Thumbnail

Αιρετός Κουσινίδης Χ. :

6ο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΠΥΣΔΕ - ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ Νο 6

 Συνεδρίασε στις 19-06-2013 το ΠΥΣΔΕ Έβρου με παρόντα όλα τα τακτικά του μέλη. Στη συνεδρίαση παρευρέθηκε για να ενημερωθεί και ο συν. Αποστολακούδης Στέργιος ο οποίος θα αναπληρώσει σε επόμενες συνεδριάσεις τον Πρόεδρο του ΠΥΣΔΕ λόγω αδείας του τελευταίου. Τα θέματα ημερήσιας διάταξης ήταν τα παρακάτω:

 
1) Σύνταξη πινάκων κενών οργανικών θέσεων ή πλεονασμάτων
2) Χορήγηση αδειών άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή
3) Αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων
4) Ανάθεση υπερωριακής απασχόλησης σε Δ/ντή
5) Απάντηση σε αίτημα συναδέλφου
 
Το Συμβούλιο κατά τη συνεδρίασή του έλαβε τις παρακάτω αποφάσεις:
 
Θέμα 1ο :
 
Στην αρχή της συνεδρίασης διανεμήθηκαν στα μέλη πίνακες που περιείχαν αριθμητικά δεδομένα ωρών διδασκαλίας ανά ειδικότητα και ανά Σχολείο, ομαδοποιημένα στις γνωστές ομάδες Σχολείων του Νομού, όπως επίσης και πίνακες που παρουσίαζαν τα αριθμητικά αποτελέσματα κενών – υπεραριθμιών με βάση στοιχεία της Δ/νσης. Κατόπιν ο Πρόεδρος του ΠΥΣΔΕ έκανε μια γενική τοποθέτηση αναφέροντας τα δεδομένα, βάσει των οποίων καταρτίστηκαν οι πίνακες. Στην αρχική μας τοποθέτησης έχοντας υπ’ όψιν τις αποφάσεις των Γ.Σ. και των δύο ΕΛΜΕ του Νομού, αλλά και τη βούληση των συναδέλφων όπως αυτή εκφράστηκε στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκε στη Δ.Δ.Ε την Παρασκευή 14/06, ζητήσαμε τα εξής: α) Να μην εκδοθεί καμία υπεραριθμία αν δεν υπάρχει αντίστοιχη οργανική θέση για τοποθέτηση των συναδέλφων και β) Η όποια απόφαση να μην είναι οριστική, αλλά να σταλούν οι πίνακες στα Σχολεία, να ληφθούν υπ’ όψιν οι παρατηρήσεις Δ/ντών και συναδέλφων για ενδεχόμενα λάθη και αβλεψίες και κατόπιν σε άλλη συνεδρίαση να οριστικοποιηθούν. Αυτή άλλωστε ήταν και η δέσμευση του Προέδρου του ΠΥΣΔΕ στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας και αυτήν επανέλαβε στο Προεδρείο της Α ΕΛΜΕ που τον επισκέφθηκε πριν τη συνεδρίαση. Oι δεσμεύσεις αυτές δεν τηρήθηκαν και οι προτάσεις μας απορρίφθηκαν. Τελικώς εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία (4-1) και παρά τη δική μας άρνηση τα παρακάτω ( με - τα κενά , με + οι υπεραριθμίες):
1η ΟΜΑΔΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ:
1ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης: (-1) ΠΕ11
2ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης: (-1) ΠΕ02
3ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης: (-2) ΠΕ06, (+1) ΠΕ13
4ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης: (-1) ΠΕ06
1ο ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης: (-1) ΠΕ02, (+2) ΠΕ17.02-05 (μηχανολόγοι), (+1) ΠΕ12.05 (ηλεκτρολόγοι), (+1) ΠΕ17 03-07 (ηλεκτρολόγοι), (+1) ΠΕ17.04-08 (ηλεκτρονικοί), (+1) ΠΕ18 (οχημάτων), (+1) ΠΕ19-20
2ο ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης: (-1) ΠΕ02, (+2) ΠΕ19-20
3o ΕΣΠ. ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης: (-1) ΠΕ14.01, (-1) ΠΕ17.02-05, (-1) ΠΕ17 03-05, (-1) ΠΕ18 Νοσηλευτικής
ΕΠΑΣ Αλεξανδρούπολης: (-1) ΠΕ14.01, (-1) ΠΕ18.04 (αισθητικής), (-1) ΠΕ18.05 (κομμωτικής)
 
3η ΟΜΑΔΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ:
Γυμνάσιο Φερών: (+1) ΠΕ05, (-1) ΠΕ16
ΓΕΛ Φερών: (-1) ΠΕ04.02 (χημικοί)
Γυμνάσιο Πέπλου: (-1) ΠΕ04.01 (φυσικοί), (+1) ΠΕ05
 
4η ΟΜΑΔΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ:
Γυμνάσιο Τυχερού: (+1) ΠΕ05, (+1) ΠΕ19-20
 
5η ΟΜΑΔΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ:
Γυμνάσιο Σουφλίου: (-1) ΠΕ02, (-1) ΠΕ16
ΓΕΛ Σουφλίου: (+1) ΠΕ02
 
6η ΟΜΑΔΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ:
Γυμνάσιο Σαμοθράκης: (-1) ΠΕ02, (-1) ΠΕ03
ΓΕΛ Σαμοθράκης: (-1) ΠΕ03
 
7η ΟΜΑΔΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ:
2ο Γυμνάσιο Διδυμοτείχου: (-1) ΠΕ04.01 (φυσικοί), (-1) ΠΕ04.05 (γεωλόγοι), (-1) ΠΕ15
ΓΕΛ Διδυμοτείχου: (-1) ΠΕ04.02 (χημικοί)
1ο ΕΠΑΛ Διδυμοτείχου: (-1) ΠΕ14.01 (γιατροί), (-1) ΠΕ12-17.02 (μηχανολόγοι), (-1) ΠΕ12-17.03 (ηλεκτρολόγοι), (+1) ΠΕ19-20, (-1) ΔΕ01 (μηχανοτεχνίτες)
 
8η ΟΜΑΔΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ:
1ο Γυμνάσιο Ορεστιάδας: (-1) ΠΕ02, (-1) ΠΕ15, (+1) ΠΕ19-20
2ο Γυμνάσιο Ορεστιάδας: (-1) ΠΕ02, (-1) ΠΕ16
1ο ΓΕΛ Ορεστιάδας: (-1) ΠΕ04.01 (φυσικοί)
Εσπερινό Γυμνάσιο Ορεστιάδας: (-1) ΠΕ03
1ο ΕΠΑΛ Ορεστιάδας: (-2) ΠΕ02, (-1) ΠΕ04.01 (φυσικοί), (-1) ΠΕ04.02 (χημικοί), (+1) ΠΕ19-20,
(-1) ΔΕ01 (μηχανοτεχνίτες)
2ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Ορεστιάδας: (-1) ΠΕ02, (-1) ΠΕ09, (-2) ΠΕ12-17.02 (μηχανολόγοι)
 
9η ΟΜΑΔΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ:
Γυμνάσιο Δικαίων: (-1) ΠΕ02, (-1) ΠΕ03, (+1) ΠΕ06
ΓΕΛ Δικαίων: (-2) ΠΕ02, (-1) ΠΕ03
 
10η ΟΜΑΔΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ:
ΓΕΛ Βύσσας: (-1) ΠΕ02, (+1) ΠΕ06, (+1) ΠΕ11
 
11η ΟΜΑΔΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ:
Γυμνάσιο Κυπρίνου: (-1) ΠΕ02, (-1) ΠΕ04.01 (φυσικοί), (-1) ΠΕ06
 
12η ΟΜΑΔΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ:
Γυμνάσιο Μεταξάδων: (-1) ΠΕ02, (-2) ΠΕ03
 
13η ΟΜΑΔΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ:
Γυμνάσιο Λαβάρων: (-1) ΠΕ02
 
Καταψηφίσαμε συνολικά τους παραπάνω πίνακες διότι:
α) Είναι αποτέλεσμα της αύξησης του ωραρίου, που η εκπαιδευτική κοινότητα δεν αποδέχεται
β) Δεν συνυπολογίστηκαν για την έκδοση των κενών οι επικείμενες συνταξιοδοτήσεις συναδέλφων
γ) Όσον αφορά τις υπεραριθμίες δεν έχουν νόημα, όταν δεν υπάρχουν αντίστοιχα οργανικά κενά για διεκδίκηση σύμφωνα με το Π.Δ. 50/1996. Αντιθέτως υπάρχει κίνδυνος απολύσεων και υποχρεωτικών μετακινήσεων εάν υλοποιηθούν οι εφιαλτικές προθέσεις του Υπουργείου.
Θέμα 2ο :
 
Εγκρίθηκαν οι υποβληθείσες αιτήσεις των συν. Μήνογλου, Τσιτσικλή, και Αποστολίδη.
Θέμα 3ο :
 
Εγκρίθηκε η αίτησης της συν. Γκουλιάμα Αλεξάνδρας.
 
Θέμα 4ο :
 
Εγκρίθηκε η υπερωριακή απασχόληση 2 ωρών εβδομαδιαίως στο συν. Λημνιό Νικόλαο, καθηγητή κλ.ΠΕ03, Δ/ντή του Γυμνασίου Μεταξάδων.
Θέμα 5ο :
 
Αποφασίστηκε να δοθεί έγγραφη απάντηση – διαβεβαίωση στη συν. Σαρκισιάν κλ.ΠΕ05, καθηγήτρια του 2ου Γ/σίου Αλεξ/πολης ότι ως πρώτη τοποθετηθείσα προηγείται της υποδιευθύντριας στη συμπλήρωση υποχρεωτικού ωραρίου με μαθήματα α΄ και β΄ ανάθεσης.
 
Διαδικασία  Τοποθετήσεων  μετά τις Μεταθέσεις -ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ
 
Το Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο (ΠΥΣΔΕ) είναι αρμόδιο για τις παρακάτω περιπτώσεις τοποθετήσεων:
α) τοποθετήσεις για ρύθμιση υπεραριθμίας εντός της ίδιας περιοχής μετάθεσης
β) τοποθετήσεις διδακτικού προσωπικού από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης (βελτίωση) καθώς επίσης και για αμοιβαίες μεταθέσεις και μεταθέσεις ειδικών κατηγοριών στην ίδια περιοχή μετάθεσης ( τώρα είναι όλος ο νομός)
γ) τοποθετήσεις εκπαιδευτικών που μετατίθενται στην περιοχή ευθύνης του Συμβουλίου
δ) τοποθετήσεις εκπαιδευτικών που επανέρχονται από το εξωτερικό
 
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΥΣΔΕ:
1. ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΠΙΝΑΚΩΝ ΚΕΝΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ
Τα περιφερειακά συμβούλια (ΠΥΣΔΕ) μετά τις μεταθέσεις που διενεργούνται από περιοχή σε περιοχή συντάσσουν πίνακες των κενών οργανικών θέσεων λαμβάνοντας υπόψη και τις κενές θέσεις που προέκυψαν από τη διαδικασία των μεταθέσεων κατά σχολική μονάδα.
 
2. ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
(οι υπεραριθμίες αφορούν εκπαιδευτικούς που έχουν οργανική θέση και προκύπτουν από ίδρυση, κατάργηση ή συγχώνευση σχολείων, από μετατροπή λυκείων σε λυκειακές τάξεις, από μείωση των τμημάτων των μαθητών, όταν εκπαιδευτικοί δεν καλύπτουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας (λειτουργικές υπεραριθμίες), ή από άλλη αιτία)
Αν κατά τη σύνταξη των παραπάνω πινάκων, διαπιστωθεί υπεραριθμία εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, αυτή ρυθμίζεται με την παρακάτω διαδικασία:
α) Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στο σχολείο όπου διαπιστώθηκε η υπεραριθμία να δηλώσουν, εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι.
β) Στη συνέχεια το ΠΥΣΔΕ σε συνεδρίασή του χαρακτηρίζει ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς.
γ) Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.
δ) Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα. Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα. Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.
Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι, σύμφωνα με τα παραπάνω, καλούνται από το ΠΥΣΔΕ να υποβάλουν δήλωση τοποθέτησης σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες, στις οποίες υφίστανται οργανικά κενά εντός δέκα ημερών.
Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατ' απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης.
Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να παραμένουν υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους ( άρθρο 14 παρ. 14 του Ν. 1566/1985).
3. ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΑΝΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ
Μετά τις τοποθετήσεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών το ΠΥΣΔΕ σε συνεδρίασή του, αναμορφώνει τους πίνακες των κενών οργανικών θέσεων κατά το μέρος που τροποποιούνται από τις τοποθετήσεις των υπεραρίθμων. Οι πίνακες αυτοί καθώς και οι καταστάσεις με τα ονοματεπώνυμα και τα στοιχεία των εκπαιδευτικών που μετατέθηκαν από άλλες περιοχές, αναρτώνται στην πινακίδα ανακοινώσεων των Συμβουλίου.
4. ΥΠΟΒΟΛΗ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ
Το ΠΥΣΔΕ καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς που: 1). υπέβαλαν αίτηση για μετάθεση εντός ΠΥΣΔΕ (βελτίωση)  2). υπέβαλαν δήλωση για οριστική τοποθέτηση (νεοδιόριστοι, και όσοι είχαν τοποθετηθεί σε προσωρινή θέση) 3). μετατέθηκαν από άλλες περιοχές να υποβάλουν μέσα σε πέντε (5) ημέρες δήλωση στην οποία να αναγράφουν τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες, όπου επιθυμούν να μετατεθούν ή να τοποθετηθούν. Στις δηλώσεις αυτές μπορούν να αναγραφούν κατά σειρά προτίμησης μέχρι είκοσι (20) σχολικές μονάδες.
Συνιστάται να δηλώνονται όχι μόνο τα σχολεία στα οποία το ΠΥΣΔΕ έχει καθορίσει οργανικά κενά , αλλά έως και το σύνολο των σχολείων της περιοχής τους, διότι κατά τη διαδικασία βελτίωσης θέσης ασφαλώς θα προκύψουν οργανικά κενά σε άλλα σχολεία πέρα των καθορισμένων.
5.ΕΞΕΤΑΣΗ ΔΗΛΩΣΕΩΝ
Οι αιτήσεις για μετάθεση εντός ΠΥΣΔΕ και οι δηλώσεις για τοποθέτηση των εκπαιδευτικών της προηγούμενης παραγράφου συνεξετάζονται με βάση τα μόρια μετάθεσης.
Για τους εκπ/κούς Α/θμιας εκπ/σης ( διασταλτική εφαρμογή στην Β/θμια εκπ/ση) σε περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί δεν υποβάλλουν αίτηση προτίμησης για συγκεκριμένα σχολεία, κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης. Τα σχολεία στα οποία υπάρχουν κενά κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης. Κατόπιν αυτού τοποθετούνται, υποχρεωτικά, οι έχοντες τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης στα σχολεία με τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης
6. ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΥΣΔΕ
Σε περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί αυτοί είναι περισσότεροι από τις οργανικές θέσεις, παραμένουν στη διάθεση των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων και τοποθετούνται προσωρινά ή διατίθενται για τη συμπλήρωση ωραρίου σε σχολεία της συγκεκριμένης περιοχής.
7. ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΩΝ - ΛΑΘΩΝ
Τυχόν λάθη ή παραλείψεις στις αποφάσεις του συμβουλίου που αφορούν μεταθέσεις ή τοποθετήσεις εκπαιδευτικών επανεξετάζονται από το ίδιο συμβούλιο, ύστερα από αίτηση των ενδιαφερομένων. Η αίτηση αυτή που αναφέρεται στη διόρθωση συγκεκριμένων λαθών ή παραλείψεων δεν αποτελεί ένσταση και υποβάλλεται μέσα σε πέντε (5) ημέρες από την ανακοίνωση της σχετικής απόφασης. Το περιφερειακό υπηρεσιακό συμβούλιο, ΠΥΣΔΕ, εξετάζει τις αιτήσεις αυτές μέσα στις επόμενες πέντε (5) ημέρες και οριστικοποιεί τις αποφάσεις του.
ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ:
1. ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 50 (ΦΕΚ Α'45/1996)
«Μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών της δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».ΠΔ 100/1997 / Α-94 ΑΝΕΥ ΤΙΤΛΟΥ ΠΔ 100/1997
2. ΠΡOΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 100 (ΦΕΚ Α' 94/22.5.97)
«Τροποποίηση του Π.Δ. 50/96 (ΦΕΚ 45Α) Μεταθέσεις και τοποθετήσεις των Εκπαιδευτικών της Δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
3. Νόμος 1566 της 30/30.9.85 «Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α' 167).
 
Με συναδελφικούς - αγωνιστικούς χαιρετισμούς
 
Κουσινίδης Χάρης – Φακούδης Βαγγέλης
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καρκ
"Καρκίνος: 8 στις 10 ζωές σώζονται με πρόληψη και προσυμπτωματικό Έλεγχο"
Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο JAMA, εκτιμά ότι στις ΗΠΑ αποφεύχθηκαν συνολικά 5,94 εκατομμύρια θάνατοι από αυτούς τους καρκίνους από το...
"Καρκίνος: 8 στις 10 ζωές σώζονται με πρόληψη και προσυμπτωματικό Έλεγχο"
στηθος
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά
Ο πόνος στο στήθος είναι ένα ανησυχητικό σύμπτωμα με διάφορες αιτίες, συμπεριλαμβανομένης της μυϊκής καταπόνησης ή προβλημάτων που σχετίζονται με την...
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά