Thumbnail
Σύμφωνα με νέα εγκύκλιο του υπουργείου

Επιμέλεια: alfavita.gr

Με βάση ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας που δημοσιεύει το alfavita.gr, το σκάκι εντάσσεται στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου. Η διδασκαλία του σκακιού στο Δημοτικό θα γίνεται από τους ήδη διορισμένους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στις σχολικές μονάδες και γνωρίζουν σκάκι ή είναι μέλη της Ελληνικής Σκακιστικής Ομοσπονδίας ή τοπικών συλλόγων.

Διαβάστε την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας :

ΘΕΜΑ: Ένταξη του σκακιού στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου

Έχοντας υπόψη το Απόσπασμα Πρακτικού 16/17-03-2014 του Ι.Ε.Π., που αφορά προτάσεις για την ένταξη του σκακιού στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου, σας ενημερώνουμε ότι το πρόγραμμα διδασκαλίας σκακιού πληροί τα ψυχοπαιδαγωγικά και διδακτικά κριτήρια ποιότητας και παιδαγωγικής καταλληλότητας, επομένως μπορεί να ενταχθεί στο Δημοτικό Σχολείο. Η διδασκαλία του σκακιού στο Δημοτικό θα γίνεται από τους ήδη διορισμένους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στις σχολικές μονάδες και γνωρίζουν σκάκι ή είναι μέλη της Ελληνικής Σκακιστικής Ομοσπονδίας ή τοπικών συλλόγων μέσα στα δύο παρακάτω πλαίσια εφαρμογής:

1) Η ένταξη του σκακιού ως δημιουργική/ παιδαγωγική δραστηριότητα μπορεί να ενταχθεί στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης, στην Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξη με μία (1) ώρα την εβδομάδα σε τρίμηνους κύκλους με τη σύμφωνη γνώμη του οικείου Σχολικού Συμβούλου της περιοχής ευθύνης του σχολείου και τηρώντας το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο που προβλέπεται σε ανάλογες περιπτώσεις (Σημειώνεται ότι οι ώρες της Ε.Ζ. είναι για την Α’ και Β’ Δημοτικού 4 ώρες την εβδομάδα και για την Γ’ και Δ’ Δημοτικού 3 ώρες αντίστοιχα). Στη συγκεκριμένη περίσταση δίνεται έμφαση στη μορφωτική, πολιτιστική και κοινωνική αξία του σκακιού, στην προώθηση ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας και μάθησης, καθώς και στη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης.

2) Το άλλο πλαίσιο εφαρμογής αφορά τους Ομίλους Αριστείας (Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία) και τα προγράμματα της προαιρετικής ζώνης 14.00 – 17.00 (Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, Ε.Α.Ε.Π.). Η συμμετοχή των μαθητών είναι προαιρετική και αφορά τη δημιουργία ομάδων από ίδιες ή διαφορετικές τάξεις και όχι απαραίτητα με παιδιά του ίδιου τμήματος, όπως ισχύει στην Ευέλικτη Ζώνη.

Και στις δύο περιπτώσεις τονίζεται ότι η συμμετοχή των μαθητών είναι προαιρετική και αφορά τη διερεύνηση και ανάπτυξη των ιδιαίτερων κλίσεων και δεξιοτήτων των παιδιών.

 Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ

Δείτε την ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΕΔΩ σε PDF

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Αυτοκίνητο - Κιβώτιο ταχυτήτων
Κίνδυνος από την πινακίδα και τον αριθμό πλαισίου — Τι πρέπει να κρύβεις στο αυτοκίνητό σου
Έρευνες δείχνουν ότι με γνώση της πινακίδας και του VIN χάκερς μπορούν να αποκτήσουν απομακρυσμένη πρόσβαση σε «έξυπνα» αυτοκίνητα — προστατέψτε τον...
Κίνδυνος από την πινακίδα και τον αριθμό πλαισίου — Τι πρέπει να κρύβεις στο αυτοκίνητό σου
texniti_noimosini
Σε ποια ηλικία «ανθίζει» η νοημοσύνη μας; Νέα επιστημονικά δεδομένα ανατρέπουν όσα ξέραμε
Δεν υπάρχει μία και μοναδική ηλικία μέγιστης διανοητικής απόδοσης — η νοημοσύνη εξελίσσεται με διαφορετικές κορυφώσεις στη διάρκεια της ζωής μας
Σε ποια ηλικία «ανθίζει» η νοημοσύνη μας; Νέα επιστημονικά δεδομένα ανατρέπουν όσα ξέραμε
πυραμίδες
Ανατροπή για τις πυραμίδες της Αιγύπτου: Νέα θεωρία αλλάζει όσα ξέραμε για την κατασκευή τους
Μελέτη Γάλλων επιστημόνων προτείνει ότι οι αρχαίοι Αιγύπτιοι χρησιμοποίησαν υδραυλική τεχνολογία χιλιάδες χρόνια πριν από τη σύγχρονη εποχή
Ανατροπή για τις πυραμίδες της Αιγύπτου: Νέα θεωρία αλλάζει όσα ξέραμε για την κατασκευή τους