Thumbnail
Από το ΚΕΚ Θεσσαλίας

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ της ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ:
Δεν σχετίζεται με τις διαταραχές λόγου
Δεν ταυτίζεται με τη δυσλεξία

Περισσότερα στο πρόγραμμα «Αναγνωστικές δυσκολίες - Ειδική Αγωγή: Εξειδικευμένη Πιστοποίηση σε Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 3 ενοτήτων»

Η σχέση των διαταραχών των αναγνωστικών δεξιοτήτων με τις διαταραχές του λόγου, μελετήθηκε από τη σκοπιά της ψυχολογίας, της παιδοψυχιατρικής και των νευροεπιστημών. Από τις πρώιμες σημαντικές για ανάγνωση και τις αναγνωστικές δυσκολίες έρευνες (Liberman, 1983), προκύπτει ότι υπάρχει σημαντική σχέση μεταξύ των δυσκολιών ανάγνωσης και φωνολογικής επίγνωσης, καθώς και ότι οι δυσκολίες ανάγνωσης δεν συνδέονται με την ομιλία. Σε αντίθεση με την παλαιότερη θέση του Orton ότι τα οπτικά λάθη και οι αντιστροφές προσδιορίζουν τη δυσλεξία, οι προαναφερόμενοι ερευνητές υποστήριξαν ότι τα γλωσσολογικά χαρακτηριστικά της ανάγνωσης, και οι δυσκολίες κατονομασίας χαρακτηρίζουν τη δυσλεξία (Lyon, et al. 2003). 

Στην Ευρώπη και κυρίως στη Μ. Βρετανία, η μελέτη των Μαθησιακών Δυσκολιών επικεντρώθηκε στις ειδικές δυσκολίες ανάγνωσης. Ο Critchley, μια σημαντική προσωπικότητα στο χώρο των ΜΔ, όρισε την αναπτυξιακή δυσλεξία ως μια μαθησιακή διαταραχή, η οποία εκδηλώνεται αρχικά με δυσκολίες στην ανάγνωση και αργότερα με περίεργη ορθογραφία, καθώς και με δυσκολίες στη χρήση του γραπτού και όχι του προφορικού λόγου.

Ενδιαφέρουσα είναι η διάκριση που έκανε ο Rutter με τους συνεργάτες του (Rutter & Yule, 1975, Rutter, et al. 2004) μεταξύ της γενικής και ειδικής αναγνωστικής καθυστέρησης. Η γενική αναγνωστική καθυστέρηση αναφέρονταν στις δυσκολίες ανάγνωσης κατά τη φοίτηση στο σχολείο, ανεξάρτητα από το νοητικό δυναμικό, και αφορούσε σε παιδιά με νοημοσύνη και επίδοση κάτω του φυσιολογικού. Από την άλλη, η ειδική (αναπτυξιακή) αναγνωστική καθυστέρηση, αναφέρονταν σε μια επιβράδυνση της επίδοσης στην ανάγνωση, που δεν προέρχονταν από χαμηλή νοημοσύνη, ήταν δηλαδή ένα είδος υποεπίδοσης παιδιών με φυσιολογική νοημοσύνη.

 

Περισσότερα στο πρόγραμμα «Αναγνωστικές δυσκολίες - Ειδική Αγωγή: Εξειδικευμένη Πιστοποίηση σε Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 3 ενοτήτων»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σοφία Ζαχαράκη
Σοβαρές καταγγελίες για δυσλειτουργίες στο Ελληνικό Σχολείο Φρανκφούρτης - Έκκληση γονέων προς την Σοφία Ζαχαράκη
Στην επιστολή που απευθύνθηκε προς την Υπουργό Παιδείας γίνεται λόγος για ελλείψεις καθηγητών, συχνές και αδικαιολόγητες απουσίες στελεχών, καθώς και...
Σοβαρές καταγγελίες για δυσλειτουργίες στο Ελληνικό Σχολείο Φρανκφούρτης - Έκκληση γονέων προς την Σοφία Ζαχαράκη
pada
ΠΑΔΑ: Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας με την Ελληνική Στατιστική Αρχή
«Η ΕΛΣΤΑΤ έχει θέσει στο επίκεντρο της στρατηγικής της την ενίσχυση της στατιστικής παιδείας και της κατανόησης των δεδομένων από το ευρύτερο κοινό»
ΠΑΔΑ: Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας με την Ελληνική Στατιστική Αρχή
Κώστας Κυρανάκης
Κυρανάκης: AI βάζει τέλος στα «διπλοπεράσματα» στο μετρό
Ο αναπληρωτής υπουργών μεταφορών ανέφερε μπαίνει τέλος στα «διπλοπεράσματα» από τα ακυρωτήρια των εισιτηρίων στο μετρό, καθώς και στην είσοδο σε...
Κυρανάκης: AI βάζει τέλος στα «διπλοπεράσματα» στο μετρό