panellinies g
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/INTIME NEWS
Τα παρακάτω σχόλια είναι του Χημικού Γιώργου Κοντογιώργου, εκπαιδευτικού του 6ου ΓΕΛ Λαμίας

Τα θέματα δεν είχαν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία και δεν είχαν τον περσινό όγκο. Για να τα απαντήσεις αναλυτικά υπεραρκούσε το χρονικό διάστημα των 3 ωρών .

Ήταν βέβαια για μαθητές με γνώσεις Χημείας και στηρίχθηκαν στα σχολικά βιβλία. Πάντως ότι πλέον αναφέρουμε το φυσιολογικό, δηλαδή την ύπαρξη θεμάτων με πηγή το σχολικό βιβλίο, θα πρέπει να μας προβληματίσει!!!

Έχουμε χάσει το αυτονόητο. Στο θέμα Α οι μονάδες ήταν εύκολες και γρήγορες, αλλά αρκετά παιδιά ίσως χάσουν κάποιο από τα δύο πρώτα Σ/Λ του Α5. Πάντως αν τα έβαζες με κριτήριο την πρώτη σου σκέψη δύσκολα δεν θα τα πετύχαινες. Πρέπει να τονιστεί το αυτονόητο ότι δηλαδή δεν απαιτούσαν καμία μαθηματική πράξη, όπως ορίζεται σαφέστατα.

Το θέμα Β δεν είχε ιδιαίτερες δυσκολίες. Στο Β1γ ίσως να μπερδευτούν κάποια παιδιά λόγω της ύπαρξης γραφικής παράστασης, αλλά δεν το θεωρώ πιθανό.

Το Β2 υπάρχει στο μπλε πλαίσιο του σχολικού (σελ. 110). Το Β3 στηρίχθηκε σε άσκηση του σχολικού βιβλίου (σελ. 44). Το Β4 αναμενόμενο θέμα. Η κατανομή Maxwell – Bolzmann δεν είχε ποτέ ζητηθεί και άρα όπως λένε οι μαθητές SOSάκι. Το θέμα Γ ήταν κατ’ εμέ βατό και έδινε μονάδες σε όλα τα παιδιά. Το Γ1 ήταν ένα συνηθισμένο δεντράκι και ίσως να δυσκολέψει η αλογονοφορμική με Br2/KOH.

Ίσως θα έπρεπε να γράφει ότι το Λ ή το Μ είναι υγρό, αφού το μυρμηκικό κάλιο είναι στερεό. Το Γ2 αφορά τον πολυμερισμό με βάση το βινύλιο και δεν δυσκολεύει ιδιαίτερα. Βέβαια υπάρχει ζητηματάκι στον καταμερισμό των 2 μονάδων του Γ2γ.

Επίσης στην επίσημη 1η λύση (δίνονται 2 προτεινόμενες λύσεις) του ΚΕΕ φημολογείται ότι χρησιμοποιούνται οι σχετικές ατομικές μάζες άνθρακα και υδρογόνου, που δεν δίνονται. Δεν είναι απαραίτητες για την επίλυση και για αυτό λογικά δεν δίνονται. Άβυσσος η ψυχή του Λύτη. Το Γ3 μια καλή χωρίς κάτι περίεργο άσκηση χημικής κινητικής. Πάμε λοιπόν στο θέμα Δ. Το Δ1 κλασσική άσκηση αμοιβαίας επίδρασης κοινού ιόντος (βλέπε σχολικό σελ. 190).

Στο Δ2α ίσως δυσκόλεψε η εύρεση μέγιστου όγκου διαλύματος. Όπως έχει ειπωθεί πολλάκις άλλο διαθέτουμε και άλλο αναμειγνύουμε. Όμως στο Δ2β κατ΄εμέ υπάρχει φάουλ. Ζητήθηκε ο βαθμός ιοντισμού δείκτη, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχο ερώτημα στο σχολικό. Βέβαια τα παιδιά το έγραψαν, γιατί όλοι μας το διδάσκουμε.

Όμως ας μου πει κάποιος, που το αναγράφει στο σχολικό;

Το Δ3 στηρίχθηκε σε άσκηση του σχολικού (σελ. 39). Κάποια παιδιά δεν πρόσθεσαν το νερό στην χημική εξίσωση. Όμως έτσι δεν ισοσταθμίζεται!!! Επίσης στην εκφώνηση αναγράφει «υδατικό διάλυμα». Καλά λοιπόν κατ΄εμέ τα σημερινά θέματα. Μου έκανε φυσικά πολύ μεγάλη εντύπωση ότι απουσίαζε άσκηση Χημικής Ισορροπίας, όμως με τόσο μεγάλη ύλη δεν χωρούν όλα.

ΥΣ1: Οι πανελλήνιες εξετάσεις για τα ΓΕΛ τελειώνουν την Τετάρτη και τότε κάνουμε «ταμείο»!!!

ΥΣ2: Ξέρω ότι σας κούρασα, αλλά με έπιασε η φλυαρία μου. Δίκαιη βαθμολόγηση και καλά αποτελέσματα σε όλα τα παιδιά!!!

Πηγή: sep4u.gr

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Τι φανερώνουν οι πρώτες ενδείξεις για την πορεία των βάσεων

Λάθος στα θέματα Φυσικής στις Πανελλήνιες 2025 (πάλι!)

Τα θέματα και οι λύσεις των Πανελληνίων εξετάσεων

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mitsotakis
Συνάντηση Μητσοτάκη με την πρόεδρο του Πανεπιστημίου Yale για το κοινό μεταπτυχιακό με το ΕΚΠΑ
Στρατηγική συμμαχία για την παιδεία και το περιβάλλον: Συνάντηση Μητσοτάκη με την Πρόεδρο του Yale
Συνάντηση Μητσοτάκη με την πρόεδρο του Πανεπιστημίου Yale για το κοινό μεταπτυχιακό με το ΕΚΠΑ
μυκονος
Πληθαίνουν οι καταγγελίες για εκπαιδευτικό από το ΓΕΛ Μυκόνου – Αποχωρούν οι καθηγητές ο ένας μετά τον άλλον από το νησί
Σοβαρές καταγγελίες κατά εκπαιδευτικού στη Μύκονο – Ένα κλίμα φόβου και καταπίεσης στο λύκειο του νησιού
Πληθαίνουν οι καταγγελίες για εκπαιδευτικό από το ΓΕΛ Μυκόνου – Αποχωρούν οι καθηγητές ο ένας μετά τον άλλον από το νησί