PANELLADIKES
Πώς γίνεται ένα τόσο ωραίο θέμα και επίκαιρο -για τα παιδιά της ψηφιακής εποχής, της τεχνητής νοημοσύνης- να δημιουργεί τόσες παγίδες;

Καλή προετοιμασία, ικανότητα κατανόησης των κειμένων και ιδιαίτερα αναπτυγμένη ικανότητα έκφρασης και απόδοσης σκέψεων και συναισθημάτων. Ολα αυτά απαιτούσε το θέμα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας την πρώτη μέρα πανελλαδικών. Η πολυεπίπεδη ανάλυση για τη «δημιουργικότητα» ήταν ένα ζητούμενο που πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στα αναμενόμενα, πλην όμως δύσκολα θέματα. Με λίγα λόγια, όσο ευχάριστο, εύκολο και... ελεύθερο φάνηκε στα παιδιά το θέμα τόσο περισσότερη προσοχή χρειαζόταν.

Κοινός τόπος των σχολιαστών, η «αναμενόμενη δυσκολία» και η διαπίστωση ότι τα θέματα (τα κείμενα αλλά και ορισμένα από τα ζητούμενα) ήταν πιο απαιτητικά σε σχέση με πέρυσι. Απαιτούνταν προσεκτική ανάγνωση και σωστή κατανόηση των κειμένων που αφορούσαν τη δημιουργικότητα, την αξία της πολιτιστικά, κοινωνικά, οικονομικά, στην εκπαίδευση και εν γένει «από την κούνια» μέχρι τις ώριμες ηλικίες.

Κάποιες ερωτήσεις βοήθησαν στην οργάνωση της σκέψης και στην εστίαση της απάντησης-ανάλυσης από τους διαγωνιζομένους. Ομως, η απουσία της αναγκαίας πλαισίωσης του κεντρικού θέματος, η διάχυσή του σε πολλούς θεματικούς άξονες και η σύνθετη διατύπωση νοημάτων και ερωτημάτων εύκολα μπορούσαν ν’ ανοίξουν παγίδες σε παιδιά που δεν έχουν φτάσει σε υψηλή ικανότητα κατανόησης, έκφρασης και ανάλυσης. Το δε τέταρτο θέμα, κοινά ομολογουμένως, ήταν ακόμη πιο απαιτητικό καθώς οι υποψήφιοι κλήθηκαν να γράψουν σε πρώτο πρόσωπο και εμπειρικά ή... με φαντασία για τον ρόλο της δημιουργικότητας στη ζωή τους και συγκεκριμένα για τους τρόπους που έχουν επιλέξει τα ίδια ώστε να εκφράζουν τη δημιουργικότητά τους. Πώς λένε, φέξε μου και γλίστρησα; Ε, μπορεί κάποια παιδιά να το έπαθαν.

Πώς γίνεται ένα τόσο ωραίο θέμα και επίκαιρο -για τα παιδιά της ψηφιακής εποχής, της τεχνητής νοημοσύνης- να δημιουργεί τόσες παγίδες; Γίνεται, όταν ξαφνικά οι θεματοδότες γυρίζουν ανάποδα, μέσα σε μια μέρα, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Ξεχάσαμε το υπαρκτό σχολείο και είπαμε ν’ ασχοληθούμε με το ιδεατό «σύγχρονο σχολείο». Τέτοια μέρα, τέτοια ώρα, τέτοια λόγια. Μακάρι, η σκληρή προσωπική προετοιμασία των παιδιών να έχει συμβάλει στην ανταπόκρισή τους σ’ αυτή την, κατά τ’ άλλα υπέροχου περιεχομένου, εξέταση.

Αρκετοί καθηγητές, πάντως, αισιοδοξούν. Και οι εκπαιδευτικοί φροντιστηρίων. Η Ομοσπονδία τους αναφέρει σε ανακοίνωσή της: «Συνολικά, τα θέματα είναι ελαφρώς πιο απαιτητικά από τα περσινά, χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα σε μαθητές που έχουν εξασκηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στη διάρκεια των τριών τάξεων του Λυκείου».

Τα κείμενα που επιλέχθηκαν είναι: Από μελέτη του Αντώνη Λενακάκη, με θέμα «Τέχνες-διαδίκτυο-δημιουργικότητα», ΤΕΠΑΕ ΑΠΘ, 2024, για το (ePublishing) Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης. Από άρθρο της Κέλλυς Φαναριώτη από το διαδίκτυο (tovima.gr). Απόσπασμα από το έργο του Γιώργου Ιωάννου, «Για ένα φιλότιμο».

Πηγή: efsyn.gr

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Νέα πανωλεθρία για τα επτά Τμήματα Φυσικής

Μια πικρή «ιστορία» των Πανελληνίων εξετάσεων

«Οικογενειακή» υπόθεση οι Πανελλαδικές 2025: Αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη κατακτούν μαζί την Ιατρική του ΑΠΘ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δασκαλοσ
Σε οικονομική ασφυξία οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Πάνω από 35 μέρες απλήρωτοι
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής καταγγέλλει τις καθυστερήσεις στην καταβολή του επιδόματος ανεργίας προς τους αναπληρωτές...
Σε οικονομική ασφυξία οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Πάνω από 35 μέρες απλήρωτοι
Σάμος, η φωτογραφία του διευθυντή που κατηγορείται για βιασμό
Φρίκη δίχως τέλος στη Σάμο: Για σεξουαλική κακοποίηση 20 ανηλίκων κατηγορείται ο γυμνασιάρχης
Βαρύτατες κατηγορίες για βιασμό, κατάχρηση και πορνογραφία ανηλίκων - Στη δημοσιότητα τα στοιχεία του
Φρίκη δίχως τέλος στη Σάμο: Για σεξουαλική κακοποίηση 20 ανηλίκων κατηγορείται ο γυμνασιάρχης
Χαλκιδική - Παραλίες
Τραγωδία στη Χαλκιδική: Νεκρός 46χρονος λουόμενος στην παραλία της Σάρτης
Άμεσα μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο Κέντρο Υγείας Αγίου Νικολάου, όπου, παρά τις προσπάθειες των γιατρών, διαπιστώθηκε ο θάνατός του
Τραγωδία στη Χαλκιδική: Νεκρός 46χρονος λουόμενος στην παραλία της Σάρτης
ellinomatheia_0.jpg
Ζαχαράκη: Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των Εξετάσεων Πιστοποίησης Ελληνομάθειας Μαΐου 2025
Πάνω από 11.000 υποψήφιοι συμμετείχαν στις εξετάσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό – Τα πιστοποιητικά αναμένεται να αποσταλούν έως τα τέλη Σεπτεμβρίου
Ζαχαράκη: Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των Εξετάσεων Πιστοποίησης Ελληνομάθειας Μαΐου 2025