Thumbnail
Η διεξαγωγή του πρώτου διαγωνισμού για την εισαγωγή στα Πρότυπα Πειραματικά σχολεία ανέδειξε τα εξής  διαδικαστικά προβλήματα:  

Η διεξαγωγή του πρώτου διαγωνισμού για την εισαγωγή στα Πρότυπα Πειραματικά σχολεία ανέδειξε τα εξής  διαδικαστικά προβλήματα:

Α) ο νόμος επιτρέπει σε κάθε ΕΠΕΣ να διαμορφώνει τα θέματα αγνοώντας την εισήγηση της  ΔΕΠΠΣ, προφανώς επειδή η ιδιαιτερότητα των θεμάτων δεν αλλοιώνει τον διαγωνισμό που αφορά τους υποψηφίους κάθε σχολείου ξεχωριστά. Φέτος την δυνατότητα αυτή αξιοποίησε μόνο ένα Γυμνάσιο ενώ τα υπόλοιπα ΠΠ Γυμνάσια και όλα τα Λύκεια υιοθέτησαν τα κοινά θέματα. Όμως η πολυδιάσπαση της διαδικασίας καθορισμού των θεμάτων (έστω κι αν τηρούνται τα εχέγγυα της ανώνυμης βαθμολόγησης) κλονίζει την εμπιστοσύνη στο αδιάβλητο του διαγωνισμού, για διάφορους λόγους που μπορεί κανείς να φανταστεί, όσο κι αν είναι πεπεισμένος για την εντιμότητα των μελών των ΕΠΕΣ. Είναι λοιπόν ορθότερο (και επωφελέστερο για τον θεσμό και για τις ΕΠΕΣ) να υιοθετούνται κοινά θέματα για όλα τα ΠΠ σχολεία και να απαλειφθεί η περί του αντιθέτου νομοθετική πρόβλεψη.

Β) τα κατά τόπους ΠΠ σχολεία δημοσιεύουν (και αναρτούν διαδικτυακά) ονομαστικούς καταλόγους ταξινόμησης των διαγωνιζομένων με βαθμολογικά φθίνουσα σειρά προκειμένου να αναδείξουν τους επιτυχόντες και τους επιλαχόντες. Έτσι όμως οι τελευταίοι στον κατάλογο υποψήφιοι διασύρονται για την σχετική τους «αποτυχία», κάτι που εύκολα μπορεί να αποτραπεί αν δημοσιεύονται στους εν λόγω καταλόγους μόνον οι κωδικοί των υποψηφίων .

Γ) ακόμη και ο θεσμός των επιλαχόντων ενδέχεται – σε συνθήκες μεγάλης ζήτησης θέσεων – να  προκαλέσει τάσεις εμπορευματοποίησης των θέσεων επιτυχίας.  Επομένως είναι καλύτερο , αν κάποιοι επιτυχόντες δεν επιθυμούν τελικά να εγγραφούν , να διεξάγεται επαναληπτικός διαγωνισμός στο πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου μεταξύ των «επιλαχόντων». Ορθότερο δε είναι να συνδυαστεί αυτό με πρόβλεψη ποινής για όσους επιτυχόντες δεν επιθυμούν να εγγραφούν, εξαιρουμένων περιπτώσεων στις οποίες προέκυψαν επαρκείς λόγοι μετά την ημερομηνία του διαγωνισμού.

Πέραν αυτών δικαιούται κανείς να διατηρεί πολλές αμφιβολίες για  την ορθότητα, τη σκοπιμότητα και την χρησιμότητα της μετατροπής των Πειραματικών σχολείων σε σχολεία «εξαιρετικών» μαθητών και προσοντούχων  εκπαιδευτικών και (επιτρέψτε μου την προσωπική εκτίμηση)  σε οχυρά «απρόσβλητα» από την κρίση, ώστε να διαφυλαχθεί η μεσαία τάξη που συρρικνώνεται ραγδαία.

Προς το παρόν ας διαφυλαχθεί η διαδικασία.

Π.Ν.Τσουκαλάς

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ
Η σιωπηλή ευθύνη: Πώς μεταφέρεται το βάρος των σχολικών ατυχημάτων στους Διευθυντές
Οι Διευθυντές σχολείων επωμίζονται καθήκοντα μηχανικών και τεχνικών, σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που τους καθιστά υπεύθυνους για ό,τι δεν μπορούν να...
Η σιωπηλή ευθύνη: Πώς μεταφέρεται το βάρος των σχολικών ατυχημάτων στους Διευθυντές
aithousa.jpg
Ασύλληπτο! Διευθύντρια σχολείου χτύπησε εκπαιδευτικό παρουσία μαθητών αλλά και της Σχολικής Συμβούλου 
Εκπαιδευτικός δέχθηκε επίθεση από τη διευθύντρια του 2ου Δημοτικού Ερέτριας
Ασύλληπτο! Διευθύντρια σχολείου χτύπησε εκπαιδευτικό παρουσία μαθητών αλλά και της Σχολικής Συμβούλου 
αχαρνες
Ένα σχολείο σε “προσωρινή εξορία”: Ένας χρόνος χωρίς λύση για το 6ο και 12ο Δημοτικό Αχαρνών
Φωνές από την τάξη και την αυλή: “Δεν ζητάμε προνόμια, ζητάμε σχολείο”
Ένα σχολείο σε “προσωρινή εξορία”: Ένας χρόνος χωρίς λύση για το 6ο και 12ο Δημοτικό Αχαρνών