δουβλινο
Οι συμμετέχοντες στις δύο αυτές κινητικότητες εκπαιδευτικοί αποκόμισαν πολλαπλά οφέλη όπως γνώσεις, εμπειρίες και δεξιότητες

Τη σχολική χρονιά 2024- 2025 έξι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν σε δύο κινητικότητες του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ (2024 -1- EL01 – KA122 – SCH – 000202356), στη Φλωρεντία της Ιταλίας και στην πρωτεύουσα της Ιρλανδίας, το Δουβλίνο

Στόχος της συμμετοχής μας αλλά και των σεμιναρίων που επιλέχθηκαν ήταν να γνωρίσουμε νέους, σύγχρονους τρόπους διδασκαλίας, αξιοποιώντας ψηφιακά εργαλεία, καινοτόμες μεθόδους και κυρίως πρακτικές που βοηθούν κάθε παιδί να συμμετέχει ισότιμα στη σχολική ζωή, ανεξάρτητα από τις μαθησιακές του δυσκολίες ή τις πολιτισμικές του καταβολές.

Στη Φλωρεντία το πρόγραμμα, με τίτλο «ICT Tools for a Creative and Collaborative Classroom», εστίασε σε ψηφιακές εφαρμογές που κάνουν το μάθημα πιο ζωντανό και συνεργατικό, όπως διαδραστικές παρουσιάσεις, δημιουργία μικρών βίντεο από τους μαθητές, χάρτες ιδεών και παιχνίδια που ενεργοποιούν την ομάδα. Μέσα από συνεργασία με εκπαιδευτικούς από όλη την Ευρώπη, ανταλλάχθηκαν εμπειρίες, ιδέες και καλές πρακτικές για μια πιο δημιουργική και συμμετοχική τάξη.

φλωρεντια

Στο Δουβλίνο, το θέμα του σεμιναρίου, «Ένα Ευρωπαϊκό Σχολείο για Όλα τα Παιδιά»,  αφορούσε την εκπαίδευση για όλους, με έμφαση στη συμπερίληψη, τη διαφορετικότητα και τη δημιουργικότητα. Μέσα από δραστηριότητες όπως δημιουργία συμπεριληπτικών σχεδίων μαθημάτων βασισμένα στο μοντέλο UDL(Universal Design for Learning),  επισκέψεις σε μουσεία, δημιουργία ιστοριών με έργα τέχνης, αισθητηριακή μάθηση, αλλά και χρήση ψηφιακών και εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, έγινε σαφές πως κάθε παιδί μπορεί να εκφραστεί και να συμμετέχει με τον δικό του τρόπο.

Οι συμμετέχοντες στις δύο αυτές κινητικότητες εκπαιδευτικοί αποκόμισαν πολλαπλά οφέλη όπως γνώσεις, εμπειρίες και δεξιότητες που μπορούν να οδηγήσουν στη δημιουργία ενός σχολείου ανοιχτού, σύγχρονου και ανθρώπινου που ακούει, παρατηρεί και αγκαλιάζει όλα τα παιδιά, καλλιεργώντας τη σκέψη, τη συνεργασία και τη φαντασία. Επίσης, την καλλιέργεια της ευρωπαϊκής τους συνείδησης, μέσω της συνεργασίας εκπαιδευτικών από όλη την Ευρώπη, τη γνωριμία διαφορετικών πολιτισμών και εκπαιδευτικών συστημάτων, την κατανόηση και την αποδοχή των εταίρων μας αλλά και την ανάπτυξη των μεταξύ μας συνεργασιών.

Επιστρέφοντας και διαχέοντας τις νέες γνώσεις στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της σχολικής μας κοινότητας αναμένεται η εφαρμογή νέων και καινοτόμων μεθόδων στη σχολική τάξη, ώστε το σχολείο μας, με έμπνευση από την Ευρώπη, να συνεχίσει να εξελίσσεται υιοθετώντας καλές πρακτικές και εφαρμόζοντας σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παπανικολάου άρια
Παπανικολάου: Έλεγαν πως η Άρια μπορεί να μη μιλήσει ποτέ κανονικά και τώρα μιλάει 3 γλώσσες
Δημήτρης Παπανικολάου για την κόρη του που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού: Η αρχική διάγνωση ήταν πως η Άρια μπορεί να μη μιλήσει ποτέ κανονικά...
Παπανικολάου: Έλεγαν πως η Άρια μπορεί να μη μιλήσει ποτέ κανονικά και τώρα μιλάει 3 γλώσσες
λεφτα
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών: Γιατί θα πρέπει να γίνεται πάντα με πληρωμή όταν είναι εκτός ωραρίου
Όπως τονίζει ο Τηλέμαχος Κουντούρης, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η...
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών: Γιατί θα πρέπει να γίνεται πάντα με πληρωμή όταν είναι εκτός ωραρίου