Σκληρή κριτική στις διατάξεις του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας άσκησε η Μερόπη Τζούφη, βουλευτής Ιωαννίνων και ειδική αγορήτρια της Νέας Αριστεράς, κατά την τοποθέτησή της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Όπως υπογράμμισε, το Μέρος Γ’ του νομοσχεδίου επιχειρεί μία από τις πιο επιθετικές θεσμικές αναδιαρθρώσεις στα δημόσια πανεπιστήμια. «Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τα ΑΕΙ ως εστίες παραβατικότητας, επιβάλλει ένα πλέγμα καταστολής, ποινικοποίησης και επιτήρησης, ενώ παράλληλα νομοθετεί υπέρ των ιδιωτικών κολεγιοπανεπιστημίων χωρίς ουσιαστικά κριτήρια αδειοδότησης», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η βουλευτής της Νέας Αριστεράς κατήγγειλε:
- την ποινικοποίηση των συλλογικών πρακτικών φοιτητών και καθηγητών,
- την εισαγωγή δυσανάλογων πειθαρχικών μέτρων και διαγραφών χωρίς παιδαγωγική λογική,
- την ίδρυση Ειδικού Εισαγγελέα ανά πόλη για τα ΑΕΙ,
- τη θέσπιση «φακελώματος» φοιτητών και μηχανισμών επιτήρησης με παρατηρητήρια και μονάδες «ασφάλειας»,
- την παραχώρηση υπερεξουσιών στο Υπουργείο Παιδείας για την επιβολή κανονισμών στα ΑΕΙ, παρακάμπτοντας το αυτοδιοίκητο.
Αναφερόμενη στα άρθρα για την ίδρυση παραρτημάτων ιδιωτικών πανεπιστημίων (ΝΠΠΕ), έκανε λόγο για «ρύθμιση-σκάνδαλο», που επιτρέπει τη λειτουργία ιδρυμάτων-σφραγίδων χωρίς αξιοπιστία, προσωπικό ή υποδομές. Παράλληλα, κατήγγειλε τη θεσμοθέτηση αμοιβών με φορολογική απαλλαγή και αναδρομική ισχύ για τις επιτροπές αξιολόγησης, κάνοντας λόγο για «προκλητικό μηχανισμό αδιαφάνειας και πελατειακών εξυπηρετήσεων».
Αναφορικά με την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, επέκρινε:
- τον περιορισμό της φοίτησης μαθητών με αναπηρία στα γενικά σχολεία,
- την έλλειψη εγγυήσεων για την προστασία δεδομένων και την εμπλοκή ιδιωτών στην ψηφιακή πλατφόρμα εκπαίδευσης eSchool,
- τη διεύρυνση του ελιτιστικού χαρακτήρα των Πρότυπων Σχολείων
- και την ενίσχυση ενός αυταρχικού και τιμωρητικού μοντέλου αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Τέλος, χαρακτήρισε τις ρυθμίσεις για την επαγγελματική εκπαίδευση «υποβάθμιση της δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης» και καταλόγισε στην κυβέρνηση ότι προκρίνει ένα υβριδικό, αδιαφανές και αγοραίο μοντέλο κατάρτισης, μακριά από τις ανάγκες της κοινωνίας και των σπουδαστών.
Η Μερόπη Τζούφη τόνισε πως «το νομοσχέδιο καταστρατηγεί θεμελιώδεις αρχές της δημόσιας εκπαίδευσης: την πρόσβαση, τη δημοκρατία, την ελευθερία της σκέψης και την κοινωνική κινητικότητα» και κάλεσε σε πολιτική και κοινωνική αντίσταση για την υπεράσπιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου και της εκπαίδευσης για όλες και όλους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Φέτα: Η έξυπνη τεχνική που τη διατηρεί φρέσκια και νόστιμη για έναν μήνα
1750 νέοι εκπαιδευτικοί ξεκινούν έως 30/7 Ειδική Αγωγή, Σχολ. Ψυχολογία, Παιδαγωγική και Ηγεσία
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/7
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ