο με την επιβολή από τη συγκυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ του ΦΠΑ 23%, τόσο στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης, στα κέντρα ξένων γλωσσών και εκμάθησης Η/Υ, στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και γενικά στο σύνολο της ιδιωτικής εκπαίδευσης".

Εδώ οι θέσεις του Ποταμιού για την εκπαίδευση

Το ΚΚΕ, από την άλλη, δίνοντας βάρος στο δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της παιδείας θεωρεί ότι "υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις, υπάρχει συσσωρεμένη γνώση και πλούτος προκειμένου κεντρικά και σχεδιασμένα να ικανοποιούνται οι λαϊκές ανάγκες για ολόπλευρη μόρφωση. Ο κεντρικός σχεδιασμός με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες μπορεί επίσης να εγγυηθεί, κάθε νέος και νέα, πριν τελειώσει το σχολείο, την επαγγελματική σχολή ή το πανεπιστήμιο, να ξέρει που θα βρει δουλειά, να έχει κατοχυρωμένο το δικαίωμα στο επάγγελμα και στην εργασία Κατάργηση των ΙΕΚ και των ΚΕΣ. Δωρέαν δημόσιες επαγγελματικές σχολές μετά το υποχρεωτικό δωδεκάχρονο. Κατάργηση κάθε είδους πιστοποίησης και επαγγελματικών εξετάσεων (το πτυχίο η μόνη προϋπόθεση για το επάγγελμα). Ανεμπόδιστη είσοδος των συνδικάτων στις σχολές για ενημέρωση". 

Δείτε εδώ τις θέσεις του ΚΚΕ για την παιδεία

Βασική θέση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) αποτελεί " α) Η αναβάθμιση του Τεχνικού Λυκείου, το Νέο Γενικό Λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, β) Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου και η επιμόρφωση του Ανθρώπινου Δυναμικού, γ) Η ανάπτυξη του Ενιαίου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδιασμού για την έρευνα και την καινοτομία, δ) Η ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης στην Ανώτατη Εκπαίδευση που είναι πηγή διανοητικού πλούτου, καινοτομίας, θέσεων εργασίας". 

Δείτε τις θέσεις της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για την εκπαίδευση

Η νεοσύστατη ΛΑΕ, τέλος, διατυπώνει την άπψη ότι "η Παιδεία είναι ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες άσκησης πολιτικής και η μοναδική, ίσως, εγγυημένη, επένδυση για το μέλλον της Ελλάδας, βασικός στόχος είναι μέσα από τις εργασίες του Τομέα Παιδείας να προφυλαχθεί και να ενισχυθεί, ώστε να εξασφαλιστεί η απόδοσή της". 

Δείτε εδώ τις θέσεις της ΛΑΕ σε μορφή pdf

 

 

 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

amfitheatro-aei-foitites1
Τα Αποτελέσματα των μετεγγραφών/μετακινήσεων 2024-2025: Πόσοι αιτήθηκαν και πόσοι πήραν μετεγγραφή
Τα Αποτελέσματα των μετεγγραφών/μετακινήσεων 2024-2025 και έναρξη υποβολής ενστάσεων
Τα Αποτελέσματα των μετεγγραφών/μετακινήσεων 2024-2025: Πόσοι αιτήθηκαν και πόσοι πήραν μετεγγραφή
εκπαιδευτικος ΑΜΕΑ
«Βασανίζοντας» παιδιά με ειδικές ανάγκες: Η περίπτωση του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Περάματος
Ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει ότι δεν πρόκειται για πραγματικά ειδικό σχολείο αλλά για «κατ’ επίφαση», αφού η υποστελέχωσή του σε ειδικό...
«Βασανίζοντας» παιδιά με ειδικές ανάγκες: Η περίπτωση του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Περάματος
taxi
Σχολεία: Με υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών στερούν εργασία από νέους εκπαιδευτικούς
Για να ανατεθούν οι όποιες υπερωρίες, πρέπει να υπάρχει έγγραφη βεβαίωση από τη διοίκηση αφενός ότι δεν υπάρχουν πλεονάσματα ωρών της ίδιας...
Σχολεία: Με υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών στερούν εργασία από νέους εκπαιδευτικούς