Κόπτσης
Για την Α’ και τη Β’ Λυκείου, έχουν δικαίωμα οι διευθυντές του σχολείου και οι σύλλογοι διδασκόντων έως τις 15 Ιουνίου να ολοκληρώσουν τις εξετάσεις τους. Άρα υπάρχει το χρονικό περιθώριο να λειτουργήσουν

«Η λειτουργία των πανελλαδικών εξετάσεων είναι διασφαλισμένη. Έχει ένα πολλαπλά εγγυημένο σύστημα ασφάλειας, δεν θα υπάρχει κανένα ζήτημα, το λέμε με μεγάλα γράμματα» τόνισε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με την Μαρία Γεωργίου και τον Βασίλη Αδαμόπουλο.

Το θέμα των εξετάσεων του Λυκείου είναι τελείως διαφορετικό από των Πανελλαδικών και δεν μπορεί να επηρεαστεί από τέτοιου είδους κακόβουλες επιθέσεις, επισήμανε ο κ. Κόπτσης, αναφερόμενος στην «πιο σημαντική επίθεση ηλεκτρονικά, όπως αποδείχθηκε ιστορικά, που έχει δεχθεί ο Οργανισμός, τόσο σε έκταση όσο και σε χρονική διάρκεια» κατά τις ενδοσχολικές εξετάσεις τις προηγούμενες δύο ημέρες.  

Το σύστημα των Πανελλαδικών είναι ένα σύστημα με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά, υπογράμμισε ο κ. Κόπτσης και τόνισε «θέλω να είναι ήσυχοι, απόλυτα ήσυχοι οι μαθητές μας, οι εκπαιδευτικοί μας και οι γονείς».

Σήμερα εξελίσσονται όλα ομαλά στις ενδοσχολικές εξετάσεις, σημείωσε.

«Δεν υπάρχει τίποτα απολύτως, όλα λειτουργούν ομαλά, έχουν πάρει όλοι τα θέματά τους. Και χθες, παρά τα πολλά προβλήματα, μέχρι το μεσημέρι ολοκληρώθηκαν οι εξετάσεις για όλους τους μαθητές της τρίτης λυκείου, όπως προβλεπόταν» επισήμανε.

«Για την Α’ και τη Β’ Λυκείου, έχουν δικαίωμα οι διευθυντές του σχολείου και οι σύλλογοι διδασκόντων έως τις 15 Ιουνίου να ολοκληρώσουν τις εξετάσεις τους. Άρα υπάρχει το χρονικό περιθώριο να λειτουργήσουν. Η Γ’ Λυκείου έπρεπε χθες να ολοκληρώσει, ήταν η τελευταία ημέρα, τα καταφέραμε» προσέθεσε.

Ο κ. Κόπτσης περιγράφοντας τι ακριβώς συνέβη στο σύστημα της Τράπεζας Θεμάτων, έκανε λόγο για επίθεση της τάξης μεγατόνων, καθώς εχθές δέχθηκε 165 εκατομμύρια επιθέσεις και την προηγούμενη ημέρα 280.000 ανά δευτερόλεπτο. «Όποιο σύστημα ασφαλείας και να έχεις, σου δημιουργεί κάποιες παρενέργειες. Εμείς λειτουργήσαμε ακαριαία και ανά μισή ώρα όταν δεχόμασταν μεθοδευμένη επίθεση, το επαναφέραμε, είχαμε ανάκτηση του συστήματος» ανέφερε, ενώ σημείωσε ότι έχει επιληφθεί της υπόθεσης, ο εισαγγελέας. Περιγράφοντας πώς γινόταν αυτή η συστηματική ενέργεια, είπε πως «χτυπούσαν συγκεκριμένες ημέρες, συγκεκριμένες ώρες σε συγκεκριμένα σημεία του συστήματος, ήταν τόσο στοχευμένοι, δηλαδή θέλανε αυτοί οι άνθρωποι να φέρουν ταραχή, αποσταθεροποίηση, να επιφέρουν ρήγμα στην εμπιστοσύνη των πολιτών στο θεσμικό πλαίσιο, χρησιμοποιώντας ανήθικα τους μαθητές μας σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή για τη ζωή τους».

«Η μάχη κερδήθηκε»...

«Εμάς αυτό που μας ενδιέφερε ήταν να λυθεί το πρόβλημα, να μην ματαιωθούν οι εξετάσεις. Και η μάχη κερδήθηκε. Κάναμε το καθήκον μας και κυρίως είμαστε ικανοποιημένοι γιατί βοηθήσαμε τους μαθητές μας» τόνισε ο κ. Κόπτσης. «Ένα κράτος οργανωμένο, με μεθοδικότητα, σύνεση, ετοιμότητα και χωρίς πολλά λόγια και επικοινωνιακά τρικ δούλευε δύο μέρες πάνω από το πρόβλημα με τα συστήματα ασφάλειας που υπήρχαν τη στιγμή εκείνη και απετράπη ο κίνδυνος. Στη μάχη αυτή είχαμε κάποιες παρενέργειες, την καθυστέρηση της λήψης θεμάτων σε κάποιες περιπτώσεις, αλλά επετεύχθη η μη ματαίωση των εξετάσεων. Λειτούργησαν όλα ομαλά, οι μαθητές δώσαν εξετάσεις, ταλαιπωρήθηκαν λίγο και τους συμπονούμε πραγματικά αλλά η μάχη κερδήθηκε» συμπλήρωσε ο κ. Κόπτσης.

Ερωτηθείς για το ρεπορτάζ της Καθημερινής, που αναφέρει πως τον Δεκέμβριο του 2020 είχε συζητηθεί η χρήση υπηρεσίας αποτροπής τέτοιων επιθέσεων προς την Τράπεζα Θεμάτων αλλά δεν προχώρησε, ο κ. Κόπτσης απάντησε πως το 2020 δεν υπήρχε Τράπεζα Θεμάτων.

«Αυτή τη στιγμή, η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων του Υπουργείου Παιδείας του ΙΕΠ, γιατί το διαχειρίζεται το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, είναι στην ΕΔΥΤΕ. Το 2020 δεν υπήρχε Τράπεζα Θεμάτων. Υπάρχουν και τώρα και υπήρχαν συστήματα ασφαλείας. Όμως, ο κυβερνοχώρος και πρέπει να το επισημάνουμε αυτό, στα ζητήματα κυβερνοασφάλειας είναι σημείο διαχρονικά με πολλές αδυναμίες και εμείς προσπαθούμε διαρκώς να το βελτιώσουμε. Πριν τέσσερα χρόνια δεν υπήρχε τίποτε ψηφιοποιημένο. Σήμερα όλη η δημόσια διοίκηση και ιδιαίτερα θα μιλήσω για την εκπαίδευση, όλοι οι τομείς της διατρέχονται από μία ψηφιοποίηση και παράλληλα δημιουργούνται συνεχώς νέα συστήματα αναβάθμισης της ασφάλειάς τους. Και είναι επόμενο όταν έχεις τέτοια επίθεση να έχεις κάποιες παρενέργειες, ό,τι συστήματα ασφαλείας και να έχεις» δήλωσε ο κ. Κόπτσης.

Ακούστε τι είπε:

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι πολύ σοβαρό θεραπεύουν οι τηγανητές πατάτες;

ΕΛΜΕΠΑ: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής για εκπαιδευτικούς

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

δασκάλα.jpg
Τι σημαίνει αναλώσιμος εργαζόμενος; Ρωτήστε την εκπαιδευτικό που Φλεβάρη μήνα μετακινούν 20χλμ μακριά!
Το υβρίδιο του εκπαιδευτικού «βαλίτσα» υπό διαρκή μετακόμιση και αλλαγή «περιβάλλοντος». Εκτός από τη φυσική εξόντωση και την οικονομική εξαθλίωση,...
Τι σημαίνει αναλώσιμος εργαζόμενος; Ρωτήστε την εκπαιδευτικό που Φλεβάρη μήνα μετακινούν 20χλμ μακριά!
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 1.jpg
Οι αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις που έρχονται στα Λύκεια
Πανελλαδικές Εξετάσεις: Το σχέδιο για το εθνικό απολυτήριο: Πως θα προκύπτει ο βαθμός του εθνικού απολυτηρίου και ο βαθμός πρόσβασης για εισαγωγή στα...
Οι αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις που έρχονται στα Λύκεια
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ3.jpg
Απόγνωση γονέων για απουσία παράλληλης στήριξης: Γιατί τέτοια αδιαφορία για τα παιδιά μας;
Τι μπορεί να συμβεί σε ένα παιδί, σε μία τάξη, σε ένα ολόκληρο σχολείο, στην περίπτωση που η ανάγκη του μαθητή για παράλληλη στήριξη δεν καλύπτεται;
Απόγνωση γονέων για απουσία παράλληλης στήριξης: Γιατί τέτοια αδιαφορία για τα παιδιά μας;