Thumbnail
Από το ΚΕΚ Θεσσαλίας

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ της ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ:
Δεν σχετίζεται με τις διαταραχές λόγου
Δεν ταυτίζεται με τη δυσλεξία

Περισσότερα στο πρόγραμμα «Αναγνωστικές δυσκολίες - Ειδική Αγωγή: Εξειδικευμένη Πιστοποίηση σε Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 3 ενοτήτων»

Η σχέση των διαταραχών των αναγνωστικών δεξιοτήτων με τις διαταραχές του λόγου, μελετήθηκε από τη σκοπιά της ψυχολογίας, της παιδοψυχιατρικής και των νευροεπιστημών. Από τις πρώιμες σημαντικές για ανάγνωση και τις αναγνωστικές δυσκολίες έρευνες (Liberman, 1983), προκύπτει ότι υπάρχει σημαντική σχέση μεταξύ των δυσκολιών ανάγνωσης και φωνολογικής επίγνωσης, καθώς και ότι οι δυσκολίες ανάγνωσης δεν συνδέονται με την ομιλία. Σε αντίθεση με την παλαιότερη θέση του Orton ότι τα οπτικά λάθη και οι αντιστροφές προσδιορίζουν τη δυσλεξία, οι προαναφερόμενοι ερευνητές υποστήριξαν ότι τα γλωσσολογικά χαρακτηριστικά της ανάγνωσης, και οι δυσκολίες κατονομασίας χαρακτηρίζουν τη δυσλεξία (Lyon, et al. 2003). 

Στην Ευρώπη και κυρίως στη Μ. Βρετανία, η μελέτη των Μαθησιακών Δυσκολιών επικεντρώθηκε στις ειδικές δυσκολίες ανάγνωσης. Ο Critchley, μια σημαντική προσωπικότητα στο χώρο των ΜΔ, όρισε την αναπτυξιακή δυσλεξία ως μια μαθησιακή διαταραχή, η οποία εκδηλώνεται αρχικά με δυσκολίες στην ανάγνωση και αργότερα με περίεργη ορθογραφία, καθώς και με δυσκολίες στη χρήση του γραπτού και όχι του προφορικού λόγου.

Ενδιαφέρουσα είναι η διάκριση που έκανε ο Rutter με τους συνεργάτες του (Rutter & Yule, 1975, Rutter, et al. 2004) μεταξύ της γενικής και ειδικής αναγνωστικής καθυστέρησης. Η γενική αναγνωστική καθυστέρηση αναφέρονταν στις δυσκολίες ανάγνωσης κατά τη φοίτηση στο σχολείο, ανεξάρτητα από το νοητικό δυναμικό, και αφορούσε σε παιδιά με νοημοσύνη και επίδοση κάτω του φυσιολογικού. Από την άλλη, η ειδική (αναπτυξιακή) αναγνωστική καθυστέρηση, αναφέρονταν σε μια επιβράδυνση της επίδοσης στην ανάγνωση, που δεν προέρχονταν από χαμηλή νοημοσύνη, ήταν δηλαδή ένα είδος υποεπίδοσης παιδιών με φυσιολογική νοημοσύνη.

 

Περισσότερα στο πρόγραμμα «Αναγνωστικές δυσκολίες - Ειδική Αγωγή: Εξειδικευμένη Πιστοποίηση σε Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 3 ενοτήτων»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Συλλαλητήριο για την ψήφιση του νομοσχεδίου για τα ιδιωτικά ΑΕΙ
Καθηγητές για διώξεις: «Δυστοπικό» το νέο πειθαρχικό – Πλήγμα στο αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ
Η «Πανεπιστημιακή Εισαγγελία» αντικαθιστά την ΕΛΑΣ – «Επικίνδυνη θεσμική υποβάθμιση» ο ν.5224/2025 για την ασφάλεια στα ΑΕΙ
Καθηγητές για διώξεις: «Δυστοπικό» το νέο πειθαρχικό – Πλήγμα στο αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ
εκλογες
Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων: Στις 8 Δεκεμβρίου οι εκλογές για το νέο ΔΣ
Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων προχωρά στις εκλογές της τη Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025, με τη συμμετοχή υποψηφίων για το Διοικητικό και το Εποπτικό...
Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων: Στις 8 Δεκεμβρίου οι εκλογές για το νέο ΔΣ
ΥΠΑΙΘΑ
Ενισχυτική Διδασκαλία: Νέες εγκύκλιοι – Όλες οι αλλαγές για το 2025-26
Το υπουργείο Παιδείας ανοίγει τις αιτήσεις για διδάσκοντες στην Ενισχυτική Διδασκαλία – Οι προθεσμίες για Γυμνάσια και Λύκεια
Ενισχυτική Διδασκαλία: Νέες εγκύκλιοι – Όλες οι αλλαγές για το 2025-26