Έλενα Ακρίτα
«Κάθε εβδομάδα χάνονται περισσότερες από 2.200 ώρες μαθημάτων, ποια μέτρα θα λάβετε;» σημειώνει σε ερώτησή της η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ

Στη Βουλή έφερε το ζήτημα των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς η Έλενα Ακρίτα, με ερώτηση που συνυπογράφουν δεκατρείς βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, ζητώντας απαντήσεις από το Υπουργείο Παιδείας.

Όπως καταγγέλλουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, έναν και πλέον μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα δημόσια σχολεία εξακολουθούν να λειτουργούν με χιλιάδες κενά και χαμένες διδακτικές ώρες, πλήττοντας ευθέως το δικαίωμα των παιδιών στη γνώση.

«2.200 ώρες μαθημάτων χαμένες κάθε εβδομάδα μόνο στη Γ’ Αθήνας»

Όπως αναφέρουν στην ερώτηση οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, πάνω από 2.200 ώρες μαθημάτων χάνονται κάθε εβδομάδα μόνο στις σχολικές μονάδες της Γ’ Αθήνας, ενώ τα προβλήματα επεκτείνονται σε όλη τη χώρα.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν ότι η κυβέρνηση «δεν μπορεί να θεωρεί φυσιολογικό χιλιάδες μαθητές να στερούνται μαθήματα επί εβδομάδες».

Η Έλενα Ακρίτα υπογραμμίζει πως η δημόσια εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργεί με “μπαλώματα”, ενώ τονίζει ότι το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να δώσει ουσιαστικές απαντήσεις και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα κάλυψης των ελλείψεων.

Η κατάσταση αυτή, σημειώνεται, «εκθέτει την κυβέρνηση και αποκαλύπτει αδυναμία σχεδιασμού και ευθύνης», καθώς οι χαμένες ώρες διδασκαλίας δεν αποκαθίστανται και οδηγούν σε ανεπανόρθωτη μαθησιακή ζημιά για τους μαθητές.

Αίτημα για συγκεκριμένα στοιχεία και δεσμεύσεις από το Υπουργείο

Με την ερώτηση, οι βουλευτές ζητούν να κατατεθούν αναλυτικά στοιχεία για τα κενά ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης και βαθμίδα, καθώς και να παρουσιαστεί σχέδιο άμεσης κάλυψης.

Επιπλέον, καλούν την Υπουργό να διευκρινίσει πόσες διδακτικές ώρες έχουν χαθεί από την έναρξη της χρονιάς έως σήμερα και τι μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε η ίδια κατάσταση να μην επαναληφθεί το επόμενο σχολικό έτος.

Ολόκληρη η ερώτηση της Έλενας Ακρίτα

«Χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες και εκτεταμένα κενά στα δημόσια σχολεία έναν μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς».

Έναν ολόκληρο μήνα μετά την επίσημη έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα δημόσια σχολεία της χώρας εξακολουθούν να λειτουργούν υπό καθεστώς πρωτοφανούς δυσλειτουργίας. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, μόνο στην Γ΄ Αθήνας χάνονται κάθε εβδομάδα περισσότερες από 2.200 ώρες μαθημάτων, ενώ σε ολόκληρη τη χώρα τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό παραμένουν χιλιάδες, παρά τις αλλεπάλληλες εξαγγελίες περί «έγκαιρης στελέχωσης».

Η κατάσταση αυτή, που πλήττει άμεσα την ποιότητα της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης, έχει επανειλημμένως τεθεί στη Βουλή με πλείστες κοινοβουλευτικές ερωτήσεις από βουλευτές όλων των περιφερειών, χωρίς ωστόσο να έχει υπάρξει ουσιαστική ανταπόκριση ή έμπρακτη βελτίωση. Το αποτέλεσμα είναι μαθητές να στερούνται κρίσιμα μαθήματα για εβδομάδες και εκπαιδευτικοί να λειτουργούν σε συνθήκες απορρύθμισης και πίεσης.

Επειδή:

  • Η κατάσταση αυτή εκθέτει το Υπουργείο Παιδείας και την Κυβέρνηση συνολικά, αποκαλύπτοντας αδυναμία προγραμματισμού και ευθύνης.

  • Η συνεχής απώλεια διδακτικών ωρών δεν αποκαθίσταται εκ των υστέρων και πλήττει ανεπανόρθωτα το μαθησιακό επίπεδο των παιδιών.

  • Οι γονείς των μαθητών των δημόσιων σχολείων δικαίως αισθάνονται ότι το κράτος υποβαθμίζει την εκπαίδευση των παιδιών τους.

  • Οι εκπαιδευτικές δομές, ειδικά στις περιοχές της Αττικής, αντιμετωπίζουν δομικό πρόβλημα στελέχωσης.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

  1. Πόσα είναι σήμερα τα κενά σε διδακτικό προσωπικό ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης και βαθμίδας (Πρωτοβάθμια – Δευτεροβάθμια) και σε ποια ειδικότητα εμφανίζονται τα μεγαλύτερα ελλείμματα;

  2. Ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεται να λάβει το Υπουργείο για την κάλυψη αυτών των κενών και με ποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα;

  3. Πόσες συνολικά διδακτικές ώρες έχουν χαθεί από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έως σήμερα ανά περιφέρεια;

  4. Τι μέτρα σκοπεύει να λάβει ώστε να αποτραπεί η επανάληψη της ίδιας κατάστασης στο επόμενο σχολικό έτος;

Οι ερωτώσες Βουλεύτριες και οι ερωτώντες Βουλευτές:

Ακρίτα Έλενα
Τσαπανίδου Παρθένα (Πόπη)
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Δούρου Ειρήνη (Ρένα)
Ζαμπάρας Μίλτος
Κασιμάτη Νίνα
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μπάρκας Κώστας
Νοτοπούλου Κατερίνα
Παναγιωτόπουλος Ανδρέας
Παπαηλιού Γιώργος
Ψυχογιός Γιώργος
»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κουφοι
Επτά χρόνια αναμονής για το ΕΕΕΕΚ Αθηνών - Οργή γονέων για το “σχολείο-φάντασμα”
Οργισμένες αντιδράσεις γονέων και εκπαιδευτικών στο Δημοτικό Συμβούλιο – «Τα παιδιά με αναπηρία παραμένουν αόρατα για τη δημοτική αρχή»
Επτά χρόνια αναμονής για το ΕΕΕΕΚ Αθηνών - Οργή γονέων για το “σχολείο-φάντασμα”
acbc1-leukos-oikos_3.jpg
Στον Λευκό Οίκο ο Άχμεντ αλ Σάρα – Ο Τραμπ ανακοίνωσε «πάγωμα» κυρώσεων στη Συρία για 180 ημέρες
Ιστορική πρώτη επίσκεψη Σύρου προέδρου στην Ουάσινγκτον – Διακριτική είσοδος χωρίς κάμερες, στο παρασκήνιο της συνάντησης
Στον Λευκό Οίκο ο Άχμεντ αλ Σάρα – Ο Τραμπ ανακοίνωσε «πάγωμα» κυρώσεων στη Συρία για 180 ημέρες
sxolikoi nosileutes
Σχολικοί νοσηλευτές κατά επισκεπτών υγείας: Διαφωνία για τις προσλήψεις στον κλάδο ΠΕ25
Ο ΠΑ.ΣΥ.Σ.ΝΟ κάνει λόγο για εσφαλμένες ερμηνείες, απουσία νομικής βάσης και παραπλανητική χρήση επαγγελματικών τίτλων
Σχολικοί νοσηλευτές κατά επισκεπτών υγείας: Διαφωνία για τις προσλήψεις στον κλάδο ΠΕ25
astinomia
Η απάντηση της ΕΛ.ΑΣ. για τη σύλληψη 13χρονου στο 23ο Γυμνάσιο Αθηνών
Αντιδράσεις από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για «βίαιη και παράτυπη κράτηση» – Τι αναφέρει η επίσημη ανακοίνωση της Αστυνομίας
Η απάντηση της ΕΛ.ΑΣ. για τη σύλληψη 13χρονου στο 23ο Γυμνάσιο Αθηνών