Thumbnail
Άλλοι ευχάριστα, άλλοι με λιγότερη ικανοποίηση ή δυσπιστία υποδέχτηκαν τα νέα κουμπιά του facebook

Επιμέλεια: Κλειώ Ιωάννου

Άλλοι ευχάριστα, άλλοι με λιγότερη ικανοποίηση ή δυσπιστία υποδέχτηκαν την εβδομάδα που μας πέρασε τα νέα κουμπιά του facebook, που έρχονται να συνοδεύσουν το γνωστό σε όλους μας like. Η ίδια η εταιρεία «πλασάρει» το νέο της χαρακτηριστικό με την αιτιολόγηση ότι βοηθάει στην βελτίωση της αλληλεπίδρασης μεταξύ των χρηστών και στην ανάπτυξη περισσότερων εκφραστικών μέσων στο κοινωνικό δίκτυο.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτό, αποτελεί πράγματι κομμάτι αυτής της προσπάθειας. Οι χρήστες εξάλλου για πολύ καιρό έκαναν παράπονα για τον περιορισμένο τρόπο έκφρασης των συναισθημάτων τους, ο οποίος δεν είχε άλλον τρόπο διοχέτευσης από το θετικό περιεχόμενο του like.

Δεν υπάρχει επίσης αμφιβολία ότι πίσω από αυτή την αναβάθμιση κρύβεται ένας πιο σημαντικός λόγος για την ίδια την εταιρεία και την εμπορική αξιοποίηση όλων αυτών των διαδραστικών κουμπιών, ο οποίος δεν είναι άλλος από τη συλλογή δεδομένων. Τα λεγόμενα data, τα οποία όλοι οι τεχνολογικοί κολοσσοί πλέον οφείλουν να αποθηκεύουν και να «ξεδιαλύνουν» ώστε να μπορούν να τα αξιοποιούν για την βελτιστοποίηση των υπηρεσιών τους και την καλύτερη προώθηση των εμπορικών τους τμημάτων που δεν είναι άλλα από τη διαφήμιση.

Όπως αναφέρει σε άρθρο του το περιοδικό slate, είναι γνωστό πλέον ότι ακόμα και το «αθώο» κουμπί του Like αποτελεί από την έναρξη της ύπαρξής του βασική παράμετρος στην διαμόρφωση του αλγόριθμου ο οποίος καθορίζει το τι θα εμφανίζεται στην αρχική σου σελίδα και τι όχι. Κάνοντας like σε μια ανάρτηση επί της ουσίας αναφέρεις ότι επιθυμείς να δεις και άλλα από τον συγκεκριμένο χρήστη, σελίδα, ή προϊόν. Η κίνηση αυτή όμως, περιόριζε το μέγεθος των πληροφοριών που υποδεικνύουν μια ενδεχόμενη συμπεριφορά του δεδομένου χρήστη.

Πλέον με έξι διαφορετικές επιλογές αντιδράσεων, το facebook αναγνωρίζει και αποθηκεύει δεδομένα που πριν δεν ήταν δυνατό να έχει για τους χρήστες του. Με αυτό τον τρόπο η «διανομή» της είδησης, των διαφημίσεων αλλά και των αναρτήσεων εξατομικεύεται σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό προσεγγίζοντας, ακόμα περισσότερο τις διαθέσεις του χρήστη.

Το ίδιο το facebook αρνείται ότι κάνει χρήση αυτών των δεδομένων για αυτό το σκοπό αλλά όπως επισημαίνει και ο ίδιος ο Product Manager της εταιρείας, αυτό σύντομα θα αλλάξει. «Στο μέλλον θα μάθουμε πως αυτές οι αντιδράσεις θα μπορούσαν να διαμορφώσουν την αρχική σελίδα ώστε να μπορεί να εμφανίζονται στον καθένα οι αναρτήσεις που πραγματικά θέλουν να βλέπουν».

Ας μην ξεχνάμε ότι οι διαφημιστές είναι πάντα πρόθυμοι να κατανοήσουν πως οι άνθρωποι αντιδρούν στην διαφημίσεις τους. Τα νέα buttons, θα μπορούσαν να αποδειχθούν σε ένα σημαντικό εργαλείο ανάλυσης για αυτούς αλλά και για το ίδιο το facebook ώστε να καθορίζει την προτεραιότητα των διαφημίσεων ανάλογα με τις διαθέσεις και τη χρήση που ο καθένας κάνει. Αυτό θα μπορούσε να φτάσει στο σημείο για παράδειγμα να εμφανίζει τις διαφημίσεις σε εκείνη την κατηγορία αναρτήσεων που κάνουν το συγκεκριμένο χρήστη χαρούμενο, και να μην τις εμφανίζει σε εκείνες που κάνουν τον χρήστη λυπημένο.

Το μέλλον των κοινωνικών δικτύων κινείται παράλληλα με τις γενικότερες τεχνολογικές εξελίξεις στο ίντερνετ, οι οποίες, με βασική ναυαρχίδα την google έχουν εστιάσει στη συλλογή δεδομένων ως το απόλυτο εργαλείο για την αναβάθμιση των διαδικτυακών υπηρεσιών. Σε καμία περίπτωση όμως αυτό δεν έχει την αθωότητα που μπορεί να φανταζόμαστε. Η διαδρομή που θα κάνουμε με το google maps, η αναζητήσεις μας, η χρήση μιας εφαρμογής, τα like και τα «dislike» μας, εν δυνάμει θα αποτελούν το προσωπικό μας αποτύπωμα στο διαδίκτυο κάνοντας την εμπορική δραστηριότητα πιο εύκολη αλλά και τη χρήση προσωπικών δεδομένων πιο απλή.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pistopoiisi agglikwn
Πιστοποίηση Αγγλικών ΑΣΕΠ επιπέδου C2: Ποιο είναι το πιο εύκολο στην Ελλάδα
Το πιο εύκολο online Πιστοποιητικό Αγγλικής Γλώσσας επιπέδου Β2,C1,C2 στην Ελλάδα είναι αυτό που προωθεί η goLearn με ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΙΣΧΥ και πλήρη...
Πιστοποίηση Αγγλικών ΑΣΕΠ επιπέδου C2: Ποιο είναι το πιο εύκολο στην Ελλάδα
γονείς
Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με τις Άδειες Παρακολούθησης Σχολικής Επίδοσης Τέκνου
Η άδεια χορηγείται στο γονέα−υπάλληλο ανεξάρτητα από το αν ο άλλος γονέας εργάζεται ή όχι
Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με τις Άδειες Παρακολούθησης Σχολικής Επίδοσης Τέκνου
alfavita_logo
Το alfavita συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι Ενώσεις εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ
24ωρη απεργία προκήρυξαν για σήμερα οι Ενώσεις των εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ
Το alfavita συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι Ενώσεις εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ