Στην έκδοση καταδικαστικής απόφασης για το σύνολο των εμπλεκόμενων προσώπων προχώρησε το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών, κλείνοντας τον πρώτο μεγάλο κύκλο της δικαστικής διερεύνησης για την υπόθεση της παράνομης διαρροής των ηλεκτρονικών διευθύνσεων των Ελλήνων εκλογέων του εξωτερικού. Το δικαστήριο έκρινε ένοχους και τους τέσσερις κατηγορούμενους, διαφοροποιώντας ωστόσο τις ευθύνες τους ανάλογα με τον θεσμικό τους ρόλο και τα αδικήματα που τους βάραιναν.
Στο επίκεντρο της δικαστικής κρίσης βρέθηκαν η πρώην ευρωβουλευτής Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου και ο πρώην γενικός γραμματέας του Υπουργείου Εσωτερικών, Μιχάλης Σταυριανουδάκης. Και οι δύο κρίθηκαν ένοχοι για το σύνολο των κατηγοριών που αντιμετώπιζαν, δηλαδή τόσο για την παραβίαση του υπηρεσιακού απορρήτου όσο και για την παράβαση της νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων.
Αντίθετα, οι δικαστές προχώρησαν στην απαλλαγή από το αδίκημα της παραβίασης υπηρεσιακού απορρήτου για τα δύο κομματικά στελέχη, τον Μένιο Κορομηλά (πρώην γραμματέα Αυτοδιοίκησης της ΝΔ) και τον Νίκο Θεοδωρόπουλο (τότε γραμματέα Αποδήμων της ΝΔ), ωστόσο τους καταδίκασαν για το σκέλος που αφορά την παραβίαση των προσωπικών δεδομένων.
Το δικαστήριο επέβαλε ποινές φυλάκισης με αναστολή, λαμβάνοντας υπόψη και την ομόφωνη αναγνώριση του ελαφρυντικού του πρότερου σύννομου βίου για όλους τους κατηγορούμενους. Αναλυτικότερα, οι ποινές διαμορφώθηκαν ως εξής:
- Στην Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου επιβλήθηκε κατά πλειοψηφία ποινή 20 μηνών φυλάκισης με αναστολή (η απόφαση για το πρώτο αδίκημα ελήφθη κατά πλειοψηφία με μειοψηφία της Προέδρου, ενώ για το δεύτερο ήταν ομόφωνη).
- Στον Μιχάλη Σταυριανουδάκη επιβλήθηκε ποινή 18 μηνών φυλάκισης με αναστολή, με την Πρόεδρο της έδρας να μειοψηφεί και στα δύο αδικήματα εκφράζοντας την άποψη ότι έπρεπε να αθωωθεί.
- Ο Μένιος Κορομηλάς καταδικάστηκε ομόφωνα σε 12 μήνες φυλάκιση με τριετή αναστολή.
- Ο Νίκος Θεοδωρόπουλος καταδικάστηκε κατά πλειοψηφία (2-1, με μειοψηφία της Προέδρου) σε 8 μήνες φυλάκιση με αναστολή.
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ήταν παρόντες στο ακροατήριο και οι τέσσερις κατηγορούμενοι, ενώ τη διαδικασία παρακολούθησαν από κοντά και δύο εκ των τριών αποδήμων που είχαν καταθέσει τις σχετικές μηνύσεις μετά τη λήψη των επίμαχων ηλεκτρονικών μηνυμάτων.
Παράλληλα με το ποινικό σκέλος, οριστικοποιήθηκε και η εικόνα γύρω από τις διοικητικές κυρώσεις που είχαν επιβληθεί για την ίδια υπόθεση. Το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) με απόφασή του επικύρωσε τα χρηματικά πρόστιμα της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, τα οποία ανέρχονται σε 40.000 ευρώ για την Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου και από 10.000 ευρώ για τους Νίκο Θεοδωρόπουλο και Μένιο Κορομηλά.
Στον αντίποδα, το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έκανε δεκτή την προσφυγή της Νέας Δημοκρατίας, προχωρώντας στην ακύρωση του προστίμου που είχε επιβληθεί σε βάρος του κόμματος. Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι το μεγαλύτερο διοικητικό βάρος της υπόθεσης φέρει το Υπουργείο Εσωτερικών, στο οποίο η Αρχή είχε καταλογίσει πρόστιμο ύψους 400.000 ευρώ ως την πηγή από την οποία εκκίνησε η διαρροή των αρχείων, με το Υπουργείο να μην προχωρά σε δικαστική προσβολή της συγκεκριμένης απόφασης στο ΣτΕ.