Thumbnail
Κέντρα Δια Βίου Μάθησης

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τίτλοι τέλους για τη δωρεάν, δημόσια επιμόρφωση στην Ελλάδα. Μετά από δύο χρόνια επιτυχούς λειτουργίας και προσφοράς και πριν προλάβει να εδραιωθεί στη συνείδηση των πολιτών,  ο θεσμός της Δια Βίου Μάθησης στην Ελλάδα ‘κατεβάζει τα ρολά’. Ο λόγος για τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης που κλείνουν σε λιγότερο από 4 μήνες, με την ολοκλήρωση του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και της χρηματοδότησης του ΕΣΠΑ.

Τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, για όσους δε γνωρίζουν, ιδρύθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων δια της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης και του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και λειτουργούν με τη σύμπραξη των Δήμων. Εντάσσονται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους. Υλοποιούν προγράμματα γενικής εκπαίδευσης, που απευθύνονται σε ενήλικες κάθε εθνικής προέλευσης, ηλικίας και μόρφωσης, είναι δωρεάν και στόχο έχουν την προώθηση της Δια Βίου Μάθησης.

Τα δύο τελευταία χρόνια σε 328 Δήμους σε ολόκληρη τη χώρα λειτουργούν χιλιάδες τμήματα μάθησης σε 112 διαθέσιμα προγράμματα, που συνδέονται με τις ανάγκες της σύγχρονής κοινωνίας, όπως ξένες γλώσσες, νέες τεχνολογίες, επιχειρηματικότητα και οικονομία, ποιοτικός ελεύθερος χρόνος κ.α., με πάνω από 162.000 εκπαιδευόμενους να ωφελούνται σε περίοδο οικονομικής κρίσης από τη δωρεάν, δημόσια εκπαίδευση.Η ανταπόκριση του κόσμου είναι εντυπωσιακή και η ζήτηση για εκπαίδευση συνεχώς αυξανόμενη, γεγονός που φαίνεται και από το πλήθος των αιτήσεων που κατακλύζει καθημερινά τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης το τρέχον εκπαιδευτικό έτος 2014-2015.

Το παρόν έργο λήγει στις 30 Ιουνίου του 2015. Στις 17.12.2014 εγκρίθηκε από τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το σύνολο των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων της νέας Προγραμματικής Περιόδου 2014 – 2020, που είχε υποβληθεί από τις ελληνικές αρχές, μεταξύ των οποίων και το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020» (ΕΠ ΑΝΑΔ_ΕΔΒΜ). Το συγκεκριμένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και την Πρωτοβουλία για την Απασχόληση των Νέων, καλύπτει το σύνολο των περιφερειών της χώρας και συμβάλλει στην αναβάθμιση του συστήματος διά βίου μάθησης και την αύξηση της συμμετοχής σε αυτήν.

Παρόλα αυτά το μέλλον των Κ.Δ.Β.Μ. της χώρας κρίνεται αβέβαιο, καθώς δεν έχει γίνει ακόμα καμία κίνηση από το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων για τη γεφύρωση των δύο αυτών προγραμμάτων και την ομαλή συνέχιση της λειτουργίας των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης, έτσι ώστε το Σεπτέμβριο οι ενήλικοι εκπαιδευόμενοι να μπουν πάλι στις αίθουσες. Εκπαιδευόμενοι, Δήμοι και στελέχη σε ολόκληρη την Ελλάδα ανησυχούν ότι η διακοπή της λειτουργίας των Κ.Δ.Β.Μ. ίσως σημάνει και το τέλος της δωρεάν, δημόσιας επιμόρφωσης σε τοπικό επίπεδο, καθιστώντας την ανεπαρκή, περιορισμένη και αποσπασματική. Ζητούν την παράταση του υπάρχοντος έργου και τη γεφύρωσή του με το νέο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, έτσι ώστε τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης να μη χρειαστεί να κλείσουν ούτε για μία μέρα

Συμπλήρωσε το newsletter της Carrefour και κέρδισε δωροεπιταγή 200€

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γιάννης Παπαδομαρκάκης
Γ.Γ Υπουργείου Παιδείας Γ. Παπαδομαρκάκης: «Πάγωμα» αύξησης ωραρίου σχολικών νοσηλευτών – Δέσμευση για οργανικές θέσεις
Τη δέσμευση για «πάγωμα» της πρόθεσης αύξησης του ωραρίου των σχολικών νοσηλευτών, καθώς και τη θετική αντιμετώπιση του αιτήματος για δημιουργία...
Γ.Γ Υπουργείου Παιδείας Γ. Παπαδομαρκάκης: «Πάγωμα» αύξησης ωραρίου σχολικών νοσηλευτών – Δέσμευση για οργανικές θέσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κοινοβουλευτική παρέμβαση ζητά άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών μετά την δικαστική απόφαση «σταθμό»
Με αφορμή την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων, η οποία δικαιώνει τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς των ετών 2020 και 2021 και επιβάλλει τη...
Κοινοβουλευτική παρέμβαση ζητά άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών μετά την δικαστική απόφαση «σταθμό»
εκπαιδευτικοι
Όταν το σχολείο παύει να ανήκει στη γειτονιά: Η σιωπηλή μετατροπή σχολείων και η ανατροπή της σχολικής ζωής
Δεν υπάρχει πιο οικείος θεσμός από το σχολείο της γειτονιάς. Είναι το κτίριο που ανοίγει κάθε πρωί με γνώριμες φωνές, το σημείο συνάντησης...
Όταν το σχολείο παύει να ανήκει στη γειτονιά: Η σιωπηλή μετατροπή σχολείων και η ανατροπή της σχολικής ζωής